Diverse Retur av kjøpte produkter

Audio107

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2012
Innlegg
292
Antall liker
276
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
6
Kjøpte en dac av en forhandler i Norge for en stund sideen.
Var fornøyd men byttespøkelset dukket opp og den ble solgt.
Prøvde ut andre dacer som også gikk videre.
Bestemte meg for å kjøpe en annen model av samme forhandler igjen.
Den ble for « hard» i mitt oppsett.
Sendte mail og fortalte dette.
Ble anbefalt en annen model. Den var for «tilslørt» for meg.
Begge ble raskt returnert.
Bestemte meg for at den første var bra og bestillte den.
Da får jeg beskjed om at ordren er kanselert da jeg har returnert 2 varer.
Jeg tilbyr meg og avstå fra angreretten i kjøpsloven. Da får jeg kjøpt dacen..
Noen tanker…?
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
57.672
Antall liker
111.583
Torget vurderinger
24
Vanskelig kunde, vanskelig leverandør... Two wrong does note make one right :unsure: Kjedelig sak men ikke urimelig. Å avstå angreretten ville jeg ikke vurdere, særlig ikke med tanke på hva du allerede har opplevd..?
 

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.131
Antall liker
27.059
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Noen tanker...?

Jo, hvis alle kunder hadde vært slik så hadde butikkene fort gått konkurs...
Bite i det sure eple - gå videre. Tenker at hvis du har dacen lenge nok så blir hjernen vandt til den også...
 

Audio107

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2012
Innlegg
292
Antall liker
276
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
6
Tja..liker å prøve ting før jeg kjøper og når det ikke er en fysisk butikk blir det litt slik.
Men ser det absolutt fra forhandler ståsted også
No big deal
Det er krig i verden..
 

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.253
Antall liker
1.108
Torget vurderinger
2
Ville tro dette er noe som løser seg ved å kontakte menesker på kundesupport. Alle som selger lever tross alt av salg . Ikke rettur:)
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
4.752
Antall liker
4.732
Er vel derfor bedre hifibutikkene tilbyr hjemlån av produkter de allerede har tatt demokostnaden på.
Om vi alle tok ut nye varer og nekter betale fult for varer andre har tatt i bruk skulle butikkene beregne inn større kostnader enn de i dag oppererer med.

Lignende historie. Jeg drev å flyttet fjell med vinkelkutter og meisel. Vinkelkutter holdt 2-3 uker før den feilet med utslitt gir, Da jeg reklamerte for 3. gang tok butikkeier fra meg kvitteringen med et lurt smil.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
9.162
Antall liker
35.198
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Hvis du avstår fra angreretten og får kjøpt den da, så er det vel bare å slå til (y) :)
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
11.478
Antall liker
4.017
Noen tanker...?

Jo, hvis alle kunder hadde vært slik så hadde butikkene fort gått konkurs...
Selv milliardbutikken Zalando med sin gratis retur ordning tar affære overfor kunder som bruker sitt eget hjem som prøverom for halve bitikkens varesortiment.
Vet at min søster kjøpte 12 sommerkjoler fra Zalando og returnerte de 11 hun likte minst😳
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
2.319
Antall liker
2.278
Sted
Horten
Kanskje trådstarter har påvist en litt fiffig måte å skaffe seg billig utstyr?:unsure:
1.Kjøpe noe til normal pris fra forhandler på nett, bruk det som normalt 1 uke og returner det iht 14 dagers Angrerettsloven for kjøp på nett.
2.Få tilbake 100% av pengene fra selger.
3. Produktet er jo ikke nytt/ubrukt lengre, kontakt selger og tilby kjøp av produktet til redusert pris pga brukt/b-vare/returnert produkt.

(om selger ikke vil selge det til samme kunde igjen til redusert pris, la en kamerat/kjenning gjøre steg 1 eller 3.)
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.650
Antall liker
8.102
Sted
Under stjernene
Kanskje trådstarter har påvist en litt fiffig måte å skaffe seg billig utstyr?:unsure:
1.Kjøpe noe til normal pris fra forhandler på nett, bruk det som normalt 1 uke og returner det iht 14 dagers Angrerettsloven for kjøp på nett.
2.Få tilbake 100% av pengene fra selger.
3. Produktet er jo ikke nytt/ubrukt lengre, kontakt selger og tilby kjøp av produktet til redusert pris pga brukt/b-vare/returnert produkt.

(om selger ikke vil selge det til samme kunde igjen til redusert pris, la en kamerat/kjenning gjøre steg 1 eller 3.)
Liker ikke
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
2.319
Antall liker
2.278
Sted
Horten
Helt enig. (y)
Men kan jeg tenke tanken etter å ha lest denne tråden, så er det garantert andre som kan det også og ev bruker sånne teknikker alleredet.

Selv om trådstarter ikke fikk responsen han var ute etter, så er tema fortsatt av litt mere allmen interesse da både vi forbrukere og forhandlere kan/bør være oppmerksom på folks kreativitet.
 

Musico

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.06.2022
Innlegg
89
Antall liker
356
Sted
Trondheim
@Powercon: Skjerpings !!!!

Om folk fulgte forslaget ditt ville enten prisene øke for alle andre kunder, eller forhandleren ville satt kroken på døra for godt.
Det vil vi ikke (vel - i alle fall ikke jeg). Så skjerpings - slik bør hverken du eller andre oppføre dere, det vil være svært ødeleggende for bransjen.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
4.752
Antall liker
4.732
Det var vel Elkjøp som i sin tid måtte gi opp sin 60 dagers åpent kjøp løsning når de lærte at enkelte kunder brukte det som løsning til å fylle leiligheten sin med gratis brunevarer. Har hørt om flere tilfeller spesielt fra bokollektiv hvor man rulerte på hvem som tok ut varen.

Jeg har selv benyttet meg av Elkjøp's tidligere løsning med prisgaranti. Fått refundert beløp over 2000,- på TV og datautstyr ved en enkel hendvendelse via chat. Denne ordningen er omgjort slik at den i praksis ikke lenger fungerer til annet enn reklametekst.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
2.319
Antall liker
2.278
Sted
Horten
@Powercon: Skjerpings !!!!

Om folk fulgte forslaget ditt ville enten prisene øke for alle andre kunder, eller forhandleren ville satt kroken på døra for godt.
Det vil vi ikke (vel - i alle fall ikke jeg). Så skjerpings - slik bør hverken du eller andre oppføre dere, det vil være svært ødeleggende for bransjen.
Med den reaksjonen der så skulle man nesten tro du følte deg avslørt eller sur for at noen har offentliggjort metoden. Ble det for personlig?:unsure:
 

Musico

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.06.2022
Innlegg
89
Antall liker
356
Sted
Trondheim
Med den reaksjonen der så skulle man nesten tro du følte deg avslørt eller sur for at noen har offentliggjort metoden. Ble det for personlig?:unsure:
På ingen måte. Har aldri benyttet meg av den metoden. Kjøper heller på brukten, eller spør forhandler om "et hyggelig pristilbud" om jeg kjøper nytt.
 

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.131
Antall liker
27.059
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Selv milliardbutikken Zalando med sin gratis retur ordning tar affære overfor kunder som bruker sitt eget hjem som prøverom for halve bitikkens varesortiment.
Vet at min søster kjøpte 12 sommerkjoler fra Zalando og returnerte de 11 hun likte minst😳
Du får hive ho inn på denne tråden så kan vi lære ho opp også 🤣
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
7.304
Antall liker
3.743
Torget vurderinger
0
Jeg tilbyr meg og avstå fra angreretten i kjøpsloven. Da får jeg kjøpt dacen..
Noen tanker…?
Du har allerede testet produktet så da er vel behovet for angrerett ikke tilstede.
Du får med både garanti og reklamasjonsrett etter kjøpsloven på vanlig måte.
Youtube har mange fine tester av produkt-eksperter som gjør alle valg lettere - også mtp framtidige behov (y)
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.192
Antall liker
607
Få en venn til å kjøpe den for deg, problem løst.
 
  • Angry
Reaksjoner: vim
Topp Bunn