Åpent "brev" til Høvdingen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.387
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kopi ? At folk forteller om sin musikk , sine opplevelser rundt denne er gull. Det å kaste ut youtube videoer uten annet enn kun det jevnt og trutt er gråstein.. Comprende ?
    Det eneste jeg får ut av forklaringen din er at du ikke liker Youtube- snutter, og ikke musikken heller. Da kan du jo ignorere hele tråden. Går så fint, så! :D

    mvh
    Du har så rett tkr. Mye bra musikk der, men alltid bra med litt dybde. Dine reiseopplevelser er på den annen side helt i toppen av det som jeg finner interessant her inne. :)
    Støtter HCS her... "hva lytter du til i dag?" er i følge enkelte det ypperste på forumet, men det er strengt tatt bare en endeløs posting av YouTube-linker uten bagrunnsinfo. Litt sånn "se så mye musikk jeg lytter til!" over det hele. Ingen blir særlig klokere av det. Når noe ikke debatters har ikke et diskusjonsforum mye for seg. Det finnes mye gode musikktråder - "hva lytter du til i dag" er definitiv ikke en av de. Kan like gjerne se på spillelistene NRK legger ut på sine nettsider, det er omtrent like givende.
    Jeg er enig at disse trådene er heller uinteressant da de fleste ikke har noe bakgrunnsinfo for hvorfor akkurat denne platen spilles. Der stopper forsovet enigheten. Mange liker disse trådene, og mange av oss finner de uinteressant. Akkurat det samme kan sies om de fleste av trådene på HFS. Jeg tror likevel at summen av trådene gjør HFS så interessant som den er for de fleste av oss. Forbud eller å gjemme noe bak faner tror jeg definitivt ikke er veien å gå. Vi er et mangehodet troll med ulike interesser og preferanser. Hvis jeg ønsker å endre kvaliteten på musikktrådene, handler det om at jeg med flere må gå aktivt inn å skrive og sette standarden. Hvis man, som meg, ikke gidder dette, blir det bare surmaget kritikk å klage på tingenes tilstand. For meg fungerer HFS sin organisering helt fint. Jeg må foreta en aktiv handling for å komme inn på off-topic, noe jeg sjeldent gjør. Tror helt sikkert at det er flere som har mer glede av musikktrådene slik de er nå enn min personlige tråd, men jeg vil nå en gang gjerne fortsette med min egen tråd om den er aldri så uinteressant for noen. Det er alltid noen som setter pris på det. Jeg er over 50 og stemmer selvfølgelig for status quo :D
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Forsiden på hifisentralen.no

    På forumsiden må man velge en emneknapp. Nye innlegg viser ot, ellers er det greit å sile.
    Ja, men det er jeg jo allerede klar over. Men da blir det som sagt å gå inn på hver enkelt fane for det man er interessert i; hifi, teknikk, galleri, osv... I stedet for å få alt det på et sted. Det jeg tror Musicbear mener, og som jeg altså er enig i, er at man kan være interessert i å ha en oversikt på ett sted over all forumaktiviteten som på en eller annen måte kan linkes til hifi. Mens forumaktiviteten som ikke har noe med hifi å gjøre ikke vises der. Burde gå an å fikse med en enkel ny fane, egentlig.

    Da må du kikke litt nærmere :)
    På forsiden (ikke forum) på høyre side er det noe som heter nyeste fra forumet.
    Der står nye innlegg fra alle andre kategorier enn OT.
    Ok, takk! Da skjønte jeg endelig hva som mentes:) Visste ikke at det ikke var off-topic der. Selv er det imidlertid sjelden at jeg bruker den oversikten for å få oversikt, synes den er mindre oversiktlig enn listen som er under fanene (man ser ikke hvem som har skrevet hva osv). Men ja - det er da noe! Men som sagt, det er ikke et stort problem for meg, dette.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kunne tenke meg en annen farge på tabbene…

    Nei, hva lytter du til er ikke hinsides. Det er som å få andre til å gå i platesamlingen din og friske opp hukommelsen litt. Små skudd ut av hvelvet. Toppers.

    Tillegg:

    Nå må vi slutte å tenke på hver tråd som om alt handler om uutgrunnelige vesentligheter. Vi er lyriske vesen, og blir lykkelige bare vi har noen å si «hei!» til.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Nå låter du som Fleksnes, Dongern. Hei du!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.755
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kopi ? At folk forteller om sin musikk , sine opplevelser rundt denne er gull. Det å kaste ut youtube videoer uten annet enn kun det jevnt og trutt er gråstein.. Comprende ?
    Det eneste jeg får ut av forklaringen din er at du ikke liker Youtube- snutter, og ikke musikken heller. Da kan du jo ignorere hele tråden. Går så fint, så! :D

    mvh
    Du har så rett tkr. Mye bra musikk der, men alltid bra med litt dybde. Dine reiseopplevelser er på den annen side helt i toppen av det som jeg finner interessant her inne. :)
    Støtter HCS her... "hva lytter du til i dag?" er i følge enkelte det ypperste på forumet, men det er strengt tatt bare en endeløs posting av YouTube-linker uten bagrunnsinfo. Litt sånn "se så mye musikk jeg lytter til!" over det hele. Ingen blir særlig klokere av det. Når noe ikke debatters har ikke et diskusjonsforum mye for seg. Det finnes mye gode musikktråder - "hva lytter du til i dag" er definitiv ikke en av de. Kan like gjerne se på spillelistene NRK legger ut på sine nettsider, det er omtrent like givende.
    Gikk for moro skyld inn på "hva lytter du på nå"- tråden og så hva som foregikk der. Noe mindre Youtube- snutter, riktignok, men fraværet ble ikke akkurat oppveiet av mengden dyptgeånde musikalske analyser.

    To alen av samme stykke, men med forskjellig musikalsk fokus, IMO. Greit nok.

    Lettere, uansett, enn å tråle gjennom et utall billedtråder på utkikk etter nye musikalske impulser. Og mer sosialt.

    mvh
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Var forumet så meget bedre for fem eller ti år siden??
    Synes denne tråden avspeiler et gjennomgående problem: At bidragsyterne blir eldre og eldre.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Feil - bidrags-syterne ser ut til å bli yngre! Vi gamle er langt mer tolerante og har lært oss å ikke tråkke oppi ruka.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg har fått klage fra en moderator for personangrep på en meddebattant på denne tråd, jeg har brutt regelverket.

    OK, heldigvis knuser jeg ikke kneskålene mine med den fine slegga jeg kjøpte på Ahlsell, forleden. Jeg tar imidlertid klagen til etterretning. Forlater dette forum som medlem per omgående. Undertegnede er åpenbart feil person på feil sted.

    1000 hjertelig takk, Høvdingen, for alle timer dette forum har gledet meg - herav og minst tilført meg kunnskap jeg ellers ikke ville hatt. Og gå ikke i fellen med at forumet ditt flyter ut så det til slutt kun omhandler sykler, hva folk spiser, innvandringspolitikk og alt annet jeg forsøker unngå å lese om fordi det ikke interesserer meg.
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått klage fra en moderator for personangrep på en meddebattant på denne tråd, jeg har brutt regelverket.

    OK, heldigvis knuser jeg ikke kneskålene mine med den fine slegga jeg kjøpte på Ahlsell, forleden. Jeg tar imidlertid klagen til etterretning. Forlater dette forum som medlem per omgående. Undertegnede er åpenbart feil person på feil sted.

    1000 hjertelig takk, Høvdingen, for alle timer dette forum har gledet meg - herav og minst tilført meg kunnskap jeg ellers ikke ville hatt. Og gå ikke i fellen med at forumet ditt flyter ut så det til slutt kun omhandler sykler, hva folk spiser, innvandringspolitikk og alt annet jeg forsøker unngå å lese om fordi det ikke interesserer meg.
    Hei ta deg ei PERA å ro ann ne (kom te bars ) , me e vel adle enige om att der e møkje her inne så ikje gagna adle ,,,men så e det .
    her er det mangfoldet her inne som gjør sentralen te de ann E . Enige M deg, møkje Crapp her inne om alt. Men EG vele sjøl om eg vil lesa .
    I beste mening T deg
    Mvh Roy
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Ganske komisk at TS presterer å posten en offtopic tråd i hifi forumene hvor han klager over at offtopic tråder dukker opp blandt hifi-trådene, for så å forlate forumet i protest når moderator påpeker brudd på reglene. :)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Jeg ser problemstillingen uten at den har plaget meg nevneverdig. For å være litt løsningsorIentert så burde det være mulig å få inn et menyvalg med noe sånt som "Nye innlegg PH" der ph står for Pure HIFI. Jeg regner med at det ikke er fult så enkelt da de fleste databasesøk her går i bakgrunnen med ferdiggenerert innhold for å få opp tempoet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Cheezus!

    Kan det være så vanskelig å snakke på en akseptabel måte til andre folk at hvis det kreves, forlater man heller arenaen?

    Hvis så er tilfelle:

    Synd, det!
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Tar det normalt bortimot et døgn å forlate forumet som medlem "per omgående", eller er begrepet synonymt med å logge av?
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.917
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har fått klage fra en moderator for personangrep på en meddebattant på denne tråd, jeg har brutt regelverket.

    OK, heldigvis knuser jeg ikke kneskålene mine med den fine slegga jeg kjøpte på Ahlsell, forleden. Jeg tar imidlertid klagen til etterretning. Forlater dette forum som medlem per omgående. Undertegnede er åpenbart feil person på feil sted.
    Posten du fikk advarsel for er fjernet, men jeg greide å få den med meg. Posten var ufin, så advarselen var på sin plass.

    Det sagt - vi kan alle trampe i klaveret, men å surke for å få en korrigerende pekefinger, for å forlate og slamre med døra på tur ut går kun tilbake på en selv.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Jeg kunne også godt tenkt meg mer tilpassing av nye innlegg fanen. Ser til min relativt store forskrekkelse at ett enkelt ønske om en funksjon skal bli bagatallisert, kritisert og slått ned på av andre forummedlemmer. Hva i alle... er tanken som slår meg, har de så lite å fylle dagene med at de må "forsvare" systemet som er i dag da de ikke kan forstå hvorfor noen ønsker noe annet? Jeg ville tro at de som eventuelt skulle gjøre dette mulig kan komme med informasjon eller spørsmål rundt ønsket fra forumbrukeren selv? Eller skal Høvdingen beskyttes? Trenger han det?

    Jeg har selv opplevd at HFS blir litt vel mye, og tatt meg en pause eller ti. Kan kanskje virke som om det er tid for en ny pause for å se om utviklingen i community går i en retning som jeg ønsker å bidra i eller ikke.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Enda et ilandsproblem har funnet sin løsning - ;).
    Nye venter - trur eg
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Helt greit for meg! Er vant med å tilpasse meg :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ble litt forvirra nå, men som oks81 skriver:
    Jeg og er vant med tilpassninger, på godt og vondt.:p


    .....men det er da god plass til "teknikk" fanen. Vil gjerne ha den tilbake.
    sutre, sutre.....
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg har gjort om på forumoversikten, også får vi se om det blir til det bedre eller verre.

    "Nye innlegg" viser alt utenom Off topic.
    Kunne du fikset en "Nye innlegg" inkl off topic, så får alle det som de vil :)

    Edit: Ser "Dagens innlegg" eller "Nye innlegg" får med alt, så det ordnet seg fort :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Vi må ha en fane som heter "Alle inkl Off Topic!" Ellers risikerer vi å gå glipp av mange gullkorn. Hører du, Høvding?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Jeg vil ha en egen fane for "Nye Bilder" :)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Jaggu ordna ikke det her seg også. Du er en løsningsorientert Høvding. Det skal du ha.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ble litt forvirra nå, men som oks81 skriver:
    Jeg og er vant med tilpassninger, på godt og vondt.:p


    .....men det er da god plass til "teknikk" fanen. Vil gjerne ha den tilbake.
    sutre, sutre.....
    Enig, teknikk må med igjen, viktig for DIY folket! Dette kan jeg ikke tilpasse meg etter å ha prøvd!

    Demokratiets bakside...
    Nå er det ikke demokrati lenger, teknikk skal inn igjen!!

    Mvh Stalin

    (Han andre har så støgg bart så han vil jeg ikke være!)
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Nei, dette sugde ;-)

    Folk er forskjellige og man vil aldri treffe en løsning som passer alle. Derfor må det brukerdefineres for at alle skal bli fornøyd. Mitt forslag:

    Hver kategori har egen flik, som før.
    Nye inlegg har sin egen flik hvor brukeren selv kan definere hvilke kategorier som skal være synlig. Default står alle på, men man kan huke bort f.eks. musikk og galleri, hvis man føler for det.

    Da får alle det som de vil, minus kanskje høvdingen dersom dette er vanskelig å få til.

    Det har nå vært en masse diskusjon og jeg personlig synes det er dårligere nå enn i går.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Lags aat alle
    Ivar Aasen (1813-1896)
    Til Lags aat alle kann ingen gjera;
    det er no gamalt og vil so vera.
    Eg tykkjer stødt, at det høver best
    aa hjelpa den, som det trenger mest.

    Og kor du bryggjar og kor du bakar,
    d'er alltid ein, som det ikkje smakar;
    og naar den eine daa gjerer Rop,
    so ropar sidan den heile Hop.


    D'er mange nog, som vil Domar vera
    og læ aat alt, som dei andre gjera.
    Og Lyte finna dei rundt i Kring,
    og sjølve gjera dei ingen Ting.

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Kudos til Høvdingen for å være lydhør og løsningsorientert ovenfor forumets brukere.

    Men... jeg syns det er lettere bakvendt at de som ikke klarer å la være å trykke på OT trådene skal få en spesialtilpasset og skreddersydd løsning på bekostning av de av oss som faktisk liker å få med seg en fullstendig oversikt over de siste innleggene inne på forumoversikten.

    Like itj herre nye forumoversikta, sjø.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Tenkte jeg skulle melde meg inn på forumet "kvinneguiden" og be om en "Off Topic Hifi Teknikk" avdeling der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn