Årets kornsirkelshow

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Her er kanskje sesongens flotteste sirkel så langt. :)

Denne tråden ble startet av...Espen R! ;D

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    758
    Torget vurderinger
    1
    Og du er fullt og fast overbevist om at dette er overnaturlig????

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Hvem tror du står bak dette da? Snåsakallen eller han der inderen som har levd uten mat og drikke i 70 år? ;D

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Jeg tror ikke på overnaturlige ting.

Jeg tror bare på fenomener som har blitt forklart, forklares i den tiden vi lever i, og vil i fremtiden bli forklart.

En ting er sikkert: de fleste av kornsirklene i england er ikke lagd av mennesker med mekaniske redskaper.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pent arbeid er det, uansett hvem som har laget denne kornsirkelen. Cudos til Kodos. ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Espen R skrev:
    En ting er sikkert: de fleste av kornsirklene i england er ikke lagd av mennesker med mekaniske redskaper.
    Ikke?

Hvem er det da som står bak? Og hvilke type redskaper har de brukt?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Tubesnake skrev:
    Espen R skrev:
    Ikke?

Hvem er det da som står bak? Og hvilke type redskaper har de brukt?
    La oss nå bare nyte de fantastiske formasjonene og undres over størrelsen på disse og perfeksjonen. :)

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Det kan jeg gjøre mens du forklarer i detalj hvorden dette foregår. ;D

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Tubesnake skrev:
    Det kan jeg gjøre mens du forklarer i detalj hvorden dette foregår. ;D
    Jeg sier bare at den "offisielle" teorien ikke holder vann.

Forøvrig kan du jo søke gjennom hva jeg har skrevt i de tidligere trådene om samme emne.

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Kom igjen da, siden du vet at den offisielle teorien ikke er korrekt må du vel ha en bedre teori?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Hmmm... forslag. ::)

Start med passer, linjal og papir. Tegn opp ønsket figur i ro og mak hjemme. Gå deretter ut til passende kornåker. Husk å ta med en passe stor klubbe, noen ok til å banke ned i bakken, et bra tau og et målebånd så har du passer og linjal i større "utendørsmålestokk". Deretter er det bare å måle opp og tråkke ned med passende redskap som man enkelt lager av en fin plank med støtte på, evt "stylter" med brede planker under (donaldføtter) om man ønsker å være litt avansert.

Google "karveskurd" så kan man se ganske så flotte mønstre som man kan få til med passerfunksjonalitet.

Beklager dette trauste/kjedelige forslaget til forklaring. ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Jeg er overbevist om at disse kornsirklene er laget av mannen med ljåen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.991
    " En ting er sikkert: de fleste av kornsirklene i england er ikke lagd av mennesker med mekaniske redskaper. "
    Minner meg litt om geitosten fra Østre Slidre Dampysteri. Den ble markedsført som "Urørt av menneskehender" Ikke så rart, den var beintråkket av meieriassistenten.
    Jeg tenker menneskene har beintråkket, jeg. Bøndene burde begynne å minelegge åkrene for å bli kvitt pøbelene som ødelegger avlingene.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Terka skrev:

Start med passer, linjal og papir. Tegn opp ønsket figur i ro og mak hjemme. Gå deretter ut til passende kornåker. Husk å ta med en passe stor klubbe, noen ok til å banke ned i bakken, et bra tau og et målebånd så har du passer og linjal i større "utendørsmålestokk". Deretter er det bare å måle opp og tråkke ned med passende redskap som man enkelt lager av en fin plank med støtte på, evt "stylter" med brede planker under (donaldføtter) om man ønsker å være litt avansert.

Google "karveskurd" så kan man se ganske så flotte mønstre som man kan få til med passerfunksjonalitet.

Go ahead!

Dine teorier er nettopp det, teorier. Do it!
    Du får 4-5 timer på deg i nattemørket. Kanskje du er koordinator for dine medarbeidere?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.991
    Ehhh...Espen, har du noen praktiske erfaringer med kornsirkler siden du avfeier teorier?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Espen R skrev:
    Terka skrev:

Go ahead!

Dine teorier er nettopp det, teorier. Do it!
    Du får 4-5 timer på deg i nattemørket. Kanskje du er koordinator for dine medarbeidere?
    Åhhneida! ;D Jeg skal ut med sag og klatre opp i et lønnetre på grensa mot naboen (heldigvis på min side.) Her skal treet "trimmes" mellom 8 og 10 meter i høyden. Tett intill treet går den ene siden av terrassen vår. Innunder treets grener går også naboens telefonlinje. På en annen side noen meter ut går naboens strømkabel (luft) frem til en strømstolpe på som står litt lenger ned på tomtegrensa en dette lønnetreet. Videre er det et gjærde osv.. alle disse hindringene danner et bra mønster rundt/under treet, og ingen av disse må treffes av de 8-10 høydemetrene (fra ca 5 meter over bakken) som skal tas ned. Går bra å gjøre "manuellt" på en kveld dette også. ;D

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Pink_Panther skrev:
    Ehhh...Espen, har du noen praktiske erfaringer med kornsirkler siden du avfeier teorier?
    I dette tilfellet er det nok med sunn fornuft.

I dette området av england som kornsirklene oppstår på er det tusenvis av mennesker på kornsirkelsafari. I tillegg flyer det daglig mange småfly over området i jakt på nye sirkler og fotografier av disse. Et par av sirklene som er av den avanserte sorten har beviselig gjennom observasjoner oppstått på mindre enn en time i dagslys, fordi det har vært overflyvninger over samme sted.
    I tillegg blir ikke folk fersket i å lage disse avanserte sirklene.

Så her er det bare å legge to og to sammens.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Hmm.. er det noen som har observert dem mens dem oppstår?? Dvs vært til stede, gjerne flere uavhengige kilder.. Eller har man bare før/etter observasjoner med et gitt antall timer i mellom? Litt rart at ingen har sett dem oppstå dersom det er så mye folk/aktivitet der??

Edit: De kan jo selvsagt lages i en annen dimensjon en det vi opplever/sanser. Teori: http://folk.ntnu.no/eirikp/fysikk/toe.html
    Da vil de plutselig oppstå for oss hjernevaskede normale mennesker som har sløvet sansene våre i det daglige liv.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.883
    Torget vurderinger
    35
    Jeg har en bok om kornsirkefenomenet her hjemme et eller annet sted.

Ifølge forskerne som har jobbet med kornsirkler er det ikke så vanskelig å finne de kornsirklene som er laget av mennesker. Der er nemlig kornet brukket ned, og man kan lett se hvor kornet har fått seg en knekk.

På de fleste kornsirklene er det derimot ingen "knekk" i kornet. Kornet er bøyd uten å knekke, og det er en liten "hevelse" i kornet på stedet der det er bøyd. En hevelse som kan tyde på at området der kornet er knekt har blitt varmet opp.

Det er nok ikke like lett å få til med passermetoden...

Se etter ca. 2:20 i denne videoen.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.883
    Torget vurderinger
    35
    Espen R skrev:

I dette området av england som kornsirklene oppstår på er det tusenvis av mennesker på kornsirkelsafari. I tillegg flyer det daglig mange småfly over området i jakt på nye sirkler og fotografier av disse. Et par av sirklene som er av den avanserte sorten har beviselig gjennom observasjoner oppstått på mindre enn en time i dagslys, fordi det har vært overflyvninger over samme sted.

Ignorance is bliss ;)

Hvis du ser de siste to-tre minuttene av videoen jeg linket til over, så vil du også få en forskers analyse av kornsirklene. Ren fysikk, sier han.

Roy

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.261
    Ja, det har vært mange observasjoner av lysende kuler over kornsirkler.
    Dette er isåfall milevis unna mekaniske planker og tau rundt føttene. ;)

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.944
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    R.E.S. skrev:
    Espen R skrev:

Ignorance is bliss ;)

Hvis du ser de siste to-tre minuttene av videoen jeg linket til over, så vil du også få en forskers analyse av kornsirklene. Ren fysikk, sier han.

Roy
    Det er rat med det at disse UFOene er så avhengig av sprøytespor....

Mvh
    OMF

V

vredensgnag

Gjest
    Forsvant den pene jeg la inn, årets første, med ASCII-koden?

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    758
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    " En ting er sikkert: de fleste av kornsirklene i england er ikke lagd av mennesker med mekaniske redskaper. "
    Minner meg litt om geitosten fra Østre Slidre Dampysteri. Den ble markedsført som "Urørt av menneskehender" Ikke så rart, den var beintråkket av meieriassistenten.
    Jeg tenker menneskene har beintråkket, jeg. Bøndene burde begynne å minelegge åkrene for å bli kvitt pøbelene som ødelegger avlingene.
    Og meieriassistenten var en gorilla!

duality

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Antall liker
    1
    Jeg syns det er merkverdig att korn sirklene har gått fra veldig enkle former i 70-tallet til og bli mer og mer innviklet..
    er det "lysene" som lærer av sine egne feil, eller er det mennesker som prøver og overgå hverandre? I tror det er det siste..

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    758
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt, det begynte med enkel karveskurd, kompassroser som er lette å lage med tau og planker. Husk, dette må måles opp i stummende mørke! sÅ KOMMER gps, og mønstrene tiltar i kompleksitet. UFO my ass! Ufoene hadde vel GPS også på 70-tallet.

De som vil bli lurt er de som oftest blir lurt.

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    758
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Espen R skrev:

Ignorance is bliss ;)

Roy
    Hellig enfold heter det på norsk

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Nå har jeg lest den. Den bestod for det meste av tullpreik.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.883
    Torget vurderinger
    35
    Tubesnake skrev:
    Det var jo en seriøs tilnærming til emnet. :p

Hvis alt man ikke til en hver tid kan forklare med den vitenskapen som man besitter på det aktuelle tidspunkt er tullpreik, er jeg redd at man hadde stått på stedet hvil.

Hva tror du for eksempel folk hadde sagt for 100 år siden til tredimensjonal ultralyd av fostre? Vitenskap og forskning går alltid fremover, nettopp fordi noen evner å se og søke lengre enn den viten som man kjenner i nuet.

Spørsmålene man bør stille seg er jo hvorfor det i noen kornsirkler er en vekstøkning på opptil 500 prosent i forhold til utenfor sirklene, mens i andre sirkler vil ingenting vokse. Hvorfor har kornstråene endret seg på en måte som man trenger 600-800 graders oppvarming over tid for å gjenskape? Hvordan klarer man å bøye kornstråene uten å brekke dem?

Hvem som har laget kornsirklene er faktisk mindre interessant enn hvordan de er laget. Passermetode og planker man går på for å tråkke ned kornet er nemlig ikke brukbar på alle kornsirklene.

Roy

K

Kaldkarsk

Gjest
    Æhh "600-800 grader over tid" ??
    Du tuller nå ?
    Refereranse ?
    Innehas overhodet kompetanse på fysikk/kjemi ?

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Barbaresco skrev:
    Selvsagt, det begynte med enkel karveskurd, kompassroser som er lette å lage med tau og planker. Husk, dette må måles opp i stummende mørke! sÅ KOMMER gps, og mønstrene tiltar i kompleksitet. UFO my ass! Ufoene hadde vel GPS også på 70-tallet.

De som vil bli lurt er de som oftest blir lurt.
    Du glemte disse. Fås kjøpt til ca 500 kr! :D

Roy: Det var interresant den videoen du linket inn. Minner meg litt om det som kalles kulelyn. Har selv sett slike. Min bestefar opplevde også at de kuttet hesjestreng som han holdt på å sette opp, 2 ganger på rad. Da gikk han hjem! ;D

R.E.S. skrev:
    Tubesnake skrev:
    Spørsmålene man bør stille seg er jo hvorfor det i noen kornsirkler er en vekstøkning på opptil 500 prosent i forhold til utenfor sirklene, mens i andre sirkler vil ingenting vokse. Hvorfor har kornstråene endret seg på en måte som man trenger 600-800 graders oppvarming over tid for å gjenskape? Hvordan klarer man å bøye kornstråene uten å brekke dem?
    Finnes det videoeksempel på hvordan et kornstrå reagerer på 600-800 graders oppvarming over tid? Enten intern oppvarming pga mikrobølgeenergi eller ekstern tilført varme. (Kan prøve på grillen min også, men den kommer ikke så høyt...)

Har man testet jordsmonnet for næringsstoffer, stråling, etc der man opplever verkstøkning på opptill 500 prosent, eller fullt ut "dødt" område.
    Dette må jo være superinterresant for samfunnet. 500 % økt avling og mattilførsel i verden. Null vokst i innkjørselen vår og andre ønskede områder. (Frister lite å luke ugress her når det likevel ikke skal vokse noe der.)

V

vredensgnag

Gjest
    R.E.S. skrev:
    Jeg har stilt spørsmålene til meg selv og her har du noen forslag.

Siden det er 600-800 grader C i en fyrstikkflamme, så er det første indikasjon på at noen har det gøy her, og forventer at folk skal være klartenkte nok til å forstå at man ikke kan utsette kornstrå for 600-800 grader over tid.
    Kornstråene brekker ikke fordi dette gjøres om natten, etter at duggen har lagt seg på kornet om kvelden, og det er blitt myket opp. Har man vært ute på en kornmark så kjenner man til dette, samt at stråene blir harde igjen ut på dagen, når solen har fått gjort sitt og kornsirkelentusiastene står og klør seg i hodet mens de knekker solstive kornstrå.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.590
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    duality skrev:
    Jeg syns det er merkverdig att korn sirklene har gått fra veldig enkle former i 70-tallet til og bli mer og mer innviklet..
    er det "lysene" som lærer av sine egne feil, eller er det mennesker som prøver og overgå hverandre? I tror det er det siste..
    Fra den håndboken jeg linket til lenger oppe:
    http://www.strangeattractor.co.uk/fieldguide/82.pdf

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Det tror nå fortsatt mest på at det er mannen med ljåen som står bak.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn