Ø Audio Verdande

verdande.jpg

Endelig viser vi den store Ø Audio Verdande. Etter flere prototyper er den endelige utgaven et resultat av å starte helt på nytt, for å skape en helt unik referansehøyttaler som skiller seg ut og gir den ultimate lydopplevelsen.

Nå er den klar, og vi gleder oss til å spille for dere, under Horten-messen denne helgen!

Utrustet med Ø Audio - Quad Vertex SoundField Technology, skaper Verdande et bredt og fyldig lydbilde med enestående klarhet – Vel og merke uten hornlyd, kun det beste en kompresjons driver kan levere av luft, oppløsthet og uanstrengthet . Den nyutviklede wooferen gir dyp bass og lav forvrengning, slik at du kan oppleve musikken slik den var ment – ren, kraftfull og autentisk.

Lyd som føles
  • Uslåelig dynamikk: Fra autoritær, fysisk artikulert bass til de fineste detaljene, leverer Verdande overlegen presisjon.
  • Fremragende teknologi: Quad Vertex SoundField Technology gir et krystallklart lydbilde med perfekt balanse mellom kraft og åpenhet.
  • Allsidig ytelse: Verdande er optimalisert for å gjengi alle musikkgenre, fra klassisk til rock.
  • Opplev en unik høyttaler! Kom til Horten-messen og hør Ø Audio Verdande i aksjon – høyttaleren som setter en ny standard for ekte lydkvalitet.
verdande2.jpg
verdande-3.jpg

Sist redigert:

Kommentarer

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Antall liker
2.824
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Tja, hva skal en stakkar si? 🤭

Vis vedlegget 1062360
Hehe, ja. Her er du ikke med Hornlyd..

Det vi mener er at det er en hornhøyttaler uten den karakteristiske hornlyden mange nok forbinder med mange hornhøyttalere. Men headroom, uanstrengthet og storhet har vi prøvd å få med. Kom innom for en lytt i Horten :)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.612
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Spilte helt rått for 2 år siden, så med tanke på ytterligere forbedringer er det et must å få en lytt til for alle som får dratt på messa i år! 👍🏻

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.328
Torget vurderinger
10
Interessant med litt whitepaper info her om f eks størrelse på titanmembran, 3»? coatet som den andre Ø høyttalern? og exit, 1,4»?, hva med delefrekvens, er det fortsatt assistert 1 ordens filter? polar respons etc :)

Funker den med 300B og hvor mye veier herligheten?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.328
Torget vurderinger
10
Tja. En firdobbel start på en vinkel?

Tipper ordspillet henspeiler kontrollert direktivitet både horisontalt og vertikalt.

Noe som gir mer homogen klang (frekvensrespons) når rom og direktelyd kombineres.

Det kan høres ved at det også låter bra og ikke ullent utenfor sweet spot og at det totalt sett låter ryddigere.

Man vil også i naborommet høre mer diskant enn om det stod en ordinær høyttaler med domediskant og spilte.

Kontrollert direktivitet burde man hatt mere fokus på 👍

Er spent på dybden på hornet, særlig dybden lydmessig. Jeg synes til sammenligning JBL M2 låter for flatt og HiFi enn fysisk dypere horn (jada waveguider). Noe av det mest magiske jeg vet er supergode elektrostater OG store dype horn med kontrollert direktivitet, da blir man sugd inn i muskkken, man sitter ikke langt oppe på balkongen men på første rad.

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.119
2-veis blir alltid et kompromiss. m2 med 800hz er i overkant høyt for alle 15", og kompresjonsdriveren vil beame litt i toppen uansett.
senker man til f.eks 500-600hz trenger man større driver og ender opp med en 3-veis. ingenting 2-veis kvalifiserer som "high-end" etter min mening.

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.365
Sted
VestBredden
2-veis blir alltid et kompromiss. m2 med 800hz er i overkant høyt for alle 15", og kompresjonsdriveren vil beame litt i toppen uansett.
senker man til f.eks 500-600hz trenger man større driver og ender opp med en 3-veis. ingenting 2-veis kvalifiserer som "high-end" etter min mening.
Tja, en litt gammel myte det der... det med 15"

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.119
hvordan da? en 15" som skal gå helt ned og opp til 800hz er litt drøy belastning, selv om man ser bort fra spredningen som også smalner i det området. nesten alle kommersielle høyttalere i toppsjiktet har en liten lett mellomtone fra 2-300hz..
en god test er f.eks talegjengivelse som blir flatt og papp-aktig særlig på lavt volum med store drivere og høy deling.

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
1.365
Sted
VestBredden
SMÅ høyttalere er alltid et kompromiss :cool: Tilogmed store, men lettere og leve med.
Skulle ikke forundre meg om dem låter bra for dette....

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.328
Torget vurderinger
10
Interressante betraktninger som kanskje skulle vært i en annen tråd. M2 f eks

Jeg tror Ø Audio har lavere deling enn M2 og 15 tommern har nok kraftig motor og lav induktans så jeg tipper den har litt bedre mellomtoneegenskaper enn M2 (mtp lavere deling. Hver 100 Hz nedover øker lydkvaliteten IMO.

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Antall liker
16.864
Sted
Langesund
Gratulerer med lansering av Verdande! Liker designet godt😊
Den må jeg høre en gang.
Det lille jeg hørte i går hadde ekstremt potensialet. En del i bassen var da noe fraværende, men om det også hadde funka som det skulle, hadde det vært lyd for meg. Og som de aller fleste har fått med seg, så er problemer i bassen gjerne relatert til rommet. Knalltøffe høyttalere vil jeg si :) :)

Sist redigert:

Tuber

Bransjeaktør
Ble medlem
17.01.2023
Antall liker
10
Sted
Tønsberg
Torget vurderinger
1
Hei,

Vi hadde Sunshine of your WUB, YOOKIE på play listen

Jonathan / Ø Audio

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.824
Link til alle artikler
1118
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Hør referansen fra Electrocompaniet & prisvinneren Frigg 02!

Hør referansen fra Electrocompaniet & prisvinneren Frigg 02!

• 2
Lørdag 9. november inviterer vi deg til å oppleve Electrocompaniet sine kraftfulle AW800 monoblokker i kombinasjon med Ø Audio Frigg 02 i vårt referanserom! Dette oppsettet gir en perfekt balanse...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev Electrocompaniet hos Mala Audio – Norsk lydtradisjon på sitt ypperste!

Opplev Electrocompaniet hos Mala Audio – Norsk lydtradisjon på sitt ypperste!

• 0
Mala Audio utvider sitt sortiment med det anerkjente, norske high-end merket Electrocompaniet! Siden 1970-tallet har Electrocompaniet stått som en bauta innen norsk lydtradisjon, kjent for sin...
Fortsett
Bransjenyheter
Axxess – Komplett lydopplevelse fra Audio Group Denmark

Axxess – Komplett lydopplevelse fra Audio Group Denmark

• 0
Axxess – Komplett lydopplevelse fra Audio Group Denmark Med merkevaren Axxess introduserer Audio Group Denmark et helhetlig økosystem med forsterkere, høyttalere og tilbehør, designet for å gi deg...
Fortsett
Bransjenyheter
Monitor Show hos Mala Audio- Lørdag 2. november!

Monitor Show hos Mala Audio- Lørdag 2. november!

• 1
Velkommen til en eksklusiv lytteopplevelse i vår forretning i Asker sentrum, i morgen lørdag 2. november! Her får du en unik mulighet til å høre og sammenligne seks forskjellige stativhøyttalere...
Fortsett
Bransjenyheter
Ø Audio Frigg 02 - BEST OF SHOW GOLD AWARD!

Ø Audio Frigg 02 - BEST OF SHOW GOLD AWARD!

• 7
We’re thrilled and honored to announce that Ø Audio has been awarded the Best of Show at one of the world’s largest audio exhibitions! This recognition is a testament to our team’s dedication to...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev bruktmakedet hos Mala Audio!

Opplev bruktmakedet hos Mala Audio!

• 0
Selv om vi elsker ny teknologi og det aller siste innen hi-fi, er det noe helt spesielt med bruktmarkedet hos Mala Audio. Vi har et stort og variert utvalg, hvor du kan finne alt fra nyere...
Fortsett
Topp Bunn