znerkens vinyleventyr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Spørs vel om rød er på lager hos Mala selv om den er på lager hos Funk, da.

    Kan kanskje være strategisk å ta opp sånne ting med Mala, og ikke utbasunere sin misnøye i all offentlighet, siden du jo ikke er ferdig med ditt kundeforhold med Mala enda, mener jeg. ;)

    Det er selvsagt ikke riktig, men så uvanlig med litt forvirring rundt bestillingsvarer, specs og lagerbeholdning, er det vel heller ikke. Nå har du forhåpentligvis spiller om få dager, så hold ut litt til. ;) Du har en fotobok å sette sammen, vel? :)
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Sørgelig mye klaging på deg nå. Er det ikke mulig å få tak i noe tålmodighet å smøre seg med. Har ikke du sagt til Mala Audio at du skal ha 5mm matte da? Og hvem mener du egentlig er skyld i at spilleren ikke har kommet enda?
    Det er greit, jeg sletter jeg. Synes bare det var litt kjipt å være innstilt å få 5mm rød matte, også viser det seg at det aldri en gang har vært produsert.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sørgelig mye klaging på deg nå. Er det ikke mulig å få tak i noe tålmodighet å smøre seg med. Har ikke du sagt til Mala Audio at du skal ha 5mm matte da? Og hvem mener du egentlig er skyld i at spilleren ikke har kommet enda?
    Det er greit, jeg sletter jeg. Synes bare det var litt kjipt å være innstilt å få 5mm rød matte, også viser det seg at det aldri en gang har vært produsert.
    Det var strengt tatt litt flaks, siden 5mm matte er 2mm tykkere enn du trenger, og da stemmer ikke VTA lenger. Hvis F&-armen har justerbar VTA (noe den sikkert har) er det jo OK, men du hadde jo selv lest at 5mm matte gjorde at armen kom for nær støvlokket.

    ...Noe som bare gjør noe hvis man i strid med all fornuft spiller med lokket på! ...Sånn BTW!
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Sørgelig mye klaging på deg nå. Er det ikke mulig å få tak i noe tålmodighet å smøre seg med. Har ikke du sagt til Mala Audio at du skal ha 5mm matte da? Og hvem mener du egentlig er skyld i at spilleren ikke har kommet enda?
    Det er greit, jeg sletter jeg. Synes bare det var litt kjipt å være innstilt å få 5mm rød matte, også viser det seg at det aldri en gang har vært produsert.
    Det var strengt tatt litt flaks, siden 5mm matte er 2mm tykkere enn du trenger, og da stemmer ikke VTA lenger. Hvis F&-armen har justerbar VTA (noe den sikkert har) er det jo OK, men du hadde jo selv lest at 5mm matte gjorde at armen kom for nær støvlokket.

    ...Noe som bare gjør noe hvis man i strid med all fornuft spiller med lokket på! ...Sånn BTW!

    Så du tror ikke det gjelder når man ikke spiller også? Altså at armen er i hvile posisjon.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hm... Jo, du sier noe. Høyeste punktet er jo ikke ved pickupen, men sannsynligvis ved opplagringspunktet eller loddet.

    Uansett er det 3mm du skal ha. ;) Ser ikke noe som helst poeng med 5mm matte i stedet for 3.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hm... Jo, du sier noe. Høyeste punktet er jo ikke ved pickupen, men sannsynligvis ved opplagringspunktet eller loddet.

    Uansett er det 3mm du skal ha. ;) Ser ikke noe som helst poeng med 5mm matte i stedet for 3.

    Notert, da blir det 3mm :)
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Nå er spilleren i Oslo(til fortolling), så da kan dette bli en solskinnshistorie. Håper jeg har den i morgen :)

    Har mailet litt med Funk vedrørende hvilken Achromat de anbefalte(før Dazed uttalte seg), og jeg har fått litt god smak i munnen igjen.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Har mailet litt med Funk vedrørende hvilken Achromat de anbefalte(før Dazed uttalte seg), og jeg har fått litt god smak i munnen igjen.

    Hva sa de?

    De anbefaler 5mm på spilleren.

    Akkurat nå ser det ut som spiller og PU blir levert til @impulse i kveld, det er jo rått :D Det passer bra egentlig, for boka begynner å bli ferdig.
    tumblr_ntx0t068bj1qzag1wo1_400.gif
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De anbefaler 5mm på spilleren.
    OK. Sa de hvorfor?

    Jeg tror du fullestendig uten bekymring og med mindre behov for justering like gjerne kan velge 3mm hvis du vil ha rød matte og den finnes på lager, i alle fall. Spesielt hvis 5mm får armen til å komme borti lokket. Det siste er jo ikke akseptabelt. Kan ikke helt skjønne at det er bare 2mm klaring venligvis, men....

    Akkurat nå ser det ut som spiller og PU blir levert til @impulse i kveld, det er jo rått :D Det passer bra egentlig, for boka begynner å bli ferdig.
    Bra. Det går seg til! :)
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    De anbefaler 5mm på spilleren.
    OK. Sa de hvorfor?

    Jeg tror du fullestendig uten bekymring og med mindre behov for justering like gjerne kan velge 3mm hvis du vil ha rød matte og den finnes på lager, i alle fall. Spesielt hvis 5mm får armen til å komme borti lokket. Det siste er jo ikke akseptabelt. Kan ikke helt skjønne at det er bare 2mm klaring venligvis, men....

    Akkurat nå ser det ut som spiller og PU blir levert til @impulse i kveld, det er jo rått :D Det passer bra egentlig, for boka begynner å bli ferdig.
    Bra. Det går seg til! :)

    Jeg prøvde å spørre Mala om å sende med 3mm og 5mm, men de sa Funk anbefalte 5mm, så da ble det 5mm.

    Uansett, det hadde blitt sort i både 3 og 5mm, på grunn av lagerbeholdningne.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.555
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Akkurat nå ser det ut som spiller og PU blir levert til @impulse i kveld, det er jo rått :D .
    Vis vedlegget 354708
    Så bra da. Og, ja - jeg kan egentlig levende se for meg at du de siste dagene fremstår omtrent som figuren på animasjonen :)

    Får bare ikke håpe at dagens møkkavær forsinker leveransen da. Innbiller meg at det kan være småglatt rundt Hølen i dag også.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå ser det ut som spiller og PU blir levert til @impulse i kveld, det er jo rått :D .
    Vis vedlegget 354708
    Så bra da. Og, ja - jeg kan egentlig levende se for meg at du de siste dagene fremstår omtrent som figuren på animasjonen :)

    Får bare ikke håpe at dagens møkkavær forsinker leveransen da. Innbiller meg at det kan være småglatt rundt Hølen i dag også.

    Dere har bygd opp forventningene mine over de siste ukene, så nå gleder jeg meg :)

    Jeg har egentlig innstilt meg på at spilleren kommer til meg i dag eller i morgen, så jeg er forholdsvis rolig foreløpig.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1

    >Can you confirm that the 5mm achromat will fit the LSD with F6 arm? No
    >problems?




    > confirmed

    >Would you recommend the 5mm version over the 3mm version?


    >Whenever possible. The difference is not great but it is there.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.555
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Uansett, det hadde blitt sort i både 3 og 5mm, på grunn av lagerbeholdningne.
    Tror du kommer til å bli fornøyd uansett med sort. Farge kan være ok der og da, men lettere å bli "lei", og fordrer en form for tilpasning av annet. En kontrast (eks sort) passer alltid og er aldri feil;)
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    941
    Antall liker
    1.319
    Sted
    Østfold
    Fin tråd

    Jeg har lest denne tråden med interesse. Først så vil jeg si at jeg krysser jeg alle fingre jeg har på begge hendene for at Znerken skal blir fornøyd. Men her kommer et velmenende råd før du kobler opp. Prøv å finne roen, ta ett glass kald øl, og ikke stress. Prøv å ikke lete etter feil, eller småting som kan irritere. Hi-fi skal være en hyggelig og avkoblende hobby som gir påfyll av glede.

    De beste ønsker fra hifi-kroken min
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Fin tråd

    Jeg har lest denne tråden med interesse. Først så vil jeg si at jeg krysser jeg alle fingre jeg har på begge hendene for at Znerken skal blir fornøyd. Men her kommer et velmenende råd før du kobler opp. Prøv å finne roen, ta ett glass kald øl, og ikke stress. Prøv å ikke lete etter feil, eller småting som kan irritere. Hi-fi skal være en hyggelig og avkoblende hobby som gir påfyll av glede.

    De beste ønsker fra hifi-kroken min

    Veldig godt råd til en som faktisk sliter med det du nevner! Takk :)
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    I kveld sitter @impulse og monterer, nå vet jeg at spilleren er i trygge hender :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Dette ble en fin tråd å følge videre altså, er ikke mye aktiv her inne for tiden. Men må innom denne tråden ett par ganger til dagen :) Bra det ser ut til å gå i boks med spiller og hele pakken!

    Gleder meg på dine vegne!
     

    vadefugler

    Medlem
    Ble medlem
    25.09.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Veldig spennende å følge med på. Etter 38 sider+div andre tråder og mye tvil håper jeg de skurrete s'ene er historie for din del og at det blir bare glede :)
    (hvis ikke kan jeg friste med en slik pro-ject du i utgangspunktet kjøpte uten skurrete s'er :p)
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    En litt dårlig nyhet: F6 armen har en defekt, så den går ikke å montere på spilleren



    En litt god nyhet: Jeg får en F5 arm Mala hadde liggende i stedet. Denne skal være nesten som ny.(Funk Firm Arm-F5/II - Mala Audio)
    funkfirm14.jpg



    happy-03.jpg
     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dette blir bra!! :)
    Nå kan du hente den? Eller blir den levert hjem til deg?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.555
    Antall liker
    17.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det var da fælt å mye motstrøm det skulle være i den bekken da.

    Men, det må jo være en god trøst i at du nå får en vesentlig bedre arm.
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    941
    Antall liker
    1.319
    Sted
    Østfold
    Dette blir bra

    Jeg synes at de mindre forhandlerne, som Mala her er eksempel på, ofte gir veldig god service. De føler et personlig ansvar for at kunden skal bli fornøyd, og da ordner de slikt "små - krøll" på en fin måte. Jeg husker en episode hvor jeg kjøpte en dyr forsterker av en mindre forhandler, men pga. misforståelser var den utlånt for salg til en annen kunde når jeg skulle hente den. Jeg ble en smule urolig, men forhandlere satte himmel og jord i bevegelse og ordna opp som bare det.

    Dette blir i alle fall bra Znerken, slike nisjeprodukter gir fin brukerglede, du blir ikke lei av den platespilleren
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Trist med mere motgang, men i du kommer jo bedre ut av det i enden av tunellen :) Lekker spiller!
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Var og hentet spiller i ettermiddag, og nå etter litt kø og styr skal den settes opp :D
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Nå er spiller oppe, skal jeg sette på en plate da tro? :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    image.jpg

    image.jpg



    En vakker sak! Motoren er foreløpig veldig bråkete, men det håper jeg går seg til. Er nok på grunn av dette vektorsystemet. Ikke tolererbart nivå foreløpig, men håper som sagt det går seg til.
     
    Sist redigert:

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    @dazed : det er et faktum at platene bølger mye mindre på denne spilleren!:cool:
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Motorlyden er allerede gått ned, så dette er bare bra! Da går den mest antagelig mot tilnærmet lydløs med mer bruk.


    Herregud for en lyd. Jeg er jo ingen nerd, så jeg har ikke er trent øre.. Når det er sagt synes jeg bassen er dypere, og lyden mye klarere! Vet ikke hvilken oppgradering som hjalp mest - RIAA eller spiller? En god kombinasjon er det i hvert fall.

    La meg forklare opplevelsen jeg i dag har hatt. Når jeg kom hjem og fikk satt pappesken ned på gulvet gikk jeg rett i dusjen. Her ble det utført mange tunge innpust, og litt tøy og bøy. Dette måtte til for å forberede kroppen på hva den skulle igjennom. Deretter bevegde jeg meg ned i pappesken, hvor mesteparten av jobben i og for seg var gjort. Så var der bare å koble spilleren opp, sloss med et vater og sette på en plate. Før sistnevnte måtte jeg riktig nok ta litt tøy og bøy igjen. Når jeg fyrte opp en plate sank skulderene ned ti hakk, pusten roet seg og nå ligger jeg som en slags skilpadde i sofaen. Jeg tror jeg smiler ganske bredt nå.

    Angående disse forbaskede s-ene: The XX albumet er bare la vær å kjøpe, ubrukelig. Det viste jeg for så vidt, så det er greit. Testet i midlertidig med det norske albumet "trail of souls", og her var s-ene så rene at digital lyd bare kan ta med soveposen og rømme ut i skogen!

    Takker @impulse veldig mye for hvor grei han har vært. Jeg ga ham et signert print som jeg håper han ble fornøyd med :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn