Whiplash's stereo part II

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har blitt tipset om Luxman ett par ganger som meget god match til Sonus Faber. Noen her som bruker disse på Klipsch ?

    luxman 590a.front.jpg

    Dette er vel topp modellen av klasse A hos audioart, Luxman`s beste rene Klasse A integrerte forsterkeren, L-590A II. Tenker mer ett par hakk ned, 2x20w og kjøpe brukt. Har klasse A kortere levetid pga de er varme hele tiden ? Kom gjerne med pros og cons.

    Tenker i fremtiden at jeg skal ha Klipsch Heritage, Heresy eller kanskje Cornwall høyttalere i tillegg til mine Sonus Faber Cremona.
    Alternativt ønsker jeg meg McIntosh. Har hørt endel ma8000 og 2xma275. Dette er ting jeg virkelig liker lyden og kraften til. Desverre er dette ting som krever endel sparing. Men greit å ha noen drømmer og mål.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Når jeg var hos Stereofil og fikk demo på Cornwall i sommer spilte de først på en integrert McIntosh, men jeg syns den ble litt vel farget og svulstig i demorommet dems som har litt boomy lyd, så de koblet kjapt over til en integrert Luxman isteden. Tror den hadde grått display, så det var muligens ikke klasse A, men den låt bra. Rask, lettbeint lyd med god fylde og brukbar trøkk.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Var ikke klar over at stereofil har dem. Dette er vel en modell som kunne funka bra med Klipsch med tanke på at de lettdrevne : Luxman L-350AII - STEREOFIL AS, mer usikker på Sonus Faber de er liksom det motsatte av Klipsch på alle måter.

    Må si jeg liker retro utseende på den veldig godt, samtidig ser den solid ut. L-350AII, denne i versjon II koster 35k. Noen som vet noe om prisleie på forrige versjon brukt ?
    luxman-l-350a-ii-front.jpg
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.640
    Antall liker
    32.575
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var ikke klar over at stereofil har dem. Dette er vel en modell som kunne funka bra med Klipsch med tanke på at de lettdrevne : Luxman L-350AII - STEREOFIL AS, mer usikker på Sonus Faber de er liksom det motsatte av Klipsch på alle måter.

    Må si jeg liker retro utseende på den veldig godt, samtidig ser den solid ut. L-350AII, denne i versjon II koster 35k. Noen som vet noe om prisleie på forrige versjon brukt ?
    Vis vedlegget 287341
    Hei.

    Tror kanskje Stereofil kan si noe om hvordan disse også fungere på SF, som er tyngre last enn Klipsch.
    De forhandler jo begge merker mener jeg og har kanskje testet dette hos seg??

    gismo
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hvis McIntosh er et reellt alternativ ville jeg ikke avskrevet dem før jeg hadde testet selv, var nok mest p.g.a. rommet jeg syns det ble litt too much. Tror ikke akurat det er katastrofe samme hvem av disse man velger.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    McIntosh vet jeg hvertfall låter elendig om de nylig er slått på, gjelder jo mye men spesielt McIntosh virker det som. De bør stå på standby. Vet hvertfall om en hifi butikk som slår de helt av, uten å nevne navn :rolleyes:.

    Uansett - nå har jeg så mange baller i lufta at jeg tar meg en pause fra planer og tanker om anlegget videre og heller bare hører musikk ett par uker. :)
     
    Sist redigert:

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har en 1977 modell Kenwood KA-5500 stereo forsterker. Høyre VU meter funker ikke og det er skraping i volum kontrollen. Ellers har denne sett lite bruk, ble solgt av sønnen til opprinnelig eier og han hadde visst brukt en reiseradio til 90 % av lyd i huset. Den ser og ut som ny.

    Er det noen her på HFS som har kompetanse og kan gå over denne for meg ? Mulig tricky å fikse VU meter ?

    Liker lyden i den så om noen kunne sett over den og kommet med tips hadde jeg blitt veldig glad ! Den brukes som den er selvfølgelig men ønsker virkelig å få den i topp stand.

    Fant denne nå :


    edit nr 2

    Fant også dette : http://elektrotanya.com/kenwood_ka-5500.pdf/download.html
    Hele PDF service manualen kan man downloade nede i teksten her : This file is downloadable free of charge: Get Manual. Har selv fått den ned.
     
    Sist redigert:

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg fått noen tips på PM fra en som vet hva han driver med - så nå åpner jeg KA-5500'n og begynner :)

    PM : Skrapelyder fra gamle volumkontroller er ganske så vanlig og forårsakes vanligvis av irr på kontaktflatene. Du kan jo prøve litt egnet elektronikkspray hvis det er mulig å komme til, men det kan være nødvendig å bytte det ut med et nytt (det har jo tross alt gått noen runder siden 1977). UV meter er litt verre siden det rett og slett kan være gåent. Skjer det ingenting hvis du rikler og fikler med eventuelle tilslutninger så må du nesten få deg en forsterker til som du kan ta deler fra. Ikke dumt hvis du skal holde alt originalt (inkludert volumpot).

    Legger ikke ut navn for har ikke spurt om det er ok, men ble uansett takknemmelig for tips. Lover ikke godt angående VU meter men kanskje mulig å finne en hærpa KA-5500 jeg kan kjøpe billig som donor/dele forsterker. Uansett har det jo ikke noe å si på lyden. Elektronikkspray er vel noe jeg finner på biltema regner jeg med.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Skraping i volumknotter er nok irr og støv på potmeter ja.. selv nye forsterkere sliter med det, da mest pg støv :) er bare å finne en god el spray og spraye og vri.. :)

    Morro tråd meg fine bilder, så blir nok å følge med her.. :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Artig, han som la ut video'en over kommenterte kommentaren min mitt på youtube :

    TheTubeAmper Nobodyfor 6 timer siden



    Hello! First off, thanks for being here and commenting, means a lot, and its nice to have some interaction.

    Next, I must say those are some mint receivers you have there, they look like they're in perfect condition, so congratulations on that!

    As far as your KA-5500's right vu meter not working, I actually had the same problem with my vu meters, and it actually turned out that simply cleaning the "Meter Range" button got the meter back to normal. My next video on this receiver will (hopefully) be up this week, and will explain a little about how to go about cleaning these buttons as well as the other controls on the front.

    Thanks again and like I said, check back and catch the second video in this project (no more wobbly video, I purchased a nice tripod now).

    :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har blitt tipset om Luxman ett par ganger som meget god match til Sonus Faber. Noen her som bruker disse på Klipsch ?

    Vis vedlegget 287338
    Dette er vel topp modellen av klasse A hos audioart, Luxman`s beste rene Klasse A integrerte forsterkeren, L-590A II. Tenker mer ett par hakk ned, 2x20w og kjøpe brukt. Har klasse A kortere levetid pga de er varme hele tiden ? Kom gjerne med pros og cons.

    Tenker i fremtiden at jeg skal ha Klipsch Heritage, Heresy eller kanskje Cornwall høyttalere i tillegg til mine Sonus Faber Cremona.
    Alternativt ønsker jeg meg McIntosh. Har hørt endel ma8000 og 2xma275. Dette er ting jeg virkelig liker lyden og kraften til. Desverre er dette ting som krever endel sparing. Men greit å ha noen drømmer og mål.
    Har Luxman+Klipsch H3 ja. Modellen under den du nevner over, begge er forøvrig utgått og erstattet nå.
    Funker greit det, så lenge ampen oppfører seg. Har jo en veldig diffus vakkel-feil på ampen som oppstår ved høyst ujevne mellomrom. Så sjeldent at eg trodde den var gone for good, inntil i forrige uke.

    Hakke peil ang levetid på kl a vs b, men så lenge den får greit med luft over er det vel itj no problem?
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ townes ; blir ikke klasse A i denne omgang heller. Gikk for en MA6900 og den ser ut til å gjøre jobben over all forventing i stua :)

    @ xcell ; takker, spray er å få kjøpt på biltema el ? Evt noe merke jeg bør se etter ?
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.831
    Antall liker
    50.816
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har renset mange Sansui forsterkere med elektro rens i fra Biltema.
    Bruker mye rens og trykkluft,da får du bort møkka :) vær forsiktig bare og ikke blås med stort trykk over alt.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    @ xcell ; takker, spray er å få kjøpt på biltema el ? Evt noe merke jeg bør se etter ?
    Ja alt er å finne hos biltema :) jeg ville vel kansje kjøpt noe fra Wurth eller Berner, også mener jeg å ha lest at elektrospray med teflon i kansje ikke er lurt på eldre ting.. Trykkluft er også lurt etterpå for og få det helt tørt og fint :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Liten sitrap fra Hvaler : Da er nye høyttalere tatt inn i varmen i stua. Ett par JBL 4319 kjøpt av mariusaa her på HFS. Takker for en hyggelig handel og høyttalere som var 100% som nye med esker og alt.

    JBL'ene har ikke den magiske helheten i lyden som Sonus Faber Cremona Auditor. De har heller ikke råskapen og 'in your face' slammet til Klipsch heresy III. Men de har en bass og mellomtone register som kan gi hakeslepp når volumet går litt opp. Dama sa igår når vi hørte på noen CD'er at hun hadde aldri hørt Nightwish låte så SYKT bra. Diskanten er heller så langt fra dårlig. Har enda ikke kjøpt DAC så her går det i RCA fra TV og en 1998 model Denon CD spiller med stort sett hjemmebrente CD'er.. ikke optimalt enda.

    Fikk mye å tenke på hva veien blir videre med anlegget i stua. Beholde Cremona pga kommer til å angre på evt salg ? Noen vits i å fortsette jakten på brukte Heresy ?

    Uansett å høre denne dama, Floor Jansen på JBL'ene var en ren nytelse. For ett trykk og JBL'ene gir seg aldri, var bare å måke på- låt bare bedre og bedre det høyere jeg spilte.
    floor Jansen.jpg


    Her er ett bilde av JBL provisorisk satt opp - bruker en ekstra benk som høyttaler 'stativ'.



    KA 5500'en en har jeg ikke gjort mer med enda. Men skal åpnes mandag.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Kom på at jeg har glemt å introdusere min nye forsterker i anlegget som har blitt prøvd ut både med Sonus Faber og JBL. MA6900. Denne er fra ovindl85. Traff ikke han personlig men en kamerat av han tok den med til Moss. Får bare nevne at Øyvind virker som en særdeles ærlig og solid kar som vet hva han driver med.

    Har desverre ikke fått gleden av å teste MA6900 med Klipsch ennå. Men så langt synes jeg denne er musikalsk og meget meget god. Massevis av krefter og spiller på en måte som aldri blir kjedelig. Den kler spesielt Souns Faber'ene mine utrolig bra.

    Her er ett bilde, føkka totalt opp hvitbalansen men skal ta bedre bilder senere når jeg får laget stativer til JBL'ene og det ser litt mer ryddig ut. HT står i forskjellig høyde nå etc. :cool: Bra jeg ikke er perfeksjonist og bryr meg så mye om sånt.



    Fikk ikke handlet elektro spray og trykkluft på boks i dag heller. Målet får være å fixe KA 5500 i løpet av uka.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    MC+JBL = <3

    McIntosh M6900 er så sikle, sikle at det er helt villt! Hadde hatt en selv om jeg ikke skulle komplisert alt så mye med DSP, aktiv deling og alt mulig.

    Ser vi har samme smak, har samme Stockholm-sjenk som deg også. Falt pladask for den. (Er det nå du skal fortelle at det var dama som kjøpte den?). Å få høyttalerne opp i samme høyde kan faktisk spille inn på lyden og spesielt på stereoperspektivet/diskant. Det er sikkert ikke snakk om himmel og hav her, men noe gevinst vil det nok bli å få levlet dem.

    Er enig i at bass og mids i JBL er helt fantastisk, og fryktelig deilig å lytte til. Av litt mindre hadde 4307 og har 120Ti og synes mye av det du skriver om 4319 er overførbart, det samme gjelder de store 4343 og 4430 også, bare at alt blir enda bedre! ;D 120Ti er også helt villt bra. Hadde dem langt ute på gulvet, og da fikk man til og med følelsen av at lyd kom fra bak lytteposisjon!!! Vanvittig snert i mellombassen også. Vanedannende som bare det.

    Når du snakker om at Klipsch' er mer "in your face", hva mener du da?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei.

    Takker for komplimenter :) Kjekt å høre du er fornøyd med både MA6900 og selger :)

    Grattis ed nye HT. JBL`ene skulle vel kunne sparke fra seg ja. Jeg må nok innrømme jeg av og til
    savner McIntoshen. Men kan ikke sitte på alt :) Personlig står jeg mellom å kjøpe nye Contour S1.4LE eller
    et par brukte Confidence C1. Men sistnevnte er ikke å oppdrivepå brukten her til lands. Har mailet ti len i
    Sverige. Men ingen svar enda.

    Vil anta MA6900 skulle passe godt til Klipsch også. Den har en evne å kunne passe mye forskjellig, syns jeg.
    Jeg hadde jo Hegel HD20 dac til denne. Og det syntes jeg var en fin kombinasjon. Så du kan jo vurdere det.
    En brukt HD20 ligge på ca 4K brukt. Jeg mener det er mye god dac for pengene :)

    Stilig oppsett du har der. Bildene syns jeg var knall selv om hvitbalansen ikke stemte helt ;)

    Mvh Øyvind
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ oyvindl85 : Jeg fikk høre JBL'ene hjemme hos mariusaa når jeg kjøpte de. DAC'en han brukte virket meget bra. Han hadde HEED forsterkere og kjørte alt via Xbox. Usikker på hvilken DAC han hadde men skal spørre.

    Jeg har ikke eid en 'vanlig' DAC selv. Men har PS3, TV og Denon CD spiller jeg vil koble opp mot DAC. Har og lyst på mulighet til å spille via android mobil telefon og android nettbrett om mulig via wifi. Har lest på div løsninger hvor jeg slipper å sette en bærbar pc på tv benken for å spille musikk. Bruker Linux som OS så mulig det ikke er helt kurrant i disse apple tider. Men skal finne en løsning og lydkvaliteten er # 1. Design etc bryr jeg meg ikke om. Arcam irDAC og Hegel er de jeg har fått mest anbefalinger om. JBL'ene er knallbra og virker som en meget god match med MA6900.

    @ Tittentei : slapp av Stockholm benken var det jeg som valgte :cool:. Plassering av høyttalere er bare en kriseløsning. Kunne hatt de på gulvet eller på to kjøkkenstoler for å få de i samme høyde. Men på gulvet kommer de for lavt og kjøkkenstoler så for dumt ut i stua så det ble som det ble inntil jeg får bygd stativer. Skal få bygd trestativer som disse, bare litt høyere - kanskje dobbelt så høye. Men samme stil. :


    edit : @ tittentei : Klipsch Heresy er utrolig dynamiske, litt pga horn men også pga lukket kasse. De har en utrolig punch jeg ikke har hørt noe annet sted. Men de gar desverre ikke dypt. 40 -45 hz eller noe sånt.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.831
    Antall liker
    50.816
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Grattis med JBL :)
    Tenker du blir imponert over mellom bassen i de.
    Den er sterkt vanedannende ;)

    O
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da fikk jeg mail fra postnord om at det er annkommet ett par Klipsch fra USA. Spent som f... Krysser fingrene for at de er spillbare uten å måtte bestille elementer og delefilter etc.

    Hvertfall 10 - 15 år siden jeg hørte Klipsch KG. Mulig jeg blir skuffa men til vintage anlegget håper jeg uansett de skal duge i massevis. Husker lyden som dynamisk, detaljert og at de var lettdrevne.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hmm... har du bare JBL og Sonus'ene nå? Ingen Klipsch i hus før senere i dag? Gått fort i svingene her også tydeligvis for min del.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ja har blitt mye kaos her med kjøp og salg her skal jeg love deg. Fikk en god pris for Klipsch Chorus II så de ble solgt. Har og solgt unna endel ikke hifi relaterte ting jeg ikke brukte på finn no siste tiden. Så da har det blitt endel impuls kjøp :) Men har ikke angret på noe.

    Eneste tingen jeg har igjen å tenke ut er om jeg skal selge Sonus Faber'ene. Jeg vet at vil angre på det, men liker samtidig ikke ha ting jeg ikke bruker. JBL'ene passer bedre musikksmaken min med mye rock, blues etc og de passer godt i stua som er relativt stor.

    Har og hugget opp 2x12" JBL kassa og skal bygge ny. Skal bruke en kraftigere forsterker, nytt design og tykkere mdf plater.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Når jeg demonterte JBL subben for knusing glemte jeg å sjekke hvordan de to elementene var koblet til plateforsterker.

    Om det var seriell eller paralell kobling ? Har kjøpt ny plateforsterker som er langt kraftigere men måten å koble elementene til blir jo den samme som jeg opprinnelig brukte for det fungerte meget bra. Noen som vet hva som er best ?
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du måtte vel selge for finansiering av MC. Er ikke akkurat billig den heller, men regner med den blir stående en stund. Pent og kraftfullt er det.

    JBL skal prøves på Soundgarden, er det samme modell som føres i butikk. De hadde av de med blått trekk foran stående for lytting.

    Gratulerer!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Når jeg demonterte JBL subben for knusing glemte jeg å sjekke hvordan de to elementene var koblet til plateforsterker.

    Om det var seriell eller paralell kobling ? Har kjøpt ny plateforsterker som er langt kraftigere men måten å koble elementene til blir jo den samme som jeg opprinnelig brukte for det fungerte meget bra. Noen som vet hva som er best ?
    Parallellkobling av elementene er nok den lydmessig mest høyverdige måten å koble på. Seriekobling gir en lettere last.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    blitzowitz... ? du må forandre nick tilbake. Du var den eneste på HFS med ett nick som hadde baller.

    ps : takker for info :). Angrer igjen på at jeg ikke tok bilde før jeg demonterte noe. Har skjedd før for å si det sånn med bil .

    Disse er dedikert deg blitzkrieg :


     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Takk for det Ulf, ble bare litt lei av å "hete" blitzkrieg etter å ha hatt det nicket siden 2011. Også tenkte jeg at det var litt for hardt å hete det her inne, og bestemte meg for å legge meg på en mykere og mer følsom linje med blitzowitz isteden. Jeg er jo en veldig følsom og myk mann. :)

    Og det varmer med egne, dedikerte blizkrieg videoer. :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    If I may:

    Det her er nok favorittcoverlåta mi av Metallica helt siden steinalderen, men låttittelen passer ikke så bra som nick. Men blir aldri helt lei denne låta.

     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Hmmmm.....lurer på å bytte nick jeg også nå.

    @ blitzkrieg ;) hvordan bytter du nick ? Får man ny innlogging etc ? Ser jo du har beholdt brukerkontoen.
     
    Sist redigert:

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Send avgårde en PM til Bambadoo... han fikser sikkert.

    Tull med nickskifte. Blir man bare mer schizofren enn man allerede er. Jeg vet godt hvem blitzkrieg er, men ikke blitz​owitz(før nå). Jeg viste ikke at du hette UlfGre før FB. Du annonserte det forsåvidt her nå. Jeg bytter på trass til fult navn skal denne nickskifte-trenden fortsette.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Hører ikke mye på listepop og DAB radio'en er limt fast på RadioRock. Men dæven denne dama her kan synge.

    [h=1]Tove Lo - Habits[/h]
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hmmmm.....lurer på å bytte nick jeg også nå. Ser at jeg er den eneste som nesten har fullt navn som nick. I tillegg signerer jeg bildene mine med fullt navn etc.
    Bør kanskje bli anonym som andre her inne. Har bare ikke tenkt over det før. Må lage ny 'min stereo' tråd også da ellers er vel vitsen borte :)

    @ blitzkrieg ;) hvordan bytter du nick ? Får man ny innlogging etc ? Ser jo du har beholdt brukerkontoen.
    Fordelen med å være anonym her er vel først og fremst at man kan skrive masse tull & tøys uten at andre kan google seg fram til det, og at man er tryggere for at folk med uærlige hensikter ikke skal finne ut hvem man er og bryte seg inn for å stjæle alt hifi-stæsjet man har.

    Bytte av nick er enkelt. Gå på 'Mine innstillinger' øverst på siden, og 'Redigere profil' i menyen til venstre. Så kommer det opp en ny side hvor den ene rubrikken heter 'Bytte brukernavn' eller noe sånt. Piece of caek. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Send avgårde en PM til Bambadoo... han fikser sikkert.

    Tull med nickskifte. Blir man bare mer schizofren enn man allerede er. Jeg vet godt hvem blitzkrieg er, men ikke blitz​owitz(før nå). Jeg viste ikke at du hette UlfGre før FB. Du annonserte det forsåvidt her nå. Jeg bytter på trass til fult navn skal denne nickskifte-trenden fortsette.
    Nå blir jeg jo bare nødt til å bytte nick enda en gang, siden du blåste coveret mitt. :rolleyes:
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Send avgårde en PM til Bambadoo... han fikser sikkert.

    Tull med nickskifte. Blir man bare mer schizofren enn man allerede er. Jeg vet godt hvem blitzkrieg er, men ikke blitz​owitz(før nå). Jeg viste ikke at du hette UlfGre før FB. Du annonserte det forsåvidt her nå. Jeg bytter på trass til fult navn skal denne nickskifte-trenden fortsette.
    Nå blir jeg jo bare nødt til å bytte nick enda en gang, siden du blåste coveret mitt. :rolleyes:

    Haha :) ;)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Her er det alarm, halvgal bikkje og biker naboer med balltre. Så om noen vil prøve å stjele midfi anlegget mitt så go ahead and make my day ;)

    Men skal bytte nick. Blitzkrieg er vel ledig nå så.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Det er 4 typer labrador, vi har den nederst til høyre. Glimrende vakthund.

    labrador.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Muttern har også labrador, jeg pleier å låne den og gå tur rundt kvartalet når jeg er der på besøk. Det er en svart jaktlabrador, men lurer på om det kan være blanding med noen gener fra den samme nede til høyre der noen ganger. Om den egner seg til å vokte noe annet enn tyggelekene sine er jeg derimot tvilende til. :rolleyes:

    Btw. blitzkrieg er nok reservert, skulle tatt seg ut om folk gikk rundt og byttet nick med hverandre her inne i hytt og pine. Men hvis det skulle vise seg at det går an, så regner jeg med at nicket "ulfgre" vil bli ledig med en gang du bytter til "blitzkrieg". Just saying. :cool:
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg gjort min første ebay handel :)

    Har ikke hørt på dem enda men de ser strøkne ut. Både kasser og elementer. Har ikke sett noe så godt pakket inn heller bortsett fra orginalesker. Klipsch KG3.

    Fuji-X100-00126 -klipsch-kg-3.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn