Da har jeg fått gleden av å avlegge Zulu et nytt besøk. Forventninger hadde jeg, nå skulle jeg få høre PAP, eller Pure Audio Project. Jeg har vært nysgjerrig på de, og frem til i dag har jeg hatt open baffle hjemme, så jeg var spent
Heil diskant, det er og noe som ikke er daglig. Zulu hadde tiltet de litt fremover og det kledde de etter mine preferanser. Lyden er stor med en vid scene. At det er god dybde i lydbildet betyr mye for meg. Pannekake er godt, men ikke som stereobilde.
Kablene inn på diskant får meg til å smile. Husker enda diskusjon rundt solid core og minimum 2,5 kvadrat som minste høyttaler kabel.. Her er det som er nødvendig brukt, og Heil spiller forrykende..

.
I motsetning til VREL3 har disse delefilter med justeringsmuligheter. Det liker jeg. Lett støvete, slik en ekte audiofil gjerne har det. Musikk i hodet er bedre enn støv på hjernen..
Er det forskjell kontra det jeg har hatt hjemme? Ja, PAP er mer sivilisert. Det tilskriver jeg diskant, med Heil kontra VREL sin hornløsning. Her spiller såklart opptaket mye inn. Jeg opplever og at VREL er litt større i sin presentasjon, men det kan være rommet. PAP har noen egenskaper som er veldig, veldig bra. Blant annet visper på et trommesett, livaktig så det nesten er skremmende. Og de har godt fundament nedover, artikulert.
Jeg tror du har rett
@Zulu, dette er den beste lyden du har hatt. Og som jeg har hørt hos deg. Jeg gleder meg med deg. Kanskje den største overraskelsen, forsterker. En grå boks, liten men tung. Men fy flate som den spiller. LFD, fantastisk liten sak. Elendig hjemmeside, men nesten så jeg vurderer å bestille.. Artig når skjulte perler trer frem
@Zulu, takk for at jeg fikk låne den etterpå
Takk for meg, dette var Gromt