Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper det er ikke så ille at livet går revy osv…. God bedring😁
    Livet går heldigvis ikke helt i revy, kun noen noen vonde tanker om Odd Grythe, Ivar Ruste, Jens Book Jensen, Leif Juster og meg som danser naken sammen på Chat Noir 😆

IMG_1163.jpeg

Jeg er faktisk så dårlig at jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg skal ta torsdagens kjegling i byen med sedvanlig bading i øl og rødvin, eller om jeg for en gangs skyld skal ta bilen 😳😆

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.448
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Livet går heldigvis ikke helt i revy, kun noen noen vonde tanker om Odd Grythe, Ivar Ruste, Jens Book Jensen, Leif Juster og meg som danser naken sammen på Chat Noir 😆

Vis vedlegget 1149832

Jeg er faktisk så dårlig at jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg skal ta torsdagens kjegling i byen med sedvanlig bading i øl og rødvin, eller om jeg for en gangs skyld skal ta bilen 😆
    Du får drikke deg til mot! 😁👍
    (Men la bilen stå)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har i dag vært en tur ut mot havet, men uten å finne Rune Rudberg. Deretter Betasuppe på Glesvær cafe. Skikkelig frisk tur, men vindretningen var sånn at vi ikke fikk se de tøffeste bølgene, dessverre.

IMG_1011.jpeg

Nå skal Dr. Karmana ta det rolig og etter hvert medisinere med haifai og gledesvann 😆😊

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.448
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Har i dag vært en tur ut mot havet, men uten å finne Rune Rudberg. Deretter Betasuppe på Glesvær cafe. Skikkelig frisk tur, men vindretningen var sånn at vi ikke fikk se de tøffeste bølgene, dessverre.

Vis vedlegget 1150131

Nå skal Dr. Karmana ta det rolig og etter hvert medisinere med haifai og gledesvann 😆😊
    Du finner ikke ham der, men i veien ovenfor her jeg bor! Om akkurat dét drar opp tomteprisene, skal være usagt. 😁 Ha en god aften og husk at det er en dag i morgen! 😉👍

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.413
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1150131

Det begynner så smått å gå hvitt her inne i Høgøykylleren, og det er inna - innaskjærs:

IMG_2074.jpeg

Og utsikten sørover mot Vatlestraumen forteller meg at det ikke blir noen båttur den veien i dag:

IMG_2076.jpeg

Tror ikke at det blir noen kjøretur inn til fastlandet i dag, heller........

Mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynner å bli friskt! Har satt meg foran popanlegget og innimellom går det hvitt i hele den lille pollen vår. Greit med en tur ut i dag og kjenne litt på elementene, men vel så bra å nå sitte tørrskodd innendørs og kikke på bølgene 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er bare å hylle Dr. Karmana! En akevitt og jeg føler meg allerede mye bedre 😆😊

Deilig med popanlegg og samtidig kikke på vind og bølger. Det røsker allerede såpass bra at støygulvet på loftet ikke favoriserer musikk som er altfor nedpå. Det er det heldigvis mulig å gjøre noe med. Vanskelig med bilder fra avstand for å vise at det blåser litt, men pollen utenfor huset er liten, men likevel rører det litt på seg 😊

IMG_1012.jpeg

Det streames. Det ser ut som Auralic har lagt ned virksomheten, og det er kanskje grunnen til at jeg fikk en forbausende bra pris da jeg kjøpte min Aries G2.2 😆 Solgte min Aries G1 dagen før nyheten ble konkretisert. Ikke så kjekt, men forhåpentligvis vil både hardware og software enda virke i mange år og forhåpentligvis er det noen som plukker opp restene og videreutvikler softwaren.

IMG_1015.jpeg

Det skarpe øye vil se hvilket album som streames………..men, jeg tror ikke det er mange av dem. Jeg er som kjent ikke fan av damestemmer, og rytmisk musikk har også dårlige kår på Foldnes. Ingen regel uten unntak. Cari Cari fra Østerrike er rytmisk indie med Ennio Morricone innimellom svevende i lokalet. Veldig bra album, og som vanlig spilles den i sin helhet, noe dem med platespiller tror kun er forbeholdt dem 😊

IMG_1166.jpeg

Hadde håpet de aktive stativhøyttalerne, som er på inngående, kunne hentes i dag. Dessverre var selger av den litt trege typen, men for all del, han bor i Stavanger, så det var ikke annet å vente 😆 Ingen hast, for i morgen skal jeg leke kjempesyk, slik at jeg får jevnlig oppmerksomhet og traktering fra min kone som kommer hjem fra Cannes 😆😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Håper været ikke blir for dårlig, og at dere slipper å starte aggregatet for å holde liv i stereo-anlegget!! :)
    Nja, vi har vel såpass erfaring med vær at en storm kun defineres som innekos. I motsetning til de på feile siden av fjellene, trenger vi ikke rødt farevarsel og ekstrasendinger på NRK hvis noen bør holde på hatten 😆

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.450
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Aktive på stativer?? Jøss…
    Dame vokal på streameren (synd produsent la ned da) …..trur nesten itte væla står tell advent je🥺😀

Men en akevitt i glasset drar man litt mere kjensel på😎😂 God bedring🤗

gismo

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nja, vi har vel såpass erfaring med vær at en storm kun defineres som innekos. I motsetning til de på feile siden av fjellene, trenger vi ikke rødt farevarsel og ekstrasendinger på NRK hvis noen bør holde på hatten 😆
    Borte hos deg så renner jo vannet bare rett ned fjellsiden og ut i sjøen gjennom det vi definerer som spredt bosetting. Og skulle det blåse ned et tre så treffer jo ikke det annet enn bakken :ROFLMAO:
    Litt annerledes her på flate Østlandet ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er definitivt en større fan av Imperiet og Thåstrøm enn språket. Jeg mister raskt konsentrasjonen når jeg skal lytte til tekstene på språket som før var storebror, men nå lillebror (ja, jeg vet, noen av dem er flinke til å hoppe høyt, men det begrenser seg liksom etter det). Fant det derfor nærliggende å sjekke ut om noen har gjort Thåstrøm på norsk. En hver noenlunde kjent musikalsk gjøk har jo noen som har oversatt låtene deres, og det burde derfor selvfølgelig vært en nordmann som hadde kastet seg over en musikalsk konge som, Thåstrøm. Fant bare en:

Etter denne låten er jeg blitt en stor fan av det svenske språket 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aktive på stativer?? Jøss…
    Dame vokal på streameren (synd produsent la ned da) …..trur nesten itte væla står tell advent je🥺😀

Men en akevitt i glasset drar man litt mere kjensel på😎😂 God bedring🤗
    Nei, her tar du feil! Jeg har stativer, men de er ikke aktive, så derfor kjøp av aktive høyttalere 😆
    Skulle visst kjøpt en Rose, men ingen vet heller hvor lenge de overlever. Det spys jo ut billige streamere for gnukkere 😆
    Jeg jobbet fire år på andre siden av veien til Utrecht fotballstadion, laget vi maltrakterte i fotball i går, men Foldnes er dessverre likevel blottet for Genever og Matje 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Borte hos deg så renner jo vannet bare rett ned fjellsiden og ut i sjøen gjennom det vi definerer som spredt bosetting. Og skulle det blåse ned et tre så treffer jo ikke det annet enn bakken :ROFLMAO:
    Litt annerledes her på flate Østlandet ;)
    Nja, planlegger å ta med kona til sommeren og booke inn noen dager på Ramme gård (takk TT). Du kommer til å huske meldingen din visst du neste år finner en voksen ruke på terrassen på hytten din (tar forbehold om at motorsyklist-kompisene dine ikke er samlet der på samme tid) 😆

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fra spøk til Halvor…
    Om det skulle passe seg slik, så må vi jo treffes over et glass, eller to :) .
    Som nevnt, så tar det ca 3 minutter å radde fra hotellet og ned til oss.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fra spøk til Halvor…
    Om det skulle passe seg slik, så må vi jo treffes over et glass, eller to :) .
    Som nevnt, så tar det ca 3 minutter å radde fra hotellet og ned til oss.
    Takker! Hadde vært veldig hyggelig! Skal snakke med kona når hun kommer hjem. Min tanke er juni eller juli, men ingen vet hvor en kone hopper 😊

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    … finner en voksen ruke på terrassen på hytten din (tar forbehold om at motorsyklist-kompisene dine ikke er samlet der på samme tid) 😆
    Kan ikke helt fri meg fra å få en liten «filmsekvens»i hodet, der følgende seanse utspiller seg:
    Glad og fornøyd sitter du på huk og klemmer ut ei ruke, hvorpå det brått står 5-6 bikere rundt deg og sørger for at du egenhendig får stappa ruka tilbake der den kom fra :ROFLMAO:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    82.857
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er første gang jeg har sett Nytt på Nytt på mange år. Jeg husker det som et morsomt program med deilig og intelligent ironi, indrefileten av humor. Mulig jeg husker feil, men tror ikke det. I mangel på annet fornuftig å gjøre i kveld, sveivet jeg innom programmet. E de mulig! Spesielt på utenriksdelen var det så fordummende, latterlig, usmakelig og dårlig at jeg rett og slett ble interessert og fulgte med. Er det dette folk ler av i dag 😳 Er det dette som er det beste av ironi som kan presteres i prime time på NRK 😳 Hvis dette er hva folk på min alder sitter hjemme og drøvtygger på en fredags kveld, må jeg umiddelbart få meg flere venner og aktiviteter som gjør at jeg ikke igjen ender opp med å bedrive frivillig selvskading. Takk til Høvdingen og HFS som tilbyr en plattform som gir meg anledning til å få ut mitt eget oppgulp 😆

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.435
    Sted
    Bartistan
    Nå er jeg jo myyye yngre enn deg (les: mange måneder) og ga opp TV for godt rundt årtusenskiftet. 😇
    Jeg ble i all hovedsak bare sur av det som ble servert, så why bother? Parabolen rykka ned fra veggen og til en grønn dunk på bakkenivå langs samme vegg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    20.341
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1149832

Jeg er faktisk så dårlig at jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg skal ta torsdagens kjegling i byen med sedvanlig bading i øl og rødvin, eller om jeg for en gangs skyld skal ta bilen 😳😆
    Hils Lalla mens du er der.

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Det er første gang jeg har sett Nytt på Nytt på mange år. Jeg husker det som et morsomt program med deilig og intelligent ironi, indrefileten av humor. Mulig jeg husker feil, men tror ikke det. I mangel på annet fornuftig å gjøre i kveld, sveivet jeg innom programmet. E de mulig! Spesielt på utenriksdelen var det så fordummende, latterlig, usmakelig og dårlig at jeg rett og slett ble interessert og fulgte med. Er det dette folk ler av i dag 😳 Er det dette som er det beste av ironi som kan presteres i prime time på NRK 😳 Hvis dette er hva folk på min alder sitter hjemme og drøvtygger på en fredags kveld, må jeg umiddelbart få meg flere venner og aktiviteter som gjør at jeg ikke igjen ender opp med å bedrive frivillig selvskading. Takk til Høvdingen og HFS som tilbyr en plattform som gir meg anledning til å få ut mitt eget oppgulp 😆
    Fy så godt vant, har levd med både kone og dette programmet i sikkert 20 år🤭 Nå lurer jeg på om jeg skal holde ut med Pet Shop Boys på tv eller sende kjerringa i seng. Høflig som jeg er ser jeg på Pet Shop og håper leggetiden kommer av seg selv:) God natt!

• Liker
    Reaksjoner: TTs

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.882
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Vi planla litt flomsikring og mulig kaos på jobb i dag, men en kollega som er fra Jæren bare himlet med øya og kalte det vanlig helgevær 🥴
    God innehelg!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn