Den bilen der spinner når- og hvorsomhelst.
Den koster opptil flere formuer, har ingen førerhjelp, krasjer du kommer motoren og kliner deg inn i bensintanken. Og er sannsynligvis ikke helt enkel å håndtere, spesielt på vått føre som her.
Skjønner godt at de er litt forsiktige…
Det skulle ikke forundre meg. Det er nok svært dårlig med deformasjonssoner i boksen. Men jeg skulle gjerne hatt en slik stående klar... Vis vedlegget 1136911
Mener å huske at det pleide å stå en blassgul Karmann Ghia i Bekkegrenda på Eiksmarka i løpet av første halvdel av 60-tallet. Lekker bil, men det var ikke en kabriolet.
Enig i det, men det er vel mulig at både fører og eier av bilen i YT-snutten kjenner til hr Rosemeyers endelikt, og derfor av både helsemessige og økonomiske vurderinger valgte en litt defensiv strategi?
Bernd Rosemeyer aus Lingen ist in den 1930er-Jahren ein Star im deutschen Motorsport. Seine Duelle gegen Rudolf Caracciola begeistern die Massen. Doch wie so viele Piloten seiner Generation stirbt Rosemeyer bei einem Unfall - im Alter von 28 Jahren.
Chryslers, Invictas and Virgil Exner's wildest creations: we joined the Pebble Beach Tour d'Elegance for a preview of this year's most remarkable concours cars - and a glimpse of the contenders for the "Best of Show" trophy.
Reknar med du meiner den klassiske? Har drøymt om den i mange år; det er ein totalrenovert i bygda som ser nydeleg ut, lakkert i ein slags BRG.
Den bilen har noko veldig kult over seg, sjølv om han får -3 stjernar i kollisjonstestar og neppe bør over 80 km/t. Må vedgå at storpolitikk, krig og fred har gjort at eg har drøymt litt mindre om han dei siste tre åra.
Nabo’n har en sånn. Kanskje den som skal selges. Han begynner å dra på årene, og sliter med bl.a store ryggproblemer.
Tror ikke den har vært ute av garasjen mer enn 1-2 ganger i år.
Sett dem referert til som "Satans barge". Sikkert ikke helt ufortjent. Men det er ikke SÅ lenge man kunne plukke dem opp for rundt 400K... Samme for Urraco, Espada, Testarossa osv...
Det var det første jeg reagerte på når jeg så denne bilen...... altså det lavt monterte eksosannlegget, det ser ikke mye originalt ut, litt som om det er bygget for grovt slikt at det ikke kommer riktig på plass oppunder bilen. Det eksosannlegget er kanskje bygd etter original tegningene, men er IKKE riktig montert....... originalen sitter lengre opp mot karroseriet. En annen ting jeg reagerer litt på er hvorfor er det byttet eksosannlegg på den........ 19.000 km bare på bilen...... da burde alt under være originalt og i topp tilstand, det er ikke andre skader eller rust under på denne bilen........ så hvorfor skulle eksosannlegget måtte byttes ?....... original annlegget burde også følge med bilen...... det hele fremstår litt rart spør du meg.
Jeg hadde jo i mange år biltaksering som en bi-jobb, men kan ikke huske og ha sett noe lignende og jeg har faktisk sett ganske mye rart i så måte.
Det var det første jeg reagerte på når jeg så denne bilen...... altså det lavt monterte eksosannlegget, det ser ikke mye originalt ut, litt som om det er bygget for grovt slikt at det ikke kommer riktig på plass oppunder bilen. Det eksosannlegget er kanskje bygd etter original tegningene, men er IKKE riktig montert....... originalen sitter lengre opp mot karroseriet. En annen ting jeg reagerer litt på er hvorfor er det byttet eksosannlegg på den........ 19.000 km bare på bilen...... da burde alt under være originalt og i topp tilstand, det er ikke andre skader eller rust under på denne bilen........ så hvorfor skulle eksosannlegget måtte byttes ?....... original annlegget burde også følge med bilen...... det hele fremstår litt rart spør du meg.
Jeg hadde jo i mange år biltaksering som en bi-jobb, men kan ikke huske og ha sett noe lignende og jeg har faktisk sett ganske mye rart i så måte.
ofte trangt og dårlig plass til eksos på gamle biler, her tipper jeg man har satt på effektanlegg for lyden sin del.
Også vanlig på eldre biler at kanalene er i flukt med gulv slik at alt som ligger under/inntil gulvet blir veldig synlig.
Syns det ser ganske ryddig ut jeg da
Her har du en sjelden mulighet til å få deg en bil det er vanskelig å finne maken til i den tilstand og lave km stand.Bilen ble importert i 1986 av en som er go...
ser ut som et Quicksilver rustfritt eksosanlegg på den 400i'en - låter garantert heftigere enn originalt.
Originaleksosen henger lavt den også, men er malt sort for å skjule bevisene
Det var det første jeg reagerte på når jeg så denne bilen...... altså det lavt monterte eksosannlegget, det ser ikke mye originalt ut, litt som om det er bygget for grovt slikt at det ikke kommer riktig på plass oppunder bilen. Det eksosannlegget er kanskje bygd etter original tegningene, men er IKKE riktig montert....... originalen sitter lengre opp mot karroseriet. En annen ting jeg reagerer litt på er hvorfor er det byttet eksosannlegg på den........ 19.000 km bare på bilen...... da burde alt under være originalt og i topp tilstand, det er ikke andre skader eller rust under på denne bilen........ så hvorfor skulle eksosannlegget måtte byttes ?....... original annlegget burde også følge med bilen...... det hele fremstår litt rart spør du meg.
Jeg hadde jo i mange år biltaksering som en bi-jobb, men kan ikke huske og ha sett noe lignende og jeg har faktisk sett ganske mye rart i så måte.
Sikkert det, men synes bare det er rart at man velger og bytte ut annlegget på en bil som bare har gått 19000 kilometer, sett ut i fra classic-car ståsted og f.eks ved en vurdering på en utstilling er det en big no-no. Jeg hadde i allfall gitt minus på karakterkortet for et anlegg som ser ut som dette hvis jeg var dommer....... men seff andre vil synes det er bæltøfft. Skal man ha mer lyd er det jo mye enklere og rimeligere og montere elektriske spjel, så får man masser av lyd når det er ønskelig og originallyd når man ønsker det + at det er relativt enkelt og reversere om det er ønskelig da det bare er ca 20cm rør man på erstatte........ men ok, hver sin smak........ jeg synes denne ellers veldig fine bilen ser ut som en hjemmesnekkra dass med dette anlegget.
Nabo’n har en sånn. Kanskje den som skal selges. Han begynner å dra på årene, og sliter med bl.a store ryggproblemer.
Tror ikke den har vært ute av garasjen mer enn 1-2 ganger i år.
Godt gjort å ha en nabo som har enn sånn. De er sjeldne. Tror de er produsert i ca 1200 eksemplarer hvis jeg husker riktig. Hvor mange som er igjen er en annen sak...
Sett dem referert til som "Satans barge". Sikkert ikke helt ufortjent. Men det er ikke SÅ lenge man kunne plukke dem opp for rundt 400K... Samme for Urraco, Espada, Testarossa osv...
Noe som tilsvarer rundt 300k i dagens penger - synes ikke 800K er så ille pris med tanke på at det har gått 30 år siden den gang, og dette er et meget pent eksemplar.
Godt gjort å ha en nabo som har enn sånn. De er sjeldne. Tror de er produsert i ca 1200 eksemplarer hvis jeg husker riktig. Hvor mange som er igjen er en annen sak...
Så nettopp et program på RAI 1 (Italiensk teve) om verdens vakreste billøp det klassiske Mille Miglia (1000 mil dvs romerske mil), årets utgave.
En fantastisk samling av flotte klassikere. Programlederen satt på med en Mercedes "måkevinge" deler av turen.
Det var et billøp i ordentlig forstand som gikk fra 1927 fram til 1957. Det var siste gangen, (i sin klassiske variant) grunnet en forferdelig ulykke hvor en bil kjørte ut i en sving og formelig eksploderte. 13 tilskuere inkludert 5 barn omkom, samt begge førerne.
Løpet gikk (går) fra Brescia i nord til Roma og tilbake i ett . Ca 1600 km totalt. I 1955 ble rekorden satt, gjennomsnittsfart 160 km/t ! Bilene hadde fargekoder. De italienske bilene var røde, de franske blå, de tyske hvite og de engelske grønne.
Det startet i 1977 igjen men da som et utholdenhetsløp for klassiske sportsbiler som er produsert før 1957, de må ha deltatt eller biltypen må ha deltatt i løp før dette. I dag er det solide pitstop underveis. Ruten er den klassiske, sørover gjennom innlandet til Roma, og oppover langs østkysten.
Er man i området så er et besøk på MM - museet i Brescia et must.
Det startet i 1977 igjen men da som et utholdenhetsløp for klassiske sportsbiler som er produsert før 1957, de må ha deltatt eller biltypen må ha deltatt i løp før dette.