C
Cyber
Gjest
Ikke noe problem overhodet, bare moro at det er litt aktivitet her. Har nå i aften fått klargjort for første strøk maling. Satser på å rekke det på torsdag.
Veldig pent. De ble pokker så fine i hvit baffel de seas elementeneNå snakker vi!
Vis vedlegget 219970
Bassene spiller til opp til 120 og fulltonene ned til 240 og filterets bratthet syr det sammen?Kjør 24 db Linkwitz deling på 120 på bass og 240 på fulltone først, så kan du skru deg derfra.
Nix. Kjører en litt sær løsning med digtal ut til bassene. Mulig det er noe timing som ikke stemmer 100% med et ekstra DAC-ledd i bunn.DDA 100 har ikke analoginnganger???
Ja, det blir spennende å prøve når ny fulltone og diskanter er i hus. "Problemet" nå med aktiv deling er at jeg må ha flere forsterkerkanaler også!diskant er stort sett en god ide, selv på "fulltoner"
Ja, det blir spennende å prøve når ny fulltone og diskanter er i hus. "Problemet" nå med aktiv deling er at jeg må ha flere forsterkerkanaler også!diskant er stort sett en god ide, selv på "fulltoner"
Den som hviler på sine laurbær har plassert dem på feil stedKISS!
mvh
Proffen
Kaller du meg dum?Ja, det blir spennende å prøve når ny fulltone og diskanter er i hus. "Problemet" nå med aktiv deling er at jeg må ha flere forsterkerkanaler også!diskant er stort sett en god ide, selv på "fulltoner"
KISS!
mvh
Proffen
Nope!Kaller du meg dum?Ja, det blir spennende å prøve når ny fulltone og diskanter er i hus. "Problemet" nå med aktiv deling er at jeg må ha flere forsterkerkanaler også!diskant er stort sett en god ide, selv på "fulltoner"
KISS!
mvh
Proffen
![]()
Ja, svaret var også med et glis. Det er vel selvpåførte problemer dette, om man kan kalle det et problem. Det er jo ganske moro.Nope!
Det var med et ganske stort glimt i øget at jeg skrev det jeg skrev, seff i beste mening. Det ser jo berre lekkert ut, og spiller sikkert forrykende. Samtidig ser og skjønner jeg jo at du står foran noen utfordringer ifht hvordan høytalerne skal mates. Det blir jo fort noen effekttrinn eller monoblokker, når et treveis system skal fores slik du har lagt opp til.
mvh
Proffen
De aller fleste ganger er KISS genialt som prinsipp!Ja, svaret var også med et glis. Det er vel selvpåførte problemer dette, om man kan kalle det et problem. Det er jo ganske moro.Nope!
Det var med et ganske stort glimt i øget at jeg skrev det jeg skrev, seff i beste mening. Det ser jo berre lekkert ut, og spiller sikkert forrykende. Samtidig ser og skjønner jeg jo at du står foran noen utfordringer ifht hvordan høytalerne skal mates. Det blir jo fort noen effekttrinn eller monoblokker, når et treveis system skal fores slik du har lagt opp til.
mvh
Proffen
Jeg har litt forsterkerkrefter på vei og noen nødforsterkere i bakhånd så det ordner seg.![]()
Enig i det. Jeg pleier også å ha med at man ikke må legge lista høyere enn det man kan hoppe over. Men selv for en delvis "technichally challenged" type som meg så skjønner jeg hva som drives med. I oppsettet her handler det om å la elementene gjøre det de er best på og fulltonene skal få jobbe der de er best.De aller fleste ganger er KISS genialt som prinsipp!Ja, svaret var også med et glis. Det er vel selvpåførte problemer dette, om man kan kalle det et problem. Det er jo ganske moro.Nope!
mvh
Proffen
Jeg har litt forsterkerkrefter på vei og noen nødforsterkere i bakhånd så det ordner seg.![]()
Men å gjøre ting på den tungvinte måten kan jo seff også fungere. Ditt oppsett er et eksempel, tkr`s et annet.
Hadde en liten samtale med en kompis her om dagen, der vi kom inn på den aktive Gradient-høytaleren, som viste seg å ikke være så aktiv som man kanskje skulle tro - all den tid delefilteret er eksternt og man behøver minst to flere effektforsterkere, alternativt enda flere monoblokker for å få fuglende til å synge.... Enkelt? IMHO, nope! Kan det likevel funke godt? Det kan det helt sikkert! Ville jeg gått for noe sånt? Definitivt ikke!
Men det er jo som kjent mange veier til Rom....
mvh
Proffen
Nettopp. Og riktig sted er f eks i en meget god Boulognes saus jeg pleier å lage med kjøttdeig, stangselleri, raspet gulrot, buljong, hvitvin, en teskje tomatpure, ikke oregano eller urter og et partre dl kremfløte.........og laurbær selvfølgeligDen som hviler på sine laurbær har plassert dem på feil stedKISS!
mvh
Proffen![]()