Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Slakk søndag. Alene i huset, og det er egentlig en god anledning til å spille rock på høyt volum. I dag blir det heller moderat volum og rolig musikk. Sånn sett fungerer Vestbo og litt scrolling på iPaden helt greit 😊

IMG_1696.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Det pissregner som vanlig, og det er vel bare å ta inn over seg at det er høst og jeg gikk glipp av sommeren den timen den var innom i mai.

Jaja, det er ypperlig haifai vær, så da kan jeg hygge meg med spillelisten fra Wien @R.E.S. la ut. Veldig ålreit at noen tar seg bryet! Hele 72 spor, og det har visst vært en del utskifting i den vanlige messe-musikken. Det er i hvert fall mye på spillelisten som er ukjent for meg. Kjekt å bruke ettermiddagen til varierte kvalitets-innspillinger……..og så får jeg heller tåle at disse infiserte soppene har tusket seg inn med flere låter 😆

IMG_1698.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Når Pelsdotten i juni ønsker å snu på turen for å komme seg raskest mulig hjem……..ja da vet man det er sommer i Bergen 😆

IMG_2426.jpeg

Foruten høyttalere og subber er det likevel ingen grunn til å se svart på det. Bare å fortsette med spillelisten fra Wien. Kjekt å senke skuldrene å vite det bare er gode innspillinger, og innimellom får SVS brynt seg litt på låter som er raus i bassen.

Grunner litt på et tilbud jeg har på en rørforsterker. Hadde vært kjekt med litt glød på loftet i høstmørket, men så er det også de greiene med at jeg liker en mest mulig problemfri tilværelse……tenke, tenke 😊

gismo

Finnskogen❤️
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    45.693
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Når Pelsdotten i juni ønsker å snu på turen for å komme seg raskest mulig hjem……..ja da vet man det er sommer i Bergen 😆

Vis vedlegget 1204218

Foruten høyttalere og subber er det likevel ingen grunn til å se svart på det. Bare å fortsette med spillelisten fra Wien. Kjekt å senke skuldrene å vite det bare er gode innspillinger, og innimellom får SVS brynt seg litt på låter som er raus i bassen.

Grunner litt på et tilbud jeg har på en rørforsterker. Hadde vært kjekt med litt glød på loftet i høstmørket, men så er det også de greiene med at jeg liker en mest mulig problemfri tilværelse……tenke, tenke 😊
    Her har du en hybrid som det er to rør du kan titte litt på😉😅
    Resten er nok helt problemfritt😎😄
    Ikke voldsomt dyr heller!

IMG_7186.jpeg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Her har du en hybrid som det er to rør du kan titte litt på😉😅
    Resten er nok helt problemfritt😎😄
    Ikke voldsomt dyr heller!

Vis vedlegget 1204255

gismo
    Nja, blir det rørforsterker skal den se ut som en rørforsterker, og ikke til forveksling noe som ligner kreativ bruk av skjermen på en HifiRose streamer 😊

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    2.835
    Torget vurderinger
    5
    Tenker gløden av rør som varmer både visuelt og fysisk kompenserer langt på vei det vestlandske sommerværet. Kjør på! 👍

Mvh Olav E

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.801
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    4
    Takker! Setter pris på tilbudet, men satser på egen hvis jeg supplerer med en rørforsterker.
    Det var bare for å minne deg på alle nevrosene som følger med rørforsterkere, uten å måtte kjøpe en selv først🙂 Men det spiller fint da😎

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Det var bare for å minne deg på alle nevrosene som følger med rørforsterkere, uten å måtte kjøpe en selv først🙂 Men det spiller fint da😎
    Hehe, en ting er egne nevroser, men å låne en rørforsterker kan i tillegg doble opp med nevroser på andres vegne 😊

Husker jeg hadde en liten brann i en Audio Valve monoblokk da vi bodde i Nederland. Den seansen, for ikke å snakke om lukten som hang igjen noen dager står enda sterkere i minnet til min kone 😆

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.757
    Torget vurderinger
    1
    Hunder er finurlige. Melvin snur også og nekter hvis det er for mye regn, men 15 minutter lengre vest skinner solen- for øyeblikket!
    IMG_1242.jpeg

Far i huset har kjøpt koneannlegg. Gizmo amp og franske stativ høyttalere. Kost/ytelse er skyhøy. Vurderte rør amp men det ble med tanken.

God tur med pelsdotten

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hunder er finurlige. Melvin snur også og nekter hvis det er for mye regn, men 15 minutter lengre vest skinner solen- for øyeblikket!
    Vis vedlegget 1204457
    Far i huset har kjøpt koneannlegg. Gizmo amp og franske stativ høyttalere. Kost/ytelse er skyhøy. Vurderte rør amp men det ble med tanken.

God tur med pelsdotten
    Slitan! Ble lekkert og stilrent 😊 For at du ikke skal kjede deg må du nå ordne litt opp i kablene, og selvfølgelig finne ut hvilken sub du skal sette foran veggstøpselet 😉😊

For å yte Pelsdotten litt rettferdighet så må det innrømmes at det skal regne riktig så heftig (les skybrudd) for at han skal snu ryggen til en tur. Vi fikk akkurat med oss været fra dere vest på dagens hovedtur. Halvskyet og 17 grader er vel for tiden å betrakte som tropesommer 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Da var klokken slagen 😃

Lite aktivitet på HFS for tiden. Det er vel som vanlig mange som simulerer et verdig liv om sommeren. Så det ble lagt ut en tråd om hva som er den beste kabelen for noen dager siden, og ikke der en gang er det futt og fart blant the usual suspects. Attpåtil holder de seg borte fra en del hjemmetråder hvor det er full gass på kabler og tweaks. Hvis det ikke er sommervarmen så er det kanskje Sven Palfigs tråd som fungerer som en lynavleder for å kvitte seg med gammelt gruff som har bygget seg opp 😆

IMG_2432.jpeg

Her snurres en gammel bootleg med John Lennon. Trodde den var lettsolgt, men den står visst ganske så trygt i salgskassene. De fleste som var unge når Beatles debuterte er sikkert nå død eller hører på hyggepianister på forskjellige Tulleheimer 😆

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    37.332
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Du bor litt for usentralt😁 her på beste østkanten midt i smørøyet koser vi oss med live musikk😊
    Iris Caltwait riktig bra for og være fra Bregen😄👍
    20260612_161148.jpg

Sist redigert:

gismo

Finnskogen❤️
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    45.693
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Jøss er klokka såpass…ja vel…på tide å jekke en nå da🍺
    Her har je pusset litt av anlegget i forbindelse med hifi-besøk i morgen😎
    Unge skarpsynte øyne kommer så da får’n vel skjerpe sæ litt😉
    Men nesten værre med unge ører…. Dom hører vel de ting je itte hører😅🤣
    Skål🥃😄

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Du bor litt for usentralt😁 her på beste østkanten midt i smørøyet koser vi oss med live musikk😊
    Iris Caltwait riktig bra fir og være fra Bregen😄👍
    Vis vedlegget 1204887
    Hehe, kos deg 🥰 Det mye som ikke frister med Tiggerstaden, men ingen kan påstå annet enn at konsertilbudet er smått fantastisk.

Jeg har forsovet et alternativ her i Bergen også. Vi er midt i festivalen Bergenfest, men det er lite som interesser i line-upen (kommer kanskje av alder). Da hjelper det heller ikke med drittvær og at festivalgjengerne er mest opptatt av å skvaldre sammen og vise frem sine nye design-solbriller. Roskilde kommer tilbake hvert år, men ikke gode gamle dager 😔

Her spilles nå KNEECAP etter tips fra en som bedriver samme toppidrett som meg 😆 Rap, men dette er tøffe saker. Skal ikke se bort fra at det også får foten din i sving nedi kjelleren 😊

IMG_1703.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Jøss er klokka såpass…ja vel…på tide å jekke en nå da🍺
    Her har je pusset litt av anlegget i forbindelse med hifi-besøk i morgen😎
    Unge skarpsynte øyne kommer så da får’n vel skjerpe sæ litt😉
    Men nesten værre med unge ører…. Dom hører vel de ting je itte hører😅🤣
    Skål🥃😄

gismo
    Heldigvis er du så euforisk at det skal mye pepper til for at du skal forandre mening 😆
    Kos deg! Skål 🥰

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Da har jeg endelig foretatt en måling av lyden på loftet på Foldnes. Var kjempelett så det fremstår klart for meg at alle disse som surrer med målinger i årevis må ha litt tungt for det.

IMG_2433.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn