Windows 7 fra helvete

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.506
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
For noen aldeles fryktelige reklamefilmer, vreden! De er jo tilogmed verre enn Mekonomen sine.

Jeg kom over et intervju med Microsoft's partner group manager, som sier flg:

One of the things that people say an awful lot about the Apple Mac is that the OS is fantastic, that it’s very graphical and easy to use. What we’ve tried to do with Windows 7 – whether it’s traditional format or in a touch format – is create a Mac look and feel in terms of graphics.
(http://www.pcr-online.biz/features/328/Microsofts-new-vision)

Morsomt at de innrømmer det selv. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.139
Torget vurderinger
1
De henvender seg nok litt til gruppen brukere som er litt på gli mot Mac tenker jeg.

Nei, i dag blir det Crysis igjen på Win7. No troubbles so far at all.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.459
Sted
Holmestrand
nb skrev:
noruego skrev:
Godt, så det er altså intet i veien for å handle ytterligere RAM andre steder, om man skulle ønske det, man må ikke via Apple.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=448680

Denne koster 2800 for 4GB, og du trenger 2 stk, så det blir fortsatt 5600 GB totalt. Laptop-minne er en del dyrere enn vanlig minne.

Denne koster 2200 for 4GB, vet ikke hva eventuel forskjell fra den forrige er utover at den forrige heter minne for MacBook Pro.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=408726

(slettet en minnetype som ikke gir deg 8GB totalt)

---

I den vanlige verden er veldig dyrt spesialminne noe som kun er av interesse for ivrige overklokkere, skal man kjøre alt på standardinnstillinger er det ikke mye å hente på de fancy minnetypene, de tåler som regel å bli presset lengre på frekvenser og timinger, men det er av akademisk interesse for de aller fleste. Jeg har selv en overklokket PC med ganske rimelig minne.
I et miljø hvor man gladelig betaler mange tusen for en ledning kan det da ikke være et tema at ei RAMbrikke koster noen lapper? Kjøp den billigste og rødvin for differansen. Det gjorde jeg!
:)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.459
Sted
Holmestrand
nb skrev:
Vidar P skrev:
Det blir litt misvisende dette der, fordi du kan vel ikke sette i "ytterligere" RAM i en MB. De har to slot'er, og grunnen til at 8GB er så dyrt er at du må ha 2x4GB, som er dyre brikker. Prisøkningen fra 2GB til 4GB var f.eks beskjedne 850,- nylig.
Ja, det er en viktig presisering jeg ikke var klar nok på. Priseksemplene mine fra komplett.no viser at det er dyrt med 8GB til laptop selv om man handler andre steder enn hos Apple.no. 4GB-brikkene er dyre og man trenger to stk, og det er ikke plass til mer enn to brikker i maskinen. Men skal man ha 8GB kan man slippe unna med ca halve prisen og det er sannsynligvis en veldig enkel operasjon å bytte. Om man trenger 8GB er en annen sak. Jeg har det på PCen min, men der var det latterlig billig, så jeg satt bare inn to brikker ekstra sånn i tilfelle.
Dette er vel diskusjonen om hvor bred en dør er? Til min ThinkPad T500 koster det over 4000 kr hos komplett hvis man ønsker 8 GB. Det er vel ikke akkurat latterlig billig det heller? Minne finnes i utrolig mange varianter. Pris blir et resultat av etterspørsel og produksjonskapasitet. Slik er det jo markedet fungerer. At merkefabrikanter tar seg godt betlat er ikke noe nytt. Det gjør de aller fleste enten de heter Apple eller IBM.

Ellers har jeg installert Windows 7 på en ThinkPad T60 på jobben. Det fungerer helt utmerket!

N

nb

Gjest
xerxes skrev:
Dette er vel diskusjonen om hvor bred en dør er? Til min ThinkPad T500 koster det over 4000 kr hos komplett hvis man ønsker 8 GB. Det er vel ikke akkurat latterlig billig det heller? Minne finnes i utrolig mange varianter. Pris blir et resultat av etterspørsel og produksjonskapasitet. Slik er det jo markedet fungerer. At merkefabrikanter tar seg godt betlat er ikke noe nytt. Det gjør de aller fleste enten de heter Apple eller IBM.

Ellers har jeg installert Windows 7 på en ThinkPad T60 på jobben. Det fungerer helt utmerket!
Jeg har 8 GB på stasonær PC med 4 minnelotter, så bruker 4x2GB. Da blir det latterlig billig. På laptop med kun 2 slots er det noe helt annet selvsagt.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.506
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Pengvim skrev:
Synes W7 var smooth jeg. Kan ikke gjøre noe skikkelig arbeid på Mac uansett, just dicking around.

Men en av de aller beste tingene med Windows 7 er at jeg får det gratis gjennom UiO siden jeg har informatikk-fag. ;D
Du tøyser nå, ikke sant?

S

Stereo_Mono

Gjest
Pengvim skrev:
coolbiz skrev:
Pengvim skrev:
Synes W7 var smooth jeg. Kan ikke gjøre noe skikkelig arbeid på Mac uansett, just dicking around.

Men en av de aller beste tingene med Windows 7 er at jeg får det gratis gjennom UiO siden jeg har informatikk-fag. ;D
Du tøyser nå, ikke sant?
Nei. :)

https://msdn60.e-academy.com/elms/Security/PasswordReminder.aspx?campus=ifi
http://termvakt.uio.no/E-Academy
Så det du henviser til med de linkene er at de tjenestene du ønsker å bruke bare fungerer på Windows?
Forsåvidt greit nok, men jeg var av en oppfatning at Universitet hadde kommet litt lenger en det.
Hverdagen jeg lever i (Tv-Kringkastning) har scenarioet blitt stikk motsatt de siste årene. Alle har kastet ut Windows baserte løsninger med vanvittige drifts kostnader til fordel for Final Cut Pro og Apple sitt SAN filsystem XSAN for lagring.

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Nesten alle store systemer blir utviklet for stort sett én plattform, siden utvikling er kostbart, dermed utvikler man mot den mest populære plattformen for systemet.

Lyd, video/film og tildels grafisk er vel områder hvor Mac alltid har stått sterkt, ikke minst fordi de var tidlig ute med bra software og maskiner på dette området.

Men på nesten alle andre områder hersker winserveren (unntaket her er selvfølgelig web, som jeg ikke sammenligner med engang) og dermed er det windows som gjelder. Nå begynner det å løsne litt, med webbaserte systemer, da slipper man å tenke på dette.

Ser at i grafisk bruker man veldig mange steder windows-servere, men Mac arbeidsstasjoner. I større konsern, går man stort sett over til windows.
Dette pga enklere/billigere fjernsupport hvis alle kjører på samme plattform (i hverfall i teorien), og fordi IT-folka sitter med bedre kompetanse på Windows.

Har installert Win7 pro og må si at jeg synes den er veldig bra. Med Live-pakkene inneholder den samme programvare som en Mac også, så man har alt man trenger der også.

S

Stereo_Mono

Gjest
Forstår den, men når store konsern eller det offentlig satser f.eks på web løsninger som er sterkt knyttet opp mot Windows Explorer synes jeg ting går i feil retning. En kan lure på om de som pusher disse løsninger på grunnlag av fremtidige driftsinntekter, som er skyhøye i MS verdenen. Men det er selvfølgelig mange grunner til å velge MS løsninger. Exchange f.eks er veldig bra.

Men synes det er viktig å påpeke at våre kunder som har gått fra store windows baserte løsninger og over til Apple basert teknologi har hatt store besparelser på driftskostnader. En av hoved årsakene er at de nå tar seg mye mere av den daglig driften selv. Det eneste jeg er onsite på i disse tider er drift og vedlikehold av SAN (Apple XSAN).

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Er ikke uenig med deg.

Endel av Apples løsninger er veldig fine til sitt bruk. Tror mye av problemet er kompetansen på OSX hos IT-folket og konsulenter.

Nå skal det sies at prisene et konsern betaler for MS-produkter og hardware også, er voldsomt mye lavere enn konsumentpris pr. stk.
Avtaler på store volum gjør det mulig.

Men jeg tror som deg, at der det passer, er Apples løsninger veldig gode.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.139
Torget vurderinger
1
Det er merkelig.... -begynner man å diskutere windozer, så kommer eplefolket fram med en gang. ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
Tja! Synes ikke det er merkelig jeg. Finnes det noen alternativer for forbrukere en Win og Mac? Noen vil nok hyle Linux, men etter min erfaring er de to førstnevnte det eneste dødelige klarer å betjene på en fornuftig måte.

Men JA! Bjørnh! Er nok ikke umulig at vi i eple menigheten prøver å spre den glade budskap. Hehe!
Men for å være helt seriøst så sammenligner jeg Apple og MS som Epler og Pærer. Jeg foretrekker Epler, men samtidig respekterer jeg at noen liker de mere tørre pærene.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
bjornh skrev:
Det er merkelig.... -begynner man å diskutere windozer, så kommer eplefolket fram med en gang. ;D
Nesten litt sånn kabeldebatt tenkte du på?;D

Elektron

S

Stereo_Mono

Gjest
trex skrev:
Er ikke uenig med deg.

Endel av Apples løsninger er veldig fine til sitt bruk. Tror mye av problemet er kompetansen på OSX hos IT-folket og konsulenter.

Nå skal det sies at prisene et konsern betaler for MS-produkter og hardware også, er voldsomt mye lavere enn konsumentpris pr. stk.
Avtaler på store volum gjør det mulig.

Men jeg tror som deg, at der det passer, er Apples løsninger veldig gode.
Absolutt! Men samtidig så lurer jeg ofte på hvor det ble av Unix kompetansen, som jeg husker universitetene utdannet i stor skala på slutten av 80 og videre i 90 tallet. Kan du Unix, så kan du mere eller mindre administrere OSX greit. Kommandolinjen (Terminalen) er det kraftigste administrasjons- verktøy du har i OSX.
Mac OSX er jo i bunn og grunn et pent GUI oppe på Free BSD og Net BSD basert kjerne. Det er selvfølgelig mere en det som ligger i OSet, men kan du Unix språket er veien mye kortere en Win admin verden.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.139
Torget vurderinger
1
Elektron skrev:
bjornh skrev:
Nesten litt sånn kabeldebatt tenkte du på?;D

Elektron
Alle vet jo at man får det man betaler for... ;D

R

RoDa

Gjest
vredensgnag skrev:
Microsoft har laget en forferdelig lanseringskampanje for Windows 7. De ønsker å få folk til å lage Windows-parties, der man skal invitere venner og prøve de ulike tingene man kan gjøre med Windows 7.

Det er så man tror at Apple har laget kampanjen for å drite ut Microsoft.
Den er lansert på YouTube, og mengder av spoofs og mash-ups er alt laget av folk som knapt kan tro hva de ser.
Hva er forbindelsen mellom brukeren Launchparties og Microsoft?

Jeg finner ikke denne kampanjen på MS egne sider for Windows 7, er de fjernet eller har ikke vært der?

R

R

RoDa

Gjest
For the record:
Dette var faen meg så dumt at det går kaldt nedover ryggen!
De kunne vel neppe gjort noe dummere enn å leie inn disse Houseparties eller Lunchparties eller hva de nå heter....
Flaut, veldig flaut å se på... :eek:

EDIT:
Sånn som denne for eksempel.... http://www.youtube.com/user/LaunchParties#p/u/7/QBKC7wvU2DE
Er det TV-shop eller noe sånt? ;D

V

vredensgnag

Gjest
Ble først lansert i Australia - og selskapene fulgte "solen" rund planeten.
http://www.smh.com.au/technology/windows-7/its-rip-vista-as-windows-7-is-launched-20091021-h91v.html

Intervju med Microsofts marketingansvarlige i den artikkelen.

Her har du Adweeks oppsummering - de fikk tydeligvis rekruttert mange, til tross for hvordan filmene ble mottatt.

http://www.adweek.com/aw/content_display/news/digital/e3ibd4c93af8a3194fa585d4f3f80c13275

===
Pinlig kampanje. Her har det vært en storm av livredde "Yes-men" i møterommet.

R

RoDa

Gjest
vredensgnag skrev:
Pinlig kampanje. Her har det vært en storm av livredde "Yes-men" i møterommet.
Ja, det var som å se en bilulykke i sakte film. ;D

R

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Uff, dette var pinlig. Det er ikke Win 7 som er pinlig, men kampanjen. Sitter og skriver på flett ny Acer 5810TZG laptop med Win 7 Home Premium. Det fungerer veldig glatt til nå. Jeg startet forresten opp maskinen med toppladet batteri for første gang rundt klokken et i dag. Det er to og en halv time siden, og jeg har kommet halvveis i batteriet. Og det er på første lading, noe som alle vet forbedrer seg etter noen ut og oppladinger. Det vil si at jeg kommer til å ende på rundt fem timer arbeidstid på nyladet batteri i dag. Når batteriet er skikkelig ladet opp og ut noen ganger lover Acer 8 timers batteritid. Med den erfaringen jeg har til nå så tror jeg sannelig de har rett, i alle fall så lenge optisk drev ikke er i bruk.

Hvor mye må en betale for en Mac laptop med en halv terrabyte hdd, 4 gb ram og 64 biters operativsystem og en strømsparende core duo prosesser? Og har Apple noen laptop som klarer 8 timers arbeid med standardbatteriet i det hele tatt?

Klarer man å overleve med et velfungerende Win (enten XP eller 7) er det klart at man får mye bedre ytelse for pengene med pc, og det er årsaken til at jeg kjører Win på den bærbare. Den stasjonære er fortsatt iMac, men den brukes mest til surfing for tiden.

Mvh en som egentlig er litt eplefanboy med som er mer enn fornøyd med Win 7 og min nye laptop. Etter et døgn er jeg faktisk ganske imponert og glad for min investering i går. Bare batteritiden får meg til å glise stort. Og 7 virker mye kjappere enn Vista, som utvilsomt var djevelens verk.

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
2
baluba skrev:
Hvor mye må en betale for en Mac laptop med en halv terrabyte hdd, 4 gb ram og 64 biters operativsystem og en strømsparende core duo prosesser?
10k; hvit MB oppgradert.
baluba skrev:
Og har Apple noen laptop som klarer 8 timers arbeid med standardbatteriet i det hele tatt?
Bortsett fra MacBook Air har alle laptopene 7 timers oppgit batteritid (når jeg tenker meg om har 17" 8 timer).

Men helt enig i at det er kampanjen som var det tragiske her, ikke Windows 7 – beste Microsoft har gitt ut på lenge – kanskje til og med på nivå med mine favoritter, Windows 2000 og Excel 2003.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dyreste pris på Acer-en jeg kjøpte er 7000, rimeligste seriøse nettbutikk 6000. Litt mer for pengene, altså. Jeg gleder meg til det blir mulig i praksis å bygge mac-kloner. Det er jo et firma som allerede har tilbydd hovedkort som fungerer med OSX, men kun på det amerikanske markedet. Vet ikke om deres kloner fremdeles produseres, men det var veldig mye å spare på dem. Jeg gleder meg til å engang i fremtiden kan bygge en verstingmaskin med OSX til en passelig pris. ;D

Maskinen jeg har kjøpt har en tastaturløsning ikke ulik den til Apple, tynn med andre ord. Det er faktisk ganske digg å skriver med. Byggmessig imponerer maskinen med aluminiumsplate på lokket/bak skjermen. Kjekt med noe som tar av for harde slag mot baksiden av skjermen. I det hele tatt mye for pengene. Jeg er imponert over hvor mye man får for mellom seks og syv tusen i dag.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.459
Sted
Holmestrand
Jeg er som tidligere sagt en ihuga macenstusiast, men må pga markedet stort sett jobbe i MS-veren. Har derfor akkurat installert win7 på min T500 (arbeidsplattfomern). Det fungerer ser ut til å fungere alldeles fortreffelig. Kommer nok til å oppgradere fra 2 til 4 GB RAM, men ellers ser dette ut til å være en vitamininnsprøyitng for denne maskina.

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Har både mac og windows maskiner og ingen sterke meninger om noen av de. Eneste jeg kan si er at mac maskinene alltid virker, det gjør ikke de andre men de er bra når de gjør det :)

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Har kjørt Windows 7 i et halvt års tid nå, og den har vært døn stabil, har ikke hatt noe problemer med den.
Har ikke installert noe freeware o.l, men kun installert programmer som er kjøpt og betalt.
Denne windows versjonen er den mest stabile Windows releasene jeg har vært borti og det er RC1 :)
Mye av problemene folk støter borti med windows er når en ukritisk innstalerer programvare og freeware.
Alle programmen jeg avinnstalerer blir fjernet med Revo Uninstaller, da blir registeret ryddet i samme slengen og alle "leftover" filer fjernet.
Har en "leke maskin" der programmer blir testet ut, denne må reinstalleres minst 1 gang i året da den etter hvert blir rimelig treig.

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
xerxes skrev:
Jeg er som tidligere sagt en ihuga macenstusiast, men må pga markedet stort sett jobbe i MS-veren. Har derfor akkurat installert win7 på min T500 (arbeidsplattfomern). Det fungerer ser ut til å fungere alldeles fortreffelig. Kommer nok til å oppgradere fra 2 til 4 GB RAM, men ellers ser dette ut til å være en vitamininnsprøyitng for denne maskina.
Håper du har kjøpt 64bit versionen da.. siden du skal ha over 3gb ram :D.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
baluba skrev:
Uff, dette var pinlig. Det er ikke Win 7 som er pinlig, men kampanjen.
Det som er mest flaut av alt er att lillemyk pøser ut nye OS til tross for at tidligere utgaver ikke er ferdig utviklet.

De kunne jo ferdigstillt W2k, ett av de kanskje beste OS noen sinne i stedet for å pøse ut halvferdig dritt der GUI er så tungt att meste av ressursene går med til å kjøre dette.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
el_mariachi skrev:
baluba skrev:
Uff, dette var pinlig. Det er ikke Win 7 som er pinlig, men kampanjen.
Det som er mest flaut av alt er att lillemyk pøser ut nye OS til tross for at tidligere utgaver ikke er ferdig utviklet.

De kunne jo ferdigstillt W2k, ett av de kanskje beste OS noen sinne i stedet for å pøse ut halvferdig dritt der GUI er så tungt att meste av ressursene går med til å kjøre dette.
Du kan jo bytte pc med jevne mellomrom da.

Min første pc med Vista var en enkel Acer med 1gb ram og mye humbugutstyr montert av Acer som ikke var 100% kompatibelt. Pc nummer 2 er en godt spesifisert 4 kjerners maskin og bortsett fra et grelt utseende er den fenomenal.

Jeg opplever Vista som meget raskt og stabilt, er som en drøm. Har aldri hatt noen data som har vært raskere eller mer stabil. Ser ikke behovet for å betale ekstra for mac når Windows fungerer så utrolig bra.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.496
Torget vurderinger
13
Lurer på hvorfor innlegget mitt er fjernet...?

Jeg har jo alltids en skjermdump av hva som ble skrevet men ønsker en bekreftelse eller pm på hva som gjorde at det ble slettet...? Bjornh.

V

vredensgnag

Gjest
Enig i at det burde stå Windows 7 Kampanje fra Helvete.

Er Mac-fanatiker, men prøvde W7beta fra februar i år, og det var et løft i forhold til hva som er kommet derfra tidligere. Longhorn/Vista ble vel pinlig.

Kjører begge deler, og skifter enkelt fra det ene til det andre - foretrekker å bruke Boot Camp, siden jeg da har mer prosessorkraft i hvert OS.

Kampanjen for Windows 7 bør forbigås i stillhet - og mange brukere av Microsofts produkter skal være takknemlige over at Apple finnes, slik at de etterhvert også får nyte brukervennlighet. ;D

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.496
Torget vurderinger
13
Window 7 virker være enn stor forbedring fra Vista, selvfølgelig skulle ikke det mye til men 7`ern virker være spontan og rask det lille jeg har brukt av den.Mine inntrykk er med nesten tom harddisk, bare OSet installert.

Vistaen på min kones Dell pc (2,53Ghz og 4Gb Ram) var også svært rask i begynnelsen etter installasjonen men nå er den ett mareritt for henne å bruke, hun håper hun for installert W7 om ikke lenge.Hun jobber ved Norges største IT bedrift og hun rapporterer om lignende problemer hos hennes kollegaer og deres Vista installasjoner.
Selgeren ved jobben min sliter også ekstremt med Vistaen på sin Toshiba maskin, alt henger han er drittlei hele maskinen.
XP installasjonen på min stasjonære jobb maskin fungerer uten trøbbel og har gjort det i flere år.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er også min samlede erfaring fra de siste to årene. Maskinen på kontoret kjører XP Pro og har gjort det uten kny hele tiden, uten at jeg har måtte gjøre noe med den utover litt rengjøring. Laptop-en med Vista og 1,5 gb ram er et rent helvete. Jeg produserte musikk profesjonelt med Win 98 SE og 512 mb ram. Og likevel gjør en moderne laptop med Vista en så dårlig jobb.

Jeg føler jeg har kommet hjem med min nye maskin og 7. Alt virker kjapt og responsivt, selv når jeg tar hensyn til at det er dobbeltkjerne og 4 gb ram, samt en tom hdd. Det virker rett og slett friskere enn Vista, som raskt viste klare sjukdomstegn hos meg. Det er klart man kan dimensjonere bort problemer, men et OS skal fungere prikkfritt på en typisk maskin av sin generasjon. Og det gjør 7, ingen tvil om det.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.506
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Er ikke så fryktelig glad i "I'm a Mac"-reklamene med Justin Long (nylig kåret til Hollywoods 3. minst sexy mann), heller. Men det hender jo de glimter til:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er åpenbart at begge leirer har sluppet opp for argumenter for lenge siden. ::)
Da er det greit å ha et ben i begge leire, slik at man enten er dobbeltidiot eller en som faktisk har skjønt det. Eller en kombinasjon av begge deler.

Er det forresten noen som husker den engelske filmen om Mac-fanboys som tyr til terrormetoder for å tvinge samfunnet til å gå over til å kun bruke Mac? De oppretter rett og slett en terroristorganisasjon til Mac-ens fremme. Den har aldri vært vist i Norge, og jeg lurer på om den ikke var direkte til dvd. Uansett kunne jeg godt tenkt meg å se den, men kan ikke huske tittelen. Er det noen andre som kjenner til den filmen, og vet tittelen?

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
747
Torget vurderinger
1
Windows 7 er bra greier! Kjører en 64-bit Enterprise her, og har aldri hatt bedre. Kona kjører Vista og har aldri hatt verre!

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Nå ja, 7 har vel vært tilgjenglig en måned eller deromkring så vi får se om noen måneder.

Alle OS jeg har hatt om hender har fungert knirkefritt når det er nyinnstallert så det er jo ikke noen indikasjon på hastighet og driftsikkerhet.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Nå ja, 7 har vel vært tilgjenglig en måned eller deromkring så vi får se om noen måneder.

Alle OS jeg har hatt om hender har fungert knirkefritt når det er nyinnstallert så det er jo ikke noen indikasjon på hastighet og driftsikkerhet.
Det er helt riktig, men betatestingen har pågått en lang tid. De jeg kjenner som var skeptiske etter betatesting av Vista og derfor ikke byttet ut XP på grunn av det har uttalt begeistring for betatestingen av 7. Det er folk jeg stoler på, og jeg angrer på at jeg ikke hørte på dem da jeg kjøpte min forrige pc. For de jeg kjenner som testet Vista før lanseringen valgte ikke å oppgradere XP når de fikk tilbud om det, men stod først i køen når 7 nå ble lansert.

Det er hevet over enhver tvil om at en ny installasjon med 7 er mye raskere enn en tilsvarende Vista. Jeg kjenner folk som har kjørt 7 beta med hell på Pentium 3 med 1gb eller mindre minne. Vista fungerer strengt tatt ikke skikkelig med mindre enn 1gb ram, uansett hvilken prosessor som brukes. Og når 7 i utgangspunktet er raskt nok til en eldre pc så forteller det meg endel i forhold til Vista, som selv en et år gammel standard-pc slet med da Vista ble lansert.

Topp Bunn