Xindaks Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det har jeg ingen anelse om, men jeg tror ikke de er så fuzzy på det. Du finner data på nettsiden deres, tipper jeg. Selv har jeg lagt ny pre på hylla ei stund, er ikke så verst den passive til Xindak heller. Litt uortodoks å ha transe i pre og rør i effekt, men hvorfor ikke? Tror de er ganske fleksible og enkle å matche, håper i alle fall det siden jeg før eller siden skal oppgradere pre til en aktiv med tapeloop.
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Hej Lidt nyt og gammelt . Fik en pladereol til LP og plads til cd osv. Men min nye Edwards MC1plus og tilhørende power supply - temmelig god sag for pengene . Mine små Opera mezza har besøk af min game subwoffer Jamo 210, hvilket var et godt match , da den kun lige skal åpnas i bunden som lidt tyngde i bunden - det virker .
    Ommøblering af stue gav et helt nyt lydbillede og hermed bedre lyd . Jeg er mere end tilfreds . Barsler nu med Xindak 8800 MNE til eferåret, men det om det senere . mvh Space[]
    IMG_2156.jpg
    IMG_2159.jpg
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Opplever flere ganger i dag at min forsterker Xindak XA6950 plutselig skrur opp volum av seg selv. Andre som har opplevd det samme?

    Edit: Har skiftet batterier i fjernkontroll uten at det hjalp. Faktisk så skrudde den opp volum mens fjernkontroll ikke hadde batterier inne også. Tar imot råd om dere har.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ooops, den var ny. Nå vet jeg at Mala ikke har solgt disse forsterkerne, men kanskje de kan hjelpe likevel? Ellers pleide Xindak å være kjappe til å svare på mail før i tiden, vet ikke om det fortsatt er slik.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Edit: Har skiftet batterier i fjernkontroll uten at det hjalp. Faktisk så skrudde den opp volum mens fjernkontroll ikke hadde batterier inne også. Tar imot råd om dere har.
    Der kom du meg i forkjøpet. Får bare satse på at de med teknisk kompetanse leser:). Edit: Ser at baluba også kom meg i forkjøpet:).


    mvh
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    197
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Hadde lignende problem med en forforsterker av annet merke for noen år siden. Det var batteriene til fjernkontrollen for tv-tuner som var dårlige. Altså ikke batteriene til forforsterkerkontrollen. Når jeg byttet batterier i tunerkontrollen, funket alt som normalt. Det hele var meget merkelig, men problemet var tilbake når tunerbatteriene begynte å bli dårlige.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg får ha litt is i magen og se om det er et vedvarende problem. Sender i så fall henvendelse til Xindak.
    Litt merkelig synes jeg, den reponderer volum umiddelbart på bruk av fjernkontroll og manuell volumkontroll og oppfører seg ellers som normalt mtp lyd. Bare håper at dette ikke er starten på masse tull.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, fjern alle andre fjernkontroller så vet du om det er en av de som er synderne, Hifigirl.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hadde lignende problem med en forforsterker av annet merke for noen år siden. Det var batteriene til fjernkontrollen for tv-tuner som var dårlige. Altså ikke batteriene til forforsterkerkontrollen. Når jeg byttet batterier i tunerkontrollen, funket alt som normalt. Det hele var meget merkelig, men problemet var tilbake når tunerbatteriene begynte å bli dårlige.
    Tuner til TV? Kan ikke helt se at det er noen sammenheng da de ikke skal påvirke hverandre. Får følge med.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hadde lignende problem med en forforsterker av annet merke for noen år siden. Det var batteriene til fjernkontrollen for tv-tuner som var dårlige. Altså ikke batteriene til forforsterkerkontrollen. Når jeg byttet batterier i tunerkontrollen, funket alt som normalt. Det hele var meget merkelig, men problemet var tilbake når tunerbatteriene begynte å bli dårlige.
    Tuner til TV? Kan ikke helt se at det er noen sammenheng da de ikke påvirker hverandre. Får følge med.
    Du vet aldri. Litt ustabilitet, samme frekvens, så kan det skje ting. Fjern de andre kontrollene fra stuen når du spiller musikk, og se om det forsatt skjer. Eliminasjonsmetoden... ingenting er bedre hvis noe så freaky stemmer.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    197
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Hadde lignende problem med en forforsterker av annet merke for noen år siden. Det var batteriene til fjernkontrollen for tv-tuner som var dårlige. Altså ikke batteriene til forforsterkerkontrollen. Når jeg byttet batterier i tunerkontrollen, funket alt som normalt. Det hele var meget merkelig, men problemet var tilbake når tunerbatteriene begynte å bli dårlige.
    Tuner til TV? Kan ikke helt se at det er noen sammenheng da de ikke skal påvirke hverandre. Får følge med.
    Nei. Det trodde ikke jeg heller, men det var det som skjedde. Hvorfor? Aner ikke!
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Hadde lignende problem med en forforsterker av annet merke for noen år siden. Det var batteriene til fjernkontrollen for tv-tuner som var dårlige. Altså ikke batteriene til forforsterkerkontrollen. Når jeg byttet batterier i tunerkontrollen, funket alt som normalt. Det hele var meget merkelig, men problemet var tilbake når tunerbatteriene begynte å bli dårlige.
    Tuner til TV? Kan ikke helt se at det er noen sammenheng da de ikke påvirker hverandre. Får følge med.
    Du vet aldri. Litt ustabilitet, samme frekvens, så kan det skje ting. Fjern de andre kontrollene fra stuen når du spiller musikk, og se om det forsatt skjer. Eliminasjonsmetoden... ingenting er bedre hvis noe så freaky stemmer.
    OK. Andre fjernkontroller er plassert på kjøkkenet. Så får vi se (høre)...
     
