Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.533
    Antall liker
    9.305
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I går ble det en aldri så liten Lagavulin 16, før vi åpnet en Mackmyra Vinterdrøm. Må si meg ganske imponert over smaken på denne. Lett pepper og bløtkake i lukta, kraftigere i ganen. Tre dråper vann endret smaken noe, litt røffere peppersmak.
    Lagavulin er en av de beste fra Islay, kanskje den beste?:)
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Danke@ Jeg spurte etter Bowmore 15 years, for det var primært den jeg var på jakt etter, men mannen i whisky-sjappa hadde ikke hørt om den... Hva det betyr, vites ikke.
    Det har vel bare med utvalget på Duty free å gjøre.
    Uansett dette er litt ekstra spesielle dutyfree Bowmore med alder.

    Jeg tenkte at 15 åringen er litt rimeligere...

    Jeg slo opp på nettet, disse Bowmore er helt nye. Kom i April...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
    Det er flere merker som produseres kun for Duty free, og det er flere som ikke selges i de butikkene. Highland Park sine 12åring har jeg aldri funnet, mens en stakkar vasser i hele kongerekka av NASer. Det gjør i grunnen ingen ting at utvalget er ulikt, litt mer spennende på den måten.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Danke@ Jeg spurte etter Bowmore 15 years, for det var primært den jeg var på jakt etter, men mannen i whisky-sjappa hadde ikke hørt om den... Hva det betyr, vites ikke.
    Det har vel bare med utvalget på Duty free å gjøre.
    Uansett dette er litt ekstra spesielle dutyfree Bowmore med alder.

    Jeg tenkte at 15 åringen er litt rimeligere...

    Jeg slo opp på nettet, disse Bowmore er helt nye. Kom i April...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
    Det er flere merker som produseres kun for Duty free, og det er flere som ikke selges i de butikkene. Highland Park sine 12åring har jeg aldri funnet, mens en stakkar vasser i hele kongerekka av NASer. Det gjør i grunnen ingen ting at utvalget er ulikt, litt mer spennende på den måten.
    du bør prøve den danske jeg postet Svein Arne. I motsatt ende av det verste båtpusssølet fra øene utenfor scotland
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Jeg ble rett og slett litt skeptisk til den whiskyen, finger. Slik jeg leste det du skrev, var dette ikke drikkendes. Jeg vet jo fra før av at du ikke er noe whiskymann,, men skal se hva jeg kommer over. Er det på danskebåten at dette erverves nå, da?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Danke@ Jeg spurte etter Bowmore 15 years, for det var primært den jeg var på jakt etter, men mannen i whisky-sjappa hadde ikke hørt om den... Hva det betyr, vites ikke.
    Det har vel bare med utvalget på Duty free å gjøre.
    Uansett dette er litt ekstra spesielle dutyfree Bowmore med alder.

    Jeg tenkte at 15 åringen er litt rimeligere...

    Jeg slo opp på nettet, disse Bowmore er helt nye. Kom i April...

    Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
    Det er flere merker som produseres kun for Duty free, og det er flere som ikke selges i de butikkene. Highland Park sine 12åring har jeg aldri funnet, mens en stakkar vasser i hele kongerekka av NASer. Det gjør i grunnen ingen ting at utvalget er ulikt, litt mer spennende på den måten.
    du bør prøve den danske jeg postet Svein Arne. I motsatt ende av det verste båtpusssølet fra øene utenfor scotland
    Båtpuss er jo bra, smaker whiskyn salt og litt Diesel samtidig som Laphroaig så er det helt topp..
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    En liten aperitif men jeg lunker på middan.
    Denne er lite krevende, det er en middels whisky uten spesielle særpreg. Ikke mot det søte, heller ikke mye røyk - nesten nøytral. Helt grei hvis man bare vil ha en drink, and that's that.

    P4160004.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.533
    Antall liker
    9.305
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En liten aperitif men jeg lunker på middan.
    Denne er lite krevende, det er en middels whisky uten spesielle særpreg. Ikke mot det søte, heller ikke mye røyk - nesten nøytral. Helt grei hvis man bare vil ha en drink, and that's that.

    Vis vedlegget 436464
    Pass deg, jeg har smakt et par Glenmorangier og jeg greier de ikke. De smaker kattepiss.
    Utifra tidligere poster fra deg så tror jeg vi har ganske lik smak og jeg blir forundret hvis du liker denne.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Jeg ble rett og slett litt skeptisk til den whiskyen, finger. Slik jeg leste det du skrev, var dette ikke drikkendes. Jeg vet jo fra før av at du ikke er noe whiskymann,, men skal se hva jeg kommer over. Er det på danskebåten at dette erverves nå, da?
    ekstremt krevende å få tak i. Jeg kjøper en flaske neste gang jeg er i lønstrup og sender til deg. Skepsisen blir bragt til skamme. Sann mine ord
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Jeg ble rett og slett litt skeptisk til den whiskyen, finger. Slik jeg leste det du skrev, var dette ikke drikkendes. Jeg vet jo fra før av at du ikke er noe whiskymann,, men skal se hva jeg kommer over. Er det på danskebåten at dette erverves nå, da?
    ekstremt krevende å få tak i. Jeg kjøper en flaske neste gang jeg er i lønstrup og sender til deg. Skepsisen blir bragt til skamme. Sann mine ord
    Så sender jeg en annen tilbake til deg. Promise. ;-)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    I går ble det en aldri så liten Lagavulin 16, før vi åpnet en Mackmyra Vinterdrøm. Må si meg ganske imponert over smaken på denne. Lett pepper og bløtkake i lukta, kraftigere i ganen. Tre dråper vann endret smaken noe, litt røffere peppersmak.
    Lagavulin er en av de beste fra Islay, kanskje den beste?:)
    Tilbøyelig til å være nesten helt enig. Må si at Ardbeg nok er det lille hakket foran, men Lagavulin er søren ikke langt bak. Henger mest sannsynlig sammen med at jeg har fått smakt både Alligator og en 78 i.l.a. de siste månedene (angrer bittelitt på at jeg ikke smakte på 76, men til 450 kr/cl var det litt for dyrt der og da, m.t.p. alt det andre man ville smake på). Har faktisk ingen Lagavulin i samlingen, så det blir kjøpt inn en til uken, tenker jeg.:)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg holder Ardbeg og Laphroaig høyest av Islay... Ardbeg pga de gode fatene og Laphraig pga deres egenartede røyksmak...

    Ellers er det jo masse annet bra også..


    Lagavulin liker jeg ikke spesielt, vet ikke hvorfor..
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    7.143
    I går ble det en aldri så liten Lagavulin 16, før vi åpnet en Mackmyra Vinterdrøm. Må si meg ganske imponert over smaken på denne. Lett pepper og bløtkake i lukta, kraftigere i ganen. Tre dråper vann endret smaken noe, litt røffere peppersmak.
    Lagavulin er en av de beste fra Islay, kanskje den beste?:)
    Tilbøyelig til å være nesten helt enig. Må si at Ardbeg nok er det lille hakket foran, men Lagavulin er søren ikke langt bak. Henger mest sannsynlig sammen med at jeg har fått smakt både Alligator og en 78 i.l.a. de siste månedene (angrer bittelitt på at jeg ikke smakte på 76, men til 450 kr/cl var det litt for dyrt der og da, m.t.p. alt det andre man ville smake på). Har faktisk ingen Lagavulin i samlingen, så det blir kjøpt inn en til uken, tenker jeg.:)
    Samme her. Nå skal det riktignok sies at det sikkert er femten år siden jeg endte opp med å gi videre en flaske med Laphroig jeg hadde fått i gave. Ett eller annet med lukt og ettersmak som ble for mye for meg. Har ikke prøvd siden. Lagavulin har vært en favoritt fra første dråpe, men de siste årene har Ardbeg knepent tatt over som min favoritt Islay.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Fant en flaske talisker 18 yo bakerst i skapet. Veldig god. :)
    Det er faktisk den beste whisky single malt jeg har smakt, jeg har smakt både 32 års og en rekke andre 18 og 21 åringer men ingen som slår Talisker 18...

    Er vist ikke bare jeg som liker den, for den selges ut på 0,0....
     
    S

    svk

    Gjest
    Fant en flaske talisker 18 yo bakerst i skapet. Veldig god. :)
    Det er faktisk den beste whisky single malt jeg har smakt, jeg har smakt både 32 års og en rekke andre 18 og 21 åringer men ingen som slår Talisker 18...

    Er vist ikke bare jeg som liker den, for den selges ut på 0,0....
    Tror min har stått siden 2007. Har for det meste gått i øl de 5-6 siste åra. Men har fått sansen for brennevin igjen den siste tiden. Står noen skatter i barskapet som er kjøpt inn mellom 2006 og 2011
     
    D

    Danke

    Gjest
    Fant en flaske talisker 18 yo bakerst i skapet. Veldig god. :)
    Det er faktisk den beste whisky single malt jeg har smakt, jeg har smakt både 32 års og en rekke andre 18 og 21 åringer men ingen som slår Talisker 18...

    Er vist ikke bare jeg som liker den, for den selges ut på 0,0....
    Tror min har stått siden 2007. Har for det meste gått i øl de 5-6 siste åra. Men har fått sansen for brennevin igjen den siste tiden. Står noen skatter i barskapet som er kjøpt inn mellom 2006 og 2011
    Jeg husker den hadde en god pris i Norge en stund på polet, tida går fort og jeg mener å huske at det er en del år siden.....


    Nå får jeg aldri tak i den og den koster mer.. og blir borte fort.
     
    S

    svk

    Gjest
    Fant en flaske talisker 18 yo bakerst i skapet. Veldig god. :)
    Det er faktisk den beste whisky single malt jeg har smakt, jeg har smakt både 32 års og en rekke andre 18 og 21 åringer men ingen som slår Talisker 18...

    Er vist ikke bare jeg som liker den, for den selges ut på 0,0....
    Tror min har stått siden 2007. Har for det meste gått i øl de 5-6 siste åra. Men har fått sansen for brennevin igjen den siste tiden. Står noen skatter i barskapet som er kjøpt inn mellom 2006 og 2011
    Jeg husker den hadde en god pris i Norge en stund på polet, tida går fort og jeg mener å huske at det er en del år siden.....


    Nå får jeg aldri tak i den og den koster mer.. og blir borte fort.
    Er det tomt så er det tomt. Tar jo 18 år å lage ny :) ser min er 1 litersflaske. Sikkert kjøpt på taxfree. Osl tenker jeg
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.253
    Antall liker
    3.529
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Har også en Bowmore 18. Den er slett ikke ille.

    Finger, du skal ikke drikke bånnpuss!
     

    Xevious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    242
    Antall liker
    221
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    3
    I anledning 70-års dagen til svigers, så ble denne åpnet etter å ha bli lagret i over 40 år.
    Han kjøpte den i Afrika når han var der i militæret på slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet.

    FullSizeRender (7).jpg

    FullSizeRender (8).jpg

    FullSizeRender (9).jpg
     
    6

    65finger

    Gjest

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Mener jeg likte den Skyeen, men var seint og jeg var alt forlengst ukritisk. Kan være det var en Dark Storm vi knerta.

    Her er det kummerlige forhold og jeg trøster meg med denne:

    P4260001.jpg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    He-he!

    Men det var den «største» skuffelsen jeg har hatt i whiskykjeften på lang tid. Det var smak, men blodløst. Litt monoton i smaken. Som en vakker kvinne uten erotikk.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Black Rock likte ikke jeg heller.. Den var for ung, for rå og intetsigende...

    En Whisky jeg godt kunne blandet med Cola....
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Av alle ting her i verden - kvinner og whisky - så er denne japsewhiskyen det eneste jeg ikke har lagt hånd på. Må prøves, forstår jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn