Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Registrerer at det er lite aktivitet fra @tkr og @MFA på HFS i kveld. Det har nok sin naturlige forklaring i at Vestlandsfanden, D.D.E. og Vassendgutta spiller opp til dans et litt røslig steinkast fra der de bor. Ondsinnede rykter vil ha det til at en i overkant tilsjasket tkr ble observert i suvenir-butikken på leting etter en kjærlighetsgave til Madammen.

    0FF9B02E-566D-435C-BFBB-E91F12190067.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.598
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Registrerer at det er lite aktivitet fra @tkr og @MFA på HFS i kveld. Det har nok sin naturlige forklaring i at Vestlandsfanden, D.D.E. og Vassendgutta spiller opp til dans et litt røslig steinkast fra der de bor. Ondsinnede rykter vil ha det til at en i overkant tilsjasket tkr ble observert i suvenir-butikken på leting etter en kjærlighetsgave til Madammen.

    Vis vedlegget 914276
    De var utsolgt for tangaer innen jeg kom frem til begynnelsen av køen! ☹

    Det eneste jeg fikk tak i var en jævla cd. :mad:

    mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Har vært litt indisponert siste uken. Ingen møljefyll på meg denne gangen. Fikk drømt meg vekk litt, men selv hos mala ser det ut som striledans er tema.
    IMG_20230420_191826.jpg

    De to nusselige platespillerene tar ikke størreplass enn rega. Fåes også i svart. Du har jo allerede slukclamp.....

    Mvh Atle
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man myser litt ser techdas ut som en rega plassert oppå en moviebox. Kan komme unna med den karmana. Clampen hadde nok tatt seg best ut på spilleren i midten men hadde blitt overrasket om en slik dukker opp på Foldnes. RP10 er nok fredet.

    Natta
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    De var utsolgt for tangaer innen jeg kom frem til begynnelsen av køen! ☹

    Det eneste jeg fikk tak i var en jævla cd. :mad:

    mvh
    Aj, aj, aj, den må ha vært hard å svelge! Det må likevel føles som et plaster på såret at du nå har fått deg et referansealbum og kan starte jakten på en dugelig cd-spiller 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis man myser litt ser techdas ut som en rega plassert oppå en moviebox. Kan komme unna med den karmana. Clampen hadde nok tatt seg best ut på spilleren i midten men hadde blitt overrasket om en slik dukker opp på Foldnes. RP10 er nok fredet.

    Natta
    En lyrisk beskrivelse av, TechDas 😄 Lite som er fredet på Foldnes, men uavhengig av om Lotto-kupongen går inn, står de komponentene der trygt for meg 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ting går som kjent ikke så raskt på Foldnes, men i dag var det tid for vasking av platene jeg hanket med meg hos Hifi&Vinyl for halvannen uke siden.

    Den jeg er mest spent på spilles nå (de andre kjenner jeg fra før). Jeg har aldri hørt om Droogs, men etter å ha snakket musikksmak med @Stigjazz fikk jeg klar beskjed om at dette var platen for meg. Et stykke ut på første side av platen må jeg gi ham rett.

    295A3A39-C9C1-49A4-AE91-A873138E2172.jpeg


    Etter mye leting i hyllene dukket også Danny & Dusty opp. Denne har jeg streamet en del og platen hører definitivt hjemme på Foldnes. Burde høre hjemme andre steder også med sjefene fra The Dream Syndicate og Green on Red.

    Drive by Truckers er jo godt innafor min musikksmak. Da jeg kom med tre av dem i lanken, hevdet @Stigjazz at Jason Isbell deltok på alle tre. Når jeg nå i etterkant har sjekket årstallene, tror jeg dette gjelder kun en av platene. En liten hverdags-skandale der altså.

    Jeg liker Dylan, men kan ikke fylle mine tilmålte antall plater med utgivelsene hans. Jeg har derfor kun tre Greatest Hits (tror de hører sammen) og Desire (som beholdes spesielt for låten, Joey). Siden min Greatest Hits er litt slitt var det kjekt å få hanket den inn i en sånn halvsnobbet pressing.

    95AD1582-65B9-48CA-95DD-566D22C296C0.jpeg


    Da blir det en ettermiddag med mye musikk. I morgen må jeg dra sønnafor folkeskikken med min sønn for å hente en bil han har kjøpt. Målet for reisen er et sted med det lite fintfølende navnet, Fitjar. Noen burde få vasket munnen sin med såpe! Håper det lar seg gjøre å dra til såpass grissgrendte strøk uten å påføres varige men.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ting går som kjent ikke så raskt på Foldnes, men i dag var det tid for vasking av platene jeg hanket med meg hos Hifi&Vinyl for halvannen uke siden 😊

    Den jeg er mest spent på spilles nå (de andre kjenner jeg fra før). Jeg har aldri hørt om Droogs, men etter å ha snakket musikksmak med @Stigjazz fikk jeg klar beskjed om at dette var platen for meg. Et stykke ut på første side av platen må jeg gi ham rett 😊

    Vis vedlegget 914677

    Etter mye leting i hyllene dukket også Danny & Dusty opp. Denne har jeg streamet en del og platen hører definitivt hjemme på Foldnes. Burde høre hjemme andre steder også med sjefene fra The Dream Syndicate og Green on Red.

    Drive by Truckers er jo godt innafor min musikksmak. Da jeg kom med tre av dem i lanken, hevdet @Stigjazz at Jason Isbell deltok på alle tre. Når jeg nå i etterkant har sjekket årstallene, tror jeg dette gjelder kun en av platene. En liten hverdags-skandale der altså 😆

    Jeg liker Dylan, men kan ikke fylle mine tilmålte antall plater med utgivelsene hans. Jeg har derfor kun tre Greatest Hits (tror de hører sammen) og Desire (som beholdes spesielt for låten, Joey). Siden min Greatest Hits er litt slitt var det kjekt å få hanket den inn i en sånn halvsnobbet pressing 😊

    Vis vedlegget 914679

    Da blir det en ettermiddag med mye musikk. I morgen må jeg dra sønnafor folkeskikken med min sønn for å hente en bil han har kjøpt. Målet for reisen er et sted med det lite fintfølende navnet, Fitjar. Noen burde få vasket munnen sin med såpe! Håper det lar seg gjøre å dra til såpass grissgrendte strøk uten å påføres varige men.
    I Fitjar vet vi at @Evo III ikke hadde klart seg. 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 914684
    Jeg har bare Dirty South. Det er vel den Isbell er med på, og det skulle ikke forundre meg om det er den beste i bunken der. (?)
    Ja, av de tre er det vel bare den Isbell er med på. Har hørt en god del på DbT, men har litt vanskelig for å skille dem, men tror det er lave odds på at Dirty South er den beste av de jeg har kjøpt. På den annen side er vel DbT en sånn gruppe at liker du soundet deres glir det meste ned med velbehag 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Droogs er bra!

    Vis vedlegget 914716

    det er altså mulig å øke Droogsinnholdet i biblioteket ditt (er det plassen det står på, er første bud å kvitte seg med jazzplatene sine :p )
    Hehe, da jeg skrev innlegget, tenkte jeg i mitt stille sinn at den nok var kjent og pent plassert i hyllene til, united 😃 At du hadde så mange ville jeg ikke gjettet på. Tenkte mer at du helt sikkert hadde Danny & Dusty skiven + Cast Iron Soul.……
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.062
    Antall liker
    32.346
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, da jeg skrev innlegget, tenkte jeg i mitt stille sinn at den nok var kjent og pent plassert i hyllene til, united 😃 At du hadde så mange ville jeg ikke gjettet på. Tenkte mer at du helt sikkert hadde Danny & Dusty skiven + Cast Iron Soul.……
    jajo, LOst Weekend og The Dirty South er jo så opplagt, nærmest pensum det!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.356
    Antall liker
    102.245
    Torget vurderinger
    23
    " det er altså mulig å øke Droogsinnholdet i biblioteket ditt (er det plassen det står på, er første bud å kvitte seg med jazzplatene sine :p ) "

    Vi merker oss (og noterer) holdningen til senere bruk :cautious:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    " det er altså mulig å øke Droogsinnholdet i biblioteket ditt (er det plassen det står på, er første bud å kvitte seg med jazzplatene sine :p ) "

    Vi merker oss (og noterer) holdningen til senere bruk:cautious:
    Ja, enig at det var et skammelig forslag. Hadde det derimot vært funk, fusion og slik styggedom hadde jeg selvfølgelig tatt ham på ordet……….nei vent, det er jo ingenting å rydde vekk 😎😄
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Hm, kommer sluket på disse kanter så spørs det hvem som kan lokke med den beste samlingen. For min del så har nok jeg flest GRP utgivelser i lauget. Sluket nikker nok anerkjennende , resten av lauget ser ut som to spørsmålstegn….

    mvh Atle, jazzalibiet
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hm, kommer sluket på disse kanter så spørs det hvem som kan lokke med den beste samlingen. For min del så har nok jeg flest GRP utgivelser i lauget. Sluket nikker nok anerkjennende , resten av lauget ser ut som to spørsmålstegn….

    mvh Atle, jazzalibiet
    Pussig å samle på glassfiber armert plast 😆 Jada, neida, skjønner jo hva det er, men det kommer nok aldri til å bli det musikalske landskapet hvor jeg kommer til å gresse. Spiller nå i hvert fall litt jazz for øyeblikket 😊

    C793AA14-3B5F-47D7-B882-DAD88FC88BBE.jpeg
     

    Stigjazz

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    39
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    0
    I Fitjar vet vi at @Evo III ikke hadde klart seg. 😁
    Jeg tar selvkritikk her. Jeg tror at jeg "bare" sa to av dem, men det er vel bare Dirty South han er med på og ikke Big to Do. Men English Oceans er jo også meget bra da. Og så bra at du likte Droogs...og veldig hyggelig att Jorwed og HiFi & Vinyl får litt skryt.
     

    Stigjazz

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    39
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    0
    Ting går som kjent ikke så raskt på Foldnes, men i dag var det tid for vasking av platene jeg hanket med meg hos Hifi&Vinyl for halvannen uke siden.

    Den jeg er mest spent på spilles nå (de andre kjenner jeg fra før). Jeg har aldri hørt om Droogs, men etter å ha snakket musikksmak med @Stigjazz fikk jeg klar beskjed om at dette var platen for meg. Et stykke ut på første side av platen må jeg gi ham rett.

    Vis vedlegget 914677

    Etter mye leting i hyllene dukket også Danny & Dusty opp. Denne har jeg streamet en del og platen hører definitivt hjemme på Foldnes. Burde høre hjemme andre steder også med sjefene fra The Dream Syndicate og Green on Red.

    Drive by Truckers er jo godt innafor min musikksmak. Da jeg kom med tre av dem i lanken, hevdet @Stigjazz at Jason Isbell deltok på alle tre. Når jeg nå i etterkant har sjekket årstallene, tror jeg dette gjelder kun en av platene. En liten hverdags-skandale der altså.

    Jeg liker Dylan, men kan ikke fylle mine tilmålte antall plater med utgivelsene hans. Jeg har derfor kun tre Greatest Hits (tror de hører sammen) og Desire (som beholdes spesielt for låten, Joey). Siden min Greatest Hits er litt slitt var det kjekt å få hanket den inn i en sånn halvsnobbet pressing.

    Vis vedlegget 914679

    Da blir det en ettermiddag med mye musikk. I morgen må jeg dra sønnafor folkeskikken med min sønn for å hente en bil han har kjøpt. Målet for reisen er et sted med det lite fintfølende navnet, Fitjar. Noen burde få vasket munnen sin med såpe! Håper det lar seg gjøre å dra til såpass grissgrendte strøk uten å påføres varige men.
    Jeg tar selvkritikk....kun Dirty South er Isbell med på. Trodde der og da han var med på Big to Do også, English Oceans er dog en av de beste nyere skivene til DBT. Flott du likte Droogs! Fint at Jorwed HiFi og Vinyl får ros.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.304
    Antall liker
    62.923
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Overlevde dagens tur sønnafor folkeskikken. Bare veier og solskinn som vi er vant til på Vestlandet. Vurderer nå om jeg skal ta en øl i solen på terrassen. Men, i sympati for østlendingene som har skiforhold i dag, holder jeg meg innendørs foran haifaien. Enda en god gjerning å ta med seg til Perleporten.

    Streamer det nye konsertalbumet fra ‘74 med Dark Side of the Moon. Hadde ikke forventet så god lydkvalitet 😳😊

    C9509989-CC3B-473D-87DC-13FDE9B235CF.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    Overlevde dagens tur sønnafor folkeskikken. Bare veier og solskinn som vi er vant til på Vestlandet. Vurderer nå om jeg skal ta en øl i solen på terrassen. Men, i sympati for østlendingene som har skiforhold i dag, holder jeg meg innendørs foran haifaien. Enda en god gjerning å ta med seg til Perleporten.

    Streamer det nye konsertalbumet fra ‘74 med Dark Side of the Moon. Hadde ikke forventet så god lydkvalitet 😳😊

    Vis vedlegget 914948
    Og ikke bare er det god lydkvalitet, men du verden for et konsertband de var allerede i 1974.
    Jeg fikk gåsehud på unevnelige steder, og var brått tilbake i den glade delvis sorgløse ungdomstiden under avspilling av det forbløffende gode konsertopptaket.
    "Us and them" versjonen er fabelaktig mtp alt det analoge utstyret som ble traktert.
    Men så har man jo benyttet analogt opptaksutstyr fra øverste hylle som står seg den dag i dag ;)
    Det er ganske utrolig at de har sittet stille i båten i 49 år før de slapp dette i forbindelse med DSOTM 50 års jubileum.
    Det gledes :love:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn