Cayin hadde førpremiere på sin nye Stramer, DAC og hodetelefon forsterker ID6 med både rør og transistor utgang.
Litt teknisk:
Innvendig sørger en moderne AIoT-plattform med en energieffektiv åttekjerners CPU og 6 TOPS NPU for raske responstider og kraftig signalbehandling. 6,0-tommers TFT-fargeskjermen med Full HD-oppløsning muliggjør klar, komfortabel og intuitiv betjening.
ID6 støtter en rekke digitale innganger og kan fleksibelt integreres i de fleste systemer. I tillegg til den integrerte spilleren er koaksiale og optiske digitale innganger og HDMI ARC, Bluetooth og en USB DAC tilgjengelig. Dette gjør enheten egnet for nettverks- og filavspilling samt for integrering av eksterne kilder.
ID6 viser seg også å være usedvanlig allsidige med utganger. Den støtter hodetelefoner, forforsterkermodus, line-out, I2S og USB-lyd. I tillegg har enheten ubalanserte RCA- og balanserte XLR-analoge utganger, noe som gir enkel tilkobling til både integrerte forsterkere og effektforsterkere.
For digital lydbehandling bruker ID6 den høytytende XMOS XU316 fra den tredje XCORE.AI-generasjonen. Kombinert med to ESS ES9082 høyytelse 8-kanals DAC-er som opererer i mono, resulterer dette i signalbehandling av høy kvalitet med høy presisjon, fin detaljoppløsning og overlegen kanalseparasjon.
Et særegent lydtrekk ved ID6 er de valgbare lydmodusene. Brukere kan velge mellom Solid-State, Tube Classic og Tube Modern, og dermed skreddersy lydsignaturen til lytterens personlige preferanser.
Den er bestykket med en høykvalitets strømforsyning med en toroidal transformator og lineært regulert strømforsyning. Dette sikrer at ID6 ikke bare er designet for høy ytelse, men også for stabil, ren og audiofil-kvalitets drift. Vil også ha alle connect muligheter og Roon.
Som de fleste vet. Så er ikke Cayin software folk. Men lydfolk. Det er grunnen til at Cayin har vært på etterslep når det kommer til streamere. Men nå har dem fått inn proffe software folk som tar seg hånd om den delen og cayin for lyden. Så dette må bare bli bra. Første inntrykket på messen var overbevisende!!!
Estimert leveringklar august. Prisen er ikke helt fastsatt ennå. Men jeg vil tippe rundt Kr 25.000.-
Litt teknisk:
Innvendig sørger en moderne AIoT-plattform med en energieffektiv åttekjerners CPU og 6 TOPS NPU for raske responstider og kraftig signalbehandling. 6,0-tommers TFT-fargeskjermen med Full HD-oppløsning muliggjør klar, komfortabel og intuitiv betjening.
ID6 støtter en rekke digitale innganger og kan fleksibelt integreres i de fleste systemer. I tillegg til den integrerte spilleren er koaksiale og optiske digitale innganger og HDMI ARC, Bluetooth og en USB DAC tilgjengelig. Dette gjør enheten egnet for nettverks- og filavspilling samt for integrering av eksterne kilder.
ID6 viser seg også å være usedvanlig allsidige med utganger. Den støtter hodetelefoner, forforsterkermodus, line-out, I2S og USB-lyd. I tillegg har enheten ubalanserte RCA- og balanserte XLR-analoge utganger, noe som gir enkel tilkobling til både integrerte forsterkere og effektforsterkere.
For digital lydbehandling bruker ID6 den høytytende XMOS XU316 fra den tredje XCORE.AI-generasjonen. Kombinert med to ESS ES9082 høyytelse 8-kanals DAC-er som opererer i mono, resulterer dette i signalbehandling av høy kvalitet med høy presisjon, fin detaljoppløsning og overlegen kanalseparasjon.
Et særegent lydtrekk ved ID6 er de valgbare lydmodusene. Brukere kan velge mellom Solid-State, Tube Classic og Tube Modern, og dermed skreddersy lydsignaturen til lytterens personlige preferanser.
Den er bestykket med en høykvalitets strømforsyning med en toroidal transformator og lineært regulert strømforsyning. Dette sikrer at ID6 ikke bare er designet for høy ytelse, men også for stabil, ren og audiofil-kvalitets drift. Vil også ha alle connect muligheter og Roon.
Som de fleste vet. Så er ikke Cayin software folk. Men lydfolk. Det er grunnen til at Cayin har vært på etterslep når det kommer til streamere. Men nå har dem fått inn proffe software folk som tar seg hånd om den delen og cayin for lyden. Så dette må bare bli bra. Første inntrykket på messen var overbevisende!!!
Estimert leveringklar august. Prisen er ikke helt fastsatt ennå. Men jeg vil tippe rundt Kr 25.000.-
Sist redigert:


