Søkeresultater

  1. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Har vi fått en riksløk?

    Det er hele poenget med et rettsvesen at man ikke baserer seg på hva "alle vet og tror". Det viser seg nemlig svært ofte å være ganske så feil.
  2. xerxes

    Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 4

    Jeg hadde lenge et hull i min musikkverden: Jeg oppdaget ikke Rush før vår lokale sykkelmekaniker, trommespillende Lutz fra Tyskland, gjorde meg oppmerksom på bandet mens han rettet et hjul for meg i 1997 eller der omkring. Etter det har jeg jevnlig spilt Rush, og hatt en liten drøm om å høre...
  3. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Har vi fått en riksløk?

    Nei, MH har helt klart gjort sitt. Det betyr ikke man ikke bør se på hvordan systemet fungerer.
  4. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Har vi fått en riksløk?

    Norge er en versting i forbindelse med bruk av varetekt: « Hovedforskjeller mellom Norge og andre landUtstrakt bruk av isolasjon og restriksjoner: Internasjonale eksperter påpeker at få – om noen – land bruker isolasjon og brev- og besøksforbud i så stor utstrekning som Norge under...
  5. xerxes

    Diverse Irritasjonstråden

    Får en 70-åring helseforsikring for 7000kr?
  6. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Har vi fått en riksløk?

    Ikke uenig. MH framstår som et dårlig eksempel for egen sak. Jeg peker bare på at kriminalomsorgen ikke nødvendigvis er så snill og grei som de ofte kritiseres for.
  7. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Har vi fått en riksløk?

    Jeg har jobbet med folk som sonet med fotlenke. Det ble ganske så rigorøst håndtert. Ikke så åpent og lett som man ellers kan få inntrykk av. Hadde en nabo som hadde en usonet dom på 8 måneder tror jeg det var, ikke vold. Straks før 10 år var gått ble han lagt i jern på jobben og hentet ut av...
  8. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Det er det vel knappast for noen?! Skal man omgås folk så foregår veldig mye kommunikasjon på kanaler som Messenger. Uansett sammenheng.
  9. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Nja …. Der tror jeg kanskje det mer handler om barneoppdragelse.
  10. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Nei, det er ikke lett. Det er ikke det.
  11. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Nå er det vel en gang slik at politikere må være i samfunnet. Det blir vel litt vanskelig hvis de skal være nødt til å isolere seg pga netthets? Ved siden av det helt opplagte: Ingen skal være nødt til å finne seg i slikt. Ikke barn, ungdommer, voksne eller gamle. Like lite politikere som alle...
  12. xerxes

    Forsterkere Vakre forsterkere

    DP er jo heftige saker. Å bygge dette blir vel fort litt brutalt, siden det er stort og tungt. Som jeg ser det så er DP velbygd på alle vis. Mange som skårer vesentlig høyere på "stygtsomjuling-skalaen" i mine øyne.
  13. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Personlig lar jeg meg verken imponere eller sjokkere over hvordan selv de mest ekstreme framstår. Men når du hører og leser hva enkelte skriver i kommentarfeltene, så er kanskje litt mere dempede uttrykk smart. Man trenger vel ikke fore trollene heller? Men jeg skal ikke diktere hvordan andre...
  14. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Samtidig så kan det være greit å vurdere hvor høyt det er formålstjenlig å rope. Noen ganger bærer budskapet bedre med innestemme. Ellers ser vi ofte at det lett kan gå litt over stag, eksempelvis i forbindelse med kvinnekamp. Hadde kunde i Øvre (eller var det Nedre…) Slottsgate, og unngikk med...
  15. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Velger å ha fokus på det som viktig, frihet, likhet og brorskap. Buttplugger og annet opptar meg ikke så mye. Jeg VET at noen synes jeg er rar, så det går sikkert fint.
  16. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Her ser vi «fordelene» med «fri konkurranse»: https://youtube.com/shorts/XFiV5Uq0so4?is=sZDyzYW4IznA6Whd
  17. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Dette er Yans parhest som han har radioprogram med: Så da er det vel grunn til å tro at en viss brunfarge er i ferd med å sette seg?
  18. xerxes

    Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

    Bare i Norge?! Diskusjon om nr 2 i rekkefølge til tronen har fått særbehandling i forbindelse med praksisplass i UD. Jeg ville nesten ha forventet at de lagde en praksisplass hvis de ikke hadde en. 😂 https://www.dagbladet.no/kjendis/fikk-plass-etter-fristen/84736560
  19. xerxes

    Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

    Helt klart røde flagg.
  20. xerxes

    SOUNDSCAPES stereo-stue

    Det er lov å pynte. Litt jålete og innsats for godfølelse er lov. Tror det er noe de aller fleste av oss driver med i større og mindre grad. 😎
Topp Bunn