Årets kornsirkelshow

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    65finger skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    Asbjørn skrev:
    Du undervurderer hva mennesker er i stand til å få til. Den kornsirkelen er enkel i forhold.
    Det er ikke det at mennesker med mekaniske hjelpemidler isolert sett ikke kan lage disse sirklene jeg henviser til. Det er summen av komponentene som tilsier at dette ikke kan være tilfellet; antall sirkler, kompleksiteten, tidsaspektet, ingen blir fersket, ingen vil kopiere under kontrollerte forhold, sirkler har "beviselig" oppstått på en halvtime, i dagslys etc.
    "beviselig" ? Så ikke egentlig beviselig men sånn liksom "beviselig" ?
    Riktig, "beviselig". Det er gjennom pålitelige observasjoner. På samme måte som denne barnehagen (se snåsamanntråden) hvor fysiske objekter flyr gjennom luften. Men også her må Asbjørn og Deph si at det er felles hallusinasjoner og tankespinn fra de observerende. Fordi; alternativer er at man da er på kollisjonskurs med fysikkens lover.
    Nemlig, alternativet er dermed så utrolig lite sannsynlig i forhold til de rasjonelle forklaringene. Mener du at det er mer sannsynlig at kornsirklene er laget av utenomjordiske skapninger enn at de er menneskeskapt ?
    Det jeg har gjort i denne tråden og tilsvarende tråder er å ha sagt at de fleste sirklene ikke lages av mennesker med mekaniske hjelpemidler. I din verden fins det åpenbart bare to mulighter: 1) mennesker med mekaniske hjelpemidler 2) aliens
    Hvilke alternativer har du?
    Ei gigantisk stor karamellsaus-tomflaske som natterstid suser over kornåkeren og blåser kornet ned.
    Hvis aliens teorien er sinnsyk, så er kanskje karamellsaus-tomflaske-teorien like sinnsyk? Men sikker kan man aldri være.

Og så har vi denne teorien med lysende kuler som i stort fart svever over kornåkeren. hvor de kommer fra er sannelig ikke godt å vite. Og noen flere teorier som er litt alternative.

P

Parelius

Gjest
    Lysende kuler, det kan det jo ikke være, Espen. Det er jo ingen av observatørene som ser noe skje mens disse sirklene blir til, har jeg forstått på deg.

Men hva er det som får deg til å gå fra uvitenhet (ikke personlig ment, men som «det vi/du kke har bekreftete svar på») til hinsidighet? Det lurer jeg på.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Parelius skrev:
    Lysende kuler, det kan det jo ikke være, Espen. Det er jo ingen av observatørene som ser noe skje mens disse sirklene blir til, har jeg forstått på deg.

Men hva er det som får deg til å gå fra uvitenhet (ikke personlig ment, men som «det vi/du kke har bekreftete svar på») til hinsidighet? Det lurer jeg på.
    Da har du ikke forstått meg riktig. Jeg leser på nettet at folk har observert sirkler blir mens lysende kuler flyr over åkeren. Jeg kan hverken bekrefte/avkrefte riktigheten i disse observasjoner.

Parelius, når du her snakker om uvitenhet og hinsidighet må du si litt nærmere om hva du her mener. Etterpå skal jeg gi deg svar på det du lurer på.

P

Parelius

Gjest
    Uvitenhet vet jeg mye om; hinsidigheten har jeg ikke akkurat et erotisk forhold til.

Vi har nok lite å si hverandre her, Espen. Alt det «alternative» er for meg hinsidig uten erotisk kraft på mine synapser.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Parelius skrev:
    Uvitenhet vet jeg mye om; hinsidigheten har jeg ikke akkurat et erotisk forhold til.

Vi har nok lite å si hverandre her, Espen. Alt det «alternative» er for meg hinsidig uten erotisk kraft på mine synapser.
    ok.

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    vredensgnag skrev:
    Kom igjen Espen, forklar hva "aliens" har gjort i sanden her.

Kornmarker er så "yesterday", spør du meg.

Sånn?

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    Espen R skrev:
    Ei gigantisk stor karamellsaus-tomflaske som natterstid suser over kornåkeren og blåser kornet ned.
    Hvis aliens teorien er sinnsyk, så er kanskje karamellsaus-tomflaske-teorien like sinnsyk? Men sikker kan man aldri være.
    ikke fullt så sinnsyk er karamellsaus-tomflaske-teorien er ikke fullt så sinnsyk, da vi vet att karamellsaus tomflasker finns på jorda ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Espen R skrev:
    65finger skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    HC skrev:
    Espen R skrev:
    Asbjørn skrev:
    Du undervurderer hva mennesker er i stand til å få til. Den kornsirkelen er enkel i forhold.
    Det er ikke det at mennesker med mekaniske hjelpemidler isolert sett ikke kan lage disse sirklene jeg henviser til. Det er summen av komponentene som tilsier at dette ikke kan være tilfellet; antall sirkler, kompleksiteten, tidsaspektet, ingen blir fersket, ingen vil kopiere under kontrollerte forhold, sirkler har "beviselig" oppstått på en halvtime, i dagslys etc.
    "beviselig" ? Så ikke egentlig beviselig men sånn liksom "beviselig" ?
    Riktig, "beviselig". Det er gjennom pålitelige observasjoner. På samme måte som denne barnehagen (se snåsamanntråden) hvor fysiske objekter flyr gjennom luften. Men også her må Asbjørn og Deph si at det er felles hallusinasjoner og tankespinn fra de observerende. Fordi; alternativer er at man da er på kollisjonskurs med fysikkens lover.
    Nemlig, alternativet er dermed så utrolig lite sannsynlig i forhold til de rasjonelle forklaringene. Mener du at det er mer sannsynlig at kornsirklene er laget av utenomjordiske skapninger enn at de er menneskeskapt ?
    Det jeg har gjort i denne tråden og tilsvarende tråder er å ha sagt at de fleste sirklene ikke lages av mennesker med mekaniske hjelpemidler. I din verden fins det åpenbart bare to mulighter: 1) mennesker med mekaniske hjelpemidler 2) aliens
    Hvilke alternativer har du?

Og så har vi denne teorien med lysende kuler som i stort fart svever over kornåkeren. hvor de kommer fra er sannelig ikke godt å vite. Og noen flere teorier som er litt alternative.
    Hehe skulle likt å se karamellflasken i action

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1
    The cult of the flying spaghetti monster

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1
    I think that it is much more likely that the reports of flying saucers are the results of the known irrational characteristics of terrestrial intelligence than of the unknown rational efforts of extra-terrestrial intelligence.

Richard Feynman, fysiker med mange gode formuleringer i tillegg til mange gode formler

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    For en skjønnhet!
    ikke kom å fortell meg eventyr om at det er mørktkledde menn med tau og planker som har vært ute i nattens mulm og mørke. :p

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1
    Espen R skrev:
    For en skjønnhet!
    ikke kom å fortell meg eventyr om at det er mørktkledde menn med tau og planker som har vært ute i nattens mulm og mørke. :p
    Hvordan skulle de ellers fått det til? Det gir seg jo selv ut av den strenge og enkle geometrien. Geometri er det som kan konstrueres med passer og linjal. Overført til kornåkre blir det tau, planker og staur. Innser du ikke det?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    I løpet av de to siste dagene har disse vakre sirklene kommet til:

Under "the white horse", kanskje det mest overvåkede området i england av kornsirkelentusiaster.

Inne i folkemengden kan vi skimte "Deph", som har tatt turen inn i en sirkel for å høyne viberasjonsfrekvensen i cellene i kroppen hans. ;)

V

vredensgnag

Gjest
    Her ser vi en klassisk avledningsmanøver. Jeg ville sagt at disse sirklene og vegetasjonsformene er langt mer interessante enn det klatteriet i forgrunn.

Vedlegg

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.590
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjørte nettopp forbi diverse kornåkre i Norge og Sverige. Ikke en kornsirkel i noen av dem, selv ikke i nærheten av bronsealdergraver, helleristninger og steinsettinger i Bohuslän. Hvorfor finnes disse tingene stort sett bare i England?

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    127
    Bare engelskmenn som har nok fritidsproblemer til å mekke dem, vil jeg tro!

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Disse to store formasjonene oppstod omtrent samtidig ved siden av motoveien.

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1
    Kornsirkler "oppstår" ikke, de lages. Møysommelig, med GPS, tau og plank, samt litt mer moderne hjelpemidler. Kan godt være religiøs, men ikke over et slikt åpenbart svindel-tema.

S

Supertramp

Gjest
    Barbaresco skrev:
    Kornsirkler "oppstår" ikke, de lages. Møysommelig, med GPS, tau og plank, samt litt mer moderne hjelpemidler. Kan godt være religiøs, men ikke over et slikt åpenbart svindel-tema.
    Og hva brukte de før GPS'ene kom? Kart & kompass?

