Å gi opp internett...

• Trådstarter Atle Kristiansen
  • Startdato
Status
Stengt for ytterligere svar.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
The Atl skrev:
Først nå ser jeg hvor søkt det er å ville diskutere dette i et forum for diskusjon rundt hifiutstyr, eller passende alt ettersom. ::)

*Tusler vekk og prøver å legge nettet bak seg noen dager til.*

Mvh

Tja, vet nå ikke det. Jeg synes OT her på HFS merkelig nok er et bra sted til å diskutere diverse tema. Man finner mange forskjellige mennesker med mange forskjellige meninger her, men de fleste har det til felles at de er rimelig oppegående. Er vel ingen grunn til at dette stedet skulle være dårligere enn andre i så måte, tvert imot. Sammenlignet med en del andre steder synes jeg nivået er bra, terskelen for å skrive dusteinnlegg på VG og lignende diskusjonsforum er nok mye lavere.
Men man må jo ta slike nettdiskusjoner for det de er. Deltagerne har jo forskjellige grunner til å delta, noen ønsker mest å provosere og er strålende fornøyde når andre blir hissig, man må ikke la det gå innpå seg i for stor grad. Det er det litt for mange sliter med, de kan ta en sleivete kommentar, som kanskje var ment humoristisk, som blodig alvor og skrive et krast svar, så blir førstemann sur for det, og så har man det gående. Man må ikke ta seg selv for høytidelig, og heller ikke tro at alt er ment i verste mening.
Man velger ikke selv hvem man diskuterer med, derfor bør man heller ikke være for hårsår.

M

Morpheus

Gjest
Ut ifra ditt første innlegg vil jeg si vi er brødre i ånden! Men vi vandrer nok på forskjellige veier til Rom...

Etterhvert som jeg leste videre i tråden ser jeg at du har et behov for å legetimere dine synspunkter på en litt krampeaktig måte. Du velger å bruke finslepen polemikk på en slik måte at det nesten fremstår som hersketeknikk...

Ditt første innlegg står meget godt for seg selv, og det er nesten litt bedrøvelig å se at du velger å tolke enhver mening som blir ytret senere i tråden i værste form. Du er tydelig vis vant med å bli misstolket og latterligjort, regner med det er derfor du responderer slik du gjør.

Selv ønsker jeg ikke å sette meg i bås som anarkist, sosialist, kapitalist osv, men la min forstand og intellekt, samt evne til kritisk refleksjon være avgjørende for hvilke standpunkt og handlinger jeg gjør i denne verden.

Det er ganske interessant å se på det paradigmeskifte den amerikanske presidentvalgkampen holder på å forløse. I USA har man hatt en sort/hvit holdning til Demokrater og Republikanere. Nå begynner det å gå opp for folk der borte at det ikke er hvilket parti som spiller noe rolle, men faktisk hvilken person man ønsker som President som betyr noe.

Hillary og Obama vil ikke nødvendigvis være noe bedre alternativ til Bush bare fordi de er Demokrater. Derimot får stadig flere amerikanere opp øynene for at Ron Paul vil være et bedre alternativ for amerikanere såvell som for resten av verden selv om han representerer det samme parti som Bush.

Hadde det ikke vært for nettet hadde jeg ikke kunnet fulgt med på den amerikanske presidentvalgkampen slik jeg kan idag. Den norske dekningen fra massemediene er helt i utakt med hva som virkelig skjer der borte! Heldigvis har f.eks Dagbladet begynt å la leserene diskutere innleggene til "journalistene", og det er da den interessante informasjonen kommer frem!

Uansett ønsker jeg det lykke til videre på veien min "bror".

O

OivindJ

Gjest
Polkagris skrev:
Hva slags kreativitet er det du etterlyser, musikk, film, bøker, teater?
Det bygges jo ny Opera i Oslo f.eks...

Hvor nyskapende er det egentlig å tøye strikken en millimeter lenger enn forrige man innen en av disse "ferdige båsene" (der vi alle allerede har en rimelig god ide om hvor grensa går)?

Er det der kreativiteten til folket stopper? Ingen lengere som har kreativiteten til å strekke seg litt lengere? / etter noe helt annet? /etter noe helt nytt?

Vil ikke tro at en nødvendigvis vokser så veldig mye ved å følge en, nærmest gitt oppskrift, innen en av disse "båsene".

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Jeg synes dette blir en litt søkt innfallsvinkel. Enten man snakker om internett, TV, radio eller mobiltelefon, så blir det litt tøysete å gi disse tingene skylden for at man blir "avhengig", eller opplever deres tilstedeværelse som stressende. Man bestemmer jo til syvende og sist selv hva man ønsker å bruke tid på. At det finnes veldig mye "informasjon" tilgjengelig er kjempebra, selv om det tidvis kan kreve litt innsats å filtrere ut det man har nytte og glede av.

Selv ser jeg veldig lite på TV - det blir nyheter, noe National Geographic Chaannel og Travel. Har ingen faste serier jeg følger med på, og er generelt lite orientert om hva som går på de ymse kanalene - TV er aldri noe samtaleemne for min del. Hovedgrunnen til at jeg faktisk har TV, er at jeg synes det er hyggelig å se en film av og til, samt at enkelte serier er meget bra. Valgfrihet, rett og slett.

Tilsvarende blir det med internett - det er en utrolig praktisk løsning på veldig mye. Tenk bare på nettbank, epost, muligheter for å reservere bøker på biblioteket, mulighet for å bestille musikk, orientere seg i forhold til priser etc. Men MSN chat, og denslags søl har jeg aldri spandert så mye som et øyeblikk på - det er jo regelrett kjedelig!

Hvis man synes den beste løsningen er å kvitte seg med disse tingene, så må man jo selvsagt gjøre det. Men jeg mener at en viss kritisk seleksjon kan funke vel så bra.

Jeg var forøvrig i Tyskland tidligere i høst, og der kom jheg i snakk med ei veldig musikkinteressert jente. Hun likte blant annet Maria Solheimm, og spurte meg hva som var mest populært av musikk i Norge akkurat nå for tiden. Og jeg ble svar skyldig. Enkelt og greit har jeg ikke peiling på sånt, og det plager meg ikke.

A

Atle Kristiansen

Gjest
-HP- skrev:
Jeg synes dette blir en litt søkt innfallsvinkel. Enten man snakker om internett, TV, radio eller mobiltelefon, så blir det litt tøysete å gi disse tingene skylden for at man blir "avhengig", eller opplever deres tilstedeværelse som stressende. Man bestemmer jo til syvende og sist selv hva man ønsker å bruke tid på. At det finnes veldig mye "informasjon" tilgjengelig er kjempebra, selv om det tidvis kan kreve litt innsats å filtrere ut det man har nytte og glede av.

Selv ser jeg veldig lite på TV - det blir nyheter, noe National Geographic Chaannel og Travel. Har ingen faste serier jeg følger med på, og er generelt lite orientert om hva som går på de ymse kanalene - TV er aldri noe samtaleemne for min del. Hovedgrunnen til at jeg faktisk har TV, er at jeg synes det er hyggelig å se en film av og til, samt at enkelte serier er meget bra. Valgfrihet, rett og slett.

Tilsvarende blir det med internett - det er en utrolig praktisk løsning på veldig mye. Tenk bare på nettbank, epost, muligheter for å reservere bøker på biblioteket, mulighet for å bestille musikk, orientere seg i forhold til priser etc. Men MSN chat, og denslags søl har jeg aldri spandert så mye som et øyeblikk på - det er jo regelrett kjedelig!

Hvis man synes den beste løsningen er å kvitte seg med disse tingene, så må man jo selvsagt gjøre det. Men jeg mener at en viss kritisk seleksjon kan funke vel så bra.

Jeg var forøvrig i Tyskland tidligere i høst, og der kom jheg i snakk med ei veldig musikkinteressert jente. Hun likte blant annet Maria Solheimm, og spurte meg hva som var mest populært av musikk i Norge akkurat nå for tiden. Og jeg ble svar skyldig. Enkelt og greit har jeg ikke peiling på sånt, og det plager meg ikke.
"Serenity now!"
Frank Constanza

Selvfølgelig bestemmer en selv hva en bruker tid på, å velge frihet fra disse tingene er i så måte et bevisst valg - om enn tilsynelatende drastisk i andres øyne. At det ikke er et valg som passer alle er jeg helt innforstått med, men å redusere diskusjonen til et enten eller/for eller mot mitt valg er relativt kontraproduktivt slik jeg ser det og langt fra hva jeg ønsket å formidle eller håpet ville utspille seg. Noe jeg selvfølgelig må ta selvkritikk for.

Selv ser jeg frem til lange kvelder med skolebøker, politisk lektyre, historie, skjønnlitteratur, musikk, en kopp kakao og en varig tilstand av ro og rom til å oppleve meg selv og mitt forhold til tingene rundt meg jeg før bare kunne drømme om i min relativt sett stressende teknologiske hverdag. Og forhåpentligvis også muligheten til å gjennvinne min kreative side, en del av meg som jeg føler har druknet i alle disse overveldende (til dels intetsigende) inntrykkene det moderne liv byr på.

Alt vil jo fortsatt være der, jeg velger bare ikke å gjøre det til en del av min intimsfære.

Mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
He is dead but he won't lie down !

Nå skal jeg være litt ekkel Atle, ikke for å være slem, men du står så vanvittig lagelig til for hogg !! ;D

Til å skulle ha forlatt internett er du rimelig aktiv !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Du minner meg om broderen da han skulle "slutte å røyke" !? Du er mer hekta enn det du er villig til å innrømme tror jeg !! Men du er i godt selskap, ... meg f.eks! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

A

Atle Kristiansen

Gjest
Har sagt opp internett, siste dag blir niende - 30 dagers oppsigelsestid, Tele2. Blitt litt mye i helgen ja.

Mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
OK da! ;)

Akseperer det, var bare så veldig fristende. :D

Håper for din del du ikke får kløe og utslett av abstinens, lett å bli hekta på dette. Bruker vel strengt tatt litt for mye tid på nettet, men det er da litt gøy også da. Problemet er dels at det er lettere å "forsvare" tidsmessig at man setter seg forran PC'en enn i godstolen med en bok. Å lese er jo så "uproduktivt" i denne vår så effektive hverdag, -dessverre ! På mange måter savner jeg tiden før PC kom inn i huset. :-[

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
The Atl skrev:
Det er rart hvordan "alle" de komersielle intrykkene er skapt for å pasifisere, gjøre en underdanig og krevende i stedet for kreativ og skapende. For meg handler dette misbruket av massemedier først og fremst om bekvemmelighet, og avstanden jeg søker fra dem om det ubekvemme jeg føler ved å redusere sinnet og ånden til et fornøyelsesredskap uten reel substans.

Beklager dette uredigerte stream of consciousness aktige innlegget. Følte bare for å dele en følelse, en følelse som ligger for dypt til å kunne uttrykkes enkelt, og jeg gidder ikke å legge mye av meg selv i et skriveri som uansett kommer til å føre til lite annet enn latterliggjøring her på sentralen.

Mvh
Atle "snart blir jeg koblet fra" K
En tankevekker!
Jeg hadde en kort periode uten TV og det er merkelig hvor mye fornuftig en får gjort når man ikke har den pasifiserende underholdnings boksen stående .......
Kanskje på tide jeg slår følge med deg. :)
Mvh
Rune

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Det jeg overhodet ikke skjønner med denne argumentasjonen er fortsatt at man tydeligvis sitter og ser på TV selv om man ikke har lyst. Noe slikt er helt fremmed for meg - hvis man ikke har lyst til å se på, så slår man den av. Verdens minste problem! Det blir så jeg begynner å lure: hvor er det egentlig karaktersvakheten ligger når man må legge skylda på mediene/underholdningen for egen passivitet og vegring mot å gjøre det man egentlig har lyst til.

Jeg er som sagt enig i at det som fyller samtlige medier i stor grad er søppel. Men da er jo lykken at det tross alt ikke er så fryktelig vanskelig å orientere seg hen i mot det som faktisk har substans, for så å velge dét.

Den eneste reelle grufullheten jeg har opplevd med å ha TV i huset var da jeg var samboer, og stua med jevne mellomrom ble okkupert av en kjæreste som skulle se på "Judging Amy", "Joey" og annen vettløs forbrukerunderholdning. Sånt er frustrerende, det skal jeg være enig i. Ble mye utendørs fysisk aktiivitet på meg i den tiden...

O

OivindJ

Gjest
Ja, la oss flytte fokus til hvor enkelt en kan se på alt og ødelegge denne tråden en gang for alle.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Mennesker blir provosert når deres livsstil settes i et lys de ikke liker at deres valg eller mangende kapasitet til å ta selvstendige valg faller under og inntar da denne krampaktige forsvarsposisjonen - angrip enhver dissident.

Om en åpent proklamerer at en ikke ser de komersielle medienes stadig større grep om befolkningen som et problem så gjør en i mine øyne ikke stort annet en å utvise hvor innsnevret perspektiv en selv har fått nettopp ved ikke aktivt å skaffe seg det perspektive som skal til for å penetrere sløret propagandaen har lagt over våre egene(?) tilværelser.

For noen er virkeligheten HP skisserer reell det er hva som skremmer meg.

Når det gjelder å være selektiv i valg av sine medier, jeg ser nå på en Howard Zinn, en Norman Finkelstein forelesning på henholdsvis sannhet i krig og Palestina Israel konflikten, samt et intervju med Robert Fisk om hans liv som midtøstenkorrespondent - det er ikke slik at jeg menger meg i søppel slik det virker som om noen har tolket meg. Sitcoms*, hollywoodfilmer* og den slags finner sjelden plass i min mediehverdag. Det er på siden av poenget, som visse demonstrativt nekter å ta - tenke seg hvorfor.

Jeg er lei av å krangle om slike banale ting.

Mvh
* men jeg setter pris på det som en avveksling av og til.

A

Atle Kristiansen

Gjest
el_mariachi skrev:
Hvor lang er oppsigelsestiden egentlig da?
30 dager, som sagt et par innlegg over, sitter på nett frem til niende. Kan vi ikke få dette til å handle enda mer om min person, takk?

Mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
The Atl skrev:
Mennesker blir provosert når deres livsstil settes i et lys de ikke liker at deres valg eller mangende kapasitet til å ta selvstendige valg faller under og inntar da denne krampaktige forsvarsposisjonen - angrip enhver dissident.
Hvem er det du provoserer tror du?
At du må si opp bredbåndet ditt for å kunne konsentrere deg om annet enn internett, sier mer om deg enn om de du til stadighet stempler som perverse fascister. Jeg tror ikke så mange tar deg alvorlig når du holder på slik.
Derfor har du heller ikke injurierende kraft.

Lykke til når oppsigelsestiden din er over. ;D

A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
The Atl skrev:
Hvem er det du provoserer tror du?
At du må si opp bredbåndet ditt for å kunne konsentrere deg om annet enn internett, sier mer om deg enn om de du til stadighet stempler som perverse fascister. Jeg tror ikke så mange tar deg alvorlig når du holder på slik.
Derfor har du heller ikke injurierende kraft.

Lykke til når oppsigelsestiden din er over. ;D
Det handler ikke om at jeg må si opp bredbåndet mitt for å kunne konsentrere meg, det handler om at det er siste ledd før jeg virkelig føler meg frigitt. Hadde jeg opplevd det som et stort tap hadde jeg latt vær. Trådens budskap var heller å diskutere friheten jeg føler jeg har oppnådd ved å fjerne meg fra telekommunikasjon og tv, samt valget om å maksimere den følte friheten fra (en undervurdert form for frihet) ved å si opp bredbåndet.

Det er en viss forskjell på å kalle en av holdningene dine pervertert til å kalle deg pervers, tro meg så intimt vil jeg ikke kjenne deg, ikke kan jeg skjønne at noen vil det heller.

Tror du virkelig det betyr noe til eller fra om retorikken min får noen av e-klientelle til å vegres for å ta meg seriøst? Ja ja...

Kan godt gi opp denne plassen nå om det var poenget - et poeng du nok ikke vil evne å ta til deg uansett. Se øvelsen i ren skjær vilje utfolde seg - du vil bli imponert ;)

Mvh
The "mother fucking" Atl

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Denne tråden ble jo utrolig fort til en rein personangrepstråd, og det er dumt. Det er nemlig en ganske kurant problemstilling.

Anekdote, forøvrig: "følt frihet - en undervurdert form for frihet". Jeg spør: finnes det egentlig noen annen aktuell form for frihet? Hvis man ikke føler seg fri, er man da fri? Eller motsatt: hvis man ikke føler seg undertrykt, er man da egentlig undertrykt? Selvsagt finnes det visse almene normer for tilstander av denne typen, men det hele koker vel ned til individets egen opplevelse av situasjonen?

Vel, det var ikke poenget mitt. Jeg ønsker å problematisere de kommersielle medienes grep om befolkningen. Hva er det som gir media dette grepet? Når folk ser på Idol, Skal vi danse, Friends og andre kommersielle underholdningsprogram, så er det jo fordi de har lyst. Det dreier seg hverken om tvang eller lureri, kun preferanse.

Jeg mener at det triste ligger i folks totale mangel på oppfinnsomhet, og fraværende interesse for å grave litt dypere. F.eks. sjekke ut programmenyen til NRK P2 fremfor å la Radio 1 surre hele dagen. Kjøpe Morgenbladet, Ny tid, Klassekampen i blant fremfor å la VG og Dagbladet stå som den daglige lunsj-samtalens premissleverandører.

Hvorfor er det slik at flertallet av befolkningen aldri kommer til å høre på Verdibørsen eller lese Egil Baumanns artikler?

Er svarene å finne i "Distinksjonen" av Bordieu, eller har folk her noen alternative forslag?

S

Slubbert

Gjest
The Atl skrev:
Merkelig nok synes jeg at om det er noen overstående beskrivelse passer på (her inne), så er det nettopp deg. Din selvpåberopte rolle som utbryteren - dissidenten, de alternatives talsmann og rettferdighetens ridder - kan ikke imøtegås uten at man angripes som enten a) fascist, b) hjernevasket eller c) maktservil. Det er en krampaktig forsvarsposisjon mer enn noen. At Chomsky og Znet er bærere av Sannheten (med stor S) mens alle motstridende kilder er propaganda likeså, et forutsigbart og relativt kraftløst argument.

HP har helt rett når han sier at ingen tvinger folk til å se på TV; om man blir innsnevret av egen mediebruk så er det et resultat av egne valg. Å skylde på mediene og de skumle korporasjonene er ansvarsfraskrivelse, du kunne gjort det du nå gjør for lenge siden og andre kan gjøre det samme. Du velger å ta tak, bra for deg, men det er bare å innse at den andel av befolkningen som foretrekker hjernedøde realitysåper ikke anlagt for den dype tankevirksomhet i utgangspunktet. Verden var ikke mer opplyst enn den er nå hverken for ti, tyve, femti eller hundre år siden. Og "grasrota" passer ikke, og har aldri passet, det romantiserte bildet av den stridende opprører som revolusjonære liker å tegne. "Grasrota" gir stort sett faen i politisk dialektikk og passer mest på seg selv.

Om en åpent proklamerer at en ikke ser de komersielle medienes stadig større grep om befolkningen som et problem så gjør en i mine øyne ikke stort annet en å utvise hvor innsnevret perspektiv en selv har fått nettopp ved ikke aktivt å skaffe seg det perspektivet som skal til for å penetrere sløret propagandaen har lagt over våre egne(?) tilværelser.
Og hva gjør ditt perspektiv mindre innsnevret enn andres? At du mener å ha "penetrert sløret" og "funnet Sannheten" kan i seg selv virke innsnevrende nok.

det gjelder å være selektiv i valg av sine medier
Der er du flink, det skal du ha.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Gud bedre...er det mulig å bli mer pompøs? Til å være en som tilsynelatende har forlest seg på både det ene og det andre, er det underlig å underslå et medium som i natur er både tilgjengelig og demokratisk for både massene og eliten.

Denne tråden handler ikke om noe annet enn deg The Atl, beklager - men "det store prosjektet" glipper fullstendig i alt røret. Si opp du og finn fred!(med tanke på hvor uendelig mye tid du bruker på dette og kanskje andre fora så forstår jeg behovet ditt).

O.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Så ret så rett Slubbert. Grasrota har skuffet mange AKPere, og samfunnsengasjerte akademikere gjennom tidene. For ikke å snakke om en rekke renessansefilosofer osv (før massemedienes inntog). Og ja, jeg tror du har rett i at vi ikke er mindre opplyste nå, enn før massemediene kom over oss. Tvert i mot, tror jeg fallgruben er det som kalles "Information overload"! Særlig viktig er dette begrepet blitt etter Internett. Jeg kjenner det godt på kroppen selv.

Fragmenterte, strie strømmer av informasjon som farer forbi, stresser oss. De mest kunnskapshungrige av oss (de som ikke bare ser såpe, og er fornøyd med det), er kanskje mest utsatt, og burde gjøre som trådstarter. Trekke seg til bake, redusere informasjonstilgangen og håpe på at roen og konsetrasjonsevnen med det sakte kommer tilbake. Paradokset er kanskje at de som i utgangspunktet burde ha de beste forutsetninger for å forstå dette, ikke makter det.

All mediebruk er valgri.

Det er nysgjerrigheten som begrenser vår begrensningsevne.

Jeg ønsker virkelig trådstarter til lykke med sitt sosiale eksperiment. Jeg håper virkelig han finner veien til en nettcafe når det har gått en tid, så han kan dele sine erfaringer med oss. Så lenge han unngår sosial isolasjon, har han alle odds med seg for å lykkes.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
WilliamPoppy skrev:
Grasrota har skuffet mange AKPere, og samfunnsengasjerte akademikere gjennom tidene. For ikke å snakke om en rekke renessansefilosofer osv (før massemedienes inntog).
Vanskelig å ikke bli elitist om man kjenner grasroten. Mary Wollstonecraft, en av de viktigste kvinnelige filosofer gjennom tidene (og 'Frankenstein's mormor), var selv mer enn litt betenkt over ideen å gi stemmerett til sine medsøstre.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Kjære Dog

En signerer ikke med The "mother fucking" Atl om en er redd for å fremstå pompøs. Har for vane å kaste meg over slike platte personangrep som jeg fremprovoserer for sportens skyld, i dette tilfelle ser jeg ingen sport i det engang.

Når det gjelder dine spekulasjoner rundt tidsforbruket mitt må jeg ærlig innrømme at dette er eneste forumet jeg bruker. Og at innleggene mine hadde hatt godt av at jeg avså mer tid til dem, heller enn mindre.

Kjære Slubbert

Det er nok godt mulig jeg har dissonert meg bort fra utgangspunktet i den grad at det ikke uten videre kan snues. Men la meg for all del skyte inn, politikk har minimalt med valget å gjøre(!). For min egen del skapes ikke min bevissthet gjennom følt tilhørighet til noen politisk doktrine slik du skisserer med "grassrot" retorikken din som også viser skremmende idiosynkratiske holdninger ala Ayn Rand (platt motvilje ovenfor dine medmennesker). Den følte tilhørigheten er grader av resonans i hva jeg best kan definere som mitt metafysiske jeg - underbevisstheten, et begrep som for de fleste virker avleggs i dagens materielle vitenskaplige verden. Nettopp å distansere meg fra denne - i mine øyne - overmaterialiserte verden håper og aner jeg vil gi meg en mulighet til å dyrke jeget og virkelig personlig vekst heller enn mitt grep om billig politisk retorikk. Dette virker sikkert helt absurd og uforståelig i din verden hvor det utelukkende finnes absolutter, alle like materielle som selvmotsigende, men det er min virkelighet jeg hadde en ide om å dele. Du og dere har all rett til både ikke å forstå og å ødelegge tråden og dens budskap som dere allerede ser ut til å ha gjort ved disse infantile politiseringene og personkarakteristikkene, men jeg finner det trist - helst på deres vegne.

Igjen velger jeg å avslutte med C. G. Jung sitatet i håp om å få tråden tilbake på spor.

Hvis der nogen sinde har været en tid, hvor selvbestemmelsen var det ubetinget nødvendige og eneste riktige, så er det vor nuværende katastrofale epoke. Men hvem der end besinder sig på seg selv, vil han støde på skrankerne i det ubevidste, som nettopp inneholder det, som først og fremmest er nødvendigt for os at vide.
Mvh
Atle "you keep calling me back" K

S

Slubbert

Gjest
The Atl skrev:
Nettopp å distansere meg fra denne - i mine øyne - overmaterialiserte verden håper og aner jeg vil gi meg en mulighet til å dyrke jeget og virkelig personlig vekst heller enn mitt grep om billig politisk retorikk.
I det ønsker jeg deg lykke til. Som sagt; bon voyage.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Her tar det av.

Det er mulig jeg var noe optimistisk med hensyn til trådstarer. Mye godt har blitt sagt her. Jeg har dessverre ikke fulgt med på alt. Det har jeg ikke tid til. Jeg er uansett nå litt pessemistisk på denne Atls vegne....... Jeg tror ikke han vil lykkes.

Begreper kan han - sikkert også diskutere med dem.

Denne mannen står allikevel i fare for det jeg advarte ham om, om kke eksplisitt nok; sosial isolasjon.
Alt skrevet hittil tyder på en sosial desperasjon.

Lykke til (allikevel) Atl. Hør nå litt etter, og slapp av. Kanskje ikke dette er veien for deg

A

Atle Kristiansen

Gjest
WilliamPoppy skrev:
Her tar det av.

Det er mulig jeg var noe optimistisk med hensyn til trådstarer. Mye godt har blitt sagt her. Jeg har dessverre ikke fulgt med på alt. Det har jeg ikke tid til. Jeg er uansett nå litt pessemistisk på denne Atls vegne....... Jeg tror ikke han vil lykkes.

Begreper kan han - sikkert også diskutere med dem.

Denne mannen står allikevel i fare for det jeg advarte ham om, om kke eksplisitt nok; sosial isolasjon.
Alt skrevet hittil tyder på en sosial desperasjon.

Lykke til (allikevel) Atl. Hør nå litt etter, og slapp av. Kanskje ikke dette er veien for deg
Planen var å gi opp denne tråden da det er innlysende at grunntanken jeg søkte og formidle for lengst er blitt kontaminert av slike - ikke vage, men heller direkte injurierende - spekulasjoner om hvordan jeg er en sosialt desperat eksentriker med manglende evne til selvkontroll. Trangen til å ta enhver setning dere kan bruke mot meg ut av kontekst er blitt skremmende innlysende. Selv mitt ordforåd blir offer for kritikk, det eneste som ikke havner under lupen er alt hva ikke kan isoleres fra emnet og brukes mot min person - sørgelig nok.

Når det gjelder den sosiale isolasjonen du frykter på mine vegne... slutt, jeg har venner for livet - det er gjensidig, noe kunstig vedlikehold trenger det ikke. Om du og ditt sosiale liv avhenger av teknologiske hjelpemidler så er det kanskje heller en ide å sette ditt eget sosialliv under lupen(?) - jeg finner det i alle fall trist. Selv om jeg personlig trives vel så godt alene - og til tider foretrekker det - har jeg verdens beste folk å nå ut til, noe jeg er evig takknemlig for.

Småligheten lenge leve. Det er måte på hvor lenge jeg gidder å passe på at personkarakteristikkene ikke tar helt overhånd fra forumets deltagere som tilsynelatende er redd for å våkne opp og se at deres liv er viet til å distansere seg fra alt som virkelig betyr noe - til syvende og sist selv de som står en nærmest, i effekt seg selv(?).

Jeg prøvde kun å formidle mitt perspektiv, deler av hva jeg har fått av kunnskap på veien - ta det for hva det er. Dere bygger bare opp under jesuskomplekset mitt ved å skulle korsfeste meg for å formidle en sannhet - min - som dere ikke ønsker å forholde dere til. Kos dere heller med VG, hakket mindre kontraproduktivt.

@ Slubbert: he he, takk...

Mvh
Atle "hvorfor ikke slå litt tilbake" K

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Du skriver mye Atl...

Perspektivet ditt ha jeg ikke nådd enda.

Jeg aner en viss paranoia hos deg.
Jada,VI er kanskje ute etter noe...
Men hva er du?

A

Atle Kristiansen

Gjest
WilliamPoppy skrev:
Du skriver mye Atl...

Perspektivet ditt ha jeg ikke nådd enda.

Jeg aner en viss paranoia hos deg.
Jada,VI er kanskje ute etter noe...
Men hva er du?
Hva er dette, norske dyslektikeres versjon av inkvisisjonen?

Legg deg mann, for din egen del. Om du ikke evner å trenge forbi de verdslige aspektene ved argumentasjonsrekken vil du ikke kunne forstå begrunnelsen, det er ikke noe jeg eller lastene du feilaktig tilskriver min person kan holdes til ansvar for.

Mvh
Atle "crazy" K

A

Atle Kristiansen

Gjest
Kan moderator vennligst stenge tråden, jeg føler meg dessverre forpliktet til å besvare alle disse personkarakteristikkene som unektelig til stadighet dukker opp og det tar opp for mye tid slik tråden har utviklet seg?

Mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Tråden er nå stengt.

Status