    Sist redigert:
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Hadde et lignende problem med et annet merke; RIAA og pre med hver sin fjernkontroll. Av og til så ble gain forandret fra low til high på RIAA uten at jeg gjorde noe, det ble litt heftig for det var allerede høyt på low....

    Lurte fælt og etterhvert så snudde jeg fjernkontrollen til RIAA bakover i rommet når den lå på bordet, den er jo ikke i bruk sånn til vanlig og etterpå har det aldri skjedd igjen.

    Ikke spør om hva/hvorfor/hvordan og sånn for jeg aner ikke....
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    En liten oppdatering. Etter jeg fjernet de andre fjernkontrollene opphørte problemet. Tok fjernkontrollene tilbake i stuen igjen etter en stund og unnlot å skifte batterier i dem bare for å se om det oppsto på nytt, det gjorde ikke. Så jeg aner ikke hva som skjedde eller hvorfor, mulig det var nok å flytte litt på fjernkontrollene? Eller kanskje det spøker? Ikke godt å si, men jeg håper og tror at det er borte nå ettersom det ikke har skjedd de siste 3 timene.
     
    Sist redigert:

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    197
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    En liten oppdatering. Etter jeg fjernet de andre fjernkontrollene opphørte problemet. Tok fjernkontrollene tilbake i stuen igjen etter en stund og unnlot å skifte batterier i dem bare for å se om det oppsto på nytt, det gjorde ikke. Så jeg aner ikke hva som skjedde eller hvorfor, mulig det var nok å flytte litt på fjernkontrollene? Eller kanskje det spøker? Ikke godt å si, men jeg håper og tror at det er borte nå ettersom det ikke har skjedd de siste 3 timene.
    Litt spent på om du fikk kontroll på spøkelset, og at det virker som det skal nå:)
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    En liten oppdatering. Etter jeg fjernet de andre fjernkontrollene opphørte problemet. Tok fjernkontrollene tilbake i stuen igjen etter en stund og unnlot å skifte batterier i dem bare for å se om det oppsto på nytt, det gjorde ikke. Så jeg aner ikke hva som skjedde eller hvorfor, mulig det var nok å flytte litt på fjernkontrollene? Eller kanskje det spøker? Ikke godt å si, men jeg håper og tror at det er borte nå ettersom det ikke har skjedd de siste 3 timene.
    Litt spent på om du fikk kontroll på spøkelset, og at det virker som det skal nå:)
    Jeg har ikke opplevd det igjen og heller ikke byttet batterier i de andre fjernkontrollene. Det hele oppsummeres som et merkelig og uforklarlig fenomen som jeg håper ikke kommer tilbake. Kanskje hifi-spøkelset skjønte at det var uønsket? :cool:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo endel ir-signaler i stuen fra drittbillige fjernkontroller, så at det går litt haywire noen ganger er ikke rart. For meg var det litt greit at du fikk oppleve dette, for jeg har jo samme fjernkontroll og kan få samme problem selv med tid og stunder.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Det er jo endel ir-signaler i stuen fra drittbillige fjernkontroller, så at det går litt haywire noen ganger er ikke rart. For meg var det litt greit at du fikk oppleve dette, for jeg har jo samme fjernkontroll og kan få samme problem selv med tid og stunder.
    Har du Sony TV også? Jeg har Sony TV og Sony BD-spiller. Vet at volum på fjernkontroll tilhørende BD-spiller funker mot TV også. Så joda, jeg har nok en miks i stuen. Kanskje jeg burde samlet alt på en universell sak? Får se hva jeg gidder, det har foreløpig ikke oppstått igjen så et stort problem kan jeg ikke si at jeg har :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo endel ir-signaler i stuen fra drittbillige fjernkontroller, så at det går litt haywire noen ganger er ikke rart. For meg var det litt greit at du fikk oppleve dette, for jeg har jo samme fjernkontroll og kan få samme problem selv med tid og stunder.
    Har du Sony TV også? Jeg har Sony TV og Sony BD-spiller. Vet at volum på fjernkontroll tilhørende BD-spiller funker mot TV også. Så joda, jeg har nok en miks i stuen. Kanskje jeg burde samlet alt på en universell sak? Får se hva jeg gidder, det har foreløpig ikke oppstått igjen så et stort problem kan jeg ikke si at jeg har :)
    Ikke Sony, men det er jo ikke eneste merket å være mistenksom overfor når det kommer til dette.
     

    spaceman_2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.07.2016
    Innlegg
    88
    Antall liker
    105
    Dyt DYYYTTT. Noget xindak 3200 mkII på vej til mig . Købt på brukten . Jeg har en Xindak 3250 , den er i et andet design, men ellers er de ens . Xindak 3200 mkII kommer til at spille på xindak 8550 sammen med PSB Imagine x2T. Det bliver en fin kombi
    xindak 3200 mkII.jpg

    mvh Spaceman
     
    Sist redigert:

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Tester Xindak MC10 som jeg fikk låne av et medlem, tusen takk!. Det er bra guff i dem synes jeg og oppløst i toppen. Et lite skår i gleden for min del, det kan bli litt skarpt i toppen noen ganger. Dette kommer selvsagt litt an på låt og produksjon av platen, men jeg kjenner behovet for å skru ned volum pga det, ikke bra. Min Rotel som jeg vanligvis spiller alene på er nok ikke like gjennomsiktig i toppsiktet. Konklusjonen min er nok at jeg liker den mer oppløste lyden i toppen, men må ha bort det skarpe. Det må nok rør til på sikt når det skal ny RIAA i hus. :cool:
     

    kjetil71

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    320
    Antall liker
    108
    Sted
    Ein plass i Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Tester Xindak MC10 som jeg fikk låne av et medlem, tusen takk!. Det er bra guff i dem synes jeg og oppløst i toppen. Et lite skår i gleden for min del, det kan bli litt skarpt i toppen noen ganger. Dette kommer selvsagt litt an på låt og produksjon av platen, men jeg kjenner behovet for å skru ned volum pga det, ikke bra. Min Rotel som jeg vanligvis spiller alene på er nok ikke like gjennomsiktig i toppsiktet. Konklusjonen min er nok at jeg liker den mer oppløste lyden i toppen, men må ha bort det skarpe. Det må nok rør til på sikt når det skal ny RIAA i hus. :cool:

    Kan anbefale Xindak sin egen riaa. Heller mot det varme, og generelt en veldig bra riaa. Tror neppe du får mer for pengene under 10.000,-
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg liker godt Xindak sin lydsignatur, så det er nok et alternativ som definitivt er på listen når så langt kommer. Har også i dag Xindak XA6950 som jeg er veldig happy med.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen som har, eller bare har hørt de, de store 75 kg klasse A ampene til Xindak?

    Hele denne råflotte toppserien til Xindak hadde trolig vært poppis på øverste hylle, dersom de ikke hadde Xindak som navn og hadde kostet det dobbelte ;)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Kjøpte Xindaken hos Mala Audio i forrige uke. Svært fornøyd med både forhandler og forsterker. God og varm lyd, jeg byttet originalrøra (EH) til et par nos Voskhod 6N23P med godt resultat. Tror ikke det er så mange med denne ampen i Norge enda. Har tidlege hatt 6950(09) for en del år siden.
    Mvh. Morten
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Xindak ser ut til å være en spennende produsent med litt av hvert i porteføljen, og det at de er smalere enn vanlig bredde kan være praktisk hvis man har begrenset med plass, men hvorfor skal de koste så mye mer i Norge enn i Danmark ? Forskjellen er på ca. 35% og det er for mye.

    Dette ser spennende ut;
    XA8800MNE
    2x200w 8 ohm
    2x400w 4 ohm
    S/N ratio 110dB
    Veier sine 24 kilo stykket og har både RCA og XLR.
    17000,- danske for paret der nede og 28995,- i Norge. Er det slik at danskene selger ferdig prutet, mens vi her oppe skal prute og leke basarbutikk som i Marokko? Jeg bare spør. Jeg ønsker at norske importører og butikker skal overleve. Men dette synes jeg er merkelig.
    8800mn2.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hvordan ser det regnestykket ut om du tar høyde for valutafordkjellen og det faktum at norske importører har flere garantiforpliktelser å forholde seg til?

    Litt bedriftsøkonomi er fint å ta med seg hver gang man sammenligner priser..
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvordan ser det regnestykket ut om du tar høyde for valutafordkjellen og det faktum at norske importører har flere garantiforpliktelser å forholde seg til?

    Litt bedriftsøkonomi er fint å ta med seg hver gang man sammenligner priser..
    Det var da veldig da, 35% er med valutaforskjell og garantiansvaret i Danmark er da ikke så forskjellig fra Norge. Og jeg har drevet en bedrift med stor suksess......

    Edt; innlegget var et vennskapelig spark til Mala slik at de får sjansen å justere priser, ev. sjekke om innkjøpsprisene varierer fra land til land. Jeg har selv kjøpt flere ting hos Mala og synes det er en hyggelig sjappe som absolutt bør støttes, på lik linje med andre norske butikker, men de må greie å matche prisene rundt oss, gjør de ikke det så er de ferdige i løpet av noen få år. Garantert.
     
    Sist redigert:

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Har en Xindak Mouse 1.0 Deluxe og undrer på hvilken utgang som er fra rørampen.

    Mener xlr er transistor men hvilken av rca utgangene er rør ??

    FRONTPAGE-Xindak-Deluxe-1DEX.jpg

    lampowy-cd-xindak-muse-deluxe-10_10.jpg

    valvola.jpg

    MUSE%20Deluxe%201.0%20tube%20CD%20Player%2024Bit192KHz%20071.jpg
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Litt googling sier at utgang to er rør utgangen.
    Men velg den du liker best for deg og din musikk.
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    52
    Antall liker
    15
    Har noen her erfaringer med Xindak XA6200(08)?
    Ser den er på halv pris hos Mala audio.
    Er den verdt penga? Og noen rimelige dacer som funker bra med Xindak? :)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Har noen her erfaringer med Xindak XA6200(08)?
    Ser den er på halv pris hos Mala audio.
    Er den verdt penga? Og noen rimelige dacer som funker bra med Xindak? :)
    Den er verd pengene! Har testet den på flere høyttalere med meget godt resultat. Men bytt ut originalrørene. Det er en stund siden jeg har testet denne, men mener at Golden Dragen i den rimelige enden og Simens & Halske er vel noe dyrere.
     

    Bassefar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.12.2015
    Innlegg
    52
    Antall liker
    15
    Har noen her erfaringer med Xindak XA6200(08)?
    Ser den er på halv pris hos Mala audio.
    Er den verdt penga? Og noen rimelige dacer som funker bra med Xindak? :)
    Den er verd pengene! Har testet den på flere høyttalere med meget godt resultat. Men bytt ut originalrørene. Det er en stund siden jeg har testet denne, men mener at Golden Dragen i den rimelige enden og Simens & Halske er vel noe dyrere.

    Spennende! Har jo hørt bra ting om Xindak, så til halv pris burde det jo være ålreit.
    Den blir i så fall å erstatte en primare i22. Har du sammenligna dem?

    Hva er galt med røra som allerede står i? Jeg kan ingenting om rør ;)
    Og noen dacer man burde styre unna/anbefales? Må være av rimeligere sort i så fall
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Har noen her erfaringer med Xindak XA6200(08)?
    Ser den er på halv pris hos Mala audio.
    Er den verdt penga? Og noen rimelige dacer som funker bra med Xindak? :)
    Den er verd pengene! Har testet den på flere høyttalere med meget godt resultat. Men bytt ut originalrørene. Det er en stund siden jeg har testet denne, men mener at Golden Dragen i den rimelige enden og Simens & Halske er vel noe dyrere.

    Spennende! Har jo hørt bra ting om Xindak, så til halv pris burde det jo være ålreit.
    Den blir i så fall å erstatte en primare i22. Har du sammenligna dem?

    Hva er galt med røra som allerede står i? Jeg kan ingenting om rør ;)
    Og noen dacer man burde styre unna/anbefales? Må være av rimeligere sort i så fall
    Ingenting galt med original rørene, men det er en grei oppgradering å bytte til Golden Dragon. Når Audiofoni solgte Xindak ble denne levert med Golden Dragen rør,
    Xindak sin dac 5 er en god dac til prisen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn