- Ble medlem
- 25.12.2003
- Antall liker
- 34
Hvilke "vitenskapsmenn" og "forskere" er det som har verifisert disse påstandene?R.E.S. skrev:Det var jo en seriøs tilnærming til emnet.Tubesnake skrev:Nå har jeg lest den. Den bestod for det meste av tullpreik.
Hvis alt man ikke til en hver tid kan forklare med den vitenskapen som man besitter på det aktuelle tidspunkt er tullpreik, er jeg redd at man hadde stått på stedet hvil.
Hva tror du for eksempel folk hadde sagt for 100 år siden til tredimensjonal ultralyd av fostre? Vitenskap og forskning går alltid fremover, nettopp fordi noen evner å se og søke lengre enn den viten som man kjenner i nuet.
Spørsmålene man bør stille seg er jo hvorfor det i noen kornsirkler er en vekstøkning på opptil 500 prosent i forhold til utenfor sirklene, mens i andre sirkler vil ingenting vokse. Hvorfor har kornstråene endret seg på en måte som man trenger 600-800 graders oppvarming over tid for å gjenskape? Hvordan klarer man å bøye kornstråene uten å brekke dem?
Hvem som har laget kornsirklene er faktisk mindre interessant enn hvordan de er laget. Passermetode og planker man går på for å tråkke ned kornet er nemlig ikke brukbar på alle kornsirklene.
Roy
Jeg så for en tid tilbake et program på TV ang. dette fenomenet der forskerne bestod av selvoppnevnte eksperter med mer eller mindre fantasifulle titler som kom med den type utsagn og konklusjoner som du nevner.
Når man etterpå tok med seg en agronom til de samme kornsirklene fikk man derimot fortalt at han så ikke noe unaturlig eller overnaturlig i måten kornet var lagt ned på.