Ikke?Espen R skrev:En ting er sikkert: de fleste av kornsirklene i england er ikke lagd av mennesker med mekaniske redskaper.
La oss nå bare nyte de fantastiske formasjonene og undres over størrelsen på disse og perfeksjonen.Tubesnake skrev:Ikke?Espen R skrev:En ting er sikkert: de fleste av kornsirklene i england er ikke lagd av mennesker med mekaniske redskaper.
Hvem er det da som står bak? Og hvilke type redskaper har de brukt?
Jeg sier bare at den "offisielle" teorien ikke holder vann.Tubesnake skrev:Det kan jeg gjøre mens du forklarer i detalj hvorden dette foregår. ;D
Go ahead!Terka skrev:Hmmm... forslag. :
Start med passer, linjal og papir. Tegn opp ønsket figur i ro og mak hjemme. Gå deretter ut til passende kornåker. Husk å ta med en passe stor klubbe, noen ok til å banke ned i bakken, et bra tau og et målebånd så har du passer og linjal i større "utendørsmålestokk". Deretter er det bare å måle opp og tråkke ned med passende redskap som man enkelt lager av en fin plank med støtte på, evt "stylter" med brede planker under (donaldføtter) om man ønsker å være litt avansert.
Google "karveskurd" så kan man se ganske så flotte mønstre som man kan få til med passerfunksjonalitet.
Beklager dette trauste/kjedelige forslaget til forklaring. :![]()
Åhhneida! ;D Jeg skal ut med sag og klatre opp i et lønnetre på grensa mot naboen (heldigvis på min side.) Her skal treet "trimmes" mellom 8 og 10 meter i høyden. Tett intill treet går den ene siden av terrassen vår. Innunder treets grener går også naboens telefonlinje. På en annen side noen meter ut går naboens strømkabel (luft) frem til en strømstolpe på som står litt lenger ned på tomtegrensa en dette lønnetreet. Videre er det et gjærde osv.. alle disse hindringene danner et bra mønster rundt/under treet, og ingen av disse må treffes av de 8-10 høydemetrene (fra ca 5 meter over bakken) som skal tas ned. Går bra å gjøre "manuellt" på en kveld dette også. ;DEspen R skrev:Go ahead!Terka skrev:Hmmm... forslag. :
Start med passer, linjal og papir. Tegn opp ønsket figur i ro og mak hjemme. Gå deretter ut til passende kornåker. Husk å ta med en passe stor klubbe, noen ok til å banke ned i bakken, et bra tau og et målebånd så har du passer og linjal i større "utendørsmålestokk". Deretter er det bare å måle opp og tråkke ned med passende redskap som man enkelt lager av en fin plank med støtte på, evt "stylter" med brede planker under (donaldføtter) om man ønsker å være litt avansert.
Google "karveskurd" så kan man se ganske så flotte mønstre som man kan få til med passerfunksjonalitet.
Beklager dette trauste/kjedelige forslaget til forklaring. :![]()
Dine teorier er nettopp det, teorier. Do it!
Du får 4-5 timer på deg i nattemørket. Kanskje du er koordinator for dine medarbeidere?
I dette tilfellet er det nok med sunn fornuft.Pink_Panther skrev:Ehhh...Espen, har du noen praktiske erfaringer med kornsirkler siden du avfeier teorier?
Ignorance is blissEspen R skrev:I dette tilfellet er det nok med sunn fornuft.
I dette området av england som kornsirklene oppstår på er det tusenvis av mennesker på kornsirkelsafari. I tillegg flyer det daglig mange småfly over området i jakt på nye sirkler og fotografier av disse. Et par av sirklene som er av den avanserte sorten har beviselig gjennom observasjoner oppstått på mindre enn en time i dagslys, fordi det har vært overflyvninger over samme sted.
I tillegg blir ikke folk fersket i å lage disse avanserte sirklene.
Så her er det bare å legge to og to sammens.
Det er rat med det at disse UFOene er så avhengig av sprøytespor....R.E.S. skrev:Ignorance is blissEspen R skrev:I dette tilfellet er det nok med sunn fornuft.
I dette området av england som kornsirklene oppstår på er det tusenvis av mennesker på kornsirkelsafari. I tillegg flyer det daglig mange småfly over området i jakt på nye sirkler og fotografier av disse. Et par av sirklene som er av den avanserte sorten har beviselig gjennom observasjoner oppstått på mindre enn en time i dagslys, fordi det har vært overflyvninger over samme sted.
Hvis du ser de siste to-tre minuttene av videoen jeg linket til over, så vil du også få en forskers analyse av kornsirklene. Ren fysikk, sier han.
Roy
Og meieriassistenten var en gorilla!Pink_Panther skrev:" En ting er sikkert: de fleste av kornsirklene i england er ikke lagd av mennesker med mekaniske redskaper. "
Minner meg litt om geitosten fra Østre Slidre Dampysteri. Den ble markedsført som "Urørt av menneskehender" Ikke så rart, den var beintråkket av meieriassistenten.
Jeg tenker menneskene har beintråkket, jeg. Bøndene burde begynne å minelegge åkrene for å bli kvitt pøbelene som ødelegger avlingene.
Hellig enfold heter det på norskR.E.S. skrev:Ignorance is blissEspen R skrev:I dette tilfellet er det nok med sunn fornuft.
Hvis du ser de siste to-tre minuttene av videoen jeg linket til over, så vil du også få en forskers analyse av kornsirklene. Ren fysikk, sier han.
Roy
Det var jo en seriøs tilnærming til emnet.Tubesnake skrev:Nå har jeg lest den. Den bestod for det meste av tullpreik.
Du glemte disse. Fås kjøpt til ca 500 kr!Barbaresco skrev:Selvsagt, det begynte med enkel karveskurd, kompassroser som er lette å lage med tau og planker. Husk, dette må måles opp i stummende mørke! sÅ KOMMER gps, og mønstrene tiltar i kompleksitet. UFO my ass! Ufoene hadde vel GPS også på 70-tallet.
De som vil bli lurt er de som oftest blir lurt.
Finnes det videoeksempel på hvordan et kornstrå reagerer på 600-800 graders oppvarming over tid? Enten intern oppvarming pga mikrobølgeenergi eller ekstern tilført varme. (Kan prøve på grillen min også, men den kommer ikke så høyt...)R.E.S. skrev:Spørsmålene man bør stille seg er jo hvorfor det i noen kornsirkler er en vekstøkning på opptil 500 prosent i forhold til utenfor sirklene, mens i andre sirkler vil ingenting vokse. Hvorfor har kornstråene endret seg på en måte som man trenger 600-800 graders oppvarming over tid for å gjenskape? Hvordan klarer man å bøye kornstråene uten å brekke dem?Tubesnake skrev:Nå har jeg lest den. Den bestod for det meste av tullpreik.
Jeg har stilt spørsmålene til meg selv og her har du noen forslag.R.E.S. skrev:Spørsmålene man bør stille seg er jo hvorfor det i noen kornsirkler er en vekstøkning på opptil 500 prosent i forhold til utenfor sirklene, mens i andre sirkler vil ingenting vokse. Hvorfor har kornstråene endret seg på en måte som man trenger 600-800 graders oppvarming over tid for å gjenskape? Hvordan klarer man å bøye kornstråene uten å brekke dem?
Fra den håndboken jeg linket til lenger oppe:duality skrev:Jeg syns det er merkverdig att korn sirklene har gått fra veldig enkle former i 70-tallet til og bli mer og mer innviklet..
er det "lysene" som lærer av sine egne feil, eller er det mennesker som prøver og overgå hverandre? I tror det er det siste..