Få penger fra Staten for IKKE å hugge skogen min?? Ja den er grei du!Subsidier, vel.
Få penger fra Staten for IKKE å hugge skogen min?? Ja den er grei du!Subsidier, vel.
Gjennom noen tid så har det blitt klart at Kjersti Toppe er en idiot. Noen mennesker kan ikke tenke rasjonelt og Kjersti Toppe er en av de, hun er en idiot.
Hvorfor ikke gi opp alt vern om den lille mannen, alene å slippe fra begrenset offentlig vold er vel verdt totalt å hengi seg til industri og kapitaleiernes vold. Misforstå meg rett, det er selvfølgelig legitimt å protestere mot idioti, så også idiotiske forbud og påbud, gudene vet at vårt samfunn er overlesset av det, - å gjøre sin protest til idioti er en helt annen sak. Refleksivt å være motstander av enhver regulering er så dumt at det mer ligner en villfarelse enn et standpunkt. Slavemoral er slavemoral, at Slubbert vil hengi seg til en annen Herre forandrer ikke den saken. Statsmakt kan en i det minste, i alle fall i teorien, påvirke. Statsmakt har et demokratisk tilsnitt, det er kanskje hva denne nye (nyliberale) varianten av slavemoral ikke kan tolerere.Hvorfor er Venstre så dølle når Unge Venstre kommer med så mye bra?
På tide å forby forbud?
MATHIAS FISCHER
Leder, Bergen Unge Venstre
Du er glad i sosioøkonomiske vinklinger, selv hvor de kun er (i beste fall) av tangentiell relevans. Statens legitime rolle er å forhindre "privat" utøvelse av vold, ikke å være oppdrager eller beskytte folk mot seg selv gjennom å innskrenke vår valgfrihet. Det er forresten 40 år siden det norske forbudet mot homofili ble opphevet i år, vil ikke reversere det selv om det sikkert finnes endel homofile som sitter på betraktelig kapital.Hvorfor ikke gi opp alt vern om den lille mannen, alene å slippe fra begrenset offentlig vold er vel verdt totalt å hengi seg til industri og kapitaleiernes vold.
Alain Badiou, The Meaning of Sarkozy.And what could be more monotonous, more uniform, than the "free" individuals of commodity society, the civilized petty borgeois repeating their laughable obsessions like well-fed parrots?
At jeg ikke har noen grunn til å tro at du er mindre "borgeois" enn meg, det var i grunn alt.Hva er relevansen?
En bra begynnelse, samtlige punkter tiltredes og listen er definitivt ikke utfyllende.
Snorre Valen var akkurat på Politisk Kvarter og forsvarte Sexkjøpsloven med at menneskehandel var galt. Akkurat som om trafficing ikke allerede var forbudt. Jeg lurer på hvor mange smør på flesk lover man egentlig har?En bra begynnelse, samtlige punkter tiltredes og listen er definitivt ikke utfyllende.
Han anså sannsynligvis sexsalg som menneskehandel per se, i stedet for salg av en tjeneste som det faktisk er. Det kommer fra de religiøses definering av sex, som noe som kun er legitimt i et ekteskap hvor (iht til religiøse dogmer) mannen eier kvinnen. Derfor sier de slike meningsløse ting som at man "kjøper kvinnens kropp", når man egentlig bare betaler for å få utført en kortvarig tjeneste og så går hver til sitt. Religiøse dogmer og forbudsmoral har en tendens til å være i symbiose.Snorre Valen var akkurat på Politisk Kvarter og forsvarte Sexkjøpsloven med at menneskehandel var galt. Akkurat som om trafficing ikke allerede var forbudt. Jeg lurer på hvor mange smør på flesk lover man egentlig har?
Jeg vet hva et privilegium er, jeg lurte mer på hvilke priviliegier du sikter til, som ligger til grunn for denne påståtte frykten. Jeg anser meg selv som markedsorientert, men jeg kjenner meg ikke igjen i dine analyser overhodet.Jeg mente forøvrig privilegier som i forrett, et gode som ikke er allment, - men jeg antar at du også forstod dette.
Du er klar over hvor schizofrent (i den populære betydningen, ikke den medisinske) dette innlegge er i lys av de misforståtte innvendingene dine til innlegget mitt ovenfor?Han anså sannsynligvis sexsalg som menneskehandel per se, i stedet for salg av en tjeneste som det faktisk er. Det kommer fra de religiøses definering av sex, som noe som kun er legitimt i et ekteskap hvor (iht til religiøse dogmer) mannen eier kvinnen. Derfor sier de slike meningsløse ting som at man "kjøper kvinnens kropp", når man egentlig bare betaler for å få utført en kortvarig tjeneste og så går hver til sitt. Religiøse dogmer og forbudsmoral har en tendens til å være i symbiose.Snorre Valen var akkurat på Politisk Kvarter og forsvarte Sexkjøpsloven med at menneskehandel var galt. Akkurat som om trafficing ikke allerede var forbudt. Jeg lurer på hvor mange smør på flesk lover man egentlig har?
Jeg snakket om frykten for å miste privilegier, det kan for eksempel være abstrakte størrelser som den norske kulturarv, det kan være konkrete privilegier (særrett) som sosiale tjenester en frykter at masseinnvandring vil underminere, eller privilegier (forrett) i form av kapital og eiendom (via omfordeling, beskatning...), og mye mer.Jeg vet hva et privilegium er, jeg lurte mer på hvilke priviliegier du sikter til, som ligger til grunn for denne påståtte frykten. Jeg anser meg selv som markedsorientert, men jeg kjenner meg ikke igjen i dine analyser overhodet.Jeg mente forøvrig privilegier som i forrett, et gode som ikke er allment, - men jeg antar at du også forstod dette.
Vel, du er ingen fallibilist, men det rimer.
Så hvor passer Sveinung Rotevatn inn i bildet? Eller noe av det som diskuteres i denne tråden?Om høyresidens fryktpolitikk er en fremmed størrelse for deg, så må du gå med litt av noen skylapper. Om det faktum at venstresidens er så desorientert at dens sterkest strategi for å mobilisere mennesker i dag er å spre frykt for høyresidens fryktpolitikk er nytt for deg så må du være medisinsk blind. FrP-koden?
All den tid din kritikk fremstår for meg fremmedartet og uten selvgjenkjennelse, er det vanskelig å ta den til etteretning.Vel, du er ingen fallibilist, men det rimer.
For det mye av denne trådens innhold innlysende har mer med nyliberal refleksiv frykt for reguleringer (fordi markedslogikken bør anvendes på alt som ikke omfattes av straffeloven, en straffelov som forøvrig er altfor omfattende) enn hva det har med reguleringenes innhold å gjøre. Det er selvfølgelig godt og bra at forbud diskuteres, men side opp og side ned om idiotiske forslag det er innlysende at aldri vil få gjennomslag er intet annet enn mobilisering rundt en fryktpolitikk, det og stupid moralistisk selvhevding.Så hvor passer Sveinung Rotevatn inn i bildet? Eller noe av det som diskuteres i denne tråden?Om høyresidens fryktpolitikk er en fremmed størrelse for deg, så må du gå med litt av noen skylapper. Om det faktum at venstresidens er så desorientert at dens sterkest strategi for å mobilisere mennesker i dag er å spre frykt for høyresidens fryktpolitikk er nytt for deg så må du være medisinsk blind. FrP-koden?
Annet er ikke å forvente.All den tid din kritikk fremstår for meg fremmedartet og uten selvgjenkjennelse, er det vanskelig å ta den til etteretning.Vel, du er ingen fallibilist, men det rimer.
Mulig du ønsker å sjekke din forståelse av begrepet spissborger, og hegemon. Er de kompatible, tro?Tvert imot så finner jeg spissborgermentaliteten å være tilnærmet hegemonisk.
Teksten over var klikkbar, temaet ble aktualisert i media av at Snoop Dogg ble tatt av politiet og ilagt bot for en harmløs handling. Videoen var bare en morsomhet.Javel? Så da er et relevant tema om en mann kan uttale cannabis eller ikke? Vågalt tema.
Hva bunner forresten motstanden mot å ikke kunne ruse seg med alle tenkelige stoffer til alle tenkelige tider på alle tenkelige steder i?