V

vredensgnag

Gjest
    Supertramp skrev:
    Barbaresco skrev:
    De første kornsirklene (1976) ble laget med tau det var satt knuter og flagg i - tauet ble festet til en senterstaur, og så satte man i gang. http://www.smithsonianmag.com/arts-culture/Crop-Circles-The-Art-of-the-Hoax.html

Etterhvert som man fikk mer avanserte navigasjonsmidler, samt kjøretøy og kraner som kunne utnytte disse, og etterhvert som GPS-signalene ble mer presise, ved at sivile fikk tilgang til MIL-versjonen, så er også figurene blitt mer forseggjorte.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    vredensgnag skrev:
    Supertramp skrev:
    Barbaresco skrev:
    De første kornsirklene (1976) ble laget med tau det var satt knuter og flagg i - tauet ble festet til en senterstaur, og så satte man i gang. http://www.smithsonianmag.com/arts-culture/Crop-Circles-The-Art-of-the-Hoax.html
    En de før det?

Wiki:
    Kornsirkler er for de fleste særlig kjent fra England, der de er omtalt i skriftlige kilder helt fra 1600-tallet. I Frankrike er kornsirkler første gang omtalt i en hekseprosess i byen Assenencourt i 1590 (Remigus, Nicholaus: Deamonolatria. Frankfurt 1590), og i det Sørlige Afrika kjenner vi dem fra tidlig på 1900-tallet [2]. Kornsirkler er også omtalt flere hundre år tilbake i sagn og folklore i Europa og Nord-Amerika. Fra midten av 1800-tallet og utover refereres de forholdsvis hyppig både i England og i andre europeiske land

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    127
    Helt sikkert utenomjordiske vesener som har til hobby å kødde med oss her på jorden.

V

vredensgnag

Gjest
    I den milde grad med stor presisjon, Supertramp. Jeg har vært på Nazca-platået.
    Kilometerlange og meget kompliserte figurer. Vakkert.

S

Supertramp

Gjest
    Og det var før GPS, kompass og slike hjelpemidler.

De er vel skapt av aliens de også, ihvertfall i følge von Dänichen :)

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.396
    Torget vurderinger
    18
    Espen R skrev:
    vredensgnag skrev:
    Supertramp skrev:
    Barbaresco skrev:
    En de før det?

Wiki:
    Kornsirkler er for de fleste særlig kjent fra England, der de er omtalt i skriftlige kilder helt fra 1600-tallet. I Frankrike er kornsirkler første gang omtalt i en hekseprosess i byen Assenencourt i 1590 (Remigus, Nicholaus: Deamonolatria. Frankfurt 1590), og i det Sørlige Afrika kjenner vi dem fra tidlig på 1900-tallet [2]. Kornsirkler er også omtalt flere hundre år tilbake i sagn og folklore i Europa og Nord-Amerika. Fra midten av 1800-tallet og utover refereres de forholdsvis hyppig både i England og i andre europeiske land
    Ugjendrivelige bevis som sagn og folklore holder i lange baner for meg, aliens it is

V

vredensgnag

Gjest
    Supertramp skrev:
    Og det var før GPS, kompass og slike hjelpemidler.

De er vel skapt av aliens de også, ihvertfall i følge von Dänichen :)
    Men de hadde en fordel, sammenlignet med det "lukkede rom mysteriet" som kornsirkler utgjør for entusiastene. (Hvor er sporene etter dem som har gjort det?)

Se i nærmeste pub.

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    757
    Torget vurderinger
    1
    Det var en norsk jente på et TV-program (trolig ikke Norge Rundt, men noe liknende) som med svært enkle siktemidler pløyde opp en flott figur ute på åkeren, som de etterpå var oppe i fly og filmet. Det viste seg da å være en høne!

Planlegging er alt :)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Men hvorfor mislykkes de aldri?

Hvorfor blir de alltid ferdig, og kornsirklene har alltid perfekt form, hvorfor avsløres aldri disse "med planker og tau" der de tusler rundt i mørket, de må jo nødvendigvis kommunisere mens de holder på og, hvorfor ligger det aldri en taustubb eller plankebit igjen etter dem?

Veldig, proffe, det skal de ha..

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Endelig en sirkel for oss musikkgutta (..og jenter) ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn