Årets Test?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Hele saken er tragisk!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
KapteinUfattelig skrev:
ErosLoveking skrev:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/21/533232.html

Ikke bare pakistanere som bedriver "moro" i nær familie.
Denne saken er tragisk, men tilleggssetningen din er til de grader laaangt over streken. Fy skam seg! Og nei, jeg kødder ikke :mad:
I hvilken grad da? Det er jo er kjensgjerning at det faktisk kan være et problem i andre generasjonsledd. Og ikke er pakistanere så godt likt her på OT, så du kan muligens også lese litt med "ironi"-brillene hvis du har fulgt med i timen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Nåja Kaptein,

Jeg klarer ikke å hisse meg opp over det Eros skrev der. Fram til Kristendommen ble innført i dette landet drev våre kjære forfedre også å lå med ( hadde morro med ) "nærfrender". Det var faktisk en av grunnene til at folk ikke ville ta den nye guden Kvitekrist som erstatning for de "gamle gudene".

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:
I hvilken grad da? Det er jo er kjensgjerning at det faktisk kan være et problem i andre generasjonsledd. Og ikke er pakistanere så godt likt her på OT, så du kan muligens også lese litt med "ironi"-brillene hvis du har fulgt med i timen.
At det kan gi og ofte gir problemer er intet ukjent fenomen. Det pakistanske miljøet er faktisk oppmerksom på dette, og de mer "moderne" ( om ikke det er et utrykk som fornærmer noen? ) jobber faktisk for at foreldregenerasjonen og besteforeldregenerasjonen skal åpne øynene og utvide utvalget av tllatte ekteskapskandidater.

Nå skal det også sies at pakistanere ikke gifter seg nærmere enn med søskenbarn, og det gjør ikke vi etnisk norske heller. For man har vel ikke glemt at det er helt legalt å gifte seg med kusina si? Er da flere "nordmenn" som har gjort det også!

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.291
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
For man har vel ikke glemt at det er helt legalt å gifte seg med kusina si? Er da flere "nordmenn" som har gjort det også!
Og, så vidt jeg vet, også Jerry Lee Lewis. Men det hører vel hjemme i musikktråden ???

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Spiralis skrev:
For man har vel ikke glemt at det er helt legalt å gifte seg med kusina si? Er da flere "nordmenn" som har gjort det også!
Og, så vidt jeg vet, også Jerry Lee Lewis. Men det hører vel hjemme i musikktråden ???
Jo men det er On Topic her på HFS, så det har IKKE noe å gjøre på Off Topic. ;D ;D ;D

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
ErosLoveking skrev:
Jeg vil si i stor grad. Jeg leser ikke alle OT-tråder og regner med det står en del der som jeg også ville ha reagert på, skal jeg tro ditt utsagn, så kanskje moderatorene lar dette være en fritt-ord-avdeling hvor takhøyden er uendelig og alt er lov, men å implisitt skrive at pakistanere generelt har sex med sine søsken, foreldre, tanter og onkler er ikke milevis fra å komme i konflikt med straffelovens §135a.

Å ha sex med, å få barn med, og å gifte seg med en kusine eller fetter er tillatt i Norge.

Det er ingen her som benekter ulempene ved innavl, bare så DET er sagt.

Spiralis skrev:
Nåja Kaptein,
Jeg klarer ikke å hisse meg opp over det Eros skrev der. Fram til Kristendommen ble innført i dette landet drev våre kjære forfedre også å lå med ( hadde morro med ) "nærfrender". Det var faktisk en av grunnene til at folk ikke ville ta den nye guden Kvitekrist som erstatning for de "gamle gudene".
Jeg ser ikke hvordan nordmenns aktiviteter for 1000 år siden har relevans her.

----------------------------

Nuvel. Jeg skjønner at for noen av dere er dette å lage storm i et vannglass, men jeg lar ikke en slik ytring stå ukommentert! Den er i beste fall flåsete, ironi-briller eller ei. God aften.

Kaptein Ufattelig

Topp Bunn