Jo det er riktig men de nevner E134 fra Haugeund til Haukelifjell. Det er ca 200km. Og ca 100% av strekningen mange kjører disse dagene. Kan like gjerne skrive at vi kommer til å ha kontroll på E6.
Akkurat i den tunnellen er stigningen såpass at endel av de som sinker rett og slett ikke klarer å akselere noe særlig riktignok. Da er det greit å komme forbi.
Jo og det prioriteres strekninger med høy hyppighet av ulykker. Jeg klarer ikke å finne referanser til en eneste ulykke i rullestadtunnellen.
Jeg fikk ei bot endel år siden foresten. Drøyde til Skjærtorsdag for å slippe all trafikk. Fra Oslo til Haukeli. Stanget bak en 98´modell Subaru flere mil før Seljord. 12 plussgrader, tørt og skinnende sol. Ved den lengste rette strekningen uten av og påkjørsler etter Seljord kunne vi endelig kjøre forbi.
Resultat 2 prikker og ca 6000 i bot (husker ikke helt men tror det var 96 i 80 sonen. 95 hadde gitt ca halvparten i bot og ingen prikker. Jeg vet ikke om jeg kjørte i 95.5 eller 96.4 for å si det slik. Det er på en måte flaks uflaks om man heller over i feil kategori straffmessig.
50 tonns vogntog på vått/glatt underlag på sterkt trafikkert vei er underlagt akkurat de samme bestemmelsene.
	
		
			
		
		
	
								Akkurat i den tunnellen er stigningen såpass at endel av de som sinker rett og slett ikke klarer å akselere noe særlig riktignok. Da er det greit å komme forbi.
Jo og det prioriteres strekninger med høy hyppighet av ulykker. Jeg klarer ikke å finne referanser til en eneste ulykke i rullestadtunnellen.
Jeg fikk ei bot endel år siden foresten. Drøyde til Skjærtorsdag for å slippe all trafikk. Fra Oslo til Haukeli. Stanget bak en 98´modell Subaru flere mil før Seljord. 12 plussgrader, tørt og skinnende sol. Ved den lengste rette strekningen uten av og påkjørsler etter Seljord kunne vi endelig kjøre forbi.
Resultat 2 prikker og ca 6000 i bot (husker ikke helt men tror det var 96 i 80 sonen. 95 hadde gitt ca halvparten i bot og ingen prikker. Jeg vet ikke om jeg kjørte i 95.5 eller 96.4 for å si det slik. Det er på en måte flaks uflaks om man heller over i feil kategori straffmessig.
50 tonns vogntog på vått/glatt underlag på sterkt trafikkert vei er underlagt akkurat de samme bestemmelsene.
								
									Sist redigert: 
								
							
						
						
	
		
			
		
		
	
	
	
		
			
		
		
	
					
 
				 
 
		


 
 
		 
 
		 
 
		 
					
				 
						
					 
					
				 
						
					 
 
		 
 
		 
					
				 
						
					 
 
		 
 
		 
					
				 
 
		 
						
					 . Innertier, og noe det ikke skrives så mye om. Det er bare fart fart fart og idiotiske ungdommer som er skyld i alle trafikkuhell og ulykker. Yeah, right. Selvsagt er fart og uvettig kjøring høyt oppe. Men uoppmerksomhet, sinker som skaper irritasjon og farlige situasjoner, dårlige veier, dårlige biler, eldre og uskikkede sjåfører er garantert skyld i mange ulykker.
. Innertier, og noe det ikke skrives så mye om. Det er bare fart fart fart og idiotiske ungdommer som er skyld i alle trafikkuhell og ulykker. Yeah, right. Selvsagt er fart og uvettig kjøring høyt oppe. Men uoppmerksomhet, sinker som skaper irritasjon og farlige situasjoner, dårlige veier, dårlige biler, eldre og uskikkede sjåfører er garantert skyld i mange ulykker. 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		