Zappa på NRK

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Ville bare si ifra i god tid...

I morgen kveld, 'round midnight, sender NRK1 en dokumentar om Zappa. Får bl.a innblikk i produksjonen av de tidligere albumene, Hot Rats, Apostrophe og Freak Out.

Så det er bare å sette av tid!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Da er jeg på julebord.

Er det noen som kan lage meg en kopi på dvd?

PLIIIS!!!!

T

tjn

Gjest
Da er jeg på julebord.

Er det noen som kan lage meg en kopi på dvd?

PLIIIS!!!!
Avlyse julebordet heller? The Master på NRK, du må nok holde deg hjemme ja....Og så blir du i så mye bedre form på Lørdagen også...

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Mange er vel uenige med meg nå, men jeg mener at disse Classic Albums-greiene bare er noe svada. Har blitt ganske skuffet tidligere av denne type program om andre artister. Her er virkelig uttrykket "we're only in it for the money" på sin plass. Antar at dette programmet også er utgitt på DVD og koster rundt en hundrings.

Skal reise vekk i helgen, men jeg har prøvd å programmere opptakeren, så får vi se. Må jo prøve å få det med meg likevel da, det er tross alt Zappa det er snakk om. Men jeg bor i et område med heller ustabil strømlevering, og i helgen er det meldt tordenvær....

P

Parelius

Gjest
Zombys bønn istemmes; julebord også her i morgen, så ...., vær så snill.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg betaler naturligvis for plate og porto hvis noen er så snille og sender meg en kopi.

Jeg tror ikke at slike dokumentarer er å få kjøpt på DVD. Jeg har alt som er å få på platekompaniet og Amazon. Pluss, naturligvis, 200 motels på VHS.... (tidenes rareste film?)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg betaler naturligvis for plate og porto hvis noen er så snille og sender meg en kopi.

Jeg tror ikke at slike dokumentarer er å få kjøpt på DVD. Jeg har alt som er å få på platekompaniet og Amazon. Pluss, naturligvis, 200 motels på VHS.... (tidenes rareste film?)
Jeg har disse:

Baby Snakes
Does Humor Belong in Music
The Dub Room Special

og venter og venter på Roxy and Elsewhere...

Har du flere?

OS

T

tjn

Gjest
Roxy DVD`en har vel vært på gang leeenge nå, får info fra Zappa.com med ugjevne mellomrom ,står ingenting, har sendt mail får ingen svar ang. når. Andre som vet noe?

Ellers så har jeg noen opptak fra div. TV kanaler, bl.a. en veldig fin en fra tysk TV fra 78-79, er med Coaluita etc. Har også hele konserten fra Palladium `81 fra svensk tv, den samme konserten som det er noen kutt fra på Dub room. Kvaliteten kunne nok vært bedre, kopi av kopi av.....but what a .....

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har disse:

Baby Snakes
Does Humor Belong in Music
The Dub Room Special

og venter og venter på Roxy and Elsewhere...

Har du flere?

OS
Jeg har også en som heter 'A token of his extreme'.

Det er med samme bandet som Roxy, mye av det samme materialet, men ikke samme showet. 'Dub room special' inneholder deler av dette showet, men det er jo klippet sammen med mye annet.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3

Det er med samme bandet som Roxy, mye av det samme materialet, men ikke samme showet. 'Dub room special' inneholder deler av dette showet, men det er jo klippet sammen med mye annet.
Takker for tipset! Den er nå bestilt ($13 inkludert porto til Norge!)

OS

Z

Zomby_Woof

Gjest
Fort deg å avbestille. Platekompaniet tar NOK 99,- + P&P.

;D

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Fort deg å avbestille. Platekompaniet tar NOK 99,- + P&P.

;D
Det er for sent da jeg allerede har betalt. Men jeg har det ikke travelt.

T

tjn

Gjest
I tillegg til disse dvd`ene som er nevnt her har jeg en veldig bra dvd som heter "The band from utopia- a tribute to Zappa", konsert opptak fra Jazzfestivalen i Stuttgart i `93, forøvrig den samme festivalen som dvd`en med Rypdal/Gurtu hvis dere har den. Musikkerene her er stort sett de samme som på "Broadway" turneen+ noen fler, bl.a. Barrow, Tom Fowler. Tatt opp av Tysk TV så kvaliteten er meget bra. Her er noen tøffe versjoner av flere klassikere, anbefales på det sterkeste til svorne fans.

aplodon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2004
Antall liker
0

Ingår inte allt från den dvdn på Dub Room Special? Bara i mycket sämre kvalitet.

aplodon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2004
Antall liker
0
I tillegg til disse dvd`ene som er nevnt her har jeg en veldig bra dvd som heter "The band from utopia- a tribute to Zappa", konsert opptak fra Jazzfestivalen i Stuttgart i `93, forøvrig den samme festivalen som dvd`en med Rypdal/Gurtu hvis dere har den. Musikkerene her er stort sett de samme som på "Broadway" turneen+ noen fler, bl.a. Barrow, Tom Fowler. Tatt opp av Tysk TV så kvaliteten er meget bra. Her er noen tøffe versjoner av flere klassikere, anbefales på det sterkeste til svorne fans.
Detta är alltså inte med Zappa själv?

(Han dog väl i slutet av 1993?)

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
skal ikke på julebord ikveld:)

aplodon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2004
Antall liker
0
Jag också, skulle bli mycket glad om någon ville göra det.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Nå har jeg varmet opp med The Grand Wazoo, Overnight Sensation og Apostrophe' (på vinyl fra '72, '73 og '74).
The Grand Wazoo er virkelig en perle. Bra lyd og utrolige musikere...

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Nå har jeg varmet opp med The Grand Wazoo, Overnight Sensation og Apostrophe' (på vinyl fra '72, '73 og '74).

;D

Flotte saker, ja!

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg har programmert harddiskopptakeren og blir det bra så skal jeg forsøke å lage en DVD og sende til en av dere som kan redigering og kopiering. Jeg er desverre ikke så dreven på DVD-brenning. Har forsøkt meg et par ganger med mindre hell...

Jeg kommer tilbake i morgen.

OS

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Er det forresten noen her som samler på Japanske pressinger? Jeg har en del ganske skjeldne Japanske vinyltitler med obi og det hele med Zappa.

OS

T

tjn

Gjest
Perler alle sammen!

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Gjesp! Og pga. dette gikk jeg hjem fra pubben tidligere enn planlagt. :eek:
Det endte jo seff. til det sedvanlige våset med hva tidligere medlemmer og diverse andre mente hva Frank prøvde å få frem. Hvorfor kan de ikke sende en "normal" konsert for h......? :'(

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Gjesp! Og pga. dette gikk jeg hjem fra pubben tidligere enn planlagt. :eek:
Det endte jo seff. til det sedvanlige våset med hva tidligere medlemmer og diverse andre mente hva Frank prøvde å få frem. Hvorfor kan de ikke sende en "normal" konsert for h......? :'(
Døv i pappen eller ?

"I denne dokumentaren, som er en del av serien ”Classic Albums”, ser vi nærmere på albumene ”Freak Out!”, ”Hot Rats”, ”Apostrophe (’)” og ”Over-nite Sensation”. Vi møter venner, familie, musikere, produsenter og musikkjournalister som forteller om mannen og musikken hans – i tillegg til arkivklipp med Frank Zappa selv."

http://www.nrk.no/programoversikt/t...otr_kanal=NRK1&p_knapp=Omtale&p_artikkel_id=0

Og hvilken konsert er tilgjengelig for å bli vist på TV ?

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Døv i pappen eller ?

Er det en sykdom? :p
Men du er sikkert en "oppegående" kar du......

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ingår inte allt från den dvdn på Dub Room Special? Bara i mycket sämre kvalitet.
Jeg er ikke skråsikker på om alt er med på Dub room special, men DRS er klippet og redigert på en litt kaotisk måte. Jeg liker den 'uredigerte' varianten på A token of his extreme bedre. Den tekniske kvaliteten på DRS er mye bedre ja. Dessverre får man ikke begge deler på en DVD.

De roomservicedialogene mellom Zappa og Napoleon Murphy Brock er helt fantastiske. Noe av det samme som på The Helsinki concert.

:D

aplodon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.07.2004
Antall liker
0
Jag tvivlar på att "A Token of His Extreme" är en officiell utgåva. Alltför dålig kvalitet. Troligen illegal/bootleg el. likn.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.010
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Dessverre plages denne programserien av at man bruker mere tid på å snakke om musikken enn på å la seerne høre den - ikke noe feil i det men det er mye gjentagelser og ofte lite informasjon i det som sies - mange av deltagerne virker å være der for å få lov å fortelle verden at jeg traff Zappa, se så kuuuul jeg er!

Litt lengre musikkutt ville illustrere bedre hva man snakket om, og litt mere kritisk syn på intervjuobjektene og deres evne til å si noe som kunne belyse temaet for programmet ville virkelig gjøre seg!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Serien er laget for folk som har platene fra før og er kjennere, ikke for halvtomsinger.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Serien er laget for folk som har platene fra før og er kjennere, ikke for halvtomsinger.

LOL!
Hope your dick is bigger than you ego, but I personally doubt it.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Det Boffen egentlig mener er at dette er et av NRK sitt smale program som kanskje almuen ikke har så stor glede av.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.010
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det Boffen egentlig mener er at dette er et av NRK sitt smale program som kanskje almuen ikke har så stor glede av.
Greitt nok - jeg har sett Zappa live med comboen i programmet - men hvis programmet er laget for kjennere som kjenner musikken, hvorfor er da all snakkingen preget av gjentagelser og selvfølgeligheter?
Det mest interessante var Dweezil og utdragene fra studiomiksen - men selv de ble ødelagt av prat OPPÅ lydklippenen som gjorde utdragene mindre interessante enn de kunne vært. Men seksjonen med Ruth Underwood var spennende..

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ikke sett programmet enda. Men ærlig talt: Det er en dokumentar!

Musikken har jeg på CD. Jeg kan ikke se det store poenget i å høre musikken på TV med noen bilder til. Dokumentaren handler vel om å fortelle hvordan musikken ble laget? Hvordan resultatet ble til slutt vet vi allerede.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.010
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Prat om musikk er bra! Elsker Sandmos plateprogrammer på NRK2 feks. Skuffelsen med Zappaprogrammet (og en rekke andre i samme serie) er at litt for mange av de som prater ikke har noe å si. Ikke alle - men det blir mye gjentagelser...og nåpr de snakker om musikk må vi nesten få høre den. Låten først; og så en intelligent diskusjon. Tomprat oppå låten - NEI! Sier ikke at programmet var elendig; det var det ikke, men bare at det kunne vært bedre med litt bedre redigering og litt flere intervjuobjekter som hadde noe interessant å si om Zappa ut over at "han var et geni, og jeg kjente ham......blablabla".

Topp Bunn