Å gi opp internett...

• Trådstarter Atle Kristiansen
  • Startdato
Status
Stengt for ytterligere svar.
A

Atle Kristiansen

Gjest
I dag har jeg sendt oppsigelsen på mitt internett abonnement, og heller tegnet abonnoment på klassekampens lørdagsavis og Monthly Review - ved neste lønning er planen å bli støttemedlem i AK Press.

Har noen av dere erfaring fra TV-, telefon- og internettfrie tilværelser? Avgjørelsen grunner i mangel på selvkontroll, paradoksalt nok. Disse smått asketiske avgjørelsene kommer ikke av at jeg vil nekte meg selv frihet til de goder samfunnet produserer, men heller en søken etter frihet fra de støymomenter og de konsumeristiske idealer og begjær som samfunnet instiller i en, tilegne perifere objekter den høyeste verdi og objektivisere ens likemenn og det motsatte kjønn. Noe jeg føler holder meg fra å bli det mennesket jeg har en indre trang til å strekke meg etter - om ikke annet.

Det er rart hvordan "alle" de komersielle intrykkene er skapt for å pasifisere, gjøre en underdanig og krevende i stedet for kreativ og skapende. For meg handler dette misbruket av massemedier først og fremst om bekvemmelighet, og avstanden jeg søker fra dem om det ubekvemme jeg føler ved å redusere sinnet og ånden til et fornøyelsesredskap uten reel substans.

Beklager dette uredigerte stream of consciousness aktige innlegget. Følte bare for å dele en følelse, en følelse som ligger for dypt til å kunne uttrykkes enkelt, og jeg gidder ikke å legge mye av meg selv i et skriveri som uansett kommer til å føre til lite annet enn latterliggjøring her på sentralen.

Mvh
Atle "snart blir jeg koblet fra" K

Pixy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2003
Antall liker
13
Hmmm. Underfundig.
De fleste av oss (kanskje ikke her inne) prøver vel å finne en slags middelvei. Bevisst eller ubevisst.
Men at vi likevel kommer til å ende opp som mediaforderva sjeler, er det liten tvil om.

Respekt!

Jeg kommer i allefall til å savne deg!

mvh Pixy

J

Jurassic

Gjest
Husk å laste ned internett før oppsigelsen trer i kraft ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jurassic skrev:
Husk å laste ned internett før oppsigelsen trer i kraft ;D
;D ;D ;D ;D ;D

Greit å ha noe gammelt å lese på noen 10år.......

T

tjn

Gjest
Dette har du full forståelse for her i huset. Personlig kuttet jeg ut TV for ca. 2,5 år siden og det har vist seg å være så vellykket for min tilværelse at pr. dato er det totalt uaktuelt å dra TV til hus igjen. Neste steg er ut med mobil telefonen, dette er en unødvendig sak som markedskreftene har overbevist oss om at dette er noe vi MÅ ha. Trenger vi internet? Vet ikke, sterke krefter bruker mye tid og penger på og fortelle oss at uten så er vi utenfor, men det gjør denne hobbyen lettere, jeg bruker det ihvertfall ikke til noe annet. Vi lever i en verden der det å få nyheter ser ut som det er det viktigste som finnes i livet, hvis vi absolutt må være oppdatret på hva som skjer i verden holder det med ett par nyhetssendinger på P2 pr. dag. Glemte forresten å si at aviser ble kuttet ut for maaange år siden, jeg er dritlei denne måten mediene skal leve av og spre frykt for det meste; klima, bjørner, maten, muslimene, fotballtilhengere, planter, naboen, læreren, hunden.......Spill plater, gå gode turer, og ikke minst; les bøker!

O

OivindJ

Gjest
Et (Edit; svært) godt innlegg. Åpent og ærlig skrevet, og interesant det du skrivet Atle.

Har forresten prøvd meg litt uten TV selv. Da trenger du andre avbrekk (Både ifra jobb og også ifra din søken etter svar for å bli den du ønsker å være). Du klarer garantert å finne noe mere kreativt å bruke som avbrekk, enn det å se på tv.

Mvh Øivind

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
En internettfri tilværelse er helt ok det. Har ikke internett hjemme, og tror ikke jeg vil komme til å få det med det første heller.
Jeg bare passer på å bestille allt av musikk osv som jeg trenger mens jeg er på jobb.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Pixy skrev:
Hmmm. Underfundig.
De fleste av oss (kanskje ikke her inne) prøver vel å finne en slags middelvei. Bevisst eller ubevisst.
Men at vi likevel kommer til å ende opp som mediaforderva sjeler, er det liten tvil om.

Respekt!

Jeg kommer i allefall til å savne deg!

mvh Pixy
Dessverre er jeg ikke sterk nok til å følge hva jeg selv vil anse som en akseptabel middelvei. Mitt begjær etter enkel tilfredstillelse og virkelighetsflukt gjør at jeg fører en livsferdsel som skaper mistrivsel med meg selv. Og i lys av det, er denne lette formen for askese den enkleste veien for nettopp meg å skape trivsel og en harmonisk tilværelse. Rett og slett å fjerne meg selv fra de støymomenter og de fristelser som i alt for stor grad fører tilværelsen min mot min egen vilje og i feil rettning.

Så får vi bare se om jeg klarer det i praksis. Takk for koselige ord. Mobil og TV har jeg klart meg lenge uten, men internett har i stadig større grad tatt deres plass... og jeg føler på mange måter at jeg nå er tilbake ved start.

Jeg gleder meg faktisk.

Mvh
Atle K

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.741
Torget vurderinger
3
Levde uten TV i 6-7 år, dette var før internett ble allemannseie.

Utviklet meg som hobbymusiker enormt i denne perioden, så mye film på kino og leste mengder med skjønnlitteratur. Savner mye ved den tiden. Nå har jeg barn ;)

Kunne godt tenke meg å leve uten TV igjen, tidtrøyte trenger jeg ikke, men all informasjon på nettet ? Det trenger jeg.
Men kanskje flytte PCen til en høy benk, slik at man må stå oppreist for å søke/lese vil hjelpe ?

hk

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
God idè, Atl. Det viser selvstendighet og guts å prøve litt slikt. Jeg levde uten radio, TV og aviser (kjøpte Dagblà i ny og ne) en periode på 70 tallet. Jeg ble mye mere fokusert på andre gjøremål, så det kan være berikende å forsøke slikt.

Internett tar for mye tid. Det blir til at jeg blir irritert på innleggene på disse sidene her, og synes jeg må svare. Men det er jo som å pisse i motvind...

O

OivindJ

Gjest
Blir bare sittende å lese det første innlegget i denne tråden om og om igjen.

Noen som har guts`n til å ta tak i de andre tingene han nevnte, like åpent og ærlig (uten anklager, store ord, grafer eller drittkasting) ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Jaja Atle, du får nå ta vare på deg selv da. ;)

Det har da vært interessant og morro å krangle med deg. ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg skjønner for så vidt avgjørelsen, man lar seg lett styre av media, alt i fra såpeoperaer til diskusjoner på internett er vel i større eller mindre grad styrende om man først er blitt avhengig..

Selv ser jeg lite på fjernsyn, i motsetning til tidligere har jeg vel ingen serier jeg følger med på, men nyhetene pleier jeg å se, og litt på kveldene i helgene om det går noe bra.

Ellers er jeg ikke helt enig i at media er skapt for å pasifisere, etter internett kom er det jo mye større muligheter for “folk flest” å delta, komme med tilbakemeldinger osv. som man nå ser mer og mer av også i nettavisene. Synes dette viser at folk ikke lar seg pasifisere, men tvert i mot engasjerer seg, skriver innlegg, kommenterer, kritiserer og tenker selv.
Men det er lett for at det tar litt av og man kan nok bli for engasjert også.

TV og internett har både positive og negative sider, som sagt kan man bli litt avhengig, men det kan også være også godt selskap og god underholdning til tider. Jeg kommer nok ikke til å kvitte meg med noen av delene. Avisen sa jeg opp for noen år siden, nå holder vi bare en liten lokalavis, der synes jeg man er godt nok dekket av nyhetsstoff på internett, og mobilen er sjelden i bruk, har den helst for at ungene skal kunne få tak i meg.

Litt rart å tenke på at internett ikke fantes da jeg vokste opp, og mobiltelefon var en diger kasse som bare noen ytterst få hadde. Nå er jo dette noe mange føler at de ikke kan leve uten…

Skulle du få abstinens så har de jo internett på biblioteket… ;)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Riiispekt, maan. Ønsker deg all lykke til i din nye tilværelse.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Er det virkelig ingen som skal fascistifisere meg lenger?

Det blir kjedelig. God tur. ;)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
For mye av media forflater, fremmedgjør, og trivialiserer relasjonene mellom mennesker. Står respekt av ditt valg, krever en del selvdisiplin vil jeg tro. Hadde ikke klart det selv.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
-Nettilgangen min sluttet plutselig å funke i går kveld.
-Å? Hva gjorde du da?
-Jeg ble sittende å prate med kona i stedet, ja hyggelig kvinnfolk, forresten!

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
;D

BT skrev:
-Å? Hva gjorde du da?

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ja, hvorfor ikke. Folk i favorittlandene dine, Cuba, Burma og Vietnam, har jo greid seg uten weben lenge. TV behøves for å se fotball, men ikke ellers.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
BT skrev:
-Å? Hva gjorde du da?
Du husker navnet?
Kirsten, eller var det Kari? hmmm...
Nei nett må'n ha. Pass på at alle rundt deg har en laptop, så kan konversasjon foregå elektronisk. Enklere sånn...
Kødder litt, men må nok ha en PC med internett.. Klarer meg godt i ferier uten... Men musikken savner jeg etter en dag :-/

PK

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
The Atl; dette er beundringsverdig! Hadde det ikke vært for at jeg blandt annet jobber med en internettside selv, hadde jeg gjort det samme. Når jeg er ferdig med nettprosjektet mitt, skal jeg se om ikke jeg er like sterk som deg - men jeg vet virkelig ikke. Først skal jeg slutte å røyke....

Ditt valg av avis burde kompensere for mye, det er føler jeg meg trygg på. Som et lite tips før din Internettfrie tilværelse, kan du jo alltids se om du finner noen interessante artikler og skrive ut, til lesning i høstmørket på denne siden ;):

http://www.kriminalpolitikk.uio.no

Lykke til!

O

OivindJ

Gjest
Gjest skrev:
Hva med deg selv?
Har ikke noe fornuftig å bidra med, dessværre. Ikke ennå i alle fall.

Men; Han var innom endel gode poeng og jeg skulle gjerne ha lest del 2,3 og 4 av "det samme" innlegget.

Mvh Øivind

B

Back_Door

Gjest
Dette er en avgjørelse som det står respekt av. Ikke fordi den nødvendigvis er 100% riktig, men fordi den bygger på selverkjennelse og vilje til å ta konsekvenser og veivalg som strider mot det etablerte.
The Atl er en person som jeg har innsett er et langt mer interessant og reflektert menneske, enn det jeg tidligere fikk inntrykk av. Jeg dømte han ut fra språkbruk og temperement. I senere tid har han vist evne til refleksjoner og et sterkt samfunnsengasjement som det står respekt av. Dette selv om jeg ikke alltid har vært enig med han.
Om du enda ikke er logget av: Lykke til videre!

A

Atle Kristiansen

Gjest
Takk for støttende ord. Og beklager til alle jeg har oppført meg som en kukksuger mot, Back_Door mm. Å ta dette stedet for seriøst hadde tatt knekken på meg, en gjeng fascister er dere.

OivindJ: Å elaborere rundt poengene mine vil alt for fort appelere til forfengeligheten og forflytte fokuset mitt fra der jeg vil ha det. Men et viktig poeng et bredt spekter av samfunnsforskere og filosofer har påpekt er at makten over hvordan innbyggerne tenker rundt sitt eget samfunn i stor grad kontrolleres av en liten gruppe mennesker. Antonio Gramsci, den italienske filosofen, omtaler dette som kulturelt hegemoni. I moderne samfunn er det borgerskapet som har det kulturelle hegemoniet. Det vil si at pressen og andre medier styres av borgerskapets interesser. Streikende arbeidere presenteres som oppviglere og bråkmakere. Demonstranter (anti WTO demonstrasjonen i Seatle hvor politiet brutalt ødela mange titalls mennesker for livet er et levende eksempel), blir redusert til et ordensproblem politiet må ta seg av. Gamle mennesker - for gamle for arbeidslivet - blir omtalt som eldrebølgen; fattigfolk som ønsker å flykte fra elendighet til en ny start i et land mer reelle muligheter for et godt liv blir til innvandrerflom. Selv har disse ikke-menneskene minimal mulighet til å nå frem med sitt budskap gjennom kaskadene med borgerlig propaganda fordi de ikke har tilgang til massemedier og andre kanaler som kunne vært brukt for å gjøre deres syn synlig.
(sterkt lånt fra Thomas Hylland Eriksen)

Dette gjelder ikke bare media, men i større eller mindre grad alle institusjoner med hierarkisk maktfordeling; grunnskole, universiteter, arbeidsplasser etc. alle institusjoner hvorpå en elite som følgelig ønsker status quo eller helst mer makt utøver sin makt til fordel for det bestående. Det er derfor de fleste revolusjoner også knapt er mulige uten reform av disse institusjonene, 2002 kuppet i Venezuela er et godt eksempel.

Å tro at en ikke er og daglig blir utsatt for indoktrinering vil være ekstremt naivt.

Frustrasjonen ved til stadighet å inneha posisjonen min anarkistiske natur utviser for meg som sannheten gjør det vanskelig å diskutere, nettopp fordi mine poeng i seg selv virker fremmede og uforståelige fra det utgangspunktet brorparten har - en høres ut som en marsboer og konspirasjonsteoretiker om en ikke inntar det kulturimperialistiske perspektivet da det er der definisjonsmakten ligger.

Videre kan jeg anbefale en hel del bøker og filmer som berører emnet (propaganda), dog det nå først og fremst føles som om Prosessen (Kafka) er den rette kan jeg også anbefale Manufacturing Consent, filmen med samme tittel er også god: http://video.google.com/videoplay?d...=95&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0.

Ellers har Adams Curtis en dokumentarserie ved navn Century Of The Self som bør sees: http://video.google.com/videoplay?d...297&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=3, http://video.google.com/videoplay?docid=-678466363224520614, http://video.google.com/videoplay?docid=-6111922724894802811, http://video.google.com/videoplay?docid=1122532358497501036.
Den tar for seg ideen om konsumerisme, Edward Bernays, og hvordan hans ide har skapt den virkeligheten vesten nå lever i og (muligens) under. Altså tanken på å lede folk ved å innstille i dem et begjær etter konsumergoder og å fremstille dette som den høyeste grad av selvutfoldelse og det høyeste mål. En selger ikke lenger et produkt på behov, men på en skapt følelse, og slik ledes vi.

En tredje ting jeg finner det verdt å nevne må være apatien og det destruktive jeg opplever i relasjon til til stadighet å bli bombardert av alle disse uungåelige inntrykkene fra reklame, medier og deres manifestasjon gjennom andre individer. Jeg snakker da først og fremst om alle de i mine øyne skjeve bildene av skjønnhet, seksualitet, og medmenneskelighet - eller rett og slett mangelen på (med)menneskelighet innstillet i oss.

9ende blir siste nettdag, inntil den tid velger jeg å trappe ned. Ai.

Mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Lignet litt på Partisekretær Kolberg. ;D ;D

O

OivindJ

Gjest
Atle.

Det var noe med det å være kreativ og skapende (og å vokse som menneske)framfor å la seg friste av en passiv tilværelse, som virkelig traff noe.

..og hvordan et hav av oppgående mennesker heller bruker sin tid på piss framfor å være skapende.

( Enig i at media er en stor del av problemet)

Velger å håpe (og tro) at de aller fleste er opptatt av at menneskene må få være kreative og skapende, uansett hvilken politikk de måtte tro er den beste veien ditt.

Det å skape noe (aller helst sammen med mennesker en selv anser som reflekterte) må være mye nærmere meningen med det hele, enn de fleste andre forslagene vi har fått presentert opp igjennom historien.

IMHO

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.780
Torget vurderinger
96
rico skrev:
Dette har du full forståelse for her i huset. Personlig kuttet jeg ut TV for ca. 2,5 år siden og det har vist seg å være så vellykket for min tilværelse at pr. dato er det totalt uaktuelt å dra TV til hus igjen. Neste steg er ut med mobil telefonen, dette er en unødvendig sak som markedskreftene har overbevist oss om at dette er noe vi MÅ ha. Trenger vi internet? Vet ikke, sterke krefter bruker mye tid og penger på og fortelle oss at uten så er vi utenfor, men det gjør denne hobbyen lettere, jeg bruker det ihvertfall ikke til noe annet. Vi lever i en verden der det å få nyheter ser ut som det er det viktigste som finnes i livet, hvis vi absolutt må være oppdatret på hva som skjer i verden holder det med ett par nyhetssendinger på P2 pr. dag. Glemte forresten å si at aviser ble kuttet ut for maaange år siden, jeg er dritlei denne måten mediene skal leve av og spre frykt for det meste; klima, bjørner, maten, muslimene, fotballtilhengere, planter, naboen, læreren, hunden.......Spill plater, gå gode turer, og ikke minst; les bøker!
Hvorfor ikke gi opp hus, bil, strøm, kino, og alt annet moderne i samme slengen og stige opp i trærne og leve av det naturen gir deg.. bøker kan du såvisst ikke lese, de er da altfor moderne. Tipper noe lignende ble sagt da Gutenberg oppfant trykkekunsten, "nei for en styggedom, unaturlig påvirkning av menneskets sinn!"
Mobiltelefonen velger man om man vil ha av eller på, i ytterste fall har den reddet liv. Har man virkelig så dårlig selvkontroll
at man ikke greier å sile ut litt? Det oser noe "anti" av hele innlegget, akkurat som om alle mennesker som omfavner teknologien og mediamangfoldet automatisk blir dumme. Håpløst. Selv har jeg reflektert mye mer over miljø, religion, politikk og andre temaer
de siste 2 årene enn de foregående 10. Internett har gjort at jeg har oppdaget musikk av artister jeg antagelig aldri ellers
ville hørt om. Jeg har har kjæreste i dag pga nettet ::) Uttafor? Å bare lese støvete bøker og høre knitrende vinyl er for meg rimelig utenfor, ikke at det ikke kan være fint, spiller plater selv. Naturen er da her selv om jeg har internett. Samfunnet er i konstant utvikling. Deal with it.

A

Atle Kristiansen

Gjest
OivindJ skrev:
Atle.

Det var noe med det å være kreativ og skapende (og å vokse som menneske)framfor å la seg friste av en passiv tilværelse, som virkelig traff noe.

..og hvordan et hav av oppgående mennesker heller bruker sin tid på piss framfor å være skapende.

( Enig i at media er en stor del av problemet)

Velger å håpe (og tro) at de aller fleste er opptatt av at menneskene må få være kreative og skapende, uansett hvilken politikk de måtte tro er den beste veien ditt.

Det å skape noe (aller helst sammen med mennesker en selv anser som reflekterte) må være mye nærmere meningen med det hele, enn de fleste andre forslagene vi har fått presentert opp igjennom historien.

IMHO
Selvfølgelig, jeg bare misforstod det dit hen at du lurte på hva jeg mente det for min egen del er nødvendig å distansere seg fra for å evne å realisere mitt følte menneskelige potensiale. Ut i fra det søkte jeg å elaborere hva jeg oppfatter som de ikke-personlige/samfunnsmessige fenomen jeg føler har hemmet min iboende skapertrang og mulighet til å være det menneske jeg føler det naturlig å strekke meg mot å være. Noe jeg føler kanskje, i alle fall til en viss grad, er et universelt fenomen.

Det var nå heller en vag sosialantropologisk statement enn en politisk om du ikke legger for mye i det selv. Når det gjelder kommentaren om anarkisme var det ment som et filosofisk begrep, kan gjerne byttes ut med kulturrelativisme.

Beklager krysskommunikasjonen, *tusler sakte ut før jeg gjør dette for komplisert og fjerner hva nå enn av budskap som må finnes her*.

@ polkagris, det handler ikke om en hang til primitivisme, men å distansere seg fra overfloden av inntrykk og tomme "goder" som ikke levner plass til jeget. Som sagt, det er et personlig valg, jeg forventer ikke at alle skal forstå det. Behovet for ro til å oppdage seg selv og å vokse.

Mvh

T

tjn

Gjest
Polkagris skrev:
rico skrev:

herregud, jeg skjønner ikke visse mennesker ;)
Det er greit det, men må du det? Ellers så viser jeg til hva Atl skrev nedenfor, det handler om å ta kontroll over en selv og selv bestemme hva som skal styre tilværelsen, sier ikke at det er enkelt men det er lov og prøve. Dette har ingenting med avstå fra hva samfunnet kan tilby men jeg vil selv bestemme hva, når og om.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.780
Torget vurderinger
96
ehm, i det hele tatt og diskutere dette på akkurat internett er jo ganske ironisk. Viser jo nettopp at internett
er en fantastisk mulighet for å treffe nye mennesker, utivide horisonten.
Men jeg er absolutt enig at det er et stort trykk fra media i dag, og skjønner vel poenget hos trådstarter.
Synes dog det er drastisk det han vil gjøre.
Selv har jeg byttet ut tv med internett, ser sjelden på tv men er desto mer på nett.

--
edit: mulig dere ikke leste alt i første posten min, skrev en del mer etterpå...

A

Atle Kristiansen

Gjest
Polkagris skrev:
ehm, i det hele tatt og diskutere dette på akkurat internett er jo ganske ironisk.
Heller symptomatisk, hold det opp mot hva jeg har søkt å formidle og du vil kanskje forstå valget bedre. På et personlig nivå gjør uroen jeg føler det fristende med de enkleste diversjoner nettopp for å slippe å forholde meg til og å ta tak i de ting som holder meg nede og igjen i noe jeg føler er en tilstand av håpløshet. Det er en enkel utvei, noe jeg er for ung og har for mye vilje i meg til å være bekvem med. I et slik lys, blir noe som høres bakstreversk ut for deg, et nødvendig valg og en innsikt det har tatt meg tid og mot å nå. Og jeg er sikker på at andre, om enn ikke alle like sterkt grunnet i sosiale forskjeller, kan relatere til det. Jeg fant det verdt å formidle.

Nå har jeg virkelig falt tilbake til dette nok en gang.

Mvh

O

OivindJ

Gjest
Ingen missforståelser Atle :)

Jeg var(er) bare litt mere opptatt av den ene biten, men enig i at det er sammenhenger.

Dette burde egentlig alle ta stilling til. I det minste for sin egen del.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.780
Torget vurderinger
96
The Atl skrev:
Polkagris skrev:
ehm, i det hele tatt og diskutere dette på akkurat internett er jo ganske ironisk.
Heller symptomatisk, hold det opp mot hva jeg har søkt å formidle og du vil kanskje forstå valget bedre.

Mvh
Nei, kommer ikke til å skjønne at noen vil være uten internett, det er ubegripelig for meg. Har man problemer
med selvkontroll synes det naturlig for meg at det er den man jobber med. Det er ikke Freia sin skyld hvis jeg spiser en 200 grams firkløver hver dag og blir feit. Etter å ha lest første innlegg igjen synes det også for meg som om avgjørelsen er like mye politisk som noe annet. Har internett blir et stort stygt kapitalistisk troll?

T

tjn

Gjest
Polkagris skrev:
The Atl skrev:
Polkagris skrev:
Heller symptomatisk, hold det opp mot hva jeg har søkt å formidle og du vil kanskje forstå valget bedre.

Mvh
Nei, kommer ikke til å skjønne at noen vil være uten internett, det er ubegripelig for meg. Har man problemer
med selvkontroll synes det naturlig for meg at det er den man jobber med. Det er ikke Freia sin skyld hvis jeg spiser en 200 grams firkløver hver dag og blir feit. Etter å ha lest første innlegg igjen synes det også for meg som om avgjørelsen er like mye politisk som noe annet. Har internett blir et stort stygt kapitalistisk troll?
Kanskje du skulle begynt med å prøve og skjønne hvorfor du ikke skjønner? ;)

A

Atle Kristiansen

Gjest
Polkagris skrev:
Innlegget handler ikke om internett per se men heller om avstanden jeg søker fra internett som siste steg i å fjerne meg fra det som omtales som massemedier. Og la det være sagt, fete personer har da all rett til å slutte å spise sjokolade og å formidle at det virket fetende på dem. Det er ikke hyklersk, det er å vise sosialt ansvar. Innlegget ditt satt meg helt ut da jeg ikke fant annet enn feilaktige påstander med de mest innlysende logiske briter. Hvorfor dette angrepet, hva prøver du å forsvare? Du må føre ditt liv som du ønsker, jeg søkte å formidle om mitt valg - lev med det.

Det skal også sies at internett i mine øyne det mest demokratiske massemediet vi har, å lese meg annerledes betrakter jeg som et tegn på manglende vilje til å forstå. Nå bør det være oppklart.

Mvh

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn