Ok.Håper du skjønner at dette er noen helt annet enn en rusmisbruker som stjeler litt.
Ok.Håper du skjønner at dette er noen helt annet enn en rusmisbruker som stjeler litt.
Når alt er overlatt til markedskreftene, da får en det en ber om; skyhøye priser, ruter etter hva som lønner seg.
Denne diskusjonen har vi jo hatt før. Hvem er "man"? Saken sist var jo at Widerøe satte opp flere ruter i høysesong fordi turisttrafikken ga lønnsomhet i det, så la de ned rutene etter endt sesong.Man møter økt trafikk med færre flyavganger. Samtidig kuttes hurtugbåttilbuded med 50%. Heldigvis har fylkeskommunen ombestemt seg (skjønte galskapen?) slik at vi får hurtigbåttilbud hver dag igjen fra 1. januar. Vanskelig å forstå.
Vet du har nevnt det før. Jeg kjenner ikke godt nok til trafikken eller behovet fra og til Andøya til å mene så mye om det, men om jeg husker rett var det tidligere direkteruter mellom Andøya og Bodø som nå går via Evenes? Jeg husker bare at i gamle dager gikk den ruta via Narvik, og den gang var det ikke nevneverdige problemer med kapasiteten. Det kan ha endret seg såklart, og det er jo ikke veldig rart om man ønsker å ivareta Forsvarets pendlere heller. Det er vel viktig nok?Et konkret prooblem for feks Vesterålen er at man har lagt om rutenettet for åå fange opp forsvarets pendlerbehov fra Evenes.. dette har gitt tildels betydelig færre tilgjengelige seteplasser...