znerkens vinyleventyr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg tenkte mest på at de ikke synes å være kresne med hensyn til kvaliteten på kildematerialet. Det vil f. eks. si at også middelmådige innspillinger låter brukbart. En del hi-end er slik at noen få "gode" innspillinger låter helt topp, mens de aller fleste "blir avkledd" og låter heller dårlig. Det burde ikke være noe problem med de høyttalerne du har valgt deg - ifølge anmeldelsen.

    Om det samme gjelder elektronikken - dvs at de ikke er kresne med hensyn til valg av forsterker, DAC etc etc, vet jeg ikke. Men direkte lettdrevne synes de ikke å være ifølge specs. Men her får du rett og slett høre og vurdere selv hva du synes. Så kan du evt låne en større forsterker og se om det gjør en forskjell som betyr noe for deg. Det er ikke noe mål i seg selv å få en så kraftig forsterker som mulig.

    Jeg synes det er helt greit å kjøpe høyttalere som har litt å vokse på ut over den forsterkeren du har nå. Da slipper du å kjøpe både forsterker og høyttalere neste gang.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Har kost meg så mye med platespilleren og 685S2 her i kveld, etter å ha flyttet litt på høyttalerne, at jeg nesten vurderte å kansellere mitt nye kjøp, men bare nesten! Gleder meg virkelig til å teste de. Blir bra dette :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ser at Pylon har fått vennetråd også. Det skal bli spennende å lese kommentarene der etter hvert. Bra lyd for relativt lite penger ser det ut som. Selv har jeg gått "rett i fella" og sikkert kjøpt alt for dyrt. Egentlig var det mye enklere med det gamle jeg hadde. På det anlegget - som jeg heldigvis fortsatt har - låter alt sånn ganske greit. Det nye er også ganske "snilt" mot dårlige plater og er generelt tweaket mot vinyl. Digitalt kan imidlertid låte litt kunstig. Tror det har med preampen å gjøre, i tillegg til selve råmaterialet, da. Vurderer derfor å få en preamp til, slik at jeg har en til vinyl og en til digitalt.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    I dag har jeg fått kjøpt noen LED kubelys jeg har programmert til å virke sammen med Harmony fjernkontrollen. Når jeg trykker på "Listen to music", skrur lysene seg på! Fantastisk. Det er sånn man setter stemningen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Får du snurret mye plater om dagen?
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    En liten oppdatering:
    Funk LSD spilleren min har dessverre en liten greie med at støvdekselet krasjer i plattformen i volumkontrollen(som nevnt tidligere i tråden). Dette er kun en feil med mitt eksemplar, og Funk har sagt seg villig til å rette opp i dette. Jeg har besluttet meg for å oppgradere til Vector 5, og ta med meg PU og arm fra LSD-en. Kudos til Mala som ordner opp. Håper ting blir bra nå :)


    Funk Vecotr Foot.jpg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Ingen høyttalere enda heller? Bra det ordner seg med spillern :) vinyl er avhengighet skapende...

    Tommy
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Ingen høyttalere enda heller? Bra det ordner seg med spillern :) vinyl er avhengighet skapende...

    Tommy
    Høyttalerne kommer forhåpentligvis i helgen! Har solgt mine 685S2, så ingen her nå.

    Har noen testet Vector 5?

    image.jpeg

    image.jpeg
     

    Vedlegg

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Ganske depressivt med TV høyttalere.. Gleder meg til å få høyttalere igjen!

    Hvilken farge på spilleren ville dere valgt? Vurderer denne matte grå

    image.jpeg
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Skjønner jeg godt! Hatt noen sånne dager mellom ht skifte her også.. Ville uten tvil gått for grått :) fresht utseende på den spilleren.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Nye høyttalere i hus. Fyttikatta for en forskjell. Jeg elsker lille NADen min. Den tar alle utfordringer på strak arm. Høyttalerne fyller rommet på en helt annen måte enn de pinglete 685 S2 høyttalerne. Skjønner nå at det er forskjell på bass. Dette er jo en fyldighet som ikke var til stede på B+W i det hele tatt. Nils Lofgren - Acoustic live gir meg det nærmeste jeg kommer en øre-orgasme.

    Hurra og klapp!
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Gratulerer med høyttalere på plass :) Kjekt når det lever opp til forventningene :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.097
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det var kjekt å høre, Znerken.
    Etter så mange skuffelser og uhell er det på tide med positive opplevelser. Det syns jeg du fortjener nå!
    Sånt leser vi gjerne mer om.
    Hva slags kilder spiller du på i ventetiden?
    Og hva slags musikk?
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det var kjekt å høre, Znerken.
    Etter så mange skuffelser og uhell er det på tide med positive opplevelser. Det syns jeg du fortjener nå!
    Sånt leser vi gjerne mer om.
    Hva slags kilder spiller du på i ventetiden?
    Og hva slags musikk?

    Tusen takk, ja det var moro :)

    All slags musikk egentlig. Alt fra
    image.jpeg
    til Beethoven. Akkurat nå spilles det via Tidal til Blietooth frem til platespiller kommet.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nice!

    NAD D3020 er koblet ned hos meg, og opp kommer en sak som er 18,5 ganger dyrere (men har kun 5w mer!). Selvsagt mye bedre på alt, men det morsomme med D3020 er at jeg har kost meg med musikken i snart 9 mnd med den i anlegget. Slett ikke dårlig for en såpass rimelig sak. Og den blir værende i kåken siden den, med alle sine features, vil alltid være til nytte og glede;).

    Øreorgasme, ja. Ta et bilde av det!

    Nye høyttalere i hus. Fyttikatta for en forskjell. Jeg elsker lille NADen min. Den tar alle utfordringer på strak arm. Høyttalerne fyller rommet på en helt annen måte enn de pinglete 685 S2 høyttalerne. Skjønner nå at det er forskjell på bass. Dette er jo en fyldighet som ikke var til stede på B+W i det hele tatt. Nils Lofgren - Acoustic live gir meg det nærmeste jeg kommer en øre-orgasme.

    Hurra og klapp!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med nye høyttalere!
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Straks kommer Vector 5, og da forsvinner LSD. Tenker å beholde arm og PU og flytte over på Vector 5 :)


    epson_scan027-2.jpg




    Fikk endelig bildet mitt fra rammemakeren i går. Det er få følelser som slår denne. En ting er å se på bilder på skjermen, men det er ingenting som er så rørende som å holde noe du har skapt mellom hendene.
    12605472_10156485981270015_1643726944110995755_o.jpg
     
    Sist redigert:

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Det er endelig vinylkos igjen i fotohula til znerken. Beethoven spiller i bakgrunnen, og bildene på veggen byttes ut med nye aktuelle. Deilig!

    image.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Har du fått nytt headshell og alt på plass?
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Venter fortsatt på headshell Fosse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Hvorfor drar du ikke bare å kjøper et i en butikk, på brukten eller låner?

    Med nye høyttalere og spiller må da det viktigste være å få anlegget opp å gå?

    Håper du får det hele på plass snart så du får snurret noen plater.
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hater Posten sterkt. Pakken ble forsøkt dyttet ned i postkassen min i dag, men var for stor. Av den grunn kjørte de pakken tilbake på postkontoret, og nå må jeg vente helt til i morgen. Hva er det for noe tull? Hadde satt av hele dagen til platespiller knoting!

    Tidligere kjørte de pakken rett på hentekontoret dersom den ikke passet i postkassen..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Enkelt, Znerk..da bestiller du hjemlevering..
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hater Posten sterkt. Pakken ble forsøkt dyttet ned i postkassen min i dag, men var for stor. Av den grunn kjørte de pakken tilbake på postkontoret, og nå må jeg vente helt til i morgen. Hva er det for noe tull? Hadde satt av hele dagen til platespiller knoting!

    Tidligere kjørte de pakken rett på hentekontoret dersom den ikke passet i postkassen..
    Hur stort headshell har du beställt? :rolleyes:
     

    Znerken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    773
    Antall liker
    269
    Torget vurderinger
    1
    Hater Posten sterkt. Pakken ble forsøkt dyttet ned i postkassen min i dag, men var for stor. Av den grunn kjørte de pakken tilbake på postkontoret, og nå må jeg vente helt til i morgen. Hva er det for noe tull? Hadde satt av hele dagen til platespiller knoting!

    Tidligere kjørte de pakken rett på hentekontoret dersom den ikke passet i postkassen..
    Hur stort headshell har du beställt? :rolleyes:

    Kan jo virkelig begynne å lure, haha!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn