Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.372
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Vi har ikke mer enn kommet hjem før den sleipe innehaveren av Foldnes Ø&B har satt meg i arbeid.

IMG_2234.jpeg

Likevel har jeg fått tid til en liten tur innom Audevo for å teste om min tidligere omtalte brum fra platespilleren fortonte seg annerledes koblet opp hos dem. Hos dem måtte man legge øret helt inntil høyttalerene for å høre noen ulyder. At det er mer brum hos meg konkluderer jeg foreløpig som en av de få ulemper med å ha høyttalere med 98dB følsomhet. Hadde håpet på å få låne en RIAA hos Audevo for å ekskludere min egen som synderen, men de hadde dessverre ingen tilgjengelig. Ingenting å stresse med, men for nevrosene sin skyld er det greit å etter hvert få sjekket med en annen RIAA.

Kjøpte meg nytt strikk til spilleren da likevel var innom Audevo. Målte akkurat 33,39 RPM og 0,16% wow/flutter. Bør heller ikke være noe å miste nattesøvnen for 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.372
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Da var endelig arbeidstiden slutt i Foldnes Ø&B konsernet.

I min villfarelse satt jeg på Third World da jeg trodde det var ålreit reggae……..så feil kan man ta! Jaja, fikk meg i hvert fall til å tenke på landområdene østenfor folkeskikken.

IMG_2235.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.372
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Forundrer meg til stadighet over den såkalte fortreffeligheten ved avspilling av plater. Skjønner godt mange lar seg fascinere av platespillere med tilhørende avspilling og ikke minst formatet som er godt å holde tak i med masse lett tilgjengelig informasjon. Det er også helt greit at det trengs en god del mammon for å få det beste ut av formatet, MEN jeg synes plater varierer like mye i lydkvalitet som andre format. Jaja, jeg er for tiden inne i en periode hvor platespilleren gir meg mye glede, uavhengig av innspillingskvalitet 😊

Etter et par høggorm-innspillinger er jeg nå over på Midnight Choir. Definitivt ikke en haifai-produksjon det heller, men musikken er selvfølgelig knallbra. Tror debuten deres er noe av det jeg har spilt mest gjennom tidene (kjøpt på CD da den kom ut). Det er absolutt diskutabelt hva som er den beste av utgivelsene til Norges beste band gjennom tidene (ikke diskutabelt 😆), men jeg kommer av forskjellige grunner alltid tilbake til debuten. Coveren deres av Turning of the Tide og Mercy on the Street……🥰

IMG_2236.jpeg

For de med skarpe øyne; platebørsten til venstre på bildet ble kjøpt på München-messen for en bøtte med år siden. Den var dyr, og hårene på den stammer sikkert fra en obskur geiterase som tasser rundt på ulendte steder høyt oppe i Andesfjellene…….og den er selvfølgelig drita dårlig i bruk 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    91.372
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Etter en omgang med min tidlig ungdoms favorittband, Uriah Heep, det nærmeste jeg kommer prog, må stemningen løftes et hakk på loftet. Da er jeg like forutsigbar som @Dolbytor. Det må bare bli det beste norske albumet gjennom tidene! Den ultimate hverdagspoesi, de feteste låtene, meget god lydkvalitet og attpåtil på verdens nydeligste dialekt. Det kan jo ikkje bli bedre då 🥰

IMG_2237.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn