What Puppy på Costa del Sotra

What-puppy

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
14
Antall liker
39
Sted
Bergen
IMG_4856.JPG

IMG_4733.JPG

Mitt Oppset pr Januar 2023
B&W 804 D4, HT kabler Audio Sensibility Statment, Forsterker Line Magnetic 508, Dac Shiit Yggdrasil med Mac Mini som lyd kilde
For Surround delen så bruker jeg en Denon AVR 4520 forsterker med B&W ASW3000 Sub og B&W HTM2 D3 Center og B&W 707 bak HT
Bilde fra Sony A1 55", som kilde bruker jeg Apple TV

Acustic Bilder fra Norsk Akustik Senter
 
Sist redigert:

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Innlegg
630
Antall liker
1.902
Torget vurderinger
1
Flott system og pent møblert hjem. Ser målebåndet ligger klart på bordet, perfeksjonist eller ocd? Har hørt om systemet ditt men aldri klart å somle meg til å være med og besøke. Vi er nok bekjente!

mvh Atle
 

What-puppy

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
14
Antall liker
39
Sted
Bergen
Flott system og pent møblert hjem. Ser målebåndet ligger klart på bordet, perfeksjonist eller ocd? Har hørt om systemet ditt men aldri klart å somle meg til å være med og besøke. Vi er nok bekjente!

mvh Atle
Bare å hive deg med når du har anledning Atle :)

mvh Anthony
 

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
521
Antall liker
996
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Flott oppsett :) Et par spørsmål. Hvordan syntes du Line Magnetic 508 driver B&W 804 D4? Føler du at det er nok power? Spennende kombinasjon jeg aldri har vært borte i.
Blir toppen av racket over LM 508 faretruende varm? Vurderer å flytte på min LM i racket mitt, den vil bli plassert under en annen hylle. Derfor jeg spør :)
 

What-puppy

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
14
Antall liker
39
Sted
Bergen
Flott oppsett :) Et par spørsmål. Hvordan syntes du Line Magnetic 508 driver B&W 804 D4? Føler du at det er nok power? Spennende kombinasjon jeg aldri har vært borte i.
Blir toppen av racket over LM 508 faretruende varm? Vurderer å flytte på min LM i racket mitt, den vil bli plassert under en annen hylle. Derfor jeg spør :)
Heisann
Har brukt LM 508 på 804D, 804D3 og 804D4, forsterker har ikke noen problemer med å drive noen av disse HT. Du kan spille høyt men egner seg kanskje ikke til diskotek nivå :)
Når det gjelder varme så blir det varmt under benken, Jeg bruker ei USB vifte (120mm) som står på midterste trafo som kjøling. Den er "lydløs" og klarer fint å holde temperaturen nede.
 
Sist redigert:

What-puppy

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
14
Antall liker
39
Sted
Bergen
Heisann
Har brukt LM 508 på 804D, 804D3 og 804D4, forsterker har ikke noen problemer med å drive noen av disse HT. Du kan spille høyt men egner seg kanskje ikke til diskotek nivå :)
Hår det gjelder varme så blir det varmt under benken, Jeg bruker ei USB vifte (120mm) som står på midterste trafo som kjøling. Den er "lydløs" og klarer fint å holde temperaturen nede.
Se link for tilsvarende vifte:

 

setsve

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.11.2020
Innlegg
99
Antall liker
497
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Flott rom og anlegg, supert med en ny tråd å følge med på 😀
 

Focal

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
1.501
Antall liker
3.125
Torget vurderinger
1
Hei kjempe fint rom og anlegg , hvordan er det spille vegen? Gjore den noe med lyden. 😊
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.563
Antall liker
7.519
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Veldig pent og stilrent oppsett!
B&W's 800-serier blir aldri feil i mine øyne og med Line Magnetic som forsterker så vil jeg tro det gir et veldig balansert lydbilde som er lett å like :)
 

What-puppy

Medlem
Ble medlem
15.11.2003
Innlegg
14
Antall liker
39
Sted
Bergen
Heisann
Lenge siden Jeg har oppdatert her, men det har skjedd litt siden sist:
Denon AVR 4520 er byttet ut med en Marantz Cinema 60, stor forbedring på surround og bilde.
B&W ASW 3000 er byttet ut med en B&W DB1, litt mindre kubik i stua og ble faktisk meget god bass etter at Sub ble kalibrert :)
Audio Sensibility HT kabel er erstattet med Transparent Ultra MM2 HT kabel (Der senka skuldrene seg) meget fornøyd
Transparent Ultra MM signal kabel mellom Dac og LM blir byttet til Transparent Ultra MM2 (er på vei i posten)

Har glemt å nevne at Power supply til Mac mini er oppgradert til Ekstern power supply (Tera Dak)

Kommer litt bilder etterhvert :)
 
Topp Bunn