Politikk, religion og samfunn Forbudstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Det blir som å komme til en bilulykke. Før man hjelper en som står og roper sjekker man om det er noen som ikke puster.
    Mine veldedige bidrag går til Redd Barna og ikke til å gjøre tigging til en betydelig rumensk næringsvirksomhet.
    Arbeidsledigheten i Romania er på rundt 4,5 %, så tiggingen er bare ekstrainntekt.
    Romfolket er utenforskap også i Romania, det er neppe tilfelle at flertallet av dem ville fått kastet jobber etter seg der heller. Romfolk er noe annet enn rumenere, om du ikke var klar over dette. At du ikke ønsker å støtte dem økonomisk er ditt valg, Redd Barna er en fin organisasjon.

S

Slubbert

Gjest
    Romfolket er utenforskap også i Romania, det er neppe tilfelle at flertallet av dem ville fått kastet jobber etter seg der heller.
    Har ingen problemer med at folk ønsker å stå utenfor samfunnet og livnære seg på andre måter enn med en ni til fem-jobb, men jeg synes ikke synd på dem om de da til tider har trangere kår enn de som faktisk har tatt utdanning, lært seg å lese og skrive og gjør en "vanlig" jobb. Det er et valg de har tatt og det valget har min fulle respekt, men jeg føler ikke noe ansvar for å brødfø dem. Om jeg synes synd på noen så er det ungene som nektes å gå på skole og bli en del av samfunnet som sådan, for unger har ikke mulighet til å velge selv.

Dog, noen gjør det bra og har råd til både BMW og luksuscaravan allikevel, det er jo fint for dem.

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Det er et valg de har tatt og det valget har min fulle respekt, men jeg føler ikke noe ansvar for å brødfø dem. Om jeg synes synd på noen så er det ungene som nektes å gå på skole og bli en del av samfunnet som sådan, for unger har ikke mulighet til å velge selv.
    Som om barnas foreldre ikke var i samme situasjon da de selv var barn.

S

Slubbert

Gjest
    Som om barnas foreldre ikke var i samme situasjon da de selv var barn.
    Og i stedet for å gjøre noe med det viderefører de samme utenforskap til sine egne barn. Vi lever i en fri verden (noenlunde) og jeg har full respekt for hva enn av alternative livsstiler folk vil måtte føre, men jeg føler som sagt ikke noe ansvar for å brødfø dem.

Og hvis man vil være alternativ kan man jo gjøre det med litt stil.

Ragazza_punk.jpg

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Du er klar over at resonnementet ditt ikke henger på greip, om barn er uforskyldt i å bli oppdratt inn i utenforskapet, og deres foreldre også ble oppdratt inn i det samme utenforskapet mens de selv enda bare var barn, hvem har så skylden. Og om deres utenforskap, deres annerledeshet, gjør at samfunnet de har meldt seg ut av avviser dem, hvordan skal de så kunne vende tilbake uten formell utdannelse og kvalifikasjoner. Det er ikke det at ikke enhver også har ansvar for sin egen skjebne, men det må også gå an å påpeke at noen har en lengre og hardere vei å gå enn andre, at virkeligheten er mer kompleks enn Ayn Rands romaner.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Romfolket er utenforskap også i Romania, det er neppe tilfelle at flertallet av dem ville fått kastet jobber etter seg der heller. Romfolk er noe annet enn rumenere, om du ikke var klar over dette. At du ikke ønsker å støtte dem økonomisk er ditt valg, Redd Barna er en fin organisasjon.
    Å? Nei, det var jeg ikke klar over. Takk for at du opplyste meg. Da må vi straks gi dem trygd, pensjonspoeng, campingbil og unntak fra skoleplikten.

S

Slubbert

Gjest
    Du er klar over at resonnementet ditt ikke henger på greip, om barn er uforskyldt i å bli oppdratt inn i utenforskapet, og deres foreldre også ble oppdratt inn i det samme utenforskapet mens de selv enda bare var barn, hvem har så skylden.
    Hvis utenforskapet er uønsket; foreldrene helt åpenbart. Du sier at tiggingen er mer enn bare skuespill, det betyr i så fall at utenforskapet er en belastning. Da er det åpenbart foreldrenes ansvar å sørge for at barna ikke havner i samme utenforskapet. Da må de få dem på skole, la dem lære seg fag og yrker, la dem omgås "vanlige folk" og så videre. Å tvilholde på en egenart er meningsløst, å påtvinge sine barn den nærmest et overgrep, dersom det er slik at egenarten medfører store problemer i livet.

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Du sier at tiggingen er mer enn bare skuespill, det betyr i så fall at utenforskapet er en belastning. Da er det åpenbart foreldrenes ansvar å sørge for at barna ikke havner i samme utenforskapet. Da må de få dem på skole, la dem lære seg fag og yrker, la dem omgås "vanlige folk" og så videre. Å tvilholde på en egenart er meningsløst, å påtvinge sine barn den nærmest et overgrep, dersom det er slik at egenarten medfører store problemer i livet.
    Poenget mitt var bare at mennesker er mer enn rollene de spiller, uavhengig om det er rollen som lektor eller tigger, utover det har jeg ikke uttalt meg. Kan ikke forstå at det kan være så vanskelig.

Joda, foreldrene har et overordnet ansvar for barna de setter til verden, men når de er kommet så langt at de selv har fått barn er de allerede så sosialisert inn i det miljøet de er en del av at de ikke kjenner annet, og så gjentar det seg med barna. Om du ikke har noen formell utdannelse, ingen relevant kunnskap, og du av øvrigheten blir ansett som en del av en pariakaste, samt at det eneste livet du kjenner er det du lever sammen med dine egne, så er det ikke lett plutselig å skulle omlegget livet sitt radikalt og tilpasse seg storsamfunnet. Jeg har ikke spekulert i om disse menneskene ønsker å assimileres av oss, jeg har bare påpekt at det nok er langt vanskeligere i praksis enn hva du gir uttrykk for.

Sist redigert:

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Å? Nei, det var jeg ikke klar over. Takk for at du opplyste meg. Da må vi straks gi dem trygd, pensjonspoeng, campingbil og unntak fra skoleplikten.
    Så du trodde faktisk at romfolk var ensbetydende med rumenere, og nå tilskriver du meg absurde meninger fordi du ikke takler å bli korrigert. Eller har du andre motiver for disse stråmennene. Uansett, ganske unødvendig, er det ikke.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det må være krevende å diskutere når man tar det for gitt at alle andre er mindre begavet.

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Det må være krevende å diskutere når man tar det for gitt at alle andre er mindre begavet.
    Er vi snart ferdige med å tilskrive meg meninger jeg aldri har gitt uttrykk for?

Ikke eksluder meg fra de mindre begavedes rekker, og i alle fall ikke gjør det på mine vegne. De fleste mennesker tenker banale halvferdige tanker, så også meg. Poenget med å debattere må da tildels være å korrigere dette.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Slapp av. Jeg trodde en stund du mente jeg var dum og ikke skjønte forskjell på rumenere og rumenske romfolk. Det var sikkert ikke det du mente.

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Slapp av. Jeg trodde en stund du mente jeg var dum og ikke skjønte forskjell på rumenere og rumenske romfolk. Det var sikkert ikke det du mente.
    Ikke nødvendigvis, jeg bare lurte på hva som var motivet for å påklistre meg meninger jeg aldri har gitt uttrykk for. Ikke å vite forskjellen på romfolk og rumenere behøver da ikke bety at en er dum.

G

Gjestemedlem

Gjest
    De fleste utenlandske tiggere i Norge er faktisk sigøynere fra Romania. Sikkert komplisert å forholde seg til at noen kan være både romani og rumener samtidig, og at de må ligge uvitenhet til grunn hvis man referer til hjemlandet i stedet for folkegruppen når man diskuterer de sosiale forholdene der de kommer fra og hvorfor truppene velger å gjeste Norge.

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Forstår ikke helt hva du skriver. Men, innen samme land kan de sosiale forholdene variere mellom folkegruppene. For å ta et eksempel, diskrimineringen av innfødte sigøynere i Ungarn gjør at de stiller langt dårligere enn gjennomsnittsungareren. Uten at jeg mener å legge skjul på at det også har andre årsaker enn diskriminering (det er viktig å presisere her inne, om ikke risikerer en å bli tapetsert med de merksnodigste meninger).

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    For meg er det likegyldig hvilke etniske grupper tiggerne tilhører. Det er rimelig sammensatt. En del er norske, en del er rumenere, flertallet av rumenere er romanifolk, som igjen kan deles opp i undergrupper. poenget er det meningsløse i at rumenere tar opp lån til skyhøy rente for å finansiere reisen og lever under elendige forhold her, og tjener minimalt utover å betale for reise og opphold, og kan definitivt ikke betale for uforutsette utgifter, som et legebesøk, bot for å ikke betale på buss eller trikk, klær som egner seg for norsk vinter, osv. Det er sosiale problemer rundt om i verden og Europa. Tigging løser ingen av dem.

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Det er da ingen som mener at tigging er produktivt, tiggere tigger ikke for å løse de store strukturelle problemene i Europa, det er i større grad et symptom.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vektige argumenter for regulering og avkriminalisering.

[video=youtube;qKgY5eOlhEc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qKgY5eOlhEc[/video]

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Sette ned fartsgrensene?

Det er jo det eneste de får til når det kommer til trafikksikkerhet her på knausen....

V

vredensgnag

Gjest
    Da jeg i sin tid drev og lagde reklame for Saab, gjorde vi et ganske stort poeng ut av "mid-range acceleration," som vi beskrev som av kritisk betydning for kjøresikkerhet. Saabs egen tankegang var at det ikke var akselerasjonen fra 0 som var viktig, og at det heller ikke var viktig å kunne ligge konstant i en meget høy hastighet - men at det var livsviktig å kunne ha en bil som reagerte spontant og med et byks om du skulle trenge fart, f.eks. i forbindelse med en forbikjøring der avstand til møtende bil i motsatt kjørefelt var blitt feilberegnet.

Fartssperre i en slik situasjon er nok smart.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et mye bedre alternativ en dette reguleringsvanviddet ville være å sette opp elektroniske fartsskilt langs veiene. Rett og slett et signal på skiltene som sendte en beskjed til bilen, og der man fikk opp en advarsel på monitoren i hvis man lå over grensen.

Dette strupeforslaget representerer en mentalitet som man finner blant mange politikere og deres utplasserte i etatene, der umyndiggjøring og detaljstyring er de viktigste redskapene de har for å tvinge folk til å danse etter deres piper. De stirrer seg blind på statistikk og tar ikke fem øre for å behandle sine medmennesker som barn og roboter. Slike mennesker burde ikke ha anledning til å med drive politikk eller forvaltning.

mr1derful

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    38
    På tysk ville et slikt forslag blitt betegnet som "Kopf im Arsch" eller på godt norsk hue i ræva. Utrolig. En ny sten til vanviddets røys.

S

Slubbert

Gjest
    Alternativet i en slik situasjon er vel å trykke på pedalen til venstre for gasspedalen og legge seg inn i høyrefilen igjen. Verre er det ikke.......
    Bilen i høyrefilen har i en slik situasjon også en tendens til å bremse eller bli ubestemt, så jo, det er ofte verre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    ..... f.eks. i forbindelse med en forbikjøring der avstand til møtende bil i motsatt kjørefelt var blitt feilberegnet.

Fartssperre i en slik situasjon er nok smart.
    Alternativet i en slik situasjon er vel å trykke på pedalen til venstre for gasspedalen og legge seg inn i høyrefilen igjen. Verre er det ikke.......
    Jo det kan bli mye verre, om man skal forbi et stort vogntog og det ikke er plass lenger i den filen og bilen struper din mulighet til å kommer foran den, så er sjansene økt for en frontkollisjon.

Men man dør i alle fall i riktig hastighet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man skal planlegge en forbikjøring og i planleggingen skal man også vurdere sin retrettmulighet.
    Dessverre er det mange sjåfører som også overser et viktig punkt m.t.p. forbikjøring - punkt 4 under her.

Fra Vegtrafikkloven:
    2. Før forbikjøring skal kjørende forvisse seg om at
    a)vegen er fri for hinder på tilstrekkelig lang strekning framover,
    b)den forankjørende ikke har gitt tegn om forbikjøring,
    c)ingen bakenforkjørende har begynt å kjøre forbi ham,
    d)det åpenbart lar seg gjøre å komme inn i trafikkstrømmen igjen uten å forstyrre den.

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.
    Joda, men det er litt strengt å innføre dødsstraff for dem som feilberegner da.

MMartinS

Fersking
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nordland
    Noen lover fra rundt om i værden :)

• En lov i den amerikanske delstaten Alaska forbyr å se på elg fra et fly.
    • Man har ikke lov til å plystre i Salt Lake City på en søndag. Om det skjer får man 1000 dollar i bot.
    • I deler av Afrika er det ikke lov å spise slanger til frokost på en søndag.
    • I Libanon har menn lov til å ha sex med hunndyr - mens de risikerer dødsstraff dersom de har sex med hanndyr.
    • I Canada er det en lov som forbyr elger å ha seksuelt samkvem på et fortau.
    • I Alabama er det ulovlig å ha på seg en løsbart som skaper latter i kirken.
    • I Texas er det ulovlig å banne foran, eller kle av seg foran et lik.
    • I Michigan eier en ektemann konens hår ifølge loven.
    • Lovgivningen i Kansas forbyr harer å skyte fra en motorbåt.
    • I Kansas er det forbudt å fiske med bare hendene.
    • I Singapore er det en lov som sier at man ikke kan vise seg naken for andre personer.
    • I California er det forbudt for dyr å ha seg innen en radius på 500 meter i nærheten av et vertshus, en skole eller et religiøst symbol.
    • I Washington er det forbudt å sove i et uthus uten eierens tillatelse.
    • Å putte salt på en jernbaneskinne kan straffes med døden i Alabama.
    • I Texas er det ulovlig å male graffiti på en annen manns ku.
    • I Alabama er det forbudt å spille domino på søndager.
    • I New York er det forbudt å riste en støvmopp ut av vinduet.
    • I Connorsville, Wisconsin er det forbudt for en mann å skyte med sitt våpen når hans kvinnelige partner har orgasme.
    • I New York er det et lovbrudd å kaste en ball på en annens hode, selv om det er for moro skyld.
    • I Pueblo, Colorado er det forbudt å la løvetann vokse innenfor bygrensene.
    • I Washington er det forbudt å fange en fisk ved å kaste en stein på den.
    • Det er forbudt å legge seg ned og sovne med skoene på i Nord-Dakota.
    • I Berkeley, California kan du ikke plystre etter en savnet fugl før etter klokken 7 om morgenen.
    • En gammel lov i Bellingham, Washington sa at det var ulovlig for en kvinne å ta andre steg enn bakover-steg når hun danset.
    • I Florida er det forbudt å ha seksuelt samkvem med et pinnsvin.
    • I Nogales, Arizona er det forbudt å ha på seg bukseseler.
    • I Atlanta, Georgia er det forbudt å binde en sjiraff til en lyktestolpe
    • I Logan County, Colorado er det forbudt for en mann å kysse en kvinne når hun sover.
    • I Texas er det ulovlig å drikke mer enn 3 super med øl når man står.
    • En person er ikke kvalifisert til å bli guvernør i Pennsylvania hvis han har deltatt i en duell.
    • I Texas er det forbudt å melke en annen manns ku.
    • I Texas er det forbudt å eie en knipetang.
    • En lov fra 1760 sier at det er forbudt å putte kringler i poser i Philadelphia.
    • I Texas er det forbudt å oppdra alligatorer i ens hjem.
    • I Miami er det forbudt å imitere et dyr.
    • Det er forbudt å feilstave "Arkansas" i Arkansas.
    • I Illinois er det en lov som sier at en bil må styres med rattet.
    • I Memphis, Tennessee kan en kvinne kun kjøre bil dersom en mann går foran bilen og advarer motgående trafikk og fotgjengere.
    • I Tennessee er det forbudt å kjøre bil når man sover.
    • I New York er det forbudt for en blind person å kjøre bil.
    • I Rochester, Michigan sier loven at dersom man skal bade offentlig i badebukse eller badedrakt, skal denne først være inspisert av en politimann.
    • I Kentucky sier loven at man skal bade minst én gang i året.

MMartinS

Fersking
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nordland
    Noen flere:

• I Texas er det ulovlig å banne foran, eller kle av seg foran et lik.
    • I Logan County, Colorado er det forbudt for en mann å kysse en kvinne når hun sover.
    • I Corpus Christie, Texas er det forbudt å oppdra alligatorer i ens hjem.
    • I Ohio må man ha lisens for å ha en bjørn.
    • Kentucky: Det er straffbart for menn å dytte kona si ut av senga fordi hun prøver å varme de kalde tærne sine på ham.
    • Washington: Her er det ikke lov til å late som man har rike foreldre.
    • Oklahoma: Hvis du lager en grimase til en hund, blir du sendt i fengsel. Det er dessuten strengt forbudt å ta en bit av en annen persons hamburger.
    • Oregon: I Willowdale er det ulovlig å banne eller hviske grove ting til hverandre under en sex-akt. Spørsmålet er hvordan det blir oppdaget om noen bryter loven?
    • Texas: Hvis du har tenkt å begå en forbrytelse, er du i følge loven nødt til å gi ofrene beskjed om hva du skal gjøre muntlig eller skriftlig 24 timer før ugjerningen. Det er dessuten ulovlig å melke en annen persons ku.
    • Maryland: Det er ulovlig å spille Randy Newmans hit ”Short People” på radio.
    • Hawaii: Skal du til Hawaii må du passe på å ikke ha med deg noen morsomme personer. Der er det ikke lov å le etter klokka 22. Det er det dessuten ulovlig å plassere mynter i andres ører.
    • Nevada: I Eureka er det ikke lov for menn med bart å kysse en kvinne.
    • Illinois: I Zion er det ikke lov å tilby dyr en røyk. Og vi som trodde vår røykelov var ille!
    • Maryland: Det er ikke bare i Illinois man har strenge lover mot dyrene. I Baltimore er det ikke lov å ta med løven sin på kino. Hva skal løvene se på da?
    • Ohio: Det er ikke bedre i Ohio. Der er det forbudt å gi en fisk alkohol så den blir full. Kan fiskene ha det noe gøy på fest der mon tro?
    • Florida: I Miami er de snillere mot dyrene sine. Der er det ikke lov å imitere et dyr. Men dersom du binder elefanten din til et parkometer i Florida, må du huske å betale samme pris som for en bil. Det er i tillegg ulovlig å ha et seksuelt forhold til piggsvin, og når du har sex (da ikke med piggsvinet) får du kun benytte deg av misjonærstillingen.
    • New York: Hvis du vil kaste en ball i andres hode for moro skyld, kan du bare glemme det.
    • Sveits: Det er ikke bare våre venner på andre siden av Atlanterhavet som har rare lover. I Sveits er det ulovlig å trekke ned på do etter klokken 22 hvis du bor i en leilighet.
    • England: Hvis du er eier av en ku, har du ikke lov til å være full.
    • Danmark: Hvis du oppdager et dødt menneske, og ikke rapporterer om det, vil du få 20 kroner i bot.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.460
    Torget vurderinger
    0
    Man skal planlegge en forbikjøring og i planleggingen skal man også vurdere sin retrettmulighet.
    Dessverre er det mange sjåfører som også overser et viktig punkt m.t.p. forbikjøring - punkt 4 under her.

Fra Vegtrafikkloven:
    2. Før forbikjøring skal kjørende forvisse seg om at
    a)vegen er fri for hinder på tilstrekkelig lang strekning framover,
    b)den forankjørende ikke har gitt tegn om forbikjøring,
    c)ingen bakenforkjørende har begynt å kjøre forbi ham,
    d)det åpenbart lar seg gjøre å komme inn i trafikkstrømmen igjen uten å forstyrre den.

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.
    Forumet har fått en livsfjern teoretiker som i tillegg er politisk korrekt!
    Ser fram til en del givende debatter med den kroppen ja!

MMartinS

Fersking
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nordland
    Noen flere

• California: Forbudt å sette ut en musefelle om man ikke har jaktkor
    • Maryland: Forbudt å mishandle østers.
    • Byen Bozeman har en lov som forbyr all seksuell aktivitet, med et medlem av det motsatte kjønn, i en oppkjørsel etter solnedgang hvis de begge er nakne. Hvis man har på seg sokker er man på den sikre siden.
    • New Mexico: Hvis du sprenger en atombombe uten låv fra staten kan du risikerer en bot på 90$
    • Rode Island: I Providence er det ulovlig å selge tannbørster/tannpasta til den samme kunden på
    • Winsconsin: I byen Connorsville er det forbudt for en mann å avfyre et våpen mens hans kvinnelige partner har en orgasme. I Buckfield, Maine er det en lov som begrenser taxi sjåførenes mulighet til å ta betalt av passasjerene sine. Ingen taxi sjåfør har lov å ta betalt dersom passasjeren har utført seksuelle handlinger med sjåføren på vei hjem fra en nattklubb, eller ett annet sted hvor det serveres alkohol.
    • Tennessee: Forbudt å fange fisk med lasso.
    • I Pueblo, Colorado er det forbudt å la løvetann vokse innenfor bygrensene.

MMartinS

Fersking
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    0
    Sted
    Nordland
    Å enda flere

[h=2]Lett å bli gift[/h]
    I staten North Carolina er det ulovlig å synge falskt. Sex er kun tillatt i misjonær-stillingen og munnsex er strengt forbudt. Imidlertid er det svært enkelt for et par å bli gift: Et par som registrerer seg som ektepar i resepsjonen på et hotell eller motell, er å regne som mann og kone etter loven.
    [h=2]Ingen søndags-hvalfangst[/h]
    Det er strengt forbudt å fiske etter hval i Ohio. På søndager, vel å merke. Litt snodig - ikke fordi man kan fiske hval de andre dagene, men fordi Ohio ligger midt inne i landet og ikke ved havet.

Dyr i badekaret

Der kan man også bli bøtelagt for å gjøre stygge grimaser til hunder. Mange av de dummeste lovene har med dyr å gjøre. I Georgia er det for eksempel ikke lov å ha esler i badekaret. Det kan synes som om uvanlige dyr i badekaret er et vanlig problem i USA, for i Arkansas er det forbudt å holde alligatorer der. I denne staten er det forresten lov for en mann å slå kona si, men bare én gang per måned. Det er viktig å begrense seg.

[h=2]Også i Europa[/h]
    Europeiske lover er fornuften selv i forhold til de amerikanske, men det finnes unntak. I Italia risikerer menn som går med skjørt å bli arrestert, og franske myndigheter har en gang i tiden bestemt at det ikke er lov å kalle grisen sin for Napoleon.

S

Slubbert

Gjest
    Bergensere kan prise seg lykkelig over at de ikke har forbudskåte rødgrønne i flertall i bystyret.

På nattestid i helgene blir det endringer i skjenkebestemmelsene. Nå kan såkalte kultursteder få skjenke til klokken 03.00 fredag og lørdag.

Det er en halvtime lengre enn i dag. Publikum kan kjøpe alkohol inntil klokken 03.00, og drikke frem til 03.30. Det var Høyre, Fremskrittspartiet, KrF, Venstre, Bystyrelisten og Miljøpartiet De Grønne som stemte for. Arbeiderpartiet, Rødt, SV og Senterpartiet stemte mot.

SV foreslo å nekte strippesteder å skjenke. Dette var Arbeiderpartiet, Rødt og Senterpartiet enige i. Men de fikk ikke flertall.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.460
    Torget vurderinger
    0
    Som skogeier vil jeg si meg 100% uenig med SP i dete spørsmålet. Slik jeg ser det er det flasker som burde forbys!
    Uten pappvin er det ingen som kjøper massevirke lenger, avispapir er snart historie. Hva pokker mener SP bøndene skal leve av????:rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn