Whiplash's stereo part II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4


    Ble litt spamming med bilder i min egen tråd. Men tenkte å vise hvordan de ser ut :)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    @ oyvindl85 : Jeg fikk høre JBL'ene hjemme hos mariusaa når jeg kjøpte de. DAC'en han brukte virket meget bra. Han hadde HEED forsterkere og kjørte alt via Xbox. Usikker på hvilken DAC han hadde men skal spørre.
    Dac'en jeg bruker er en heed DA dac. Jeg har hatt/testet audiolab, hegel (hd2, hd20, hd25), antelope audio zodiac og noen flere jeg har glemt i farta, og jeg slutta å teste dac'er etter jeg fikk heed sin inn i hus. Den har mest tyngde i bassen og "kjøtt på beinet" i mellomtonen i forhold til alle de andre. Skal du ha alle verdens mikrodetaljer i diskanten så er ikke heed det rette valget, men liker du lyden din "varm" med minst mulig skarpe toner så har jeg ikke funnet noe bedre enn heed.

    Hadde heed forsterkerene vært solgt så skulle jeg tilbudt deg heed dac'en, men så lenge jeg har forsterkerene så trenger jeg dac'en desverre :) Mitt personlige valg, hvis jeg ikke hadde hatt mulighet for å kjøpe heed dac'en, ville vært en (brukt) hegel hd20. Den er snillere i bassen og litt tynnere i mellomtonen enn heed, men i forhold til hva som er "nøytralt" så heller den mot den varme (riktige) siden den også.

    Det var forresten pc via coax kabel til heed du fikk høre på. Oppsettet jeg har gir lyd fra TV'n til dac via optisk, så er xbox/bluray/pc koblet til pc'n via HDMI. PC'n er også koblet rett til heed dac'en via coax sånn at jeg omgår tv'n for de dagene jeg vil være ekstra nevrotisk ;)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Den Heed DA DAC'en høres ut som en vinner for min del. Må si det låt meget bra med JBL 4319 hos deg hvertfall. Skal se etter en slik.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bytta nick også :)


    rock on

    innlegg nr 600 faktisk
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn