X-Cell rører med fysikken

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.459
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21
    Takker for vennlige ord Gismo.

Det er såklart trist, men vi har litt dårligere odds enn normalt da min kjære har en genmutasjon som øker hennes risk for blodpropp ganske så drastisk, dette går også over til nye høyder under en graviditet. Men vi er med godt mot og "dreibenken" skal få kjørt seg videre frammover for å få dette til ;)

Scansonicene bøter på mye, de har virkelig løsnet og spiller helt fantastisk. Elektronikken skal også ha sin skryt for å ha vekket noe mer i lydbildet.
    W4s preampen vurderer jeg nå å selge for å kjøpe en Heed pre eller forsterker for å kjøre biamp i framtiden :)

Heed er et merke som har gått under radaren for mange, meg inkludert.. disse monoblokkene som står her i dag imponerer voldsomt.. "bare" 70w 8ohm... 120w 4ohm... ikke imponerende tall i denne verden.. men de spiller ut fra det jeg klarer å finne ut like godt og med like mye pondus og muskler som alt som tidligere har vært i hus. Det har nok mye med at det er en topologi i dem som er veldi lik rørforsterkere og at watten dermed oppfører seg litt rør.. det er jo meget gode komponenter i dem fra airlink å mundorf.. strømreserver nok også.. så meget morro saker :)
    Godt å høre gjeldende både vilje, initiativ, deibenk, scansonicene og Heed, detta blir nok bra tell slutt ser du X- cell;)
    Heed pre hadde sikkert itte vært dumi, folk sier jo at Heed er noe av det nærmeste man kommer rør, uten rør:rolleyes::cool:
    Kos deg kjære venn!

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Det er såklart trist, men vi har litt dårligere odds enn normalt da min kjære har en genmutasjon som øker hennes risk for blodpropp ganske så drastisk, dette går også over til nye høyder under en graviditet. Men vi er med godt mot og "dreibenken" skal få kjørt seg videre frammover for å få dette til ;)

Scansonicene bøter på mye, de har virkelig løsnet og spiller helt fantastisk. Elektronikken skal også ha sin skryt for å ha vekket noe mer i lydbildet.
    W4s preampen vurderer jeg nå å selge for å kjøpe en Heed pre eller forsterker for å kjøre biamp i framtiden :)

Heed er et merke som har gått under radaren for mange, meg inkludert.. disse monoblokkene som står her i dag imponerer voldsomt.. "bare" 70w 8ohm... 120w 4ohm... ikke imponerende tall i denne verden.. men de spiller ut fra det jeg klarer å finne ut like godt og med like mye pondus og muskler som alt som tidligere har vært i hus. Det har nok mye med at det er en topologi i dem som er veldi lik rørforsterkere og at watten dermed oppfører seg litt rør.. det er jo meget gode komponenter i dem fra airlink å mundorf.. strømreserver nok også.. så meget morro saker :)
    Godt å høre gjeldende både vilje, initiativ, deibenk, scansonicene og Heed, detta blir nok bra tell slutt ser du X- cell;)
    Heed pre hadde sikkert itte vært dumi, folk sier jo at Heed er noe av det nærmeste man kommer rør, uten rør:rolleyes::cool:
    Kos deg kjære venn!

gismo

Ja de sies jo mye om heed og rør i samme pust, så skal vest være noe der.
    Misstenker også at det er derfor scansonicene har ramlet til sin rett.. de gjør det vis godt med rørforsterkere som ikke nødvendigvis er så sterke, vis man skal tro konstruktøren selv :)

Ser ut som w4s kansje får seg ny eier nå.. så da vil det nok bli en Heed obelisk SI3 som kommer inn.. integrert forsterker, da har man nlen extra watt på lur vis det blir høytalere som kan biampes :) scansonic vil nok måtte vike til slutt uansett da vi satser videre med unge :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    40.459
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    21

Kos deg kjære venn!

gismo

Ja de sies jo mye om heed og rør i samme pust, så skal vest være noe der.
    Misstenker også at det er derfor scansonicene har ramlet til sin rett.. de gjør det vis godt med rørforsterkere som ikke nødvendigvis er så sterke, vis man skal tro konstruktøren selv :)

Ser ut som w4s kansje får seg ny eier nå.. så da vil det nok bli en Heed obelisk SI3 som kommer inn.. integrert forsterker, da har man nlen extra watt på lur vis det blir høytalere som kan biampes :) scansonic vil nok måtte vike til slutt uansett da vi satser videre med unge :)
    Hva med å beholde Heed blokkene å gå for denne som pre da?
    Ligger på torget nå:)

image.jpeg

Ser strøken ut.

gismo

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Takk for tips, den der er nok en god sak.. husker det var mye prat om cary i min tidligere hifikarriere :)

Men som du ser så satser jeg fult ut på "små" komponenter.. har forelsket meg litt i konseptet med at små ting spiller fult så godt som store bokser :)

Quisten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Godt bilde av oppsettet. Liker den nye tilnærmingen din på anlegget. Det ser riktig så diskret ut og glir godt inn med resten av stuen synes jeg.

God Søndagslytt !

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Takker for det, er ganske så enig i at det i dag sklir bedre inn i et møblert hjem :) det var også litt av baktanken med endringen.. ga meg selv en utfordring med det om et diskret og lite anlegg ville kunne servere samme godlyd som et seriøst rack med store hifikorrekte bokser..

Føler det fint har klaffet :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Søndagen nytes med denne flotte skiven... gir masse fot å er flott i mine ører :)

hz1fyYhJ.jpeg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.285
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du bursdag? Begynner kanskje tilogmed å få hår under armene? Gratulerer med dagen din :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, joda man begynner å dra på åra.. Prostata undersøkelse er bestilt og gavekort på kurbad skaffet.. Håret under arma begynner å bli grått.. :)

Takk Gismo og HC :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Takk til nederland og bodø også :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Fy flate... Blir det varmere nu så fløtte æ sørover... ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.835
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med forhåpentligvis vel overstått. :cool:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Takker. Skal ikke klage, ble en fin dag med mye tid ute på altanen her... måtte trekke inn til slutt pga varmen.. ;)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    22.923
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Henger ikke helt med i svingene, skal du selge Scansonicene? Dukket plutselig opp en annonse i ett av søkene mine på finn.no

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    De har vært forsøkt solgt lenge, ragwo.

Som mye annet på Torget/Finn til en meget overkommelige priser uten at det napper.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja de må på sikt vike pga manglende griller.. blir litt for åpene og utsatte for barnefingre som vi satser på å få i hus :)

Det jævlige ed alt er at det er 100% sikkert at jeg ikke vil få like god lyd etter byttet.. det er forferdelig lite jeg har hørt til nå som når disse innenfor prisklassen(+enda litt i pris).. :)

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    64.775
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Synd med utstyr som ikke har navnet og utseende med seg ;) låter bra men selger ikke :)

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Synd med utstyr som ikke har navnet og utseende med seg ;) låter bra men selger ikke :)

O
    Nei, noe er det.. disse blåser jo vannet av de fleste i USA på demoer... avshowreports er jo sykt imponert blandt annet... til 3600$ var det så mye lyd å så bra som han aldri hadde hørt..

Men scansonic har ikke svingen med seg på navnesiden desverre.. design må jeg jo si de har truffet godt både med tanke på lyd samtidig som det er mye waf.. rimelig dødt kabinett med mye avstivninger, carbon som er flott å se på osv..

Og hvem pokker hadde trodd dette var musikk for 4,5"..
    itiswhatitis.png

Er så sykt morro og spille slik musikk, små bastarder av noen høytalere som bare fyller en svær stue med godlyd og bassen er fantastisk.. har faktisk slått av klipschene da de ikke trengs :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja, dette blir garantert årets sommerhit.. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Barn i seng, mor ute på hesterygg.. far får lyttet til musikk mor kansje ikke liker ;)

Nå nytes denne :)

maxresdefault.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    20160513_211947.jpg

De gamle låter fortsatt bra... de gamle er oftest eldst?

Nå starter jakten på høytalere man kan slå seg til ro med.. mye fristende på brukten, men også mye uhørt..
    Pmc twenty 23, quadral orkan viii.. av nye høytalere så er vienna mozart fristende.. kef r500 eller r700..
    Også ligger det jo et par vienna-acoustic-haydn-grand-se på brukten... hmm..

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vienna var ikke dumt.. haydn leverte godt... men vi får se.. mye fint på markedet.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.103
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja da var scansonic pakket og levert over til posten..

Hva pokker skal man handle seg nå...

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Ikke mye spennende?? Synes de har mye kult men det er kanskje ikke din stil om det er slanke høyttalere du er ute etter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn