Yamaha YP-B2

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Heisann!
Jeg har arvet dette vidunderet.
Men jeg vet ikke om den fungerer.
Er det noe mer enn belte dere kan se at jeg trenger? Og hvor kan det kjøpes fra?
Bilder kommer i de neste postene. (Håper jeg)
 
Sist redigert:

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Når jeg plugger i strømmen, så går den lille tappen i høyre hjørne nede på bilde nr en rundt i en god fart. Så det elektriske ser ut til å fungere. Jeg tok også en gammel LP med Edvard Grieg og snurrer rundt med handa. Da fant jeg utav at det er en høyttaler under spilleren.
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Brightside: Etter det jeg kan se er det kun reima og pickupen som bør skiftes der. Var den min, fikk den enten en ny Shure M97XE eller ny Audio Technica AT-VM95- velg slipingen selv. Der har du valget fra konisk. og helt opp til Shibata. Samme TFR, så her kan du velge fritt. Pass på den, så holder den fint til å spille plater på seriøst nivå med det du har. Dette er en maskin med både autoretur og autocut, så pass på at de to funker.
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.656
Antall liker
1.397
Torget vurderinger
2
Når jeg plugger i strømmen, så går den lille tappen i høyre hjørne nede på bilde nr en rundt i en god fart. Så det elektriske ser ut til å fungere. Jeg tok også en gammel LP med Edvard Grieg og snurrer rundt med handa. Da fant jeg utav at det er en høyttaler under spilleren.
Jeg har en mistanke om at det nok ikke er en høyttaler under spilleren, det du hører er faktisk vibrasjonene (fra den lille bevegelsen nålen på pickupen gjør som følge av dens ferd gjennom Grieg’s landskap) som forplanter seg igjennom spilleren og blir hørbare...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Brightside: En B2 har da ikke innebygd høyttaler?? Det er noe man finner på nyere kuriositets- Lenco av Elkjøp-type, det. Der er de innebygget i føttene. Hvis du lurer på hvorfor du bør holde reima i toppstand her, sjekk ut videoen på YT med en B2, Empire-pickup og The Who...Høres ut til at den går 5-10% for sakte...
 
Topp Bunn