Søkeresultater

  1. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Nei, det er ikke greit, men å tillate spissrotgang og gatejustis når slaget er vunnet er umoralsk, ulovlig og ikke minst uverdig. Da bruker man den samme brutalitet mot noen av de eller svakeste som de man akkurat har brukt 6 år på bekjempe.
  2. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Vi kan jo se på hvordan en kvinne som risikerte mer enn de fleste menn ble behandlet: Skuespilleren Sonja Wigert ble behandlet med mistenksomhet, utfrysing og langvarig sosial isolasjon etter krigen. [1, 2] Selv om hun risikerte livet som toppspion og dobbeltagent for svensk og norsk...
  3. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Jeg husker godt hvordan både «tyskertøser», deres barn og foreldre ble omtalt til langt opp på 70- tallet. Allerede som barn reagerte jeg på dette. Disse menneskene ble av mange omtalt på en måte som vi ble opplært til IKKE å snakke om andre. Med andre ord, en dobbeltmoral. Jeg kjenner verken...
  4. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Her tar du feil. Norge var helt på topp i forfølgelse av kvinner. Samtidig så slapp menn langt lettere unna. Behandlingen av norske kvinner som fraterniserte med tyske soldater under andre verdenskrig var eksepsjonelt streng og langt mer institucionalisert enn i de fleste andre okkuperte...
  5. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Horene? Hva baserer du det på? Å bli forelsket er hakket verre enn spionasje? Du erklar til å stille opp om slike avstrarffelser skulle bli aktuelle? " Menn slapp unna: Mange forretningsmenn, entreprenører og arbeidere som tjente store summer på okkupasjonen, slapp unna straff og fikk...
  6. xerxes

    Hifisentralens-medlemsbilder: Mai 2026

    Så ikke en hund for meg som ikke ønsker en hund med for mye jaktinstinkt.
  7. xerxes

    Hifisentralens-medlemsbilder: Mai 2026

    Veldig fin, og det er mange fine terriere! Hvordan er det med helse og jakt i disse? Jeg ønsker IKKE jakt.
  8. xerxes

    Bil, båt og motorsykkel Elbiler

    Jepp. Som jeg sa i innlegg #18.759. 🤗 …. jeg synes også de er mer enn kule, men ikke har jeg råd, og de oppfyller heller ikke mine krav til bil. 😎
  9. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Sikker på at verden faktisk er like egalitær for alle?
  10. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Enig Med både deg og Gerhardsen. Mitt poeng er at dette ble håndtert på en dårlig, og på toppen ulovlig måte. Det lager masse støy, og ødelegger diskusjonen.
  11. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Selvfølgelig kan jeg ikke det, og jeg forsvarer ikke vold av noe slag, bare så det er sagt. Det er vel heller ingen som har sagt at slikt ikke skal diskuteres, heller tvert i mot. Jeg mener at når ting går galt så må de voksne i rommet gjøre ting på riktig vis. Det gjelder spesielt sentralt...
  12. xerxes

    Bil, båt og motorsykkel Elbiler

    Du har tydeligvis en annen skala enn meg for billig .... 😂 En BMW iX1 med minste motoralternativ og en 2-3 "pakker" (á kr 34800/stk) kom på en snau million. Og da klarte jeg ikke å se om det var med hengerfeste. 😂 Lurte litt på hvorfor jeg ikke kikket på en slik da jeg kjøpte bil. Nå vet jeg...
  13. xerxes

    SOUNDSCAPES stereo-stue

    Et på beste vis møblert hjem.
  14. xerxes

    Diverse Irritasjonstråden

    Et symbol med relativt romslig tolkningsrom med andre ord .... 😂
  15. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Kanskje vi skulle snakke om at en som burde visst bedre dreide diskusjonen bort fra tema? Kanskje vi først skulle ha fokusert på ungdomsvold? Ikke på innvandrervold, en vinkel som er et direkte resultatet av at Helgheim fyrte opp en lynsjmobb med tilhørende stemning? Noe jeg kanskje mistenker...
  16. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Overhodet ikke. Bare jeg som tenker høyt. 🤗
  17. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Nepal er et fattig land. Deres naturressurser omfatter ikke astronomiske mengder med fossilt brennstoff som andre betaler godt for. De har en (farlig) fjelltopp som mange gjerne vil ha på CV-en. Da er det duket for etiske dilemmaer. Akkurat som det er for land med nevnte fossile «gull».
  18. xerxes

    Diverse Irritasjonstråden

    … og hva betyr dødningeskallen? Fortsatt fantomets onde merke? 😂
  19. xerxes

    Hifisentralens-medlemsbilder: Mai 2026

    Nydelig bilde, men her får du god hjelp av modellen da. 🤗
  20. xerxes

    Diverse Irritasjonstråden

    Helt korrekt. Noe mine døtre har påpekt. Jeg mener fortsatt at litt vennlighet og høflighet er på sin plass.
Topp Bunn