- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.882
Jeg får vel legge til at jeg nærer intet hat til mannen, dog synes jeg kanskje at han har vært litt heldig med begivenhetene (med et par unntak) framfor å ha gjort mye godt fredsarbeid.
Noe de heldigvis er i stand til, takket være betydelig bistand og ryggdekning fra NATO! Det er klokt av oss å bevare slike levende undertrykkelsesmuseum å kunne vise til, når vi skal berettige egne tiltak.BT skrev:Uzbekistan var vel ett av få land som håpet at Sovjetunionen ville overleve, og som har forsøkt å videreføre prinsippene fra den gamle unionen.
Et forsøk på svar, Parelius, man ønsker å skape et skille mellom etablerte medier og internett, fordi man er i ferd med å gjennomføre brede begrensninger på internett-bruk og -trafikk, og man er nødt til å skape inntrykk av at dette er adskilte fenomener, for at begrensningene skal få juridisk kraft. (Dvs. ikke bli rammet av uinskrenket pressefrihet, ytringsfrihet, osv.)Parelius skrev:En roper opp om at diplomatiet nå er ødelagt som institusjon uten en tøddel av belegg for en slik påstand blir fremlagt; at nasjonenes sikkerhet står på spill uten at en tøddel av belegg er fremlagt; at det har satt enkeltpersoner i fare uten at belegg er blitt fremlagt og holdt opp mot hvor mange som har gått inn i evigheten grunnet dette hemmelighetskremmeriet; at Assagne er en anarkist uten at en tar sjansen på å stemple hans medsammensvorne (NYT, Guardian etc) som det samme.
Hvorfor?
Vi er i ferd med å utvikle en form for demokrati som krever statlig kontroll med all informasjon som borgerne deler.vredensgnag skrev:Et forsøk på svar, Parelius, man ønsker å skape et skille mellom etablerte medier og internett, fordi man er i ferd med å gjennomføre brede begrensninger på internett-bruk og -trafikk, og man er nødt til å skape inntrykk av at dette er adskilte fenomener, for at begrensningene skal få juridisk kraft. (Dvs. ikke bli rammet av uinskrenket pressefrihet, ytringsfrihet, osv.)
Dette stemmer forbløffende med mitt eget og sikkert de fleste andres syn på disse personene. Gode observasjoner fra den amerikanske diplomaten.wotg skrev:Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette vekker så stor oppstandelse.
Her er et utdrag av karakterestikker sakset fra dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2010/12/14/nyheter/wikileaks/jens_stoltenberg/jonas_gahr_store/kristin_halvorsen/14700947/
Stemmer jo veldig med mitt syn på Norske politikere...
Støre hevder han aldri har hørt slikt snakk når han har vært i Washington - Nei det er kanskje ikke så rart Støre, det er en grunn til at det heter BAKsnakking.
Jo...oddgeir skrev:Men er ikke dette en sak for Se & Hør egentlig?
Undres hvordan det egentlig er å se verden med ditt fordomsfulle, naive og grunne gangsyn, oddgeir?oddgeir skrev:Dette stemmer forbløffende med mitt eget og sikkert de fleste andres syn på disse personene. Gode observasjoner fra den amerikanske diplomaten.wotg skrev:Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette vekker så stor oppstandelse.
Her er et utdrag av karakterestikker sakset fra dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2010/12/14/nyheter/wikileaks/jens_stoltenberg/jonas_gahr_store/kristin_halvorsen/14700947/
Stemmer jo veldig med mitt syn på Norske politikere...
Støre hevder han aldri har hørt slikt snakk når han har vært i Washington - Nei det er kanskje ikke så rart Støre, det er en grunn til at det heter BAKsnakking.
Men er ikke dette en sak for Se & Hør egentlig?
Så så, pass på selvbildet ditt nå.vredensgnag skrev:Undres hvordan det egentlig er å se verden med ditt fordomsfulle, naive og grunne gangsyn, oddgeir?
;D
Jeg har ikke noen voldsomme antipatier mot WL. Jeg har kun påpekt at de har påtatt seg et stort ansvar, og trår de feil, kan konsekvensene bli alvorlige.For å oppsummere, det er faktisk en mulighet for at du egentlig burde heie på WikiLeaks, Oddgeir.
;D Det virker som det er totalt overraskende at Amerikanerene opptrer brautende og som en supermakt ovenfor sine allierte og andre.oddgeir skrev:Så så, pass på selvbildet ditt nå.vredensgnag skrev:Undres hvordan det egentlig er å se verden med ditt fordomsfulle, naive og grunne gangsyn, oddgeir?
;D
Jeg har ikke noen voldsomme antipatier mot WL. Jeg har kun påpekt at de har påtatt seg et stort ansvar, og trår de feil, kan konsekvensene bli alvorlige.For å oppsummere, det er faktisk en mulighet for at du egentlig burde heie på WikiLeaks, Oddgeir.
Utover det har jeg hatt glede av å opponere mot den voldsomme moralske forargelsen man har vært vitne til her inne. Den kan vel best sidestilles med indremisjonsforbundets reaksjon på Trekant.![]()
Ikke uventet i det hele tatt. Jeg forventer meg egentlig mer på det området.65finger skrev:;D Det virker som det er totalt overraskende at Amerikanerene opptrer brautende og som en supermakt ovenfor sine allierte og andre.
Mye godt (for tanken) i det du skrev i hele det avsnittet, VG. Jeg selv grep fatt i punkt 11. Flere tenker som du:vredensgnag skrev:<snip>
11. Til slutt kan man begynne å kikke på denne øvelsen: Ville jeg trodd at Julian
Assange kunne få holde på som han gjør, dersom det ikke ble gjort noen manøvrer i det hele tatt mot hans virksomhet?
Etterhvert som informasjon skaper ny opplysning skal man stille seg åpen for å revurdere hva man tror og mener man vet.
Potensen er "avkledd" for å si det sexy. Eller fortalt på en for meg grundig måte:Parelius skrev:Er det en undressing the lie i andre potens på gang her?
Ja, det er der syretesten ligger.vredensgnag skrev:... la oss se om de snart virkelig begynner å være imot USAs strategiske interesser, og ikke bare motvirker interessene til USAs motstandere.
mvhAnd as I think Im coming around to understand is that the Wikileaks guy is saying that pursuing 9/11 truth is a waste of our time as if its simply the way our government and mainstream media told us. I believe otherwise, that buildings just dont fall out of the sky like what happened to the WTC; that our military just doesnt allow hours to go by without coming to the rescue like they failed to do on 9/11; that a proper and true and independent and scientific investigation was never done into the happenings of 9/11 regardless of what those in power would have us believe. A lot more to be said about all of this but not now while in the meantime Im beginning to wonder if this Wikileaks thing isn t just another version of what the mainstream news pulls on us whenever there is something otherwise truly important to be telling us about, i.e., they give us minute after minute reporting on Hollywood celebrities or something else of real no immediate important but atempt to make it appear as if it is playing on our emotions like a murder that took place thousands and thousands of miles away from us repeating it over and over as if wanting us to believe how important it all is that we know the details of it all. All the while other truly important stuff either gets lost in the background while mass confusion sets in and our brains are turned to mush in the process. Can Wikileaks be yet another verison of this psyops game constantly played on us?
Fotlenke og husarrest. Litt friere kanskje. Det positive for ham er at han nå kanskje kan få ha damer på rommet. ;Dvredensgnag skrev:Ja, jeg klarer meg uten noen av påstandene i den videoen.
Assange ble nettopp sluppet fri. De kausjonerte for ham, og nå er han på frifot. De svenske bevisene holdt ikke som fengslingsgrunnlag, og nå skal de vurderes.