oddgeir skrev:
Nei det er ikke godt å vite, men man kan tenke seg at ett eller annet sted går det en grense før det går på sikkerheten løs. Spørsmålet er om man er komfortabel med at Assange er den som skal definere denne grensen.
Det er forsåvidt mine innvendinger også; jeg ser ikke at Assange nødvendigvis har bedre dømmekraft enn et kobbel politikere skolert i mangfoldige år i diplomatiets irrganger. Fra utsiden ser det dog ikke ut som om diplomatiet er en god skole, men problemet er også, i det minste delvis, at her presenteres inside info for en uforberedt befolkning, og dette avstedkommer garantert en noe annen tolkning enn det er dekning for.
På et eller annet tidspunkt KAN det hende at avsløringene får utilsiktede effekter, og jeg føler vel på mange måter at det spilles vel høyt her til tider..
Det sagt, finner jeg det mildest talt skremmende hvordan mer og mindre promenente personer reagerer på det som foergår, og det er med en viss vantro jeg ser det tas til orde for dødsstraff og andre svært så udemokratiske metoder. Og dette fra folk som har forsvart årets fredspris! Jeg er himmelfallen over mangel på evnen til å se ting i perspektiv.
Honkey