Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Huff a meg for en dårlig start de fikk på det nye året caftein :eek:
    Hverken kald eller varm kuuunn til middag på nyttårsaften. Nei og nei...
    Herskapet måtte nøye seg med ytrefilet av semmer sort, og dårlig rødvin med feil årgang 😵
    Når man da i tillegg bli nektet å hjelpe til å hjelpe til med middagsforberedelsene på kjøkkenet sammen med din kone :eek:
    Neiiida, opp på loftet med seg sammen med Pelsdotten. Kan de bli noe verre?
    Vist kan det det! Her snakker man over seg om å kvitte seg med sine Nick Cave vinylskiver, samt går til innkjøp av geriatrisk fottøy for lettere å kunne takle holkeføre mm. Så mangler man vist eget gods på fjellet, men det vil ikke kona ha. Hvor skal dette ende?
    Fikk de i det minst inn i mellom champagne og rogn inntaket i forgårs, puffet litt på en sigar av adekvat herkomst?

Ønsker dem og deres ualminnelige bedre halvdel et godt nytt år uten besøk av Gamle Erik!
    Krysser fingrene for at våre veier krysses et par ganger i året som er under oppseiling mein Freund 🥳
    Føler Blåskogens store sønn sendte meg et bilde som summerer det hele opp på en god måte.

IMG_1310.jpeg

Det er likevel å håpe jeg står han av, og på påskemorgen er jeg nok oppe og rocker igjen.

Godt nytt år, tjommi, satser på at vi deler en sigar eller to i 2026 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Takk for hyggelig melding. Tenker ikke å nevne for Fru at hun får støtte for sine klare formaninger om å flytte fokus vekk fra jobb. Man har passert normal alder for å trekke seg tilbake, men frykten for å innse at man er klar for arkivering skremmer.

Som det kloke vesen Fru er, og som de fleste bikkjers beste venn, som noen mener jeg er, bikkje = hund av en viss størrelse og med karakter, er hennes forslag å anskaffe en firbent følgesvenn inn i pensjonstilværelsen. Igjen kan jeg ikke referere til Fru til det gode liv du og flere her nyter med trofaste følgesvenner. Men jeg har piggsko! 😁

Og ja, vi svinger til høyre i Gol når vi kommer sørfra. Da er det ikke langt igjen! 😉

Med dyrevennlig hilsen Olav E
    Her er du øyensynlig på utrygg grunn! Du skal arkivere jobben før jobben arkiverer deg, og benytte livet til mer gøyale ting mens du har mulighet. Så talte Zarathustra i Gatha-hymnene……eller noe sånt 😆

Kos deg på fjellet. Jeg har ikke kommet lenger enn at jeg har skjønt dere har hytte noen steinkast fra en halvdårlig golfbane på fjellet 😆😊

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    38.563
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det objektivt beste albumet i 2025 er som tidligere nevnt det nye albumet til Johnny Ironsights. Derom hersker ingen tvil blant noenlunde oppegående mennesker. Litt tøffere og nesten like bra er det nye albumet til The Bonnevilles. Hvis man ikke får fot for låten, Servant to Jesus, er det bare å legge på røret først som sist. Det er mye jeg ikke bryr meg om, men jeg hadde definitivt brydd meg hvis The Bonnevilles stakk innom Bergen. Kan vanskelig tro annet at de er knalltøff live!

Vis vedlegget 1170853
    Godt nyttår!
    Kan bekrefte at Bonnevilles er bra tøffe live!
    Johnny Ironsights er selvsagt høyt oppe i alle skikkelige topplister for beste album 2025. Det er vel nærmest lakmustesten.

Har utarbeidet en kladd for en slags liste jeg også, men har ikke vært like flink til å holde fokus med øl innabords i år, dvs i fjor, som før. Så det har gått sakte. Plutselig stopper alt opp bare fordi man mener at Bonnie Prince Billy skal komme foran Otis Gibbs som skal foran Minus 5 som skal før Bonnie Prince Billie. Og jeg vet jo, og det er ingen mening, at Otis Gibbs må først av disse. Noen annet ville vært en skandale.

Sånn går no ukene her. Dvs jeg er ikke engang her, men oppe i nordvest, der jeg har lov å være meget uproduktiv. Men plutselig...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    75.657
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må med skam melde at jeg i dag har debutert med geriatrisk fottøy 😳

Vis vedlegget 1170838
    PXL_20260102_235258378.jpg

Har hatt Asics med skrupigger i flere år. Kan skrive under på at det er nyttig med piggsko når bikkjene skal leies på holka.

Tenker både den cockern til @Cash 63 og pelsdotten deres trekker med VOLDSOM KRAFT når de med sine kilo setter inn 4X4 med klør...🙈

IMG_20241224_101503~2.jpg

🐾🤣

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    35.366
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 1170990
    Har hatt Asics med skrupigger i flere år. Kan skrive under på at det er nyttig med piggsko når bikkjene skal leies på holka.

Tenker både den cockern til @Cash 63 og pelsdotten deres trekker med VOLDSOM KRAFT når de med sine kilo setter inn 4X4 med klør...🙈

Vis vedlegget 1170991
    🐾🤣
    Det går litt på total vekt også blusern :rolleyes: som bil/henger, cocker'n har ikke lov og trekke en svær boggie henger😄 Eller er disse ispiggene fine og bruke(y) vi bruker dem på jobb/arbeid sko men funker fint på andre sko også, man kan skru dem ur skifte til annet par.
    20260103_093311.jpg

Søk produkter | Felleskjøpet

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Godt nyttår!
    Kan bekrefte at Bonnevilles er bra tøffe live!
    Johnny Ironsights er selvsagt høyt oppe i alle skikkelige topplister for beste album 2025. Det er vel nærmest lakmustesten.

Har utarbeidet en kladd for en slags liste jeg også, men har ikke vært like flink til å holde fokus med øl innabords i år, dvs i fjor, som før. Så det har gått sakte. Plutselig stopper alt opp bare fordi man mener at Bonnie Prince Billy skal komme foran Otis Gibbs som skal foran Minus 5 som skal før Bonnie Prince Billie. Og jeg vet jo, og det er ingen mening, at Otis Gibbs må først av disse. Noen annet ville vært en skandale.

Sånn går no ukene her. Dvs jeg er ikke engang her, men oppe i nordvest, der jeg har lov å være meget uproduktiv. Men plutselig...
    Takker! Da skal jeg istedenfor å smøre ski, smøre tålmodighet og forkorte ventetiden med å spille Otis Gibbs 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43

🐾🤣
    Hehe, nå blander du mellom folk som går tur med hunden og folk som har hunder som går tur med folka 😆

Pelsdotten taper helt klart trekk-konkurransen, men han er farlig sterk i nedoverbakke når han har fått ferten på en snerten tispe 😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    75.657
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, nå blander du mellom folk som går tur med hunden og folk som har hunder som går tur med folka 😆

Pelsdotten taper helt klart trekk-konkurransen, men han er farlig sterk i nedoverbakke når han har fått ferten på en snerten tispe 😆
    Som hund, så eier,er det visst noe som heter.🐶😎

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Av og til er dagene litt ekstra gode hos Foldnes Ø&B. Litt snobbevinyl er på vei neste uke, og i dag hentet jeg en lite bunke plater i «nabolaget». Definitivt en bonus da jeg nå så prisene på Discogs for Yelawolf og Honeymoon av Lana Del Rey på rød vinyl 😳😊

IMG_1521.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Etter å rotet meg litt inn i en av typen tråder jeg vanligvis holder meg unna, konsentrerer jeg meg nå heller om et par av de tingene jeg liker bedre, øl og musikk. Glemte helt å benytte nisseglassene mine i julen, så da er det på sin plass å fylle dem med passende drikke i dag 😊

IMG_1523.jpeg

Jeg er ellers godt i gang med ett av gårsdagens musikktips fra @united, og det låter akkurat så bra som jeg hadde forventet 😊

IMG_1311.jpeg

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.582
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    Klokt valg - jeg var dum nok til å dyppe tærne i den tråden for noen dager siden. Begynner å bli latterlig stygt fra begge skyttergravene og jeg lurer mest på om noen av verstingene hadde klart en vanlig f2f samtale vekk fra tastaturet. Trist, men i det minst god motivasjon for å nyte et fredelig glass med belgisk nektar.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Klokt valg - jeg var dum nok til å dyppe tærne i den tråden for noen dager siden. Begynner å bli latterlig stygt fra begge skyttergravene og jeg lurer mest på om noen av verstingene hadde klart en vanlig f2f samtale vekk fra tastaturet. Trist, men i det minst god motivasjon for å nyte et fredelig glass med belgisk nektar.
    Jeg foretrekker dypping av tærne i sånne tråder fremfor full skala bading som selvpinere som du bedriver i julen 😆
    Kos deg med belgieren! Her har jeg gått over til en gammel røver, litt Dawson, masse is og Farris, behørig akkompagnert av The Minus 5 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hade en hyggelig tur til byn idag og møtte Sandecker&ou812rh🙂 trur ikke vi kranglet noe om hvordan vi opplevde ølene vi prøvde🤔 Booring😯
    Må jo ha vært drita kjedelig! Makan! Jeg er et lam på HFS, men kan selvfølgelig krangle hardnakket om alt og ingenting in real life. Vurdere en tur over fjellet for å krangle med den sedate og trivelige rampen østafor under haifai messen mars 😆

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.757
    Torget vurderinger
    5
    Så du forvillet deg ut i en av trådene som utfordrer mitt eget sjelsliv og tillit til at man har valgt rett hobby og rett forum.

For egen del synes jeg det mangler en erkjennelse av at verden alltid har gått videre. At vi p.t. skal forstå inn i all evighet hvordan lyd kan disikeres ned i målbare parametre, og i tillegg at vi p.t. vet hvordan lyd skal måles, og i tillegg til å mene at vi p.t. ha rette måleinstrumenter og tolker disse rett, underes man over. Kloke motspørsmål er kjærkomment, men utfordrende å stille, da særlig hvis mottaker ikke forstår spørsmålet som stilles og hvorfor. Takk for forsøket! 😁

Med ærbødig hilsen fra en som innbiller seg at fjellufta klarner hjernen. Mulig den positive effekten motvirkes av fjellets fysiske aktiviter, som igjen utløser trang til premiering. Da ofte i form av fludium med et snev av alkohol.

Olav E.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Så du forvillet deg ut i en av trådene som utfordrer mitt eget sjelsliv og tillit til at man har valgt rett hobby og rett forum.

For egen del synes jeg det mangler en erkjennelse av at verden alltid har gått videre. At vi p.t. skal forstå inn i all evighet hvordan lyd kan disikeres ned i målbare parametre, og i tillegg at vi p.t. vet hvordan lyd skal måles, og i tillegg til å mene at vi p.t. ha rette måleinstrumenter og tolker disse rett, underes man over. Kloke motspørsmål er kjærkomment, men utfordrende å stille, da særlig hvis mottaker ikke forstår spørsmålet som stilles og hvorfor. Takk for forsøket! 😁

Med ærbødig hilsen fra en som innbiller seg at fjellufta klarner hjernen. Mulig den positive effekten motvirkes av fjellets fysiske aktiviter, som igjen utløser trang til premiering. Da ofte i form av fludium med et snev av alkohol.

Olav E.
    Hehe, jeg gjemmer meg som oftest i egen tråd og lever godt med min søken etter egen myfi…….uten at jeg føler behov for å diskuterere rett og galt med noen, foruten in real life (og når jeg fjaser, noe jeg gjør til stadighet) 😊 Tror veldig mange på HFS begynner med å følge med på og delta i mange tråder, og etterhvert «gjemmer» seg bort i vennetråder. På mange måter litt synd, men det fungerer for meg 😊 Mye kan sies om innholdet på HFS, men jeg hadde savnet forumet hvis noen dro ut kontakten, og forumet er vel på mange måter bedre enn mange andre sosiale/hifi forum 😊

Kos deg med fjelluften. Sikkert deilig, men det er jaggu kaldt nok med kystluft man skulle tro var fjelluft her på Foldnes. Litt sløkking med noe laid back jazz, og snart er det middag 🥰

IMG_1312.jpeg

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    1.757
    Torget vurderinger
    5
    Litt annet cover på Qobuz?

IMG_1242.jpeg

Ikke dumt å roe ned etter ymse disputaser, og her etter utfordringer med fjelluft og kokkelering. En snev av følelsen av hva musikk egentlig dreier seg om. Nyt kvelden!

Mvh Olav E

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    15.101
    Jeg synes du skal vaske og snurre skiva Yelawolf - Love Story.
    Etter mitt skjønn en perle og smeltedigel av genre.
    Melodiøst, og tidvis bæltøft.
    Mannen er reflektert og har ikke så rent lite han gjerne vil dele om levd liv og skjebner.
    Synge kan han også, så nei det er ikke bare rap.
    Men låten som Eminem hospiterer på er ren blytung rap som bare han kan.
    Jeg har hatt skiva siden 2020, og spiller den stadig vekk.
    Den rører meg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    86.406
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Jeg synes du skal vaske og snurre skiva Yelawolf - Love Story.
    Etter mitt skjønn en perle og smeltedigel av genre.
    Melodiøst, og tidvis bæltøft.
    Mannen er reflektert og har ikke så rent lite han gjerne vil dele om levd liv og skjebner.
    Synge kan han også, så nei det er ikke bare rap.
    Men låten som Eminem hospiterer på er ren blytung rap som bare han kan.
    Jeg har hatt skiva siden 2020, og spiller den stadig vekk.
    Den rører meg.
    Takker, da må jeg jaffal streame den og høre om den faller like godt i smak på Foldnes 😊 Men, med prisen selgere på Discogs legger til grunn for denne platen får den nok uavhengig av kvalitet ikke oppholdstillatelse hos meg 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    75.657
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Store konsern som Foldnes Ø&B er avhengig av alle tilskudd for å finansiere en overdådig livsstil.
    Ja det går på stumpene når det må tas store hensyn med tanke på hvilken årgang Barolo man kan unne seg på nyttårsaften. Forstår godt at hele haugen med Cave-vinyl måtte ofres.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    15.101
    Takker, da må jeg jaffal streame den og høre om den faller like godt i smak på Foldnes 😊 Men, med prisen selgere på Discogs legger til grunn for denne platen får den nok uavhengig av kvalitet ikke oppholdstillatelse hos meg 😊
    Og det er du sikker på!?
    Ser den selges for mellom 250-400 tungt belånte amerikanske dollars på discogs.
    Eksempelvis synes jeg låten "Opie Taylor" er jæskla kul:

Et annet eksempel er "Till it`s Gone"

Overgangen til refrenget er nydelig utført.
    Og så teamet og teksten da mann! VOOOWww

Avslutter med "American You".
    Her er det symbolikk og klare beskjeder i bøtter og spann mhp hva Yelawolf mener om styre og stell av De Forenklede Stater.

Nevnte jeg at musikk videoene er ordentlig kule? ;)
    Jeg beholder mitt mint eksemplar :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn