kremt kremt var ikke dette å dra det litt langt65finger skrev:Pink Floyd suger. Her er beviset
mvh
kremt kremt var ikke dette å dra det litt langt65finger skrev:Pink Floyd suger. Her er beviset
Visste ikke de stinka så mye live?65finger skrev:Pink Floyd suger. Her er beviset
Som sagt tidligere, vokalisten skal ha cred for å synge like surt som Roger Waters.65finger skrev:Pink Floyd suger. Her er beviset
Pink_Panther skrev:Som sagt tidligere, vokalisten skal ha cred for å synge like surt som Roger Waters.65finger skrev:Pink Floyd suger. Her er beviset
Pink_Panther skrev:Roger Waters synger surt. Dritsurt. Basta.
JENO skrev:Det handler om å synge surt på den riktige måten. Det er mange som ikke synger surt, men som er totalt uinteressante å høre på. Heller surt og fint enn reint og kjipt.
Frank Sinatra sang alltid surt. Alltid. Og det låt deilig.Pink_Panther skrev:Roger Waters synger surt. Dritsurt. Basta.
Otto, Frank Sinatra hadde FRASERINGEN i orden, og timingen, slik nesten bare jazzfolk kan! Ingen stor FS fan, men han var en skikkelig håndtverker i underholdningsbransjen.ottone skrev:Må jeg trekke fram Van Morrison også?
-Nei, best a la ham hvile i stillhet.
Frank Sinatra sang alltid surt. Alltid. Og det låt deilig.Pink_Panther skrev:Roger Waters synger surt. Dritsurt. Basta.
Dette har slått meg ved flere anledninger også. SÆRLIG dersom du slår av lyden. Bare caps'en som skiller en ekte opprinnelig amerikansk hip-hop'er fra andre mer hårete primater i så måteKarma skrev:Jeg forstår ikke hip hop, men jeg forstår at vi har felles stamfar med apene når jeg studerer kroppsspråket til både utøvere og publikum av sjangeren. :![]()
WTF???? KØDDER de med Siegfried??? Dette kan få konsekvenser type danske avistegneri-reaksjoner..Valentino skrev:Sinatra hadde den vidunderlige (og uovertrufne?) evnen til å treffe tonen til riktig tid i de evige glissandoene sine. Deilig er ordet.
Dr. Dong spilte forleden en av disse "gjem alle våpen før du setter den på for å deppe"-låtene for samlede medforumister, og der hadde jaggu meg arrangøren klart å snike inn akkorden fra Siegfrieds død i codaen.
Sinatra kan jeg forstå. Det er verre med CC Cowboys. Østfoldmusikk er uforståelig. Sikkert en relasjon til bilsmaken der nede.
Ikke bare skal man disse musikken vår, man rakker ned på andelen V8`ere i distriktet vårt også. Jaja, skal vel overleve det. Tror jeg finner meg en Elvis-låt på youtube...Valentino skrev:Sinatra hadde den vidunderlige (og uovertrufne?) evnen til å treffe tonen til riktig tid i de evige glissandoene sine. Deilig er ordet.
Dr. Dong spilte forleden en av disse "gjem alle våpen før du setter den på for å deppe"-låtene for samlede medforumister, og der hadde jaggu meg arrangøren klart å snike inn akkorden fra Siegfrieds død i codaen.
Sinatra kan jeg forstå. Det er verre med CC Cowboys. Østfoldmusikk er uforståelig. Sikkert en relasjon til bilsmaken der nede.
Enig.slowmotion skrev:Forøvring stor forkjell på tidlig og sen Sinatra ...
Forstår ikkje ka du mener.otare skrev:Det jeg ikke forstår er at det er så mange som har ting de ikke forstår.
Akkurat det kan jeg godt forstå.pengesluk skrev:- og ikke minst stor forskjell på Sinatra sent og tidlig!
Kjære Townes!Townes skrev:Men alvorlig talt Affern..
Eg var for full i går kveld til å svare deg noenlunde saklig, så eg prøver nå, men tviler på eg klarer det med denne skallebanken. Så det blir i form av en punktliste, siden eg neppe evner å skrive så lange, raffinerte setninger, med fin flyt i akkurat i dag.
1. Eg bygde viderer på innlegget om versjonen av Rosalita. Min komentar om Hallelujahkommentarene spant direkte videre på det som ble oppfattet som en skrekkelig versjon av Rosalita - eg kom på en annen versjon eg synes er grusom. Så at du utpeker meg til den store stygge ulven her, finner eg sårende og traumatiserende. Og nærmest helt utilgivelig. Kanskje eg heller skulle tatt Heidi Hauges versjon av If I needed you, men da hadde kanskje moderatorene stengt tråden med hjemmel i blasfemiparagrafen.
2. At du i ditt første innlegg insinuerer at eg ikkje bryr meg om musikk fordi eg håner denne versjonen, må bare stå for din egen regning. Eg tviler sterkt på at det er mange der ute som har tilbrakt veldig mye mer av sin våkne tid de siste 20 årene på musikk i en eller annen form enn eg har. Men samma det, det gjør meg overhodet ikkje til noen besserwisser, men interessen og entusiasmen for musikk er det nokså lite å utsette på. Du må gjerne anse meg som kunnskapsløs, det er meg revnende likegyldig.
3. Du mener altså at eg "hater blindt" (forøvrig eg helt hinsides sterkt ordvalg i denne konteksten), og "håner" deg fordi eg trakker på denne versjonen. La meg forsøke å gjøre dette hatet litt mindre blindt, SIDEN ALT MÅ INN MED TESKJEI !!!!:
a. Det kommersielle sleske, sleipe, kyniske utgangspunktet som ligger til grunn for Lind/Fuentes/Nilsen/Holm byr meg veldig sterkt imot. Det har ingen verdens ting med at eg inntar en rolle som besserwisser, wannabe, etc etc. Kommer du nå dragende med noe sånt ræl om at dette er et forsøk på å være "kredibel og antikommers", så spyr æ. Denne gjengen visste utmerket godt at dette forretningstiltaket ville fylle lommebøkene deira for en ganske lang stund fremover. Korfor tok de ikkje heller Feel like goin home av Charlie Rich, tro? Så det er kanskje like mye konseptet eg har problemer med, som den overdrevne tolkningen deira av låta. Incentivet deira for Gitarkameratene II, er først og fremst penger, ikkje musikk.
b. At eg beklager/irriterer meg over at 95% av det norske folk forgudet dette da det herjet listene våre, bygger på en viss indignasjon over at de resterende 5% koser seg med Cohen's, Buckley's, Cale's og andre gode versjoner (dette er en spissformulering). Og disse gruser hallelujahkameratene sin tolkning. Uansett ka du måtte mene. At du mener eg gjør noe helt utilgivelig her, fordi det tilfeldigvis rammer deg, får så være. Eg er blodfan av stones (fram til '72 i alle fall), men eg tar det ikkje personlig at trådstarter mener de er et møkkaband. Eg føler ei heller behov for å ta igjen.
Og igjen, dette har ikkje noe med å være en besserwisser å gjøre. Eg har aldri følt behov for å måtte forsvare musikksmaken min. Eg liker det eg liker, uavhengig av ka andre måtte mene. I min tid på universitetet var det en del av den daglige humoren på lesesalen vår, å le av musikksmaken min. Eg lo med de, i oppriktig sjølironi (det var jo ganske ironisk å høre på Roy Brown tidlig i 20 åra). "Hestejazz", "musikk for Tante Olga", "sippecountry" etc. etc. var den gjengse karakteristikken av musikken min. Mens de kule digget Coldplay, Travis etc. etc. Mange fra den gjengen har i ettertid kommet og sagt "Han der Gram Parsons du hørte så masse på, er jo faktisk jævla bra"... Oh really? Kjekk folk alle som en, er de.
4. Du bruker temmelig dårlige hersketeknikker, opptil flere ganger, i et krampaktig forsøk på å heve deg over bermen her inne. Det funker jævla dårlig. Det er helt fullstendig valgfritt å lese tråden, og du er ikkje forpliktet til å spre eder og galle når noen rakker ned på favorittene dine. Det er helt åpenbart at flere av oss ikkje er verdig å være på samme forum som deg, men du kan i alle fall la oss ha denne tråden i fred?
5. Noe nokså annet: Kordan kan du bli personlig fornærmet over at Johnny Rotten hater Pink Floyd? Om du liker Pink Floyd, oppfatter du det som en personlig fornæmelse at andre "hater" samme band? Identifiserer du deg så sterket med PF?
Beklager rotete innlegg (det skyldes en ørliten skallebank) og mange typos (det skyldes tastaturet på denne fjåke nye laptopen). Men litt av poenget mitt har forhåpentligvis nådd fram.
Affern skrev:Kjære Townes!Townes skrev:Men alvorlig talt Affern..
Eg var for full i går kveld til å svare deg noenlunde saklig, så eg prøver nå, men tviler på eg klarer det med denne skallebanken. Så det blir i form av en punktliste, siden eg neppe evner å skrive så lange, raffinerte setninger, med fin flyt i akkurat i dag.
1. Eg bygde viderer på innlegget om versjonen av Rosalita. Min komentar om Hallelujahkommentarene spant direkte videre på det som ble oppfattet som en skrekkelig versjon av Rosalita - eg kom på en annen versjon eg synes er grusom. Så at du utpeker meg til den store stygge ulven her, finner eg sårende og traumatiserende. Og nærmest helt utilgivelig. Kanskje eg heller skulle tatt Heidi Hauges versjon av If I needed you, men da hadde kanskje moderatorene stengt tråden med hjemmel i blasfemiparagrafen.
2. At du i ditt første innlegg insinuerer at eg ikkje bryr meg om musikk fordi eg håner denne versjonen, må bare stå for din egen regning. Eg tviler sterkt på at det er mange der ute som har tilbrakt veldig mye mer av sin våkne tid de siste 20 årene på musikk i en eller annen form enn eg har. Men samma det, det gjør meg overhodet ikkje til noen besserwisser, men interessen og entusiasmen for musikk er det nokså lite å utsette på. Du må gjerne anse meg som kunnskapsløs, det er meg revnende likegyldig.
3. Du mener altså at eg "hater blindt" (forøvrig eg helt hinsides sterkt ordvalg i denne konteksten), og "håner" deg fordi eg trakker på denne versjonen. La meg forsøke å gjøre dette hatet litt mindre blindt, SIDEN ALT MÅ INN MED TESKJEI !!!!:
a. Det kommersielle sleske, sleipe, kyniske utgangspunktet som ligger til grunn for Lind/Fuentes/Nilsen/Holm byr meg veldig sterkt imot. Det har ingen verdens ting med at eg inntar en rolle som besserwisser, wannabe, etc etc. Kommer du nå dragende med noe sånt ræl om at dette er et forsøk på å være "kredibel og antikommers", så spyr æ. Denne gjengen visste utmerket godt at dette forretningstiltaket ville fylle lommebøkene deira for en ganske lang stund fremover. Korfor tok de ikkje heller Feel like goin home av Charlie Rich, tro? Så det er kanskje like mye konseptet eg har problemer med, som den overdrevne tolkningen deira av låta. Incentivet deira for Gitarkameratene II, er først og fremst penger, ikkje musikk.
b. At eg beklager/irriterer meg over at 95% av det norske folk forgudet dette da det herjet listene våre, bygger på en viss indignasjon over at de resterende 5% koser seg med Cohen's, Buckley's, Cale's og andre gode versjoner (dette er en spissformulering). Og disse gruser hallelujahkameratene sin tolkning. Uansett ka du måtte mene. At du mener eg gjør noe helt utilgivelig her, fordi det tilfeldigvis rammer deg, får så være. Eg er blodfan av stones (fram til '72 i alle fall), men eg tar det ikkje personlig at trådstarter mener de er et møkkaband. Eg føler ei heller behov for å ta igjen.
Og igjen, dette har ikkje noe med å være en besserwisser å gjøre. Eg har aldri følt behov for å måtte forsvare musikksmaken min. Eg liker det eg liker, uavhengig av ka andre måtte mene. I min tid på universitetet var det en del av den daglige humoren på lesesalen vår, å le av musikksmaken min. Eg lo med de, i oppriktig sjølironi (det var jo ganske ironisk å høre på Roy Brown tidlig i 20 åra). "Hestejazz", "musikk for Tante Olga", "sippecountry" etc. etc. var den gjengse karakteristikken av musikken min. Mens de kule digget Coldplay, Travis etc. etc. Mange fra den gjengen har i ettertid kommet og sagt "Han der Gram Parsons du hørte så masse på, er jo faktisk jævla bra"... Oh really? Kjekk folk alle som en, er de.
4. Du bruker temmelig dårlige hersketeknikker, opptil flere ganger, i et krampaktig forsøk på å heve deg over bermen her inne. Det funker jævla dårlig. Det er helt fullstendig valgfritt å lese tråden, og du er ikkje forpliktet til å spre eder og galle når noen rakker ned på favorittene dine. Det er helt åpenbart at flere av oss ikkje er verdig å være på samme forum som deg, men du kan i alle fall la oss ha denne tråden i fred?
5. Noe nokså annet: Kordan kan du bli personlig fornærmet over at Johnny Rotten hater Pink Floyd? Om du liker Pink Floyd, oppfatter du det som en personlig fornæmelse at andre "hater" samme band? Identifiserer du deg så sterket med PF?
Beklager rotete innlegg (det skyldes en ørliten skallebank) og mange typos (det skyldes tastaturet på denne fjåke nye laptopen). Men litt av poenget mitt har forhåpentligvis nådd fram.
Jeg lovte å la denne tråden i fred, kun med forbehold om at jeg igjen skulle bli forbanna. Ditt seneste tilsvar til meg gjør meg ikke forbanna, bare lei meg. Jeg har fått klar beskjed av flere om at mine kommentarer er uønsket i denne tråden. Ja, du ber for så vidt også selv igjen om at jeg skal la tråden i fred. Så det er under tvil og med ubehag jeg nå bryter mitt løfte. Jeg tenkte først å ta dette via PM, men jeg føler for sterkt at du med ditt personlig rettede tilsvar til meg fortjener og ber om en offentlig oppreisning, unnskyldning og oppvask.
Ja, jeg tok din avsky for denne versjonen alvorlig. To forhold forsterket alvoret. Det ene er at nettopp denne låta betyr mye for meg. Denne er for meg nærmest hellig. Jeg har et livslangt kjærlighetsforhold til Leonard Cohens forfatterskap og musikk. Den første skiva jeg som ung gutt kjøpte etter å ha brukt konfirmasjonspenger på eget anlegg, var Songs of Love and Hate. Det var stort, og han har vært med meg siden. Cohen har mange fine sanger, men denne har en spesiell plass hos meg av grunner jeg ikke finner det nødvendig å legge fram her. Jeg ble også svært glad i John Cales versjon, da denne kom, en annen av min ungdoms store helter. Sønnen til en tredje, Jeff Buckley, gjør ikke så sterkt inntrykk med sin versjon, selv om også Jeff Buckleys er fin. Jeg er enig i at Lind og Co. kan virke kyniske, sleipe og kommersielle. Ja, jeg også kan høre svært alvorlige svakheter og mangler ved nettopp deres versjon, men til forskjell fra deg, så er jeg ikke blind og døv for storheten ved melodi og tekst i denne versjonen. Jeg kan godt forstå at folk, særlig dem som ikke har noe fortrolig forhold til andre versjoner, kan la seg bevege og begeistre av denne. Det skuffer og sårer meg at du fremdeles ikke kan se dette.
Det andre forholdet er at den injurierende kraften i angrepet ditt på denne versjonen, og på oss som setter pris på denne, ikke hadde vært særlig stor om det hadde kommet fra en vulgær noksagt. Men det kom fra nettopp deg, en fyr som har gjort seg fortjent til min største respekt, både fordi jeg har registrert din glede og entusiasme for god musikk, musikk som jeg også har kjær, som f.eks. Townes Van Zandts, og fordi jeg har hatt stor glede og utbytte av å lese dine glimrende anmeldelser i Albumstaffetten - anmeldelser som vitner om både omfattende kunnskap, god innsikt og ekte engasjement. Jeg vil forresten her benytte anledningen til å takke deg for også å ha utvidet min horisont, med dine tips om fantastisk fin musikk.
Så kan du klandre meg for selvhøytidelighet og mangel på selvironi, men det skuffet meg ytterligere, at du i ditt tilsvar gjorde mitt slemme selvforsvar og motangrep til et spørsmål om mangel på humor. Nei, jeg syns dette ikke var/er noe morsomt. Det er tydelig at i enkeltes/dines øyne er mangel på humor en alvorlig mangel ved meg, men det er lite jeg kan gjøre med det. Humor kan som sagt være så mangt. Du får eventuelt se det som et ubøtelig handicap og more deg på min bekostning, om du finner det nødvendig.
Når det gjelder forpliktelser, så var jeg selvsagt like lite forpliktet til å ta igjen, som du i utgangspunktet var forpliktet til å drite ut denne versjonen. Dette var noe vi gjorde fordi vi fant det riktig, selv om du gjorde ditt med irritasjon og ektefølt forakt, og jeg mitt med sorg og sinne.
Angående Johnny Rotten og Pink Floyd, så må jeg nesten be deg lese en gang til det jeg skrev, og legge merke til at hva jeg sa jeg fant støtende, var hans innsats for - med den velkjente t-skjorta - å gjøre et slikt hat til mote. Du skal være temmelig blind, og det var det jo en del fans som var, for ikke å se at svært mye ved den sleske Malcom McLarens Sex Pistols var beregnende, sleipt, kommers, kynisk, slikt du klandrer Hallelujah-gutta for, men det går som sagt an å like Sex Pistols likevel. Nå fant jo etter hvert Johnny Rotten selv det vemmelige ved Sex Pistols helt uutholdelig, og tok følgende. All ære til ham for dette.
Se også
URL: http://www.guardian.co.uk/music/2010/feb/18/john-lydon-pink-floyd
Jeg forstår nå at jeg slo så hardt tilbake at du føler deg så alvorlig såret, at jeg kanskje ikke kan tilgis. Dette er det sterkt å høre, og jeg beklager at dette har blitt så vanskelig og vondt. Du er på ingen måte en så stygg ulv som jeg har latt inntrykk av, selv om jeg riktignok oppfattet deg som slem, der og da. Jeg har ikke noe behov for selv for alltid å framstå som en riktig stygg en. Og, jeg ser ingen grunn til å vi bør fortsette å nage og gnage mer på dette. Jeg vil derfor her gjøre et forsøk på forsoning, selv om jeg forstår at en eventuell tilgivelse sitter langt inne.
Her har du en utstrakt hånd. Tar du den imot, vil jeg anse dette som en solid strek over det som har skjedd.
Shake hands?
Moore er jo fantastisk bra. Steady som bare det, og nesten akrobatisk. Mike Portnoy er stor fan av ham, og det er ikke kødd engang.JENO skrev:Ting jeg ikke forstår:
Coverband!
Skal man først spille i coverband er det greit å ha det lille ekstra for å øke underholdningsverdien. Vi tåler vel et gjensyn med trommeslager Steve Moore i Rick K. and the Allnighters. Showet starter på ca 1 minutt.
Tenk deg Burzum med autotune darri skrev:Rart ingen har nevnt autotune her. Absolutt all musikk med denne effekten låter jævligere enn greven. Og med det samme, alle filmer med : i tittelen suger. Amen.
Utrolig braTownes skrev:Tenk deg Burzum med autotune darri skrev:Rart ingen har nevnt autotune her. Absolutt all musikk med denne effekten låter jævligere enn greven. Og med det samme, alle filmer med : i tittelen suger. Amen.Der har du drømmeplata di...
;D ;D ;DJENO skrev:Jeg så Erik Tysse (er det det han heter?) på tv der han sutret over en eller annen dopingdom. Hva slags idrett han driver med, sa du? Kappgang! Tenk å dope seg for å bli god i kappgang. Det skjønner jeg ikke. Hadde det ennå vært en ordentlig idrett, men kappgang... HALLO?
Egg i skoa? Jeg trodde kappgjengere hadde en banan i rumpa, jeg.pengesluk skrev:Da jeg vokste opp så hadde vi en kar i gata som drev med kappgang - gikk endeløse runder rundt Etterstad, og vi gutt sykla etter'n og ropte "egg i skoa"... så SÅ dust ut der han vagget avgårde. Den sporten må da være kun marginalt mindre usunn enn å denge fotbladene i asfalten i 42 km.??
Ikke til forkleinelse for de som driver med dette, men veldig estetisk er det altså ikke