Å samle musikk og hifi-interesserte til god og saklig diskusjon

Status
Stengt for ytterligere svar.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
erato skrev:
.... og samtidig redegjør for din motivasjon bak aktiviteten din her på sentralen.
Takk for tilbudet. Uttrykket "redegjøre for din motivasjon" bekymrer meg naturligvis litt, minner litt om Stasi og gamle DDR. Men skitt au: Jeg har en gigantisk samling CD'er og har eid mye rart utstyr. Synes det er artig å følge med litt i utstyrsgalskapen deres. Mye av aktiviteten min har blitt stimulert av de mange dyktige debattantene på off-topic.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
BBking skrev:
erato skrev:
.... og samtidig redegjør for din motivasjon bak aktiviteten din her på sentralen.
Takk for tilbudet. Jeg har en gigantisk samling CD'er og har eid mye rart utstyr. Synes det er artig å følge med litt i galskapen deres. Mye av aktiviteten min har blitt stimulert av de mange dyktige debattantene på off-topic.
Jeg eier også en bil. Det betyr ikke at jeg dermed føler meg berettiget til å poste tusenvis av innlegg om politikk på de mange bilforum på nettet. Skriv litt om musikken og utstyret da, slik at vi alle kan forstå hvorfor du har utsett oss som spesielt beæret til å bli tilgodesett dine politiske betraktninger!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
erato skrev:
BBking skrev:
erato skrev:
Takk for tilbudet. Jeg har en gigantisk samling CD'er og har eid mye rart utstyr. Synes det er artig å følge med litt i galskapen deres. Mye av aktiviteten min har blitt stimulert av de mange dyktige debattantene på off-topic.
Jeg eier også en bil. Det betyr ikke at jeg dermed føler meg berettiget til å poste tusenvis av innlegg om politikk på de mange bilforum på nettet. Skriv litt om musikken og utstyret da, slik at vi alle kan forstå hvorfor du har utsett oss som spesielt beæret til å bli tilgodesett dine politiske betraktninger!
Må man "rettferdiggjøre" sitt medlemskap på sentralen?
Dette forhøret sier vel egentlig mest om deg og dine idealer. Men kan kanskje være morsomt for noen å lese. Utstyret mitt har hovedsakelig bestått av EC og NAD. Musikkinteressen har skiftet fra rock til jazz og klassisk, prøver å få med en del konserter når tiden tillater det, kfr mine innlegg. Har du flere spørsmål, får du betale meg for et intervju.
Hva er for øvrig din motivasjon?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg synes kanskje det er greitt at ikke sentralen blir brukt som en såpekasse for politiske budskap. Det finnes egne fora for slikt.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
erato skrev:
Jeg synes kanskje det er greitt at ikke sentralen blir brukt som en såpekasse for politiske budskap. Det finnes egne fora for slikt.
Hva er galt med politikk og samfunnsengasjement?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
BBking skrev:
erato skrev:
Hva er galt med politikk og samfunnsengasjement?
Generelt veldig positivt. Men det betyr ikke at man dermed kan klistre opp plakatene sine hvor som helst. Skriv innlegg i avisene, bruk politikkforumet på vg.no, meld deg inn i et politisk parti, avhold folkemøter på torget, stå på stand; men vis en viss balanse i bruken av noe som, tross alt, er et forum for musikk og musikkutstyr.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.718
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vidar P skrev:
Det ble sagt fra høvdingteltet i sin tid at man skulle forsøke å skille OT ut fra "siste innlegg"; det hadde hjulpet godt dersom man aktivt måtte søke opp OT-Hjørnet for å finne innlegg, og nye innlegg ikke ble vist blant hifirelaterte nye innlegg.

Foreslår at muligheten utforskes pånytt.
Ikkje dumt, det framlegget der!
Støttast!

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Vidar P skrev:
Det ble sagt fra høvdingteltet i sin tid at man skulle forsøke å skille OT ut fra "siste innlegg"; det hadde hjulpet godt dersom man aktivt måtte søke opp OT-Hjørnet for å finne innlegg, og nye innlegg ikke ble vist blant hifirelaterte nye innlegg.

Foreslår at muligheten utforskes pånytt.
Ikkje dumt, det framlegget der!
Støttast!
Det kommer i HFS3 om jeg har forstått H rett.

Det er forøvrig en god løsning. Da slipper persillebladene å forholde seg til kontroversielle meninger og tema, og vil ikke ha noen grunn til å føle seg forulempet av at folk diskuterer annet enn sanksjonerte emner siden de da må aktivt oppsøke gruppene med det farlige innholdet for å bli forferdet.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

Det handler ikke om å bli forferdet; man treffer mennesker med langt skråere verdensblikk i noen av våre bransjer kan jeg love; og det er jo en og annen tråd som mange vil synes er ok å følge der også; men det handler om å se hifi-og musikktrådenes utvikling (som sett på "siste" på forsiden) bli overøst med og drukne i tøv-og-tøys-tråder, hyppig frekventert av folk som ofte ikke engang kjenner omfanget av sin grenseløse inkompetanse og komplette uinteressanthet; men som likefullt ikke er beskjedne med å være ubeskjedne i ot-diskusjoner.
Om jeg kan få være så freidig så logger jeg meg ikke på HFS for å lese kontroversielle meninger om alt annet enn hifi.

OT har sin berettigelse som avdeling, det har få men svært ivrige debattanter, som sikkert har glede av å ha noen form for sosialt liv og samkvem om ikke annet så på www; men siste innlegg der bør ikke reflekteres i "siste fra forumet" sammen med musikk-/hifi på en slik måte at brukere av alle andre avdelinger må gå og søke aktivt i alle andre avdelinger fordi OT-tråder dominerer "siste innlegg".

G

Gjestemedlem

Gjest
Hensikten er vel, hvis jeg har oppfattet det hele rett, at alle skal selv kunne velge hvilke grupperinger man skal se overskrifter fra på forsiden. Det er vel en løsning som alle kan bifalle. Selv dem som ikke har andre ærend enn å snakke litt om hifi-boksene sine.

Problemet er vel egentlig at det er alt for mange interessante og kunnskapsrike mennesker her til kun å snakke om hva de har kjøpt seg til stuen eller lytterommet sitt. Men ingen skal jo tvinges til å se en fæl overskrift som kan henlede oppmerksomheten bort fra elektronikken.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

Tsk... du er bare misunnelig fordi du ikke har noen hifi. Må bli flinkere å spare vettu :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Vidar P skrev:
Tsk... du er bare misunnelig fordi du ikke har noen hifi. Må bli flinkere å spare vettu :)
Nei, har vel ikke det. Men koser meg nå godt med mid-fi oppsettet mitt likevel jeg. :)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Svensk og nynorsk bør sensureres. Kan man ikke skrive norsk, har man neppe noen ektefølt hifi-interesse. Synes det er nokså åpenbart. Ville vært annerledes på et fjøs- eller stabburforum.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Tråden er stengt.

I denne kategorien diskuterers komentarer og hjelp til forumet, og denne tråden har sklidd ut for lengst.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn