Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    Takker :)

    Kunne du tatt en bilde av hvordan lokal musikk ser ut når du går inn på "My music" ?
    I mitt tilfelle er ikke den siden noe spennende siden jeg ikke har lagt til noe. Derfor kommer den kun opp med valget min telefon eller musikk jeg har valgt fra Tidal:

    2DB9E2AC-52E4-4EB1-B7FA-7F5502AC3D57.jpeg


    Hadde jeg hatt en server med musikk kobles den opp ved å velge “home media server“ slik:

    693E50A2-C307-4BB7-9558-1B23CCF1EF34.jpeg


    -BB-
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I mitt tilfelle er ikke den siden noe spennende siden jeg ikke har lagt til noe. Derfor kommer den kun opp med valget min telefon eller musikk jeg har valgt fra Tidal:

    Vis vedlegget 878006

    Hadde jeg hatt en server med musikk kobles den opp ved å velge “home media server“ slik:

    Vis vedlegget 878009

    -BB-
    Takk igjen

    Antar den da viser album/artister på noenlunde samme vis som du viste med favoritter på TIDAL (y)
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    113
    Antall liker
    148
    Sted
    Oslo
    Jeg skal kun strømme TIDAL (CD kvalitet) og analogt inn på forsterker. Vurderer WiiM mini.
    Ser det anbefales å bruke ekstern DAC.
    Hvilken DAC bør jeg ha til denne?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal kun strømme TIDAL (CD kvalitet) og analogt inn på forsterker. Vurderer WiiM mini.
    Ser det anbefales å bruke ekstern DAC.
    Hvilken DAC bør jeg ha til denne?
    Jeg har forsøkt flere Topping-DACer med veldig bra resultat. E30(mk1), E50 og D50s.
    På en annen side er vel DAC-valget avhengig av dine preferanser og budsjett. Jeg ser ikke at tilpasning til Wiim Mini er en spesielt aktuell problemstilling.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Som Karl Erik sier. Pass bare på at dac har optisk inn. Men det burde ikke være noe problem.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    Pass bare på at dac har optisk inn. Men det burde ikke være noe problem.
    Godt poeng - selv om de aller fleste DACene har det, finnes det noen budsjett-DACer som bare har USB inngang.
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Vil det være mulighet for fjernkontroll, eller er det bare app som gjelder? Hvordan bytter man mellom ulike innganger eller kilder?

    Ønsker primært å bruke som Streamer med enkel bytte mellom spotify, optisk fra TV og evt blåtann.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Horten
    Det ser ut som bare app som gjelder for Pro utgaven.
    Utgang velges i app'en på Mini, så vil tro det er likt på Pro også. (kan velge Aux, Optisk eller BT ut)
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det som er litt tullete er at man må kjøpe strømforsyning utenom. Tanken er vel at "alle" har en ekstra iPad lader eller noe lignende, men jeg syns at det er litt drøyt at ikke strømforsyning følger med. Streameren ser ellers veldig lovende ut :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.562
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det som er litt tullete er at man må kjøpe strømforsyning utenom. Tanken er vel at "alle" har en ekstra iPad lader eller noe lignende, men jeg syns at det er litt drøyt at ikke strømforsyning følger med. Streameren ser ellers veldig lovende ut :)
    Det gjør det ikke på mobiler til 15.000,- lenger heller.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    300,- forskjell, tullepris... Det er å ta litt i.
    Ca 15 % over nettbutikken her på sentralen. Den kommer til å komme lavere i pris en dette også.
    Så kan jo de klø seg i hode når kundene kjøper fra utenlandske nettbutikker.
    Jeg skal iallfall anbefale de jeg kjenner å kjøpe her.
    Syntes dette var fin pris nettbutikken her på sentralen valgte å legge seg på.
    Så da støtter jeg "nærbutikken" min her på sentralen 😇
     
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte nylig en WiiM Mini. Har ikke fått den å funke ennå :) Det er ikke så rart, Topping D90 ikke har noen digital inngang. Bare digitale utganger:ROFLMAO: Men kan først prøve dingsen på anlegg nr.2 som har toslink inngang. Medfølgende toslink virket noe tvilsom, må heller bruke en bedre og stivere endekobling. For å få brukt WiiM Mini på hovedanlegget, så har jeg bestillt en Toslink/RCA converter med medfølgende strømforsyning m.40% rabatt:) da kan jeg kjøre coax digital rett inn på DPDAC 8.0. Får håpe at de funker bedre enn det gjorde med Stello U3 USB link. Fikk switch støy mellom sporskifte.Eller lød det fint. Blir ikke kjøpt noen flere dingser m meg nå....
    Dette innlegget har vel ikke så mye med Wiim Pro å gjøre, og derav en avsporing fra tråden.

    (Forvørig så har D90 digitale innganger og en Toslink til RCA konverter vil mest sannsynlig ødelegge den bitperfekte gjengivelsen fra Wiim Mini, så det anbefales ikke)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Dette var ikke bra nei ! Da får jeg heller bruke den der den passer , og spore riktig neste gang:)
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Jeg er fortsatt på jakt etter en streamer og vurderer wiim pro mot bluesound node 2 direkte koblet til effektforsterker. Wiim mangler vel hdmi arc, men den har imidlertid 12 V trigger.

    Er det slik at man kan programmere wiim til automatisk slå på når det kommer signal på optisk inn fra for eksempel TV, og velge inngang? Og hvordan vil man best kunne styre volum fra TV (uten å bruke app)?
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er fortsatt på jakt etter en streamer og vurderer wiim pro mot bluesound node 2 direkte koblet til effektforsterker. Wiim mangler vel hdmi arc, men den har imidlertid 12 V trigger.
    Node 2 har heller ikke HDMI ARC. For å få det må du opp i den nyeste modellen Node (N130) til rundt 6.700,-.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.562
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde den bare støttet roon....
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Node 2 har heller ikke HDMI ARC. For å få det må du opp i den nyeste modellen Node (N130) til rundt 6.700,-.
    Ja, jeg mente siste utgave. 2i eller hva den heter. Stiv pris ja, selv om man kan få den på outlet til nærmere 5k.
    Men det er litt avgjørende for vårt bruk (og familievennlig bruk) at det er auto-on og auto inngangsvalg..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja, jeg mente siste utgave. 2i eller hva den heter. Stiv pris ja, selv om man kan få den på outlet til nærmere 5k.
    Men det er litt avgjørende for vårt bruk (og familievennlig bruk) at det er auto-on og auto inngangsvalg..
    Til det bruket som du skisserer er du avhengig av å bruke den interne DACen i streameren. WiiM Pro bruker samme DAC som Mini-utgaven, og er etter det jeg forstår betydelig dårligere enn den i siste versjon av Node (naturlig nok siden sistnevnte også koster flere ganger så mye). WiiM forklarte vel årsaken til at DACen ikke var oppgradert i Pro med at de fleste ville bruke den tilkoblet en ekstern DAC.

    Så du kan jo søke opp litt tester av WiiM Mini for å få et inntrykk av lydkvaliteten på analog ut 👍🏻
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.190
    Antall liker
    1.061
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg mente siste utgave. 2i eller hva den heter. Stiv pris ja, selv om man kan få den på outlet til nærmere 5k.
    Men det er litt avgjørende for vårt bruk (og familievennlig bruk) at det er auto-on og auto inngangsvalg..
    Som sagt heter den Node N130, ikke Node 2i. Når det er sagt virker det som om Bluesound Node N130 eller den vesentlig rimeligere Yamaha WCX-50 er en veldig god løsning for ditt behov. Sistnevnte mangler riktignok HDMI ARC/eARC. Men nå begynner vi å bevege oss litt på siden av topic
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Som sagt heter den Node N130, ikke Node 2i. Når det er sagt virker det som om Bluesound Node N130 eller den vesentlig rimeligere Yamaha WCX-50 er en veldig god løsning for ditt behov. Sistnevnte mangler riktignok HDMI ARC/eARC. Men nå begynner vi å bevege oss litt på siden av topic
    Beklager og takk for tipset! Jeg fortsetter i den egne tråden om anlegget mitt.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Jeg er fortsatt på jakt etter en streamer og vurderer wiim pro mot bluesound node 2 direkte koblet til effektforsterker. Wiim mangler vel hdmi arc, men den har imidlertid 12 V trigger.

    Er det slik at man kan programmere wiim til automatisk slå på når det kommer signal på optisk inn fra for eksempel TV, og velge inngang? Og hvordan vil man best kunne styre volum fra TV (uten å bruke app)?
    Du kan bruke fjernstyringen til Tv for å justere volum.
     

    sofferud

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2004
    Innlegg
    233
    Antall liker
    81
    Sted
    Kjeller
    Som sagt heter den Node N130, ikke Node 2i. Når det er sagt virker det som om Bluesound Node N130 eller den vesentlig rimeligere Yamaha WCX-50 er en veldig god løsning for ditt behov. Sistnevnte mangler riktignok HDMI ARC/eARC. Men nå begynner vi å bevege oss litt på siden av topic
    Jeg ser nå at det er du som har forfattet omtalen på audiophile.no og skjønner at du vet hva du prater om.. bøyer meg i støvet 🙈
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Når slippes fjernkontroll til wiim? Noen som har hørt rykter?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Horten
    Synes at verden blir faktisk knøttlite bedre med Wiim Mini og den kommende Wiim Pro streamer får seg en vennetråd her inne. :cool:

    Wiim Mini er jo en flott liten wifi "puck" av en streamer som støtter alle kjente strømmetjenester inkl support for avspilling fra lokal pc/lagring.
    Enheten kan jo lett gjemmes bak ethvert anlegg og anbefales oppkoblet via Optisk/Toslink til DAC, AV/-Receiver++.

    Wiim Pro som er på trappene er litt større og som støtter LAN og i tillegg Chromecast++.
    Det ser ut som begge utgavene vi leve side om side fremover. Sånt liker vi.

    Her i huset så står Wiim Mini og tyter data inn i en Topping DAC via Optisk interface, Qobuz leverer bits'ene.
    Fungerer knirkefritt.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.303
    Antall liker
    2.031
    Sted
    Nordland
    Nå er nå tema i den her tråden Wiim Pro streamer..... 🤔 .
    Tenker du på støtte for Chromecast generelt eller det utgåtte CCA-enheten?
    Hæ?😂 @HoJ
    @Powercon; Wiim Pro har Chromecast Audio, det har ikke Wiim Mini.
    jeg har lyst å kjøpe, gå for Pro eller Mini?

    Jeg har ikke mulighet for Ethernet heller..
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Har også en WiiM mini .som til slutt fungerte til slutt med Topping D90. Byttet bare ut Toslink som fulgte med. Fikk den ikke koblet til D90. Hadde en annen av betydelig bedre kvalitet og bedre materiale. Følte mere klikk ved tilkobling. Ble noe overasket hvor bra lyd det ble. Er i tvil om det er noe bedre med USB med gammel Laptopp tilkoblet inn på D90. Kan gjerne prøve en Wiim Pro med den ekstra coax utgangen og LAN, som da også går inn på en DP 8.0. med coax. Den har bare 44kHz for vanlig CD kvalitet. Den liker jeg veldig godt, selv om den er fra 90 tallet (y) Har nok en god analog del.
    Ser det er flere som selger denne WiiM Pro! Lurer på om det er noe forskjell mellom analog og digital utgang på Wiim. Må sikkert bli en viss redusjon lydkvalitet hvis en tilkobler en forsterker/ aktiv høyttaler som kun har analog inngang? Må bli av eldre årgang!:)Jeg streamer med både spotify, Qubuz og Tidal. Hadde også Roon , ble sagt opp pga. ustabilitet. Nettet blir senere oppgradert til et raskere optisk tilkobling. Nå er det analogt og minicoax:unsure:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn