WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvorfor er dedikert software bedre og nettleser lite brukervennlig? Jeg kjører Wimp Hifi (pc) og har dedikert software installert. Bruker stort sett bare nettlesern. Funker fjell her? (og i dag har jeg logga inn på Tidal, og det funker fjell i nettlesern der også)
    Prøver Tidal litt nå via nettleseren.

    Ulemper sålangt kontra dedikert SW:

    -HIFI fungerer ikke uten bytte til chrome
    -spole/pause knappene på tastaturet fungerer ikke
    -fort gjordt å lukke feil fane eller nettleseren i kampenshete, syns jeg.

    Ellers ser det jo ryddig å greit ut.

    Er det slik at man bare fortsetter å betale for wimp så får man tidal også?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Noen som har Wimp programmet på PC og som da kommer inn på Tidal den vegen? (Ikke nettleser/app)
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Fikk en oppdatering av Wimp her forleden, nå er det på'an igjen med buffringproblemer:mad: Sitter med velfungerende 50 Mb/s, måtte bare slå av skiten for en stund siden........ Blir dette bedre på Tidal.....?? Av og til blir jeg fristet til å replassere CD-spilleren og finne frem sølvet...... og gi f...... i strømming.....
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
    spill analogt, eller skaff deg et liv!
    ufattelig hva en kan irritere seg over :confused:
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Oppdaterte Wimp hifi idag. Var noe ustabilt i begynnelsen, og fikk beskjed at nettverket var ustabilt:confused: og at jeg trolig må bytte lydutgang. Har ikke fått denne beskjeden fra noen annen klient. mvh Guit
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
    spill analogt, eller skaff deg et liv!
    ufattelig hva en kan irritere seg over :confused:
    liker du å se en film når det er ett par sekunder med svart skjerm sånn hvert femte minutt?
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Ukvalifisert gjetting fra det ikke så kalde nord; På tross av forsøk på latterliggjøring på sosiale meida er det nå, i verdensmålestokk, ganske mange som prøver ut Tidal for kr 0.-
    Opplever lite og ingenting lag på streameren min men den er helt uten tvil underrepresentert.

    Irriterende med opphold i avspillinga? Ja .. Bør man kunne leve med det i innimellom i noen dager ifbm overgang til noe potensielt meeget bra? Ja ..
    Syns nå jeg iallefall ..
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
    spill analogt, eller skaff deg et liv!
    ufattelig hva en kan irritere seg over :confused:
    Du verden! Trodde det var her på "nerdeplaneten" at en kunne lufte en slik sak i en dedikert "vennetråd" om temaet? Jeg har selvfølgelig alle platene i fysisk format, men foran desktop-oppsettet, som jeg sitter og jobber stadig vekk, kunne det vært kjekt å nyte den samme musikken fra et annet medie. Burde kravene vært annerledes, eller dårligere av den grunn? Ikke i følge meg, men deg. Og, ellers takk; livet mitt er rikt og fylt av andre ting, så det skal nok gå greit med meg skal du se...
     
    • Liker
    Reaksjoner: BHO

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
    spill analogt, eller skaff deg et liv!
    ufattelig hva en kan irritere seg over :confused:
    Hva slags dustekommentar var dette?
    Skjerpings!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tidal med WiMP innlogging, funker gull.
    Min musikk med spillelister, artister og album er med over. Same shit, different name. ;)
    Gapless på iPad klienten i alle fall, har ikke sjekket ickstream over squeezebox ennå.
    Dette lover gullegodt. 8)

    mvh
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Må si jeg likte tidal sin web browser i chrome , sitter her og gliser for meg selv. Må si jeg er litt paff av den gode lydkvaliteten , her er det stor forskjell mellom tidal og spotify. Har faktisk stoppet opp betalingen hos spotify.

    Mvh Imagine.
     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Wimp innlogging på Tidal funker hos meg også.

    Spille trådløst over Airport Express ifra Tidal App på eplefon virker veldig bra, det er også gapless.
    På pc har jeg nettleser saken til Chrome og den syntes jeg virker bedre enn programmet en kunne laste ned.

    Med programmet en lastet ned var det ofte jeg fikk "det er problemer å spille av i musikk i HiFi kvalitet, sjekk data linjen" eller noe i den duren. Men det har jeg ikke fått opp siden jeg gikk over til nettleser. Også har jeg Wimp/Tidal alltid som første fane, slipper da og knote med fane lukking og slikt.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    575
    Virker Tidal på de forskjellige Squeezebokser? Har Transporter, Touch, Receiver/Controller og Classic. Kjekt hvis noen andre prøver først.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Wimp innlogging på Tidal funker hos meg også.

    Spille trådløst over Airport Express ifra Tidal App på eplefon virker veldig bra, det er også gapless.
    På pc har jeg nettleser saken til Chrome og den syntes jeg virker bedre enn programmet en kunne laste ned.

    Med programmet en lastet ned var det ofte jeg fikk "det er problemer å spille av i musikk i HiFi kvalitet, sjekk data linjen" eller noe i den duren. Men det har jeg ikke fått opp siden jeg gikk over til nettleser. Også har jeg Wimp/Tidal alltid som første fane, slipper da og knote med fane lukking og slikt.
    Synes også at nettleseren var bedre enn programmet/appen.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Wimp innlogging på Tidal funker hos meg også.

    Spille trådløst over Airport Express ifra Tidal App på eplefon virker veldig bra, det er også gapless.
    På pc har jeg nettleser saken til Chrome og den syntes jeg virker bedre enn programmet en kunne laste ned.

    Med programmet en lastet ned var det ofte jeg fikk "det er problemer å spille av i musikk i HiFi kvalitet, sjekk data linjen" eller noe i den duren. Men det har jeg ikke fått opp siden jeg gikk over til nettleser. Også har jeg Wimp/Tidal alltid som første fane, slipper da og knote med fane lukking og slikt.
    Synes også at nettleseren var bedre enn programmet/appen.
    Enig ser mange på andre forum , foretrekker og kjøre web playeren når det kommer til streaming program , i stedet for og laste det ned til pcen. Dette var sikkelig bra altså fra tidal sin :)

    Mvh Imagine.
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Tidal virker interessant. Ut fra det jeg leser i denne tråden virker Tidal sin løsning med nettbasert kjøring (versus nedlastet program) bedre enn Wimp på PC.

    Jeg har Wimp HiFi via abonnement i Canal Digital. Tidal kjenner igjen brukernavn og passord jeg bruker på Wimp, men det virker som de vil ha kr 199/mnd for å ta i bruk abonnementet. Noen med erfaringer her? Jeg finner ikke noe om dette på Canal Digital sine hjemmesider..?
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Tidal virker interessant. Ut fra det jeg leser i denne tråden virker Tidal sin løsning med nettbasert kjøring (versus nedlastet program) bedre enn Wimp på PC.

    Jeg har Wimp HiFi via abonnement i Canal Digital. Tidal kjenner igjen brukernavn og passord jeg bruker på Wimp, men det virker som de vil ha kr 199/mnd for å ta i bruk abonnementet. Noen med erfaringer her? Jeg finner ikke noe om dette på Canal Digital sine hjemmesider..?
    Jeg spurte Wimp om det samme, og fikk dette svaret:

    "Det skal være riktig at du betaler 149,- via Canal Digital. Si ifra om dette blir noe problem."

    Jeg har jo uansett ikke lagt inn noen egen betalingsinformasjon hos Tidal.

    Det jeg imidlertid ikke har fått et klart svar på er om jeg har tilgang til Tidal "for alltid" så lenge jeg har abonnement på Wimp, eller om dette bare gjelder i en prøveperiode?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Løsningen med å spille i nettleseren var bedre enn jeg fryktet før jeg fikk testet litt ja. Men - at ikke hifi fungerer med safari er kjipt. Det er kanskje noe som kommer? Gidder nok ikke å laste ned chrome kun for det. Kunne også tenke meg å bruke mediatastene på tastaturet (play/pause osv) men dette kan man kanskje stille inn ett sted?
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    Tidal virker interessant. Ut fra det jeg leser i denne tråden virker Tidal sin løsning med nettbasert kjøring (versus nedlastet program) bedre enn Wimp på PC.

    Jeg har Wimp HiFi via abonnement i Canal Digital. Tidal kjenner igjen brukernavn og passord jeg bruker på Wimp, men det virker som de vil ha kr 199/mnd for å ta i bruk abonnementet. Noen med erfaringer her? Jeg finner ikke noe om dette på Canal Digital sine hjemmesider..?
    Jeg spurte Wimp om det samme, og fikk dette svaret:

    "Det skal være riktig at du betaler 149,- via Canal Digital. Si ifra om dette blir noe problem."

    Jeg har jo uansett ikke lagt inn noen egen betalingsinformasjon hos Tidal.

    Det jeg imidlertid ikke har fått et klart svar på er om jeg har tilgang til Tidal "for alltid" så lenge jeg har abonnement på Wimp, eller om dette bare gjelder i en prøveperiode?
    Flott, da har du fått avklart. Takker for svaret!:)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Løsningen med å spille i nettleseren var bedre enn jeg fryktet før jeg fikk testet litt ja. Men - at ikke hifi fungerer med safari er kjipt. Det er kanskje noe som kommer? Gidder nok ikke å laste ned chrome kun for det. Kunne også tenke meg å bruke mediatastene på tastaturet (play/pause osv) men dette kan man kanskje stille inn ett sted?
    Løsningen med hifi spilling gjennom google chrome , trur jeg bare er en midlertidlig løsning fra tidal sin side , men for min del synes jeg dette var greit. Lyden i tidal kan jeg godt si med ord fra hjertet at spotify blir parkert noe så jævlig. Har vert spotify kunde siden det kom ut , men har nå godt over til tidal. Sa opp abbonomentet til spotify premeium , og gledelig betaler tidal 199,- kr mnd for dette var utrolig bra. Har fått alt av musikk snart over til tidal , når det kommer til pause og slikt over tastatur har jeg prøvd prøvd enda selv , men skal prøve og gi tilbakemelding om det. Har også startet tråd om tidals venner her inne på hfs.

    Mvh Imagine.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
    Har du prøvd en innstilling som heter crossfade? Sette denne til eks 2sek. Finnes i allefall på iPad-appen.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Skikkelig forvirrende med hele Wimp og Tidal opplegget. Slik jeg har forstått det så har ikke Tidal HiFi eller lossless Flac formatet. Dermed må det jo være slik at når man fra Norge spiller via Tidal på et Wimp abonnement så er det løsningen til Wimp som benyttes.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Skikkelig forvirrende med hele Wimp og Tidal opplegget. Slik jeg har forstått det så har ikke Tidal HiFi eller lossless Flac formatet. Dermed må det jo være slik at når man fra Norge spiller via Tidal på et Wimp abonnement så er det løsningen til Wimp som benyttes.
    Tidal Hifi er lossless i CD kvalitet, men støttes vel ikke av alle plattformer ennå.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Du kan spille av tidal hifi som sagt i google chrome web nettleseren fungerer topp og dette er flac. Og man kan bruke space på tastaturet inne på browseren for og trykke pause fungerer utmerket.

    Mvh Imagine.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
    Har du prøvd en innstilling som heter crossfade? Sette denne til eks 2sek. Finnes i allefall på iPad-appen.
    Mulig det funker på iPhone/iPad, men jeg opplever problemene med nettleseren i Chrome på min iMac. Må lete litt mer og se om jeg finner noen innstillinger der, foreløpig er det tomt...
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.852
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Du kan spille av tidal hifi som sagt i google chrome web nettleseren fungerer topp og dette er flac. Og man kan bruke space på tastaturet inne på browseren for og trykke pause fungerer utmerket.

    Mvh Imagine.
    Benytter BlueSound for streaming og denne kan kjøre Tidal HiFi så ikke noe pes der. Da er det værre på jobb, får kjøre Wimp for pc så lenge det er mulig og håpe på at Tidal kommer med en pc-klient med HiFi.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det som irriterer meg på Tidal er at det ikke finnes "gapless playback", at det blir mellomrom mellom hver sang. Liker godt å høre på Pink Floyd, men blir like irritert hver gang det kommer et par sekunders opphold mellom to låter som skal gli over i hverandre. Sånn var det vel med Wimp også, og ble aldri fikset?

    Det, og at en er nødt til å bruke Chrome som nettleser for å få HIFI-lyd (funker jo som kjent kun med nettleser på PC/Mac, ikke dedikert software) burde være unødvendig. Eller har jeg for store krav?
    spill analogt, eller skaff deg et liv!
    ufattelig hva en kan irritere seg over :confused:
    Du verden! Trodde det var her på "nerdeplaneten" at en kunne lufte en slik sak i en dedikert "vennetråd" om temaet? Jeg har selvfølgelig alle platene i fysisk format, men foran desktop-oppsettet, som jeg sitter og jobber stadig vekk, kunne det vært kjekt å nyte den samme musikken fra et annet medie. Burde kravene vært annerledes, eller dårligere av den grunn? Ikke i følge meg, men deg. Og, ellers takk; livet mitt er rikt og fylt av andre ting, så det skal nok gå greit med meg skal du se...
    Ble vel litt generelt, men det er sykt å se hvordan panikken brer om seg med en gang Wimp snubler litt (ref. Sånn det var for ei helg eller 2 siden). Bruker wimp hifi sjøl og er fornøyd, men om det snubler litt setter jeg mer enn gjerne på en LP/CD eller 5 og lar det være med det........ting ang data pleier og gå seg til når de ansvarlige får surra på ei stund.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Ingen panikk å spore her, BHO. Tidal er et av 5 alternativ jeg har for å spille musikk, klarer fint å finne noe annet om en ting "klikker". Men her gjaldt det hva som er bra og hva som ikke er bra med opplevelser med Tidal, ergo mine to tilbakemeldinger :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt moro dette med WiMP vs TIDAL.
    Samme greia, samme musikken, samme servere, samme løsning.
    Er det noen som tror det er slik at WiMP og TIDAL er forskjellig?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Driver å tester på Touch og Squeezebox både Wimp på gamlemåten og Wimp og Tidal over den nye ickstream. Kan ikke høre noe forskjell så langt...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt moro dette med WiMP vs TIDAL.
    Samme greia, samme musikken, samme servere, samme løsning.
    Er det noen som tror det er slik at WiMP og TIDAL er forskjellig?
    Tro kan flytte fjell :D og da er jo et par blomkålører og en gjennomsnittlig hjerne for småting å regne :cool:
    Selv er jeg så pass latkuk at jeg sannsynligvis ikke hadde giddet å ta meg bryet selv om det skulle være en mulighet for nyanse forskjeller, noe det selvfølgelig ikke er.

    Har kjørt en stund med Wimp HIFI fra IPad uten problemer. Skiftet i dag til Tidal. Like elegant, og favorittalbum fra Wimp fulgte helt greit med på flyttingen. Synes brukergrensesnittet, som er til forveksling lik, er helt på linje med kvaliteten. Har gjort et par sammenligninger med cd, og mener jeg har hørt noen ørsmå forskjeller. Hvis så er tilfelle handler det helt sikkert om ulike innspillinger eller mine forventninger. Uavhengig av om det er forskjeller eller ikke ift. cd, er det så ubetydelig at det ikke har noe praktisk betydning for meg. Tjenesten er helt genial.

    MEN, hadde jeg fått velge skulle jeg ønsket at noe sånt som dette ikke eksisterte. Synes denne ubegrensete tilgjengeligheten tar vekk mye av spenningen, funderingeringen og gleden med å finne frem til musikk, samt gleden med å bygge opp en samling jeg kan stå inne for, oppdatere og glede meg over. Dessverre har jeg ikke ryggrad til å holde meg unna fremtiden ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    MEN, hadde jeg fått velge skulle jeg ønsket at noe sånt som dette ikke eksisterte. Synes denne ubegrensete tilgjengeligheten tar vekk mye av spenningen, funderingeringen og gleden med å finne frem til musikk, samt gleden med å bygge opp en samling jeg kan stå inne for, oppdatere og glede meg over. Dessverre har jeg ikke ryggrad til å holde meg unna fremtiden ;)

    Dette kjenner jeg meg igjen i :)
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Litt moro dette med WiMP vs TIDAL.
    Samme greia, samme musikken, samme servere, samme løsning.
    Er det noen som tror det er slik at WiMP og TIDAL er forskjellig?
    Ser ut som en del tror det er forskjellig, men dette er bare av samme grunn som at Honda Fitta ikke ble hetende dette i Skandinavia.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Testet Tidal nå i kveld, når jeg fikk lastet ned Google Chrome så fungerte det strålende :)

    Mvh: Espen L
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    788
    Antall liker
    276
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Litt moro dette med WiMP vs TIDAL.
    Samme greia, samme musikken, samme servere, samme løsning.
    Er det noen som tror det er slik at WiMP og TIDAL er forskjellig?
    Nei, det er selvsagt to sider av samme sak. Men, det forhindrer allikevel ikke at brukeropplevelsen på de to løsningene kan være noe forskjellig. Det er i alle fall det på Sonos, og for min bruk og min smak, synes jeg Tidal "plattformen" er å foretrekke. Innhold og lydkvalitet er dog det samme :).
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Benytter i dag Wimp HiFi via Bluesound, Squeezebox Touch, PC og androide mobil.

    -Kan jeg nå skifte til Tidal og få de samme muligheter?
    -Er det noen utfordringer vedr abonement eller instalasjon på disse enhetene?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Benytter i dag Wimp HiFi via Bluesound, Squeezebox Touch, PC og androide mobil.

    -Kan jeg nå skifte til Tidal og få de samme muligheter?
    -Er det noen utfordringer vedr abonement eller instalasjon på disse enhetene?
    Ja dette er mulig på tidal hifi, gå inne på hifi tidal support der står det alt.

    Mvh Imagine.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn