V
vredensgnag
Gjest
Moderator må gjerne endre tittel på denne tråden til "Windows 7 kampanje fra helvete" - hvilket var den egentlige meningen.
Pro-Tools på OS 8-9 har jeg mange minner fra. Takk og pris at Apple valgte og la det dø til fordel for det NEXT satt i gang og videre ble til MAC OS X.baluba skrev:Da jeg startet med studioproduksjon i '98 var det først med den vanlige Win 98 som fulgte med maskinen. Etter at vi skiftet til 98 SE og oppgraderte min Pentium II med 512 mb ram (!) opplevde vi ikke mer krasjer enn de mac-baserte studioene vi hadde en form for samarbeid med. I tillegg så kunne vi bruke raske ide-disker der mac-erne var tvunget til å bruke SCSI, noe som gjorde at vi kunne skilte med hele 27 GB når kjente studioer som Duper kun hadde rundt 15 GB tilgjengelig.
Hvis noen husker studioet i krydderen (Kardemommeby på Nedre Nygård) så var det et macbasert Pro Tools-studio. Sjefen sjøl hadde den uvanen å slå i stykker tastaturet når systemet krasjet. Den haugen av knuste tastaturet som lå i hjørnet av studio var større enn den samlede mengden tastaturer jeg har eid i mitt liv.![]()
Det er også min erfaring. Jeg liker OSX selv om maskinen min er treg, rett og slett fordi den bare bruker den tiden den trenger uten å gå i tidsavbrudd. Det er bare å vente så ordner det seg til slutt.vredensgnag skrev:I OSX er det meget sjeldent med kræsj, samt at man kan avslutte prosesser som går i stå uten å måtte stenge annet - ...