P
Parelius
Gjest
Nja, kara, vet nå ikke om jeg har noen Superplatter. Så der må jeg skuffe, men en Ginko dog. Før jeg går til innkjøp av ny tallerken så vil jeg høre hva A-A sier, og få inn noen flere meldinger fra andre; det er tross alt ikke akkurat gratis, og den må legitimere kostnadene ene og alene hva den presterer lydmessig.
Gingkoen derimot ble nok kjøpt av estetiske hensyn også, men selvfølgelig ikke bare det. Hva den gjør og ikke gjør er jo totalt avhengig av hva som ble brukt før, og der var jeg ikke så dårlig hjulpet akkurat. Har brukt Neoprene Air-Powered Mounts. (Gå til McMaster-Carr, og søk på 62075k21). Problemet med disse er at de er stygge, du trenger TUNG spiller og de har en tendens til å lekke luft. Men de har fungert.
Ginkoen er svart akryl, med udempet base for motor, og en to-delt dempeplattform for selve spilleren. Mellom topp og bunn er det plass til fem baller som skal ta seg av selve dempingen. De er optimalisert for 10 lb pr. ball, dvs. med fullt innlegg 50 lb. Det er i meste laget for SSM, som inklusive motoren er på litt over 90 lb. Jeg var litt yr når jeg satte det hele opp, så jeg bare klasket alle fem ballen inn. Får vel se om jeg ikke tar ut en etter hvert.
Uansett, jeg spilte den siste Rhinoutgaven av Joni M.'s Blue før jeg prøvde med Ginkoen. Så ingen blindtesting, eller metodisk gjennomgang. Ren lyrikk det jeg sier altså.
Jonis stemme er ikke helt lett å takle på denne platen når hun går litt høyt. Den gamle utgaven jeg hadde var litt problematisk, men den nye var mange hakk bedre. Likevel lå det noe igjen som kunne gjøre visse partier litt anstrengt/"glassaktig". Dette bedret seg når Ginkoen lå under.
Det andre som jeg mente å legge merke til var en ennå bedre definering av instrumentene i lydbildet, samt at det virket som om stereoperspektivet ble videre - dette siste noe som spesielt slo meg når jeg senere spilte andre plater som jeg kjenner godt.
Var det også en anelse mer følelse av å høre "svingingene" i strengen på gitaren, den mikrodynamikken (som jeg kaller det). Tror det.
Drivet og musikaliteten som jeg hadde er opprettholdt, men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg merket noen umiddelbar forbedring der.
Nåh, det var liksom de tre punktene jeg merket meg slik umiddelbart. Hva den gjør i forhold til elendige underlag, kan en jo spekulere i, men den forbedret da litt på en allerede ganske grei vibrasjonsdemper jeg hadde. Ingen anger på kjøpet her hos meg.
Gingkoen derimot ble nok kjøpt av estetiske hensyn også, men selvfølgelig ikke bare det. Hva den gjør og ikke gjør er jo totalt avhengig av hva som ble brukt før, og der var jeg ikke så dårlig hjulpet akkurat. Har brukt Neoprene Air-Powered Mounts. (Gå til McMaster-Carr, og søk på 62075k21). Problemet med disse er at de er stygge, du trenger TUNG spiller og de har en tendens til å lekke luft. Men de har fungert.
Ginkoen er svart akryl, med udempet base for motor, og en to-delt dempeplattform for selve spilleren. Mellom topp og bunn er det plass til fem baller som skal ta seg av selve dempingen. De er optimalisert for 10 lb pr. ball, dvs. med fullt innlegg 50 lb. Det er i meste laget for SSM, som inklusive motoren er på litt over 90 lb. Jeg var litt yr når jeg satte det hele opp, så jeg bare klasket alle fem ballen inn. Får vel se om jeg ikke tar ut en etter hvert.
Uansett, jeg spilte den siste Rhinoutgaven av Joni M.'s Blue før jeg prøvde med Ginkoen. Så ingen blindtesting, eller metodisk gjennomgang. Ren lyrikk det jeg sier altså.
Jonis stemme er ikke helt lett å takle på denne platen når hun går litt høyt. Den gamle utgaven jeg hadde var litt problematisk, men den nye var mange hakk bedre. Likevel lå det noe igjen som kunne gjøre visse partier litt anstrengt/"glassaktig". Dette bedret seg når Ginkoen lå under.
Det andre som jeg mente å legge merke til var en ennå bedre definering av instrumentene i lydbildet, samt at det virket som om stereoperspektivet ble videre - dette siste noe som spesielt slo meg når jeg senere spilte andre plater som jeg kjenner godt.
Var det også en anelse mer følelse av å høre "svingingene" i strengen på gitaren, den mikrodynamikken (som jeg kaller det). Tror det.
Drivet og musikaliteten som jeg hadde er opprettholdt, men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg merket noen umiddelbar forbedring der.
Nåh, det var liksom de tre punktene jeg merket meg slik umiddelbart. Hva den gjør i forhold til elendige underlag, kan en jo spekulere i, men den forbedret da litt på en allerede ganske grei vibrasjonsdemper jeg hadde. Ingen anger på kjøpet her hos meg.
Vedlegg
-
187 KB Visninger: 94
-
274 KB Visninger: 92