15" wooferSer ut som en 18 tommer. Utrolig lekkert utført. Jeg likte formen på baffelen.
Med en så stor baffel burde han ha lagt til et ekstra basselement.
En liten korreksjon: Differensielle kretser, enten det er snakk om høyttalerelement, eller transistorer, kansellerer like ordens forvrengning. Dvs. 2., 4. osv ordens forvrengingskomponenter. Bare se på forskjellen i THD mellom First Watt F1 og F2. F1 er grovt sett å betrakte som to F2 koblet differensielt.Sigfried Linkwitz mener foran/bak montering annenhver gang reduserer 3 harmonisk forvrengning. Nelson Pass m fl er uenige.
Jeg har fått klarsignal fra kona på DIY høyttalere fordi jeg sier det blir rimeligere enn å kjøpe nytt.Mange spennende prosjekter, men kona....
Her en svenskeMange spennende prosjekter, men kona....
Har noen Tannoy 12" dual consentric med AlNiCo liggende - finnes det noen OB løsninger med de elementene?
Leter på nett, men finner intet.
Noen som har sett?
Står noen 15" i en testbaffel as we speak..Mange spennende prosjekter, men kona....
Har noen Tannoy 12" dual consentric med AlNiCo liggende - finnes det noen OB løsninger med de elementene?
Leter på nett, men finner intet.
Noen som har sett?
+1 - har du flere bilder av baffel bak?Henger meg på - la oss få høre & vite Terje![]()
Dayton PS220-8 Open baffle speakerDayton PS220-8 and the Monacor SPA-15PA
The size of bamboo is 110cm per 40cm and the wings are 60cm per 30cm.
The latest iteration may look different, but all the important dimensions are actually the same., with the obvious exception that the main panel is now MT rather than MTM. It uses a single piece of 32mm MDF for the front baffle and is, I suspect, structurally stronger as a result. I based the redesign on Neil Kaye's speakers, which I think look much better than the standard version.
I wanted Bob to be shorter as I moved house and they needed to fit under the screen. As well, my new room is smaller and doesn't need the output I had before. Coincidentally, they are now even closer to the true Orions in layout.
The only other change is they now have Acoustic Elegance IB12 bass drivers for even more deep bass ease.
AE DIPOLE18 with Lowther PM4A