WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Hvor står det at de slåes sammen? Får vi Tidal grensesnittet da?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Mysqueezebox --> SBT = ustabilt
    IckStream --> SBT = Juhu, stabilt og funker
    Hmm.. bruker du wimpkontoen din der? på IckStream?

    Wimp.no må da være helt på tryne nå? Finner ikke noe innlogging for endring etc der :p.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Prøver noe så enkelt å logge meg inn på kontoen min via www.wimp.no. Får en idiotisk reklamesak som jeg ikke vi ha og ingen mulighet til å logge på mitt eksisterende abonnement. Dette er for å administrere abonnementet. Noe som opplever det samme?
    Har lignende problem, kan ikke finne wimp musikk på sonos selv om brukernavnet mitt står "i bruk"
    Kan ikke logge inn på wimp via iPad eller iPhone, kan heller ikke tilbakestille passord.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hva er greia nå, Wimp og Tidal slås sammen, greit. Men hva med utvalget?
    En kompis av meg signet med Tidal i helgen og fant albumet Pros and cons ..... med Roger Waters, dette albumet har manglet i wimp lenge. Det var i wimp før jul men forsvant på nyåret. Så det høres ut som utvalget er anneledes, men det er vel bare til vi har signert kontrakten.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Siden situasjonen er slik den er nå ble det slik:


    "Hei

    Har ikke kunnet koble til wimp på flere dager.
    Siden dere ikke lenger leverer den tjenesten jeg betaler for sies derfor abonnementet opp."
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    399
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Jeg får ikke spilt fra wimp på hverken SB Touch eller Logitech Radio. Vanlig radio ser ut til å fungere knirkefritt. Noen som har det samme problemet og har en løsning?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.854
    Antall liker
    50.909
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er mye tull med iPad via AirPlay også,nå gidder jeg ikke mere. Har de det ikke oppe og går i løpet av morgen dagen sier jeg opp abonnement :( spotify virker hele tiden :)

    O
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    399
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Hehe, skulle sjekke om abonnementet mitt var i orden. Hvordan kommer man forbi den forbanna reklamen i starten på wimp.no?
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, skulle sjekke om abonnementet mitt var i orden. Hvordan kommer man forbi den forbanna reklamen i starten på wimp.no?
    Prøvde å åpne hjemmesiden til Wimp i dag, men fikk også bare reklame for å tegne abonnement. Bare tull! Før hadde de jo en bra hjemmeside.
    Kunne nesten tro de er hacket. Ikke til å forstå hva de tenker på, flere kunder kanskje...?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.956
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mysqueezebox --> SBT = ustabilt
    IckStream --> SBT = Juhu, stabilt og funker
    Hmm.. bruker du wimpkontoen din der? på IckStream?

    Wimp.no må da være helt på tryne nå? Finner ikke noe innlogging for endring etc der :p.
    Jepp

    Skulle spille en spilleliste på WiMP via mysqueezebox i dag, men måtte gi opp. Stoppa etter hver låt.
    Bytta til ickstream og alt ok. 8)

    mvh
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    At feil kan skje er forståelig. Det mest irriterende er at de ikke svarer på mail, eller her.
    Har hat store problemer med Wimp på Squeezebox, noen som vet hvordan det fungerer / har fungert på Bluesound ?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Grrr... får ikke til ickstream... da de kun godtar epost som innlogging.. jeg har vist telefonnummeret mitt som innlogging på Wimp :p. haha. Og med Wimp sine sider nede(delvis), så er det litt håpløst. Men... tror det blir bra til slutt ;).
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.721
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Har hat store problemer med Wimp på Squeezebox, noen som vet hvordan det fungerer / har fungert på Bluesound ?
    Litt problemer den siste uka. Dog ikke verre enn at avspilling stopper, og det må trykkes på play igjen, typisk 3-4 ganger ila ett album.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg sliter også med Wimp på Squeezeboxene mine. Noen ganger spiller det, andre ganger ikke. Håpløst!

    Det kom forøvrig ny versjon for iPhone i morges.

    image.jpg
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Og hvordan kommer man seg inn på den tradisjonelle web-siden nå? Det er klin umulig å logge seg inn med brukernavn/passord på web?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Det var en side oppe og gikk i går.lenge nok til at en oppsigelse ble sendt.

    Mulig en masse oppsigelse til samme e.post adresse kan resulterer i at en oppklaring fra Wimp kommer her på HFS.

    kristin.eldnes@wimpmusic.com
     

    SoundRebels

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.11.2014
    Innlegg
    24
    Antall liker
    16
    Sted
    Warsaw, Poland
    Problem is global - since last Wednesday WiMP working very unstable. We'd (in Poland) big luck and during Thursday evening in Studio U22 on "Stream of good Music" WiMP had a good mood and We couldplay for an hour from WiMP (on Auralic system & Ardento Alter 2 speakers) and then compare it with FLAC from USB.
    Unfortunately tracks links used during presentation for now are diverted into registration page :-(

     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.721
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Har hat store problemer med Wimp på Squeezebox, noen som vet hvordan det fungerer / har fungert på Bluesound ?
    Litt problemer den siste uka. Dog ikke verre enn at avspilling stopper, og det må trykkes på play igjen, typisk 3-4 ganger ila ett album.
    iPaden har hatt litt nettproblemer etter oppdatering 8.2, så det kan skyldes den.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Vet ikke om ALT hos Wimp er på stell ennå. Dette ligger ute som siste status hos Wimp på facebook:

    Vi har dessverre fortsatt nedetid på wimp.no. Vi jobber på spreng med å løse problemet og beklager alle ulemper dette medfører. Dersom du ønsker å administrere ditt abonnement eller har andre spørsmål, ta kontakt med oss her på Facebook eller support@wimp.no - husk at du kan bruke webspilleren på http://play.wimpmusic.com og våre mobilapplikasjoner på iOS og Android.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke om ALT hos Wimp er på stell ennå. Dette ligger ute som siste status hos Wimp på facebook:

    Vi har dessverre fortsatt nedetid på wimp.no. Vi jobber på spreng med å løse problemet og beklager alle ulemper dette medfører. Dersom du ønsker å administrere ditt abonnement eller har andre spørsmål, ta kontakt med oss her på Facebook eller support@wimp.no - husk at du kan bruke webspilleren på http://play.wimpmusic.com og våre mobilapplikasjoner på iOS og Android.
    Ok, fikk d opp å gå i dag etter svar fra wimp support med nytt passord, mulig d er veien å gå.
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Skal WIMP og TIDAL slåes sammen? Blir navnet på WIMP skiftet til TIDAL? Blir det en egen norsk hjemmeside kalt tidal.no ?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det nye programmet vil hete WiDAL, eller TiMP..?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fikk denne på mail nå :

    Dear WiMP User,

    The WiMP website has been down due to a scheduled maintenance. We are happy to inform you that all our hard work during this time has improved our streaming performance as well as stabilized our websites and clients in order to provide you with an even better service going forward.

    We are now back and all functions such as password reset and account management should now work as normal.

    We would like to thank you for your patience and apologize for the inconvenience you may have experienced.


    Sincerely,

    WiMP Music

     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    fikk problemer igjen i går, men de rettet dette kjapt etter min klage pr.mail.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.861
    Torget vurderinger
    4
    Scheduled maintenance my ass !

    Da informerer man på forhånd og oppdaterer om nødvendig underveis.
    Eller kanskje det var planlagt å drite i kundene ?
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Nei fy fan nu er verdensfreden truet, noen karer oppe i norge har opplevd uregelmessig streaming.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Dere må bruke spotify mye bedre , mye mer utvalg av musikk har di å :p
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Problemet med Spotify er at det er 320 Kb OGG...

    Men for all del, tjenesten funker den.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Dere må bruke spotify mye bedre , mye mer utvalg av musikk har di å :p
    En slik kommentar har vel ingenting å gjøre i en vennetråd heller. Det ville vært temmelig usaklig om jeg i Primare vennetråden hadde lagt inn følgende kommentar:
    Bruk heller <Valgfri forsterker>, mye bedre lyd. :p
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Dere må bruke spotify mye bedre , mye mer utvalg av musikk har di å :p
    En slik kommentar har vel ingenting å gjøre i en vennetråd heller. Det ville vært temmelig usaklig om jeg i Primare vennetråden hadde lagt inn følgende kommentar:
    Bruk heller <Valgfri forsterker>, mye bedre lyd. :p
    Syns personlig det er greit med meninger om forskjeller på diverse strømme tjenester. Er vel heller ikke like god venn med Wimp som jeg er med diverse HiFi bokser i stua.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Bare tuller med dere gutter wimp hifi er bra det , selv foretrekker jeg spotify premeium , for di har mere utvalg av den sjangeren jeg hører på. Og det er mest country musikk , men liker også adre sjangere. Men er oppvokse med country musikk. Når det kommer til wimp hifi ligger di foran lydmessig , men noen sanger er vanskligere og høre på enn andre , når det kommer til lydkvaliteten.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Scheduled maintenance my ass !

    Da informerer man på forhånd og oppdaterer om nødvendig underveis.
    Eller kanskje det var planlagt å drite i kundene ?
    Synes vi reagerer vel kraftig på problemene som har vært de siste dagene med Wimp Hi-Fi... jeg opplevde noen problemer med avspilling via min Aries fredag, lørdag og søndag. Siden det har alt funket helt ok og låter som en drøm.
    Jeg er selv ansatt som "Maintenance Planner" i et større firma og jeg kan love at det ikke er alltid "schedule and planned maintenance" går som forventet...Det er heller ikke alltid nødvendig å informere om dette på forhånd hvis det ikke berøre kundene eller normal drift..
    Hvis dette også fører til større stabilitet fra Wimp i etterkant kan jeg godt leve med dette uten å kreve refund for 3-4 dårlige dager.
    atletico
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.861
    Torget vurderinger
    4
    Scheduled maintenance my ass !

    Da informerer man på forhånd og oppdaterer om nødvendig underveis.
    Eller kanskje det var planlagt å drite i kundene ?
    Synes vi reagerer vel kraftig på problemene som har vært de siste dagene med Wimp Hi-Fi... jeg opplevde noen problemer med avspilling via min Aries fredag, lørdag og søndag. Siden det har alt funket helt ok og låter som en drøm.
    Jeg er selv ansatt som "Maintenance Planner" i et større firma og jeg kan love at det ikke er alltid "schedule and planned maintenance" går som forventet...Det er heller ikke alltid nødvendig å informere om dette på forhånd hvis det ikke berøre kundene eller normal drift..
    Hvis dette også fører til større stabilitet fra Wimp i etterkant kan jeg godt leve med dette uten å kreve refund for 3-4 dårlige dager.
    atletico
    Jeg tror også de fleste av oss kunne levd godt med dette dersom det ga bedre og mer stabil tjeneste senere. Vel og merke dersom det var kommunisert på forhånd og/eller i det minste kommunisert med kundene i løpet av vedlikehold som ikke gikk etter planen.

    Vi snakker tross alt ikke om brevpost her, men en kortfattet mail til alle kunder, i hvert fall alle betalende kunder.

    Jeg fikk denne meldingen fra Get dagen før:
    Get.jpg

    Vanskeligere er det ikke.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Squeezebox var nede nær en uke og etter en mail fikk jeg 7 dager gratis Wimp HIFI - venner igjen :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn