Politikk, religion og samfunn X-files - du tror det ikke før du ser det (fordi det ikke burde være mulig)....

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.287
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Det kan gjerne være innspill som får en til å trekke på smilebåndet, men det kan like gjerne være innspill som får en til å heve på øyenbrynene....!

mvh
Proffen

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.656
Sted
Oslo
Nesten alle innlegg på Nyhetsspeilet er verd et oppgitt, hevet øyenbryn. Kombinasjon av ufrivillig komedie og grøsser.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.287
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Nesten alle innlegg på Nyhetsspeilet er verd et oppgitt, hevet øyenbryn. Kombinasjon av ufrivillig komedie og grøsser.
...fordi?.........

Har hørt rykter om at der finnes flere tilfeller i samme liga, der "brysomme" personer har blitt "fjernet".....
Hvis det er reelt, er det høyst betenkelig....

mvh
Proffen

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.656
Sted
Oslo
...fordi?.........

Har hørt rykter om at der finnes flere tilfeller i samme liga, der "brysomme" personer har blitt "fjernet".....
hvis det er reelt, men du skal ikke ha mye kunnskap for å se at svært lite av det de skriver om er reelt. Samtidig kan du se i Dagblad-linken over at frykten for det ikke-reelle kan føre til svært så reelle, og farlige, reaksjoner.

Et festlig eksempel er jo Haarp-konspirasjonene, der noe helt reelt snakket om å bryte seg inn for å stoppe Eiscat. Du skal ikke ha mye kunnskap om naturfag før du ser at både Chemtrails og Haarp-konspirasjonene er blottet for realisme, men de ønsker likevel å "gjøre noe med det". Derav grøsserdelen av den ufrivillige komikken.

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Jeg har fulgt med Nyhetsspeilet en stund jeg også, i begynnelsen for at det var moro. Nå ser jeg etterhvert som også DagT er inne på at dette er folk som er spenna gærne, og at de kan finne på hva som helst. De har etterhvert også fått støtte fra Oddekalv, og det gjør ikke sakene akkurat noe bedre.

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.656
Sted
Oslo
Er så historien rundt frk Taftø også bare oppspinn da?
Jeg tror den har en rot i sannhet, men at Nyhetsspeilets vinkling av den er over alle hauger fordi den er blandet opp med deres konspiratoriske ønsker. Jeg tror (hvilket er det samme som de gjør på Nyhetsspeilet) at det ligger en personlig tragedie og sykdom bak. Å sause den opp i personlige konspirasjonsteorier kan utmerket godt være en kniv i såret for den nærmeste familie.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Når en paranoid person tvangsinnlegges kan det jo helt naturlig at den egentlge årsaken er forfølgelse fra myndighetene. Og konspirajonsbevegelsen henger seg selvsagt på all myndighetskritikk.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.287
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Jaja, ikke vet jeg....
Men i tilfellet med frk Taftø, er det jo litt merkelig at ting sammenfaller som de gjør....
Mulig hun ikke var helt i vater, det kan, og skal jeg ikke uttale meg om - men jeg kan jo helt klart forestille meg at maktens topper likte dårlig den kritikken hun kom med i sine tekster. Og man vet jo fra tidligere at det å fjerne personer som utfordrer makthaverne, har vært gjort, i alle fall i andre land og kulturer enn her på berget....
Ville dog ikke blitt forbauset om det var noe hold i saken...

mvh
Proffen

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.656
Sted
Oslo
Der har du jo konspiratorikernes holdepunkt: Ønsker du at det er hold i saken si tror du på det. Uten hensyn til pårørende, legeverkets taushetsplikt eller dokumenterbar sannhet. Norgespartiet og deler av Nyhetsspeilet tråkker over lik for å finne holdepunkter for en heller tvilsom virkelighetsoppfatning. Det er trist å se på, og synd når noen tar det på alvor.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.676
Torget vurderinger
96
Det overrasker meg at noen som helst her inne tar Nyhetsspeilet seriøst. Fullstendig gale mennesker alle sammen, hele gjengen burde vært tvangsinnlagt. Har du lest artiklene og kommentarene der? Det er så mange vannvittige påstander og teorier, og åpenbart skrevet av folk det har tippet litt over for.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Jaja, ikke vet jeg....
Men i tilfellet med frk Taftø, er det jo litt merkelig at ting sammenfaller som de gjør....
Mulig hun ikke var helt i vater, det kan, og skal jeg ikke uttale meg om - men jeg kan jo helt klart forestille meg at maktens topper likte dårlig den kritikken hun kom med i sine tekster. Og man vet jo fra tidligere at det å fjerne personer som utfordrer makthaverne, har vært gjort, i alle fall i andre land og kulturer enn her på berget....
Ville dog ikke blitt forbauset om det var noe hold i saken...

mvh
Proffen
Når man gjentar og gjentar at Norge er hemmelig medlem av EU, da behøver man i grunn ikke hjelp av maktapparatet for å bli sjekket for sjelelige svakheter. Dessuten er det slik at det finnes mennesker som man jobber i lag med dag inn og dag ut, på et eller annet tidspunkt begynner disse å bekymre seg, når verdensbildet tar nye og uvante former hos en av sine medarbeidere. Har selv sett mennesker drive inn i en parallell virkelighet, dette fjerner ikke nødvendigvis intelligens, men det forvirrer oppfatningen av realitetene, og vanskeliggjør rasjonelle motforestillinger. Jeg kan love deg at det som kommer ut i det offentlige, er kun barnemat i forhold til påstander, aggresjon og underlighet som foregår i hverdagen hos disse menneskene. Tvangsinnleggelser er ikke noe som forekommer uten ganske mye trist på forhånd, bare for å ha det klart.

Honkey

S

Slubbert

Gjest
...fordi?.........

mvh
Proffen
Man kan vel knapt kalle folkene bak Nyhetsspeilet for "brysomme" annet enn i psykiatrisk forstand. Når virkelighetsorienteringen er så på bærtur utgjør de ikke en politisk trussel mot noen andre enn seg selv.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
“A paranoid is someone who knows a little of what's going on. A psychotic is a guy who's just found out what's going on.”

― William S. Burroughs

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
J
Mulig hun ikke var helt i vater, det kan, og skal jeg ikke uttale meg om - men jeg kan jo helt klart forestille meg at maktens topper likte dårlig den kritikken hun kom med i sine tekster.
Kom hun kanskje med store mengder kritikk fordi hun var sykelig kverulant og paranoid? Det er jo nok av andre folk som har kritisert maktapparatet uten å bli tvangsinnlagt.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Der har du jo konspiratorikernes holdepunkt: Ønsker du at det er hold i saken si tror du på det. Uten hensyn til pårørende, legeverkets taushetsplikt eller dokumenterbar sannhet. Norgespartiet og deler av Nyhetsspeilet tråkker over lik for å finne holdepunkter for en heller tvilsom virkelighetsoppfatning. Det er trist å se på, og synd når noen tar det på alvor.
For å sette det på hodet det du sier..
Hvorfor snakker du/dere sant?
I mange tilsvarende saker kommer slike som du/innlegg, for å legge lokk på det hele.
Enkelte lignende ting har VG og andre opplyst om også.
Hvilke garantier har vi for at det det er sant det du mener?

Hvorfor har ikke AP kommentert dette til det norske folk? osv :p

Sist redigert:

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.656
Sted
Oslo
J
Mulig hun ikke var helt i vater, det kan, og skal jeg ikke uttale meg om - men jeg kan jo helt klart forestille meg at maktens topper likte dårlig den kritikken hun kom med i sine tekster.
Kom hun kanskje med store mengder kritikk fordi hun var sykelig kverulant og paranoid? Det er jo nok av andre folk som har kritisert maktapparatet uten å bli tvangsinnlagt.
Og den marginale gjengen på Nyhetsspeilet hadde i så fall vært enkelt nok å stoppe hvis informasjonen hadde vært noe i nærheten av farlig :)

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Antall liker
3.656
Sted
Oslo
For å sette det på hodet det du sier..
Hvorfor snakker du/dere sant?
I mange tilsvarende saker kommer slike som du/innlegg, for å legge lokk på det hele.
Enkelte lignende ting har VG og andre opplyst om også.
Hvilke garantier har vi for at det det er sant det du mener?

Hvorfor har ikke AP kommentert dette til det norske folk? osv :p
:)

Som sagt synser jeg like mye som dem, men svaret til det siste er vel opplagt: De ser det ikke som viktig, og har heller ikke gjort noen innsats (eller en veldig dårlig en) for at påstandene hennes ikke skal komme frem. Du har hørt om dem, ikke sannt?

På andre områder, som Haarp og Chemtrails, er det greit å ha litt kunnskap. Det holder med videregående i naturfag for å debunke hele greia. Ikke fordi det fordrer blind tro, men fordi det gir kunnskap nok til ganske enkelt å kan gå ut og se etter selv. Klassisk i konspikretser er jo sånnt som at de ikke forstår forskjell på effekt og energi, og det burde man vel vite litt om på dette forumet :)

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.287
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Skal ikke se bort fra at "kildene" består av personligheter som ikke har alle hestene på stallen. Sånt finner man jo både hist og her...
Og personlig har jeg ikke brukt spes mye tid verken på nyhetsspeilet eller norgespartiet, og kommer nok heller ikke til å gjøre det i fremtiden heller.
Og litt sunn skepsis skal man alltid ha med seg i bagasjen.

Når DET er sagt, skjer det nok en hel haug med ting rundt om kring i landet, som ytterst få noensinne får vite om. Så det er nok greit å ikke være 100% norsk og naiv, heller...

mvh
Proffen

Topp Bunn