XLR kabel

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.334
Antall liker
3.682
Torget vurderinger
1
Jeg købte et brugt, og det lød så godt. Den bedste lyd nogensinde i mit lytterum. Og ja, jeg gik tilbage og lyttede til det tidligere. Både med og uden skærm. Det var så tydeligt, så jeg blev nødt investere i et sæt lange XLR også, der skulle bruges imellem monoblokke og processer.
XLR med og uten skjerm? Trodde XLR er standard med skjerm uansett?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.957
Antall liker
11.365
Sted
Ytterst i havgapet...
200m signal med XLR... da må man i alle fall tenke på riktige impedanser..... eller vurdere andre løsninger, som feks Dante.....
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Zombie-tråd, men...

Klotz er gode kabler, og priset uten en hifi-verdikjede i tankene. Påslagene er vesentlig lavere i proffverdenen.

Hvis en så går til speakon.no, så finner man denne til enda 400kr rimeligere pris...
https://www.speakon.no/kabler-og-kontakter/mikrofonkabel/klotz-m2fm1-1500-15-m-mikrofonkabel.html

Johan-Kr
Er det noen som kan anbefale en 2-3 meter XLR-kabel fra Klotz? Jeg hadde tenkt å kjøpe fra "Evenstad musikk", som ofte er billigst (eller blant de aller billigste i Norge). Jeg skal bruke dem til aktive proff-høyttalere, med den nye RME ADI-2 DAC som "hub". Problemet er at det er flere varianter av XLR-kabler i denne nettbutikken og spørsmålet er da hvilken utgave som er "best":

https://evenstadmusikk.no/search?q=Klotz
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.919
Antall liker
1.984
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Er vel den jeg også bruker mellom Gato komponentene mine. I 3m lengde. Har ingen annen erfaring med slike, -alltid brukt RCA, men veldig overbevisende kvalitet med SKIKKELIGE plugger. Myke og dermed letthåndterlige er de også.
Testet også mot RCA da jeg har begge typer på komponentene. Er vel ikke så mye forskjell å høre. Om noen i det hele tatt.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.173
Antall liker
2.106
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Er vel den jeg også bruker mellom Gato komponentene mine. I 3m lengde. Har ingen annen erfaring med slike, -alltid brukt RCA, men veldig overbevisende kvalitet med SKIKKELIGE plugger. Myke og dermed letthåndterlige er de også.
Testet også mot RCA da jeg har begge typer på komponentene. Er vel ikke så mye forskjell å høre. Om noen i det hele tatt.
Hvilket utstyr koblet du opp på for å teste forskjellen (begge ender)?
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.173
Antall liker
2.106
Sted
Asker
Torget vurderinger
1

Ine123

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.09.2013
Innlegg
2.847
Antall liker
4.603
Sted
Halden
Og der forsvant min post ?
Hvordan forsvarer moderatorer slikt ?
J.R
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.919
Antall liker
1.984
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Gato Amp og DAC/CD, som det står :)
Men er DAC/CD fullbalansert; at den har XLR ut betyr ikke at de er fullbalansert.
Avsporing?
Nei, fordi om ikke alle elementer er fullbalansert - så blir faktisk resultatet identisk med RCA ;) Ref man hører ingen forskjell - fordi resultatet er identisk.
Dette leser jeg: The CDD-1 offers a unique selection of inputs and outputs. A pair of true balanced analogue outputs together with a pair of unbalanced RCA outputs. For your digital inputs, you can enjoy the freedom of choice between a USB (type B) and a coaxial SPDIF RCA connector.

Jeg byttet til Klotz fordi jeg hadde behov for lengre interconnect.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Og der forsvant min post ?
Hvordan forsvarer moderatorer slikt ?
J.R
Måtte nesten fjerne ditt innlegg da du siterte et innlegg som inneholdt kraftig personangrep.
 

bengt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
152
Antall liker
87
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
1
Balansert kabling er for lengre strekk og skal fjerne innstrålt støy. En annen sak er at det XLR-kontakter gir en god mekanisk kobling, noe jeg liker.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.803
Antall liker
1.646
Sted
Sjælland. Danmark.
Audiocompagniet skriver på deres hjemmeside, at:

"Ingen skærm = bedre lyd

Lederne i Silver Pulse er snoet for at opnå en bedre modstand mod elektronisk interferens. Ekstremt lav kapacitet og en kabelgeometri, der modvirker interferens, gør det muligt at slippe for skærmen. Frihed for skærmen åbner nemlig hele lydbilledet op og giver bedre lyd!" Det er så skrevet om et kabel der har RCA stik.

Det kabel jeg har købt, er DH Labs Revelation XLR, ikke skærmet om selve kablet med en folieskærm. Det har en fremragende lyd. Lad være med at lytte til dem, der påstår, at der ikke er forskel på kabler. Der er stor forskel.
 
Topp Bunn