WiMP`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg inn som venn med pysa jeg og etter at Canal Digital lanserte tilbudet: Bra tiltak det der egentlig :)
    Det eneste jeg kan pirke på er manglende støtte for media taster så nå får jeg ikke brukt fjernkontrollen til den bærbare.
    Ikke det at det er ett stort problem altså bare gamle vaner som er vonde å vende ;D
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Polkagris skrev:
    Guit skrev:
    Installerte WIMP i dag via CANAL DIGITAL. Ble ikke direkte overbevist ved første møte. Dårligere utvalg og gjengivelsen dårligere enn på Spotify PREMIUM. Hørte på Bill Evans og Toots. Piano og munnspill lød ikke helt naturlig for meg nei. Munnspillet lød skarpt og unyansert ??? mvh. Guit
    Har du vært inne på innstillinger og satt lydkvalitet til høy i stedet for normal?
    Nei det har jeg ikke gjort. Skal sjekke dette nå. Var kansje for kritisk i begynnelsen her. Kansje vi slår svenskene på dette også ;D mvh. Guit
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Begynte nettop å bruke wimp ettersom gratisversjonen av spotify er blitt helt ubrukelig, er meget fornøyd. Det eneste som er kjipt er oppholdet mellom sporene. Svært irriterende på klassisk (og annen) musikk der sporene fortsetter i hverandre uten opphold
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Installerte nettopp wimp, og herregud så tregt det går. Spotify er som et lyn.
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har hatt betalings-abonement på wimp i lengre tid og brukt sqeezebox touch som avspiller.
    Fikk gratisabonement nylig på Wimp gjennom Canal Digital og sa opp mitt gamle.

    Får ikke Squeezeboxen til å virke med det nye abonementet.
    Jeg kommer inn i menyene og alt er bra helt til jeg skal sette på et album eller sang.

    Feilmeldingen jeg får opp er:

    Problem: Kan ikke koble til serveren for Wimp.

    Noen som har ideer om hva som er galt?

    Har oppgradert til Premiumabonement uten hell også.

    Mvh Gaute
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Har også fått gjennom Canal digital, har ikke sjekket kvalitet gjennom Hegel dacen enda, men bare prøvd brukersnittet, likjte det meget godt og bedre enn Spotify.

    For meg blir det nok mest brukt som kilde til å høre ny musikk før evt. innkjøp til LP/cd
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    thomand skrev:
    Installerte nettopp wimp, og herregud så tregt det går. Spotify er som et lyn.
    Har du mac? På pc merker jeg bare ørlite forskjell fra Spotify.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har fått innstillt WIMP på høyeste avspillingskvalitet. Høres mere lovende ut dette :D Men beholder Spotify til utvalget blir bedre. Savner noen artister på WIMP. Når de får litt tid på seg, så kan det bli bra dette.mvh Guit
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Jeg vurderer et nettbrett med Wimp installert og streame det direkte til stereoen. Må jeg ha Ipad+Airport Express for å få til dette? Jeg kunne tenkt meg å gjordt det på samme måte med en Samsung 10.1 (kommer i salg juni)
    Det er kanskje et alternativ til express jeg er ute etter?
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    lynvingen skrev:
    Jeg har hatt betalings-abonement på wimp i lengre tid og brukt sqeezebox touch som avspiller.
    Fikk gratisabonement nylig på Wimp gjennom Canal Digital og sa opp mitt gamle.

    Får ikke Squeezeboxen til å virke med det nye abonementet.
    Jeg kommer inn i menyene og alt er bra helt til jeg skal sette på et album eller sang.

    Feilmeldingen jeg får opp er:

    Problem: Kan ikke koble til serveren for Wimp.

    Noen som har ideer om hva som er galt?

    Har oppgradert til Premiumabonement uten hell også.

    Mvh Gaute
    Fikk oppgradert til Premium i CD sitt abb. og da funker det fint her via squeezeboxen.

    Har du sjekket innstillinger og bruker/pass for wimp i din squeezebox-konto?

    Ellers har jeg noe problemer med å søke på artister via squeezepad. Søker jeg på f.eks
    'Ole Børud' får jeg ingen treff. Søker jeg på 'Ole' så finner jeg han i lista.
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Fikk det til med å endre i innstillingene.
    Funker like bra som før.

    I peng remote er en god app til Iphone for styring av Squeezebox og kan absolutt anbefales.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Hvor finner jeg innstillinger for streaming-kvaliteten i wimp via squeezeboxen?
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Den kan du ikke velge så vidt jeg vet.
    Den skal være låst til høyeste kvalitet 256
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.889
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Prøvde og impotere spotify listene men får opp bare en liste,neste liste står det feil på hele tiden?? :mad:

    O
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Min plan var å streame Wimp direkte fra Ipad til en Airport Express, men det ser ut til at den planen går rett i vasken når Apple kun tilbyr 64 Kbps ut fra Iphone/Pad.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Fant da omsider ut hvordam man får høyeste båndbredde, er meget fornøyd med tjenesten, glimrende måte å få hørt ny musikk samt vurdere innkjøp...
    Jupp, jeg er gammeldags og foretrekker fortsatt cd og vinyl...
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Får bli venn jeg oxo da ;)

    har det gjennom CD og syns det er bra til å høre på ting jeg ikke kjenner til fra før, eller til heismusikk... ;D
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    På Pcen min er Wimp ganske ustabilt, ofte når jeg trykker på albumbildet fryser programmet. Ganske irriterende. Er det flere som har opplev dette? på macbooken har det ikke skjedd
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tilgang til Wimp i dag gjennom Canal Digital, men har brukt Spotify til nå. Gjennom CD får man kun mulighet til å bruke den til en PC og en aktiv kobling av gangen?

    Hva koster det å oppgradere til tilgang både på squeezebox og telefon? Koster det 99/mndn eller blir det billigere for oss som har CD?
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange enheter kan du bruke den på da?
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Melder meg inn her.
    Bruker WiMP på jobben hver dag, og er godt fornøyd utvalget i norsk musikk spesielt.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har problemer med og legge til spille lister. Var en enkel sak i Spoify. Ser at det er flere som har problemer på WIMP forumet ??? mvh Guit
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    974
    Siden jeg også har CD så får jeg tilgang til WiMP. Bruker det en gang i blant når lapp toppen er koblet via HDMI til anlegget.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.934
    Antall liker
    587
    CDWMcInSpots skrev:
    Tråden "Lydproblemer på Wimp" er relevant for denne trådens lesere.
    Ikke for de som ikke har lydproblemer! Det nevnte problemet ser ut til å sitte i et lydkort. Med Squeezeboxer av ulike slag er det ingen problemer.

    Dette for ikke å skremme vekk potensielt interesserte :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Barbaresco skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Tråden "Lydproblemer på Wimp" er relevant for denne trådens lesere.
    Ikke for de som ikke har lydproblemer! Det nevnte problemet ser ut til å sitte i et lydkort. Med Squeezeboxer av ulike slag er det ingen problemer.

    Dette for ikke å skremme vekk potensielt interesserte :)
    Ja, det var ikke ment til skremsel. Det var ment som en informasjonskilde for de som evt. opplever problemer.

    I tillegg til problem 1 som Barbaresco beskriver, opplevde jeg et annet problem som en enkel restart av WiMP ryddet opp i.

    Tråden "Lydproblemer på Wimp" kan (vel) i fremtiden med fordel benyttes av alle som opplever et eller annet lydproblem i/med WiMP, slik at vi får en kunnskapsbase over kjente problemer og løsninger(?)
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.934
    Antall liker
    587
    Ja, fint med en erfaringsdatabase for problemer. Det er nok av slike i dataverdenen. Men Wimp har så langt vært veldig bra.

    For å utnytte søkemulighetene er det nødvendig med et greit tastatur, og det betyr PC eller iPad, gjerne bare som fjernkontroll, det går for seint å trille frem en og en bokstav på Squeesebox.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    I helgen støtte jeg på noen irritasjonsmomenter med WiMP (på Windows-PC):
    • Mangler mulighet for å sortere spillelister alfabetisk og manuelt
    • WiMP-redaksjonen kan gi spillelister lengre navn enn vanlige brukere som har for få tegn til rådighet
    • Mangler mulighet for å organisere spillelister i (under)grupper/mapper. Spotify skal visstnok ha dette
    • Mye rot i metadata:
      Søk på "Sammy Davis" (mye rot inkl. artistnavnets skrivemåte).
      Utgivelsesår er meget ofte galt.
      Man finner lignende problemer på Spotify
    • Jeg savner listevisning av album slik at man kan se hele tittelen, utgivelsesår, antall sanger, om det er en samleplate m.m. Den bør også kunne vise albumets sanger som i Spotify. Dette er spesielt viktig for artister som er representert med mange samleplater, hvilket er utbredt for artister før ca. 1960/1965
    • Artister som opprinnelig primært utgav singler eller EPer, er representert med ofte mange meget like samleplater. Det virker nærmest som om plateselskapene har gitt WiMP kopi av hele disksystemet sitt med X mer eller mindre like samleplater. Det er meget vanskelig å finne frem i slikt rot. Dette er utbredt for artister før ca. 1960/1965.
      Det er omtrent det samme på Spotify, men de har en visning som viser album inkl. sanger, hvilket gjør det litt lettere.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Har benyttet wimp på Ipad2 en stund nå og må si meg meget missfornøyd. Finner ikke samme artister/låtutvalg som jeg finner på pc og når jeg prøver å spille av fra mine spillelister kobler den i fra. Møkkaprogram er resonementet mitt. Er det noen andre med lignenede proplem??
     

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Et program med stort forbedringspotensial ja, snodig at de ikke ordner opp i dette raskere med tanke på at de har planer om og bli en verdensledene musikktjeneste.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.674
    Antall liker
    3.370
    Schibsted Media Group legger inn et bud på hele svenske Aspiro.
    Vi er åpne for å søke strategiske partnere for å utnytte potensialet i Wimp enda bedre, sier Berger og sikter til merkenavnet på musikk-streamingstilbudet til Aspiro.

    Pengene styrer :) Selskapet har lykkes med å få brukere til å betale for digitalt innhold, noe som passer godt inn i arbeidet Schibsted gjør for å finne betalingsmodeller på nettet, sier konserndirektør Trond Berger i Schibsted Media Group

    Jeg synes dette er spennende. Wimp fortjener en satsning. Håper det kommer oss musikkelskere som ønsker god lyd, til gode også.

    Schibsted vil ha Wimp
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    CDWMcInSpots skrev:
    I helgen støtte jeg på noen irritasjonsmomenter med WiMP (på Windows-PC):
    • Mangler mulighet for å sortere spillelister alfabetisk og manuelt
    • WiMP-redaksjonen kan gi spillelister lengre navn enn vanlige brukere som har for få tegn til rådighet
    • Mangler mulighet for å organisere spillelister i (under)grupper/mapper. Spotify skal visstnok ha dette
    • Mye rot i metadata:
      Søk på "Sammy Davis" (mye rot inkl. artistnavnets skrivemåte).
      Utgivelsesår er meget ofte galt.
      Man finner lignende problemer på Spotify
    • Jeg savner listevisning av album slik at man kan se hele tittelen, utgivelsesår, antall sanger, om det er en samleplate m.m. Den bør også kunne vise albumets sanger som i Spotify. Dette er spesielt viktig for artister som er representert med mange samleplater, hvilket er utbredt for artister før ca. 1960/1965
    • Artister som opprinnelig primært utgav singler eller EPer, er representert med ofte mange meget like samleplater. Det virker nærmest som om plateselskapene har gitt WiMP kopi av hele disksystemet sitt med X mer eller mindre like samleplater. Det er meget vanskelig å finne frem i slikt rot. Dette er utbredt for artister før ca. 1960/1965.
      Det er omtrent det samme på Spotify, men de har en visning som viser album inkl. sanger, hvilket gjør det litt lettere.
    Utgivelsesår går på når den utgaven av albumet du streamer og ikke når albumet ble utgitt for første gang.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    audiomur skrev:
    Et program med stort forbedringspotensial ja, snodig at de ikke ordner opp i dette raskere med tanke på at de har planer om og bli en verdensledene musikktjeneste.
    Vi snakker om Telenor. De er store, men utrolig trege med å følge med i tiden. Bruker man feks Telenor internett, så får man heller ikke brukt Outlook på Mac OSX. Begrensningene ligger hos Telenor.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Torsen skrev:
    Bruker man feks Telenor internett, så får man heller ikke brukt Outlook på Mac OSX. Begrensningene ligger hos Telenor.
    ??? hvordan har dette seg?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Visste ikke om denne tråden ::)
    Men får vel melde meg inn som WiMP venn, har brukt WiMP i et års tid da jeg fikk dette
    via Canal Digital. Meget godt fornøyd med WiMP, brukes mest for å sjekke ny musikk ;)

    gismo
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    gismo skrev:
    Visste ikke om denne tråden ::)
    Men får vel melde meg inn som WiMP venn, har brukt WiMP i et års tid da jeg fikk dette via Canal Digital. Meget godt fornøyd med WiMP, brukes mest for å sjekke ny musikk ;)

    gismo
    Canal Digital rullet ut WiMP til kundene først i løpet av april og mai 2011. Det er dog selvsagt mulig at de hadde noen pilotkunder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn