- Ble medlem
- 31.08.2005
- Antall liker
- 154
Xindac XA6950 vs AudioVector Mi1, Mi1 Super eller Mi3.
Noen som har/ikke har trua?
Torsen
Noen som har/ikke har trua?
Torsen
kns skrev:Hei, kjenner godt til Audiovector Mi1/Mi1super og Xavian 125II.
Det må nevnes at jeg ikke personlig har lyttet til Xindak 6950, men ut i fra
hva bekjente, og erfaringer gjengitt på diverse nett forum sier om denne forsterkerens
egenskaper vil jeg nok tro at audiovector Mi1/super vil passe bra sammen
med Xindak 6950. Jeg har benyttet blandt annet Vincent(hybrid), Hegel H1,
NMD MC 34-A og Marantz forsterkere på nevnte høyttalere.
Både Mi1 super og Xavian 125II er etter min mening gode høyttalere.
Xavian er meget nøytrale med en velbalansert klang, flott mellomtone,hurtig og dynamisk diskant.(19mm scan speak), fin mellombass men med noe dempet nivå/rekkevidde i dypbassen. Audiovector Mi1 super spiller noe dypere i bassen (61/2"element).
Audiovector, har etter min mening mere behov for en stram og kraftig forsterker for å kontrollere bassen. Mi1 er ikke like dynamisk eller hurtig som Xavian 125II i diskanten, men til gjengjeld enda mer luftig og krisp.
DACen er ikke lenger i bruk. Den er bare en billig Hong Kong greie jeg ga 1300 kr for. Men jeg kan trygt si at forsterkeren og/eller høyttalerne er kresne på signalkilde. Trodde det skulle funke med dvd/dac, men det gjorde det absolutt ikke.cybervision_ skrev:Hva slags DAC har du, kanskje kilden ikke er tilstrekkelig?
He he, nei jeg gjør ikke det. Det er så klart ikke optimalt, men det funker faktisk helt ok. På en del av låtene har jeg faktisk mye dynamikk. Kommer litt an på nedlasting/ripp kvalitet så klart. Eminem, som jeg forøvrig aldri har vært noen skikkelig fan av, rocker skikkelig i stua her. Men ser helt klart frem til squeeze/dac kombo.smog skrev:Håper du tuller nå. Gjorde det samme her hjemme med kona sin Ipod og docstasjon. For en utrolig dårlig lyd, alt av dynamikk forsvant. Squeezbox med en god dac er nok noe annet.
Mvh
Smog