Xindaks Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Da har en fått en pakke fra Kina, som varmer. :)

    Nå skal de få noen timer på seg, så får en se om ikke dette blir bra.
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg inn som venn her og.
    Nyss fått i hus en xa6950, og så langt er det ;D 360...!
    Den ble kjøpt inn for å gjøre tv-oppsettet "enklere", sammenliknet med å skulle ha monoblokker og pre.
    Så i tv-oppsettet er jeg nok ferdig med forsterkerjakt i uoverskuelig fremtid.
    Kommer nok glatt til å anbefale xa6950 for mange, for ditta var moro, sann - og et eksempel på at godlyd ikke alltid avhenger av en 5- eller 6sifret investering...

    Mvh
    Proffen
     

    gunni2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    117
    Antall liker
    0
    Nå også venn. Etter å ha savnet Xindak cd spiller jeg hadde tidligere(ble solgt i et uheldig øyeblikk) er nå Zindak Dac 5 koblet til og det er jeg glad for nå. Håper jeg kan roe meg ned med bytting nå.

    Gunni
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Wow!
    Klarer ikke å si så mye mer.
    Disse 6950 må jo bare være noe av det råeste som kan kjøpes for latterlig lite penger.
    Spiller jo som ei kule på BKS'ene mine, som forøvrig også må være noe av det absolutt bedre i prisklassen opp til 20k. Rart at de ikke er mer kjent og brukt her i landet....

    Mvh
    Proffen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Helt sant. En glitrende forsterker. Enda bedre når du tar prisen i betrakning.
    Prisen hadde også vært en total annen om "merket" hadde vært et annet ja.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Proffen skrev:
    Wow!
    Klarer ikke å si så mye mer.

    Disse 6950 må jo bare være noe av det råeste som kan kjøpes for latterlig lite penger.

    Spiller jo som ei kule på BKS'ene mine, som forøvrig også må være noe av det absolutt bedre i prisklassen opp til 20k. Rart at de ikke er mer kjent og brukt her i landet....

    Mvh
    Proffen
    Dette kan jeg skrive under på!

    Jeg kjøpte Xindak XA6950 ny fra forhandler (Audiofoni) for noen år siden, for NOK 4.500,-.
    Jeg gjentar: Kr 4.500.- ! Riktignok under en Xindak-kampanje, men allikevel.
    Min sønn har nå overtatt XA6950.

    Denne eminente forsterkeren har ingen konkurranse i sin prisklasse.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Sitter her og leker med tankene...
    Etter å ha fått i hus en XA6950, som må sies å være laaangt bedre enn jeg hadde våget å håpe på, har jeg begynt å gruble litt.
    For; HVOR gode er f eks monoblokken Xindak lager (XA8800MNE)?
    OG; kan de rent av ta opp kampen med min nåværende effektforsterker, en BAT VK200?

    Hva tror dere Xindak-venner om dette?

    mvh
    Proffen
     

    gunvald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2008
    Innlegg
    105
    Antall liker
    3
    Nå skal det først og fremst sies at jeg ikke har hørt på BAT effekten du refererer til, men jeg har prøvd både Xindak XA6950 og XA8800MNe.
    Monoblokkene er ytterligere en klasse opp synes jeg, og derfor falt valget mitt på de når jeg skulle handle. Mer trøkk og fyllde i lyden, og en kontroll ut av en annen verden ;).
    Når det er sagt, så angrer jeg litt på at jeg ikke heller gikk for PA-1 blokkene, de er enda bedre. De er ikke fullt så varme i klangen, men har en fantastisk oppløsning.
    Har hørt mye på de i et oppsett med Usher 8571be og Be10. Låter meget bra, og går ikke tom for krefter.
    Har som sagt selv 8800MNe blokkene og er særdeles godt fornøyd med de, men vurderer å bytte de inn i den nye 6950 (-09) versjonen for å spare litt plass i stuen ;)
    Den passer også litt bedre utseendemessig sammen med dac og cd spikker som jeg også har fra Xindak.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk for synspunkt,Gunvald.
    Personlig kan jeg godt leve med varmtklingende utstyr, bare det ikke mangler pondus mht krefter.
    Hvilken forsterker er varmest i klangen, 6950 eller 8800?
    Synes jo 6950 er passe varm, og den har masse krefter å pøse på med.
    Gøy å leke litt med tanken da.... ;D

    Mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da hiver jeg med inn her med Xindak-bekjentskap nr 2; et par xa8800mne monoblokker, som pr dags dato står koblet opp med en BAT vk30.
    Største gevinst med overgang fra effektforsterkeren BAT vk200 til blokkene? MER POWER, enkelst og greit.
    Men blokken trenger litt oppvarming, ja, for kalde er de ganske transistoraktige. Kommer seg dog markant når de blir varme i trøyen...

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.585
    Antall liker
    32.329
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da hiver jeg med inn her med Xindak-bekjentskap nr 2; et par xa8800mne monoblokker, som pr dags dato står koblet opp med en BAT vk30.
    Største gevinst med overgang fra effektforsterkeren BAT vk200 til blokkene? MER POWER, enkelst og greit.
    Men blokken trenger litt oppvarming, ja, for kalde er de ganske transistoraktige. Kommer seg dog markant når de blir varme i trøyen...

    mvh
    Proffen
    Spennende disse/dette:)
    Er disse blokkene greit prisa ennå?

    gismo
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da hiver jeg med inn her med Xindak-bekjentskap nr 2; et par xa8800mne monoblokker, som pr dags dato står koblet opp med en BAT vk30.
    Største gevinst med overgang fra effektforsterkeren BAT vk200 til blokkene? MER POWER, enkelst og greit.
    Men blokken trenger litt oppvarming, ja, for kalde er de ganske transistoraktige. Kommer seg dog markant når de blir varme i trøyen...

    mvh
    Proffen
    Spennende disse/dette:)
    Er disse blokkene greit prisa ennå?

    gismo
    iflg Audiofoni skal de vel koste ca 18k...

    mvh
    Proffen
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Har en Xindak Muse DeLuxe 1.0 - hvor røret 6922 electro harmonix nylig tok kvelden -noen som kan anbefale meg et godt oppgraderingsrør ?
    Gjerne med en link til hvor det kjøpes.
    Må der justeres bias eller lignende ved rørbytte?

    På forhånd takk for svar.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Jeg hadde stort hell med mullard i min dac 8 i sin tid.
    Skal du handle rør fra norge er motron et godt tips. Vet ikke om andre forhandlere av rør med godt utvalg i norge, men du kan jongamble på å treffe blink på ebay.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da hiver jeg med inn her med Xindak-bekjentskap nr 2; et par xa8800mne monoblokker, som pr dags dato står koblet opp med en BAT vk30.
    Største gevinst med overgang fra effektforsterkeren BAT vk200 til blokkene? MER POWER, enkelst og greit.
    Men blokken trenger litt oppvarming, ja, for kalde er de ganske transistoraktige. Kommer seg dog markant når de blir varme i trøyen...

    mvh
    Proffen
    Blir stadig mer fornøyd med disse blokkene, selv om ørene måtte spilles litt inn med en gang de ble koblet opp...
    Mangler fint lite, imho, og ja, de er varme og fine i klangen.
    Og når vintertemperaturen kommer, vil de trolig fungere glimrende som varmovner i kjellerstuen...;)
    ANBAFALES på det sterkeste, dersom du er nyfiken på nytt forsterkeri!

    mvh
    Proffen
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Etter en periode uten rør i hjemmet ble det bestilt en Xindak MT-3.
    Kjørte rett på sak og fikk den oppgradert med nye rør fortløpende, så spennende og se hvordan det låter på mine RF82-II.

    Hadde tidligere en Xindak V.30 til mine Klipsch RF63/Forte, men ble solgt grunnet ommøblering i hjemmet, ble litt mye med to anlegg på et rom.
    Xindak'en som er bestilt nå skal brukes ved vinyl lytting, så bruker jeg det oppsettet jeg har nå til TV-titting og annet ymse. (Marantz SR5005 og Emotiva XPA2)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Da hiver jeg med inn her med Xindak-bekjentskap nr 2; et par xa8800mne monoblokker, som pr dags dato står koblet opp med en BAT vk30.
    Største gevinst med overgang fra effektforsterkeren BAT vk200 til blokkene? MER POWER, enkelst og greit.
    Men blokken trenger litt oppvarming, ja, for kalde er de ganske transistoraktige. Kommer seg dog markant når de blir varme i trøyen...

    mvh
    Proffen
    Spennende disse/dette:)
    Er disse blokkene greit prisa ennå?

    gismo
    iflg Audiofoni skal de vel koste ca 18k...

    mvh
    Proffen
    Ser ut som hjemmesiden til Audiofoni sliter litt for tiden. Skulle inn der for å lese litt om Xindak, men får bare denne meldingen:

    The URL that you are attempting to access is a potential security risk. Trend Micro OfficeScan has blocked this URL in keeping with network security policy.


     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    I firefox:

    Nettsted rapportert som angrepsnettsted!


    Dette nettstedet på adminsown.ru er rapportert som et angrepsnettsted, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

    /jan
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Var noe galt med hjemmesiden. Ove snakket om at siden var blitt hacket, men han har fikset det nå.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Var noe galt med hjemmesiden. Ove snakket om at siden var blitt hacket, men han har fikset det nå.
    Vært der i det siste ?

    --> Nettsted rapportert som angrepsnettsted! <--

    Beskjeden jeg får i FF, i IE8 blir jeg bare "kastet" tilbake til statsiden min.


    Edit. IE8 funker nå, FF ikke men ser at re-directen er "borte" Så da er det vel på stell :)

    /jan
     
    Sist redigert:

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Ennå? Fikk melding ifra Ove at han hadde fikset det. Jeg bruker ipaden og kommer rett inn.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    Får beskjed på audiofoni.no at "Firmaet er dessverre midlertidig ute av drift. Beklager alle ubesvarte henvendelser. Driftendringsmelding kommer her." Gjelder dette bare nettsiden eller er firmaet konkurs?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ennå? Fikk melding ifra Ove at han hadde fikset det. Jeg bruker ipaden og kommer rett inn.
    Funker som sagt i IE8.
    Firefox, henger vel igjen litt. Man blir iaf ikke re-directed til xxxxxx.ru lengre.
    Så....da er nok ting på stell, igjen.

    /jan
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg får fortsatt opp denne meldingen i IE:

    [h=2]Advarsel– Dette nettstedet kan skade datamaskinen din![/h]
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jau, jau, da har man blitt godt kjent med monoblokkene som kom i hus her tidlig i høst - et par xa8800mne.
    Må jo bare si at jeg har fått veldig sansen for hvordan de gjengir musikk - med varme, god oppløsning og punch i massevis.
    Ikke et øyeblikk hardt eller slitsomt for øret, og holografien har fått et seriøst løft.
    Så blir spørsmålet til den store hop der ute; HVOR gode er egentlig disse blokkene?
    Med specs på 2*60w kl A/2*200w kl AB og seriøs byggekvalitet, til en meget edruelig pris - hva må man vurdere for å overgå disse blokkene?

    Leker jo litt med tanken på noe enda bedre, men er stygt redd for at et bruktkjøp da vil passere 40-50k før man får sukk for seg - og da snakker man Pass Labs osv...

    mvh
    Proffen
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor ikke - Xindak låt og bedre kontroll i bassen, og egentlig hele veien ? Har dog ikke vært innom de blokkene - min Xindak var en xa6950..
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    6950'n min står i tv-oppsettet i stuen oppe...
    og, ja, den er god, men på langt nær så god som BAT/8800mne er...

    mvh
    proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor ikke - Xindak låt og bedre kontroll i bassen, og egentlig hele veien ? Har dog ikke vært innom de blokkene - min Xindak var en xa6950..

    Skal jeg tolke deg dithen at du hinter om at Xindak har noe av det Pl enkelt og greit er bedre på? Interessant....

    mvh
    proffen
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor ikke - Xindak låt og bedre kontroll i bassen, og egentlig hele veien ? Har dog ikke vært innom de blokkene - min Xindak var en xa6950..

    Skal jeg tolke deg dithen at du hinter om at Xindak har noe av det Pl enkelt og greit er bedre på? Interessant....

    mvh
    proffen
    Pass og Xindak har mye av den samme lyd signaturen ja, men som sagt er Pass bedre på alt vil jeg si - narturligvis.., men skal ikke bevege meg inn på å spekulere hvem som gir mest for pengene :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ny serie fra Xindak - 20th Foundation Anniversary Series
    Noen som vet om denne er å opprive i Norge?
    Audiofoni er tilsynelatende ikke helt på beina lenger...
    Godt spørsmål. Det ble etterhvert for tøft for Ove å kombinere papparollen, dagjobb og den altoppslukende og lite innbringende geskjeften som importør og forhandler av god hifi. Unner han å ta det mer med ro nå, for det var en slitsom tid. Trist når så sympatiske aktører må kaste inn håndkleet. Sjekket Xindaks nettside og der er fortsatt Audiofoni oppført som importør i Norge. Men jeg møtte en kar i Oslo for halvannen uke siden som mente at de selger Xindak på NAT nå, uten at jeg kan bekrefte påstanden selv.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Noen som har prøvd/har xindak på martin logan høyttalere , virker ut som du får mye forsterkere for pengene.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen der ute som har hørt og vil dele med seg av inntrykk mht Xindak CA-1 pre?

    Kjenner at den pirrer litt, særlig mtp en evt "synergieffekt" sammen med mine 8800mne-blokker....

    mvh
    Proffen
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    @tceteam: Det fungerer helt utmerket med Xindak XA6950 i alle fall. Har kjørt ML Vista på en slik en stund.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    @tceteam: Det fungerer helt utmerket med Xindak XA6950 i alle fall. Har kjørt ML Vista på en slik en stund.
    Hvordan opplever du lyden med xindak leverer den varene , når det kommer til bassen , diskant området osv osv